Witryny e-commerce żyją i umierają przez ich konwersje.
Dla tych z Was, którzy mają duży ruch na swojej stronie, to świetna wiadomość. Ale sam ruch nie generuje sprzedaży.
Nie ma znaczenia, ile ruchu generujesz lub jak fajnie wygląda Twoja strona, jeśli nie możesz dokonać sprzedaży. Liczba sprzedaży, którą otrzymasz, wpłynie na to, jak dobrze radzi sobie Twoja firma.
Najlepiej oceniane kreatory witryn Ecommerce do optymalizacji procesu realizacji transakcji
Biorąc pod uwagę najlepsze praktyki projektowania procesu realizacji transakcji, upewnij się, że witryna e-commerce jest zbudowana na silnych fundamentach. Poszedłem głęboko, aby znaleźć najlepsze dostępne kreatory witryn ecommerce.
- Wix eCommerce – Najlepszy do uruchomienia sklepu w kilka minut
- Zyro – Najlepszy kreator witryn ecommerce dla początkujących
- BigCommerce – Najlepszy kreator stron do sprzedaży wielokanałowej
- Squarespace – Najwyższej jakości szablony stron
- Square Online – Najlepsza integracja z cegły i zaprawy
- Shopify – Najbardziej konfigurowalny kreator witryn ecommerce
- Weebly – Najtańszy dla małych firm
- Shift4Shop – Najlepszy konstruktor na poziomie przedsiębiorstwa w najniższych cenach
Czy twój ruch w witrynie przekłada się na konwersje?
Istnieją pewne metryki, których możesz użyć, aby to zmierzyć. Spójrz na swoje współczynniki odrzuceń. Przeanalizuj wskaźniki porzucania koszyka.
Jeśli odwiedzający Twoją witrynę nie konwertują, Twoja witryna ecommerce nie będzie zarabiać pieniędzy.
Nie zrozum mnie źle: produkty, które sprzedajesz, mogą być niesamowite. Niekoniecznie o to chodzi.
Projekt Twojej strony internetowej i proces realizacji transakcji mogą cię zranić.
W większości przypadków, proste projekty stron internetowych mają wyższe współczynniki konwersji. Ta sama koncepcja musi być zastosowana do procesu realizacji transakcji.
Rzecz w tym. Ludzie często zaniedbują proces kasowania.
Twoi klienci podejmują ostateczne decyzje zakupowe, zanim dotrą do kasy.
Więc po co się trudzić, prawda?
To jest niesamowicie krótkowzroczne.
Porzucenie koszyka jest prawdziwym problemem dla sklepów ecommerce.
W rzeczywistości badania wykazały, że solidny 69.23% wózki sklepowe ecommerce są porzucone.
Aby spojrzeć na to z perspektywy, na każde 100 klientów, którzy rozpoczynają proces realizacji transakcji, 69 nie kończy.
Klienci oczekują, że ich zakupy będą bezproblemowe, łatwe i bez tarcia.
Jeśli proces realizacji transakcji nie spełni tych oczekiwań, współczynniki konwersji spadną, a przychody skierują się na południe.
Czy to ogromny problem? Oczywiście.
Te liczby nie powinny pasować do żadnego właściciela firmy. To zbyt wiele utraconych sprzedaży i potencjalnych klientów na całe życie.
Jeśli ktoś rozpoczyna proces realizacji zakupu, jest to powód, dla którego ma silną intencję zakupu.
Dlaczego więc tak wielu kupujących nie kończy zakupów?
Zobacz też ten wykres:
Ze wszystkich powodów, dla których kupujący porzucają swoje wózki, większość jest związana z fazą kasową.
Czy dotyczy to wszystkich firm? Niekoniecznie.
Nie zrozum mnie źle. Wszystkie firmy—bez względu na to, jak ekskluzywne-cierpią z powodu porzucenia koszyka.
Nie możesz nic zrobić z użytkownikiem, który właśnie przegląda. Mogą po prostu chcieć zapisać swoje ulubione przedmioty w koszyku do wykorzystania w przyszłości.
Biorąc to pod uwagę, istnieją różne powody, dla których kupujący nie dokonują zakupu i są rzeczy, które możesz zrobić, aby poprawić te liczby.
Oto wskazówki 20, które usprawnią proces realizacji transakcji,zmniejszą liczbę porzuconych i zwiększą konwersję transakcji w witrynie.
1. Dodaj wiele przycisków kasy
Aby użytkownicy witryny mogli dokonać zakupu, muszą być w stanie przejść do strony realizacji zakupu.
Gdy ktoś zdecyduje się na zakup, doda przedmioty, które chce dodać do koszyka. W idealnym świecie chcesz, aby kontynuowali zakupy, więc wydają więcej pieniędzy.
Ale jeśli przyciski kasy nie są wyraźnie oznaczone, klient może ostatecznie zostawić produkty w Koszyku bez ich zakupu.
To może być Dlaczego Twój stawki za porzucanie koszyka są tak wysoko. Zamiast tego Dołącz przyciski realizacji zakupu w górnej i dolnej części ekranu.
Zobacz ten przykład z Champs Sports strona internetowa:
Pozycjonowanie przycisków kasy w dwóch miejscach zapewnia, że odwiedzający zobaczy i będzie miał dostęp do obu przycisków.
Słowo “kasa” pozostanie w ich linii wzroku, niezależnie od tego, gdzie patrzą na ekran.
Chcę również zauważyć, że lokalizacja koszyka po prawej stronie ekranu pozwala klientowi kontynuować zakupy po lewej stronie.
Zwiększa to prawdopodobieństwo, że średnia kwota zamówienia będzie wyższa, a współczynniki konwersji również pozostaną wysokie.
Możesz wdrożyć tę samą strategię na stronie ecommerce, aby zwiększyć sprzedaż.
2. Zabezpiecz proces realizacji transakcji
Bezpieczeństwo musi być priorytetem dla Twojej witryny ecommerce. Jeśli Twoje strony wydają się niegodne zaufania, ludzie nie będą chcieli niczego kupować.
Tylko w ciągu ostatnich pięciu lat 46% ludzi w Stanach Zjednoczonych zostało dotkniętych przez oszustwa z kartami kredytowymi.
Istnieje duże prawdopodobieństwo, że prawie połowa odwiedzających Twoją witrynę tego doświadczyła. Nawet jeśli osobiście nie padli ofiarą oszustwa, jestem pewien, że znają przynajmniej jedną osobę, która to zrobiła.
To stawia ludzi w wysokiej gotowości.
Jeśli proces realizacji transakcji nie jest bezpieczny, ludzie nie będą czuć się bezpiecznie wprowadzając dane karty kredytowej, co jest ostatecznie tym, czego potrzebujesz, aby zarabiać pieniądze.
Wszystkie strony procesu realizacji transakcji muszą być bezpieczne. W Twoim interesie leży również dołączanie odznak bezpieczeństwa, takich jak Norton, McAfee lub cokolwiek innego, czego używasz do ochrony klientów.
3. Zmniejsz liczbę pól formularza
Odwiedzający stronę jest gotowy coś kupić. Już podjęli decyzję.
Nie daj im szansy na zmianę zdania i porzucenie wózka. Jeśli proces realizacji transakcji jest długi i skomplikowany, nie będziesz mieć wysokich współczynników konwersji.
Ale jeśli możesz uprościć ten proces, eliminując niepotrzebne kroki, zarobisz więcej pieniędzy.
Zadaj sobie pytanie, jakich informacji naprawdę potrzebujesz od klienta, aby sfinalizować zakup. Potrzebujesz nazwiska klienta?
Tak, ale nie musisz o to prosić kilka razy.
Jeśli nazwa jest wymagana do przetworzenia metody płatności lub informacji o wysyłce, nie zmuszaj ich do wpisywania tych danych dwa razy.
Badania pokazują że strony internetowe z mniejszą liczbą pól formularzy mają wyższy wskaźnik wydajności podczas realizacji transakcji:
Poproś tylko o informacje wymagane do zakończenia transakcji.
Jeśli adresy wysyłki i Fakturowania Klienta są takie same, powinien być w stanie zaznaczyć pole wskazujące, że—zamiast wpisywać swój adres dwa razy, do wysyłki i fakturowania.
Samo to pozwala na dodatkowy krok poza procesem i znacznie zmniejsza liczbę pól formularza.
Artykuł o teorii obręczy, który napisałem jakiś czas temu, wyjaśnia również, dlaczego zachęcanie odwiedzających do podejmowania małych mikroobowiązań zwykle zwiększa konwersję rates…as na dwuetapowy proces kasowania.
Możesz to wykorzystać na stronie realizacji zakupu, żądając informacji o imieniu i e-mailu swoich klientów na pierwszej stronie oraz danych karty kredytowej na drugiej stronie.
Zazwyczaj Zwiększa to Współczynnik konwersji o 10%. To działa dobrze na Crazy Egg, a kiedy przeprowadziłem ten test na Timothy Sykes, zauważył wzrost konwersji o 12%.
Powodem, dla którego to działa, jest to, że ludzie czują, że już podali Ci swoje imię i nazwisko oraz adres e-mail, więc równie dobrze mogą podać ci resztę swoich danych. Ponadto, jeśli nie ukończą procesu realizacji zakupu, możesz wysłać je e-mailem i spróbować przywrócić je do swojej witryny. Możesz nawet zachęcić ich kuponami lub po prostu stworzyć kampanię remarketingową, aby przyciągnąć ich uwagę.
4. Zaproponuj opcję płatności dla gości
Rozumiem. Chcesz dowiedzieć się jak najwięcej informacji o swoich klientach.
W idealnym świecie każdy, kto odwiedzi Twoją witrynę, stworzy profil klienta. Pozwala to monitorować ich zachowanie przeglądania i sugerować im produkty na podstawie tego zachowania i Historii zakupów.
Profile klientów umożliwiają segmentację odbiorców na podstawie lokalizacji klientów i ułatwiają dodaj subskrybentów do listy e-mailowej ecommerce.
Gdy klient przegląda swój profil klienta, może również składać powtarzające się Zamówienia za pomocą kilku kliknięć.
Klienci mogą zapisywać informacje o płatnościach na swoich kontach, co zmniejsza liczbę kroków w procesie realizacji zakupu i ułatwia konwersję.
Jeśli zachęcasz klientów do tworzenia profilu, jestem za.
Ale jest duża różnica między zachęcaniem a wymuszaniem. Czy odwiedzający stronę internetową need aby mieć profil klienta do konwersji? Absolutnie nie.
Zmuszanie ludzi do tworzenia profilu może zaszkodzić konwersjom.
Need dowód? Jest to drugi najczęstszy powód porzucenia koszyka:
Powyżej 48% sprzedawcy internetowi powiedzieli również, że zamówienie dla gości było najważniejszym czynnikiem zwiększającym Współczynnik konwersji koszyka na swoich stronach internetowych.
Była to druga najwyższa odpowiedź na liście, tracąc tylko za darmową wysyłką.
Lekcja. Ludzie chcą coś kupić. Pozwól im dać ci swoje pieniądze.
Nie przedkładaj strategii content marketingowej nad rzeczywistą sprzedaż.
Zawsze dobrym pomysłem jest podążanie za firmami, które odniosły duży sukces w danej przestrzeni.
Oto przykład jak globalny Gigant Walmart zrealizował tę strategię:
Tworzenie profilu klienta nie jest konieczne do dokonania zakupu, więc nie rób tego. W przeciwnym razie odwróci to niektórych klientów.
Jednak jednym ze sposobów zachęcenia klientów jest zapewnienie im zachęt, jeśli utworzą konto.
Zauważ, jak Walmart wymaga utworzenia konta, aby użyć kodu promocyjnego na powyższym zrzucie ekranu.
Możesz nagrodzić je kodem kuponu lub kredytem na kolejny zakup:
Wiesz co? Większość ludzi skorzysta z tej oferty.
Jest to o wiele bardziej skuteczne podejście niż zmuszanie ich do utworzenia konta.
5. Ułatw zakupy z urządzeń mobilnych
Nie jest tajemnicą, że żyjemy w mobilnym świecie. Marki Ecommerce muszą to rozpoznać, jeśli chcą odnieść sukces.
W rzeczywistości 62% ludzi osoby, które posiadają smartfon, korzystały ze swoich urządzeń do dokonywania zakupów online tylko w ciągu ostatnich sześciu miesięcy.
Szacuje się, że w ciągu najbliższych trzech lat, mobilna sprzedaż detaliczna będzie kontrolować 54% udziału w rynku e-commerce w Stanach Zjednoczonych.
Dlaczego tak jest?
To dlatego, że technologia sprawiła, że wygodniej jest robić zakupy z urządzeń mobilnych.
Ludzie nie chodzą z laptopami w kieszeniach przez cały dzień. Ale telefony są pozornie zawsze w zasięgu ręki, jeśli nie są już przyklejone do rąk konsumentów.
Jeśli ktoś odwiedza Twoją witrynę e-commerce z telefonu komórkowego, musi mieć wspaniałe doświadczenie.
Jeśli Twoja witryna nie jest zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych, istnieje niewielka szansa, że będziesz w stanie wygenerować konwersje.
Projekt witryny mobilnej może być różnicą między klientami kupującymi coś lub odbijającymi się i kupującymi od konkurencji.
Ale 74% użytkowników mobilnych częściej odwiedza strony internetowe przyjazne dla urządzeń mobilnych.
Jeśli Twoja witryna jest odpowiednio zoptymalizowana, zwiększy to szanse odwiedzających Twoją witrynę nie tylko na konwersję, ale także na powrót i zakup w przyszłości.
Może myślisz, że to oczywiste, ale pozwól mi wyjaśnić.
Jest wiele elementów przyjazności dla urządzeń mobilnych.
Widziałem mobilne witryny sklepowe, które znacznie różnią się od ich wersji stacjonarnych.
Jeśli nie ma wyrównania między dwoma interfejsami, kupujący będą myśleć, że są w złym miejscu.
Wynik? Odbijają się.
Jak widzieliśmy wcześniej, większość ludzi najpierw przechodzi do witryny komputerowej, aby przeglądać, otrzymywać recenzje i podejmować decyzje.
Upewnij się, że Twój sklep mobilny jest znany tym, którzy przeszli ten proces.
Innym elementem mobilnej kasy jest szybkość.
Klienci wszelkiego rodzaju-mobilni lub nie-chcą natychmiastowej satysfakcji.
Nie są tak zaniepokojeni zakupem produktu, jak są z posiadania go.
Jeśli im to odbierzesz, czy to przez powolną witrynę, czy prosząc o wiele informacji, odejdą.
Pragnienie posiadania produktu nie znika. Twoi klienci po prostu pójdą do twojego konkurenta. To szkodzi interesom.
Innym ważnym czynnikiem jest zachowanie przeglądania.
Mobilne przeglądanie jest unikalne pod wieloma względami.
Oto jak możesz zoptymalizować proces realizacji transakcji mobilnej, mając na uwadze zachowanie użytkowników:
- Do nawigacji użytkownicy używają palców, a nie myszy: Oznacza to, że powinieneś umieścić wszystkie kluczowe elementy na swojej stronie w zasięgu kciuka.
- Pisanie i klikanie są trudniejsze na telefonie komórkowym: Musisz mieć większe i szersze przyciski łatwe do kliknięcia. Większy rozmiar czcionki pomaga również poprawić dokładność wprowadzania tekstu.
- Palce są mniej precyzyjne niż mysz, więc proces jest bardziej podatny na błędy: Bardzo ważne jest, aby ułatwić wykrywanie i poprawianie błędów.
Wskazówka bonusowa: aby przetestować szybkość i przyjazność dla urządzeń mobilnych Twojej witryny. Możesz użyć Test Google Mobile friendly. Dokonaj natychmiastowej korekty, jeśli nie jest ona na poziomie równym.
Możesz nawet rozważyć stworzenie aplikacji mobilnej do procesu realizacji transakcji, aby jeszcze bardziej zminimalizować tarcie.
Dotyk nowoczesności jest doskonałym przykładem udanej aplikacji mobilnej retail:
Możesz dowiedzieć się wiele o uzyskiwanie wysokich konwersji z ich modelu biznesowego.
Co miesiąc pobierają od 150 000 do 200 000 nowych plików. Ponad połowa ich klientów to klienci powtarzający się. Prawie dwie trzecie ich całkowitej sprzedaży pochodzi z aplikacji mobilnej.
Te liczby są niesamowite.
Powodem, dla którego ta aplikacja jest tak skuteczna, jest to, że używają codziennej sprzedaży flash i przechowują wszystkie dane swoich klientów w aplikacji, dzięki czemu proces kasowania jest błyskawiczny.
Klienci nie muszą ponownie wpisywać wszystkich danych karty kredytowej i adresów wysyłki za każdym razem, gdy chcą coś kupić.
Zmniejszone tarcie powoduje wysokie konwersje.
6. Skoncentruj się na swoich najlepszych korzyściach
Oprócz produktu, co jeszcze dostaje klient, gdy kupuje coś z twojej strony internetowej? Są pewne rzeczy, które możesz zrobić, aby dodać postrzeganą wartość zakupu.
Oto co mam na myśli.
Jak już wspomniałem, nie każdy przychodzi na Twoją stronę z zamiarem zakupu czegoś. Ale podczas przeglądania, coś może przyciągnąć ich uwagę.
Mogą chcieć go kupić, ale chcą się upewnić, że nie utkną z nim, jeśli później zmienią zdanie. Dlatego powinieneś jasno określić swoją Politykę Zwrotów.
Spójrz na ten przykład z Lululemon:
Podczas przeglądania ich strony internetowej, można wyraźnie zobaczyć przez cały czas oferują bezpłatną wysyłkę i darmowe zwroty. Ich klienci wiedzą, że mogą otrzymać przedmiot dostarczony za darmo i odesłać go bez żadnych problemów.
Oczywiście nie chcesz, aby przedmioty zostały zwrócone. Nie martw się, pewnie nie będą. W rzeczywistości, zgodnie z Krajowa Federacja Handlu Detalicznego, około 8% wszystkich zakupów zostaje zwróconych.
Ale samo zapewnienie klientom spokoju ducha może wystarczyć, aby napędzać sprzedaż.
Oprócz zasad wysyłki i zwrotów upewnij się, że wyróżniasz wszystkie inne funkcje oferowane przez Twoją firmę. Kilka rzeczy do rozważenia:
- informacje o gwarancji
- bezpieczna kasa
- Społeczny dowód produktu
- wszelkie cechy wyróżniające.
Jeden z tych elementów może zmienić “window shopper”w klienta płacącego.
7. Dowiedz się, jak korzystać z obrazów
Wierzcie lub nie, Zdjęcia mogą pomóc poprawić współczynniki konwersji. Zamiast wystawiać swoje produkty, Pokaż klientowi, co kupuje.
Chociaż możesz mieć obraz lub dwa produkty na stronie zakupów ecommerce, upewnij się, że obraz jest wyświetlany w Koszyku.
Dlaczego?
Może to pomóc przypomnieć konsumentowi, co kupuje i wzmocnić jego decyzję. Dodatkowo jest to o wiele bardziej atrakcyjne niż czytanie tekstu na stronie.
Oto przykład z Strona internetowa REI:
Konsument otrzymuje przypomnienie o tym, co dokładnie dodał do koszyka. Może to również pomóc uniknąć nieporozumień lub nieporozumień w dół drogi, jeśli wybrali zły kolor, rozmiar, itp.
Kiedy zobaczą wizualne potwierdzenie produktu, którego chcą, psychologicznie poczują się bardziej komfortowo w sfinalizowaniu zakupu.
Twarze pomagają również poprawić współczynniki konwersji.
Według a najnowsze studium przypadku, konwersje wzrosły z 3,7% do 5,5%, gdy animowany obraz telefonu został zastąpiony twarzą przedstawiciela obsługi klienta.
Dołącz zdjęcia osób na swojej stronie. Mogą nosić twój produkt, używać Twojego produktu lub być obok Twojego produktu.
Zobacz ten przykład z Macy ‘ s Strona główna:
Zauważ, że pokazuje osobę, a ta osoba patrzy na informacje promocyjne i przycisk CTA.
Już ustaliliśmy, że konsumenci są przyciągani do twarzy. W tym przypadku spojrzysz na twarz modela, a następnie podążasz za jego wzrokiem bezpośrednio w kierunku tekstu.
Jest to świetna metoda zwiększania konwersji.
8. Pozwól klientom zobaczyć, co jest w ich wózkach podczas zakupów
Cała koncepcja koszyka na zakupy jest nieco dziwna.
Pomyśl o tym.
Przeglądasz produkty i przekierowujesz różne elementy na stronę, której nie widzisz.
Dopiero po zakończeniu procesu przeglądania przejdź do koszyka, aby wyświetlić swoje produkty.
Większość sklepów ecommerce nie robi nic, aby poprawić ten aspekt.
Nierzadko zdarza się, że ludzie zapominają, co umieścili w swoich wózkach i są zaskoczeni całkowitą ceną.
Nawiasem mówiąc, są one również powszechne powody porzucenia koszyka:
Na podstawie odpowiedzi na powyższej grafice, oto kilka sugestii dotyczących poprawy komfortu zakupów:
- Pokaż klientom, co jest już w ich wózkach za każdym razem, gdy dodają nowe przedmioty;
- Informuj o łącznej cenie swoich produktów na każdym kroku;
- Mieć funkcję “Zapisz do koszyka” dla tych, którzy nie są gotowi, aby sprawdzić;
- Miej własne wykresy porównawcze z konkurentami na stronach produktów;
- Wymień koszty wysyłki tak wcześnie, jak to możliwe w procesie realizacji zamówienia.
9. Daj swoim klientom wiele opcji płatności
Ostatecznie najważniejszym aspektem procedury kasowej jest krok płatności.
Bez etapu płatności transakcje nie mogą się odbyć.
Według badań, 54% ludzi Poczuj, że posiadanie różnych opcji płatności jest ważne podczas sprawdzania online:
Niektóre opcje płatności mogą być bardziej korzystne dla Twojej firmy niż inne.
Całkowicie to Rozumiem.
Jedna firma obsługująca Karty kredytowe może pobierać wyższe opłaty transakcyjne niż inni, ale to nie znaczy, że nie powinieneś akceptować tej metody płatności.
Rozpoznaj preferencje swoich klientów. Niektóre opcje płatności mogą zapewnić im lepsze punkty reward lub mile premiowe niż inne.
Jeśli czegoś chcą, ale nie mogą kupić za pomocą swojej ulubionej karty, zamiast tego kupią ją od innego sprzedawcy.
Powinieneś akceptować również nowsze i niekonwencjonalne rodzaje płatności. Oprócz akceptowania wszystkich głównych kart kredytowych i debetowych, musisz zaakceptować jak najwięcej metod płatności, w tym alternatywne formy płatności:
Nie dajmy się ponieść emocjom. W 2019 prawdopodobnie nie jest konieczne akceptowanie Bitcoin i innych kryptowalut.
Ale oprócz wszystkich głównych kart kredytowych, musisz zaakceptować alternatywy, takie jak Apple Pay i PayPal.
Nie chcesz, aby Twoi klienci opuszczali Twoją witrynę bez kupowania czegokolwiek, ponieważ nie akceptujesz metody płatności, której chcą użyć.
Nawet jeśli mają opcje, które akceptujesz, nadal mogą udać się do jednego z twoich konkurentów, aby mogli użyć swojej ulubionej metody płatności.
Dni przyjmowania tylko Visa i Mastercard się skończyły. Nadszedł czas, aby dostosować i dodać te inne opcje płatności do procesu realizacji zakupu.
Pokażę wam przykład. Oto zrzut ekranu z Strona Nike:
Jeśli spojrzysz na prawy dolny róg powyższego zrzutu ekranu, zobaczysz, że pozwalają swoim klientom na dokonywanie płatności za pomocą PayPal.
Może to przemawiać do osób, które mają wysokie saldo PayPal i chcą go używać do zakupów. Akceptacja systemu PayPal może również pomóc wyeliminować obawy klientów, którzy mogą obawiać się kradzieży danych karty kredytowej.
Powodem, dla którego użyłem tego przykładu z Nike, jest to, że podkreśla on również inną koncepcję, o której wspomniałem wcześniej.
Chociaż zachęcają klientów do tworzenia profilu, pozwalają im kontynuować realizację transakcji jako goście. Nawet w obszarze płatności dla gości, pokazuje wszystkie korzyści z zostania członkiem.
Aby dołączyć, wystarczy zaznaczyć pole wyboru i kontynuować.
Kolejny szybki punkt na temat metod płatności. Polecam prosić o zapłatę jako ostatni etap procedury kasowej.
Do tej pory klient zainwestował już trochę czasu w dostarczanie innych informacji,więc będzie bardziej prawdopodobne, że nadal będzie. Najpierw poproszenie o zapłatę może ich odstraszyć.
10. Włącz elementy zaufania w całym lejku
Prawdopodobnie już wiesz, że umieszczenie uszczelek, takich jak TRUSTe lub VeriSign, może pomóc zwiększyć współczynnik konwersji. Ale czy wiesz, że w większości przypadków nie zobaczysz windy, jeśli umieścisz te odznaki tylko na stronie kasy?
Jeśli ludzie nie czują się bezpiecznie, gdy po raz pierwszy odwiedzają Twoją witrynę, odbijają się od niej, zanim przejdą do strony realizacji zakupu.
Możesz to zwalczyć, umieszczając plomby zabezpieczające w całym lejku. Tak więc, od stron frontowych do stron produktów, a nawet strony kasy… bardziej prawdopodobne jest zwiększenie współczynnika konwersji, jeśli korzystasz z bezpiecznych plomb na więcej niż tylko stronie kasy.
Sam nie widziałem dużego impulsu od dodania ich tylko do mojej strony kasy, ale widziałem ładne windy, gdy dodałem je do całej witryny. Zanim jednak to zrobisz, musisz wiedzieć kilka rzeczy:
- Rzadko zdarza się, że plomby zwiększają współczynnik konwersji o ponad 10%.
- Jeśli nie możesz sobie pozwolić na pieczęć TRUSTe lub VeriSign, utworzenie własnej darmowej wersji generycznej zwykle zapewnia ten sam wzrost konwersji.
- Ta taktyka działa lepiej w branżach spamowych, takich jak finanse lub zdrowie.
11. Najczęściej zadawane pytania
Bez względu na wszystko, dobry procent odwiedzających będzie miał wątpliwości w swoich umysłach, gdy są na stronie kasy. Z tego powodu nie będziesz w stanie przekonwertować 100% odwiedzających. Ale jeśli możesz rozwiązać ich wątpliwości, możesz zwiększyć współczynnik konwersji.
Korzystając z Qualaroo na stronie kasy, możesz zadawać ludziom pytania, takie jak:
Co jeszcze możemy umieścić na tej stronie, aby przekonać cię do zakupu?
Otrzymasz wiele odpowiedzi od ludzi, którzy mówią ci, dlaczego martwią się o ukończenie zakupu. Następnie możesz pobrać te dane, aby utworzyć listę najczęściej zadawanych pytań z odpowiadającymi im odpowiedziami i umieścić ją na stronie realizacji zakupu.
Korzystając z tej taktyki na stronie kasy, przetestuj umieszczenie sekcji FAQ u góry strony lub pod stroną, ponieważ umieszczenie może wpłynąć na Współczynnik konwersji.
12. Pomóż odwiedzającym poprzez czat na żywo
Kiedy większość firm testuje korzystanie z czatu na żywo, nie zauważają wzrostu współczynnika konwersji z dwóch głównych powodów:
- Nie mają nikogo na czacie 24/7, więc ludzie wychodzą z pytaniami bez odpowiedzi.
- Umieszczają go na każdej stronie swojej witryny,co może rozpraszać odwiedzających.
Jeśli chcesz przetestować Czat Na Żywo, musisz upewnić się, że ktoś jest tam 24 godziny na dobę. Jeśli nie możesz kogoś tam umieścić, przetestuj usługę taką jak Chatter Lime, ponieważ zapewni Ci kogoś, kto odpowie na każde żądanie czatu.
Oprócz tego przetestuj czat tylko na stronie kasy. To strona, na której zazwyczaj pojawia się najwięcej pytań i niepewności. Dodatkowo, jeśli dodasz go do swojej strony głównej, ludzie skupią swoją energię na wpisywaniu pytań zamiast czytania Twojej kopii marketingowej, która mogłaby ich przekonać do zakupu.
13. Dowód społeczny
Dodawanie logo firmy lub referencje od obecnych / byłych klientów może pomóc uspokoić potencjalnych klientów, że oferujesz dobry produkt lub usługę. To może nie wydawać się takie ważne, ale w sieci jest wiele bzdur sprzedawanych… a ludzie to kupują.
Prowadzi to do strasznych zakupów online dla ludzi i do wyrzutów sumienia kupującego. Umieszczając dowód społeczny na stronie kasy, możesz zwiększyć liczbę kupujących przechodzących przez stronę kasy.
Jeśli zamierzasz używać logo firm, które kupują od Ciebie, upewnij się, że używasz logo firm każdej wielkości, od dużych do małych… w ten sposób nie zaniedbasz żadnego segmentu klientów.
Ponadto, jeśli używasz referencje, upewnij się, że wykonaj kroki opisane w tym poście na blogu. Umieszczenie słabych referencji, które nie zawierają pełnego imienia i nazwiska osoby, lokalizacji, a nawet Zdjęcia, może zaszkodzić konwersji. Jeśli więc zamierzasz ich używać, Upewnij się, że robisz to we właściwy sposób.
14. Poinformuj kupujących o kosztach wysyłki na wczesnym etapie realizacji zakupu.
Możesz to zrobić, wprowadzając Kalkulator wysyłki, aby oszacować dodatkowe koszty, które należy pokryć.
Oto przykład:
15. Oferuj bezpłatną wysyłkę
Oto wspólna mentalność, którą cały czas widzę w witrynach e-commerce. Jeśli wysyłanie produktów kosztuje Cię, oznacza to, że powinieneś obciążać klientów za wysyłkę, prawda?
Źle.
Chociaż może to brzmieć jak rozsądne uzasadnienie dla Ciebie, Twoi klienci nie widzą tego w ten sposób.
W rzeczywistości koszty wysyłki odgrywają ważną rolę w dlaczego porzucone są wózki sklepowe w Stanach Zjednoczonych:
Nie pobieraj od klientów opłat za wysyłkę.
Ale nadal musisz upewnić się, że obracasz zysk, nawet jeśli oferujesz bezpłatną wysyłkę.
Lepiej podnieść ceny swoich przedmiotów, aby koszty wysyłki były wbudowane w Ceny podstawowe. Psychologicznie to nie wpłynie na twoje nawrócenia.
To dlatego, że klienci nie będą zaskoczeni, gdy zobaczą dodatkowe opłaty podczas wymeldowania. Jeśli twój produkt jest wymieniony za $50 na stronie, to właśnie oczekują zapłaty. Ale jeśli koszty sumują się do $70 z podatkami i wysyłką, zaszkodzi to konwersji.
Nie oczekuję, że będziesz nierealistyczna. Nie wysyłaj swoim klientom fortepianu z dnia na dzień za darmo.
Mówię tylko, że nie powinieneś pobierać opłat za standardową wysyłkę naziemną. Jeśli klient chce, aby dostawa została przyspieszona, możesz pozwolić mu zapłacić dodatkową opłatę.
Chociaż może to nie być możliwe dla wszystkich, mądrze jest znaleźć sposoby na obniżenie kosztów dla klientów.
Wiele firm oferuje bezpłatną wysyłkę, gdy kupujący osiągną określony próg cenowy.
Jak ten przykład z Moda Nova:
Gdy klienci dodają nowe przedmioty do swoich wózków, przypominają im, ile więcej muszą wydać, aby spełnić próg.
Bardzo sprytnie.
16. Skonfiguruj domyślny adres rozliczeniowy / wysyłkowy dla powracających klientów
Większość ludzi nie lubi wypełniać tych informacji.
Jest to czasochłonne i powtarzalne, zwłaszcza jeśli jesteś powracającym klientem.
Jest to niezbędne informacje, więc ludzie i tak to zrobią.
Ale jest duży opór.
Co możesz zrobić?
Oprócz wyeliminowania niepotrzebnych pól formularza, możesz skonfigurować formularz tak, aby automatycznie wypełniał informacje dla powracających klientów.
Adres e—mail, imię i nazwisko, adres rozliczeniowy i adres wysyłki-wszystkie te informacje można zapisać na potrzeby przyszłych zakupów.
Niektóre sklepy używają narzędzia, które wyszukuje adresy na podstawie kodu pocztowego i automatycznie wypełnia te informacje.
Oto jak to działa.
Wpisujesz kod pocztowy:
Zostaniesz poproszony o takie okno:
Dostajesz opcje adresowe oparte na kodzie pocztowym, więc nie musisz wypełniać tego samodzielnie:
Istnieje również narzędzie do sprawdzania adresu podobne do tego.
Kiedy kupujący wpisze swój adres, zostanie zapytany, czy jest on właściwy i otrzyma inne opcje.
Jest to przydatne z kilku powodów.
Po pierwsze, automatycznie wypełnia się dokładniejszymi informacjami.
Po drugie, zapewnia klientom, że mają odpowiednie informacje o wysyłce. W ten sposób nie martwią się o brak przesyłki z powodu błędu.
Jest jedna rzecz, na którą musisz zwrócić uwagę.
Walidatory adresów nie zawsze są poprawne. Oznacza to, że klienci powinni mieć możliwość odrzucenia sugestii i samodzielnego wypełnienia swoich danych.
17. Zaspokoić potrzeby swoich klientów do natychmiastowej satysfakcji.
Oto, co to oznacza:
Chcesz dać klientom poczucie, że natychmiast dostaną to, czego chcą.
To wrodzona ludzka potrzeba.
Jeśli odwołasz się do niego, twoi klienci odpowiedzą.
Jeśli sprzedajesz produkt informacyjny, natychmiastowa gratyfikacja jest łatwa do zapewnienia. Twoi klienci mogą mieć dostęp elektroniczny bez opóźnień.
Ale to trudniejsze, gdy sprzedajesz produkt, który musi zostać wysłany.
Moja rada?
Weź stronę z podręcznika Amazona.
Robią to znakomicie.
Oto co mam na myśli:
Jeśli wiesz, że Twoje produkty zostaną dostarczone do Ciebie w ciągu kilku dni, są szanse, że będziesz bardziej prawdopodobne, aby sprawdzić jak najszybciej.
18. A / B przetestuj elementy procesu realizacji zakupu
Nigdy nie możesz mieć pewności, że proces realizacji zakupu jest zaprojektowany dla maksymalnej liczby konwersji, chyba że przetestujesz swoją teorię.
Najlepszym sposobem określenia, które elementy napędzają najwyższe Konwersje, jest testowanie A / B.
Jeśli nigdy wcześniej nie wykonywałeś testu A/B, koncepcja jest bardzo prosta. Zaczynasz od zidentyfikowania jednego elementu strony, który chcesz przetestować.
Następnie 50% ruchu w witrynie zobaczy wersję A, podczas gdy inne 50% zobaczy wersję B. Porównaj współczynniki konwersji między dwiema wariantami, aby zobaczyć, która z nich przyniosła najlepsze wyniki.
Podczas testowania strony kasy warto zacząć od przycisku “Kup teraz/Kup Teraz” lub jakiegokolwiek innego ostatecznego przycisku CTA, który kończy transakcję.
Istnieje wiele potencjalnych testów, które możesz uruchomić na tym przycisku:
- rozmiar
- kolor
- umieszczenie
- sformułowanie
Testuj tylko jeden element na raz.
Na przykład, załóżmy, że testujesz przycisk konwersji w prawym dolnym rogu ekranu w porównaniu do lewego dolnego boku ekranu.
Po uzyskaniu rozstrzygających wyników możesz wprowadzić tę zmianę, a następnie przejść do testowania brzmienia przycisku, np. “kup” kontra “kup”.”
19. Oparte na danych podejście do radzenia sobie z porzucaniem koszyka
Chcesz poznać dokładną przyczynę porzucenia koszyka?
Google Analytics jest narzędziem do użycia.
To proste. Pokażę Ci krok po kroku.
Krok # 1: znajdź zakładkę “Admin”, dzięki czemu możesz utworzyć cel konwersji:
Dzięki temu możesz śledzić działania podejmowane przez odwiedzających.
Kliknij na”Gole”:
Krok # 2: Utwórz nowy cel i skonfiguruj go, aby śledzić zakończoną transakcję.
W pierwszym kroku konfiguracji celu wybierz odpowiedni szablon.
Podczas śledzenia porzucania koszyka twoim ostatecznym celem jest zachęcenie klientów do dokonania płatności online.
Wybierz tę opcję:
Czas opisać swój cel.
Nazwij swój cel i wybierz ” cel ” jako typ celu.
Miejscem docelowym może być strona z podziękowaniem, która pomoże Ci śledzić liczbę zakończonych zakupów.
Następnie chcesz ustawić adres URL miejsca docelowego.
Jak już wspomniałem, może to być każda strona, do której klienci są kierowani po zakupach.
Jedynym powodem, dla którego ktoś byłby na tej stronie, jest ukończenie transakcji, prawda?
Krok # 3: Mapuj ścieżkę, którą podejmują klienci, aby zakończyć transakcję.
To, co pomoże Ci określić, gdzie pułapki w lejku sprzedaży są.
W tej samej sekcji” Szczegóły celu “przełącz opcję lejka na” Włącz.”
Wymień wszystkie kroki, które klienci podejmują przed zakupem. Nazwij każdy krok i dodaj odpowiedni adres URL.
O tak.:
Jeśli masz jednostronicową transakcję, oczywiście Dołącz tylko tę stronę.
Niezależnie od kroków podejmowanych przez klientów, Uwzględnij je wszystkie.
Może chcesz przejść przez proces samodzielnie, aby upewnić się.
Zapisz swój cel, a to wszystko dla konfiguracji. Rozpocznie się śledzenie, a teraz będziesz mieć szczegółowe dane dla każdego kroku ścieżki.
Krok # 4: Sprawdź swoje raporty do analizy danych.
Oto, gdzie je znaleźć.
W sekcji “konwersje” kliknij ” cele.”
Zwróć szczególną uwagę na ” wizualizację lejka.”
Zobaczysz ilustrację, która wygląda mniej więcej tak:
Właśnie to stworzyłem, więc nie ma żadnych danych. To zajmie trochę czasu, zanim twój też się pojawi.
Te dane powiedzą ci, gdzie w lejku klienci skaczą ze statku. Powie Ci również, w ilu sesjach Twój cel został ukończony.
Przydatne, prawda?
Będziesz mieć pełny obraz sposobu, w jaki klienci poruszają się po lejku. Możesz teraz dokonywać świadomych zmian, aby zmniejszyć wskaźnik porzucania koszyka.
Powinieneś to jednak wiedzieć: zawsze będą klienci, którzy zrezygnują przed zakończeniem zakupu.
Taka jest natura Gry.
Możesz zoptymalizować swój proces, aby znacznie zmniejszyć ten procent.
Ale czy utracona sprzedaż zostanie utracona na zawsze?
Czy można je uratować?
Mogą I powiem Ci jak.
20. Najlepsze rozwiązanie do odzyskiwania porzuconych wózków
Nie chcę znowu wspominać o tej przygnębiającej statystyce, ale tylko 3 na 10 kupujących kończy zakupy.
Istnieje jednak prosty krok następczy, który może znacznie zwiększyć tę liczbę.
Co dziwne, większość firm z tego nie korzysta.
Mam na myśli e-maile o porzuceniu koszyka.
To może być jeden e-mail lub cała sekwencja. Ty decydujesz.
Celem tych e-maili jest odzyskanie utraconej sprzedaży. Jeśli klient dodaje produkty do koszyka i opuszcza je bez sprawdzania, pamiętaj, aby śledzić za pośrednictwem poczty e-mail.
Oto genialny przykład z Vanity Planet:
Wiele rzeczy dzieje się dobrze w tym e-mailu. Informatyka:
- oferuje ogromny rabat
- zawiera ofertę darmowej dostawy
- posługuje się językiem osobistym i perswazyjnym
- zapewnia proste rozwiązanie do powrotu do koszyka
- ma bezpośredni link do kasy
Złożyli nieodpartą ofertę.
Wiele osób wróciłoby, aby zakończyć zakupy w mgnieniu oka.
Gdy wiadomości e-mail o porzuceniu koszyka są wykonane prawidłowo, są najpotężniejszym rozwiązaniem do odzyskania utraconej sprzedaży.
Gorąco polecam przetestować tę strategię i obserwować, jak robi różnicę.
Wniosek
Uzyskanie wyższych konwersji dla procesu realizacji transakcji e-commerce nie jest takie trudne.
To wymaga tylko trochę wysiłku.
Jak widać ze wszystkiego, o czym mówiłem w tym przewodniku, metody te nie są tak naprawdę zbyt ekstremalne. Są one również dość łatwe do wdrożenia.
Jeśli generujesz duży ruch na swojej stronie ecommerce, ale ci odwiedzający nie konwertują, musisz przeanalizować projekt procesu realizacji transakcji.
Jeśli zastosujesz się do powyższej taktyki, powinieneś zobaczyć ładny podnośnik w współczynniku konwersji strony kasy. Ale podobnie jak w przypadku wszystkich form optymalizacji konwersji, będziesz musiał przetestować wszystko A / B.
Dlaczego? Ponieważ to, co działa w jednej firmie, nie zawsze działa w innej… nawet jeśli są w tej samej branży.