Twoja nowa witryna ecommerce została w końcu uruchomiona. Gratulacje!
Teraz masz możliwość sprzedaży do ogromnej potencjalnej publiczności. Czy masz zupełnie nowy biznes lub istniejąca marka, która właśnie uruchomiła witrynę ecommerce, uzyskanie pierwszych kilku sprzedaży może być zastraszające.
Istniejące firmy, które rozszerzyły się na Internet, wykorzystując go jako dodatkową platformę sprzedaży, będą miały z tym łatwiejszy czas.
To dlatego, że mają już obecnych klientów zaznajomieni z marką. W większości przypadków muszą tylko poinformować tych klientów, że sprzedają online,a sprzedaż powinna nastąpić.
Mając to na uwadze, ten przewodnik jest przeznaczony głównie dla tych startupów, które właśnie uruchomiły witrynę ecommerce.
A może masz stronę internetową od jakiegoś czasu, ale dopiero teraz dodajesz do niej funkcję e-commerce.
Niezależnie od sytuacji, ten przewodnik pomoże każdemu, kto chce zwiększ konwersje w swoich sklepach ecommerce, ostatecznie generując większą sprzedaż.
Po tym, jak pierwsza sprzedaż zniknie, inne będą kontynuowane. Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci zacząć we właściwym kierunku.
Załóż bloga
Istnieje duża różnica między ruchem na stronie a sprzedażą.
Być może zauważyłeś we wczesnych dniach uruchomienia witryny, że uzyskałeś ruch. To świetnie. Ale nikt nic nie kupuje.
Nie martw się. To gra liczb. Żadna strona internetowa nie ma współczynnika konwersji 100%.
Ale im większy ruch możesz dojechać do swojej witryny, tym większe szanse na uzyskanie sprzedaży. Chodzi o zrozumienie lejek konwersji klienta.
Na Góra lejka jest etapem świadomości. Posty na blogu pomagają tworzyć świadomość marki i generować większy ruch w witrynie.
Dlatego blogowanie jest absolutnie konieczne dla wszystkich witryn ecommerce.
Pomyśl o tym w ten sposób. Co sprzedajesz? Czy to takie ważne, że ludzie chodzą na zakupy każdego dnia? Prawdopodobnie nie.
Ale twój blog daje ludziom powód do regularnego odwiedzania Twojej witryny, nawet jeśli nie planowali niczego kupić.
Blogowanie poprawia również ranking wyszukiwania organicznego. Gdy konsumenci szukają produktów w wyszukiwarce, Twoja witryna będzie miała większą szansę na bycie hitem.
Twój blog może również służyć jako kanał promocji produktu. Umieszczaj cokolwiek sprzedajesz w treści swoich postów i dodawaj hiperłącza do strony docelowej, na której można kupić produkty.
Zbuduj listę subskrybentów wiadomości e-mail
E-mail marketing musi być główną częścią strategii treści.
Jeśli właśnie uruchomiłeś witrynę ecommerce, prawdopodobnie nie masz jeszcze aktywnej listy subskrybentów wiadomości e-mail. Zanim zaczniesz skupiać się na pierwszej sprzedaży, powinieneś dowiedz się, jak zbudować swoją pierwszą listę e-mail od podstaw.
Ponownie, zaczynając od zera może być onieśmielające. Liczba zero jest trudna do przyjrzenia się. Ale nie martw się, jedynym wyjściem jest góra.
Wiem, co niektórzy z was myślą. Dlaczego warto skupić się na budowaniu listy e-mailowej zamiast pracy nad sprzedażą?
To proste. Twoja lista e-mailowa ułatwi Ci generowanie sprzedaży.
E-mail marketing to najlepsza taktyka cyfrowa, która napędza zarówno pozyskiwanie i utrzymanie klientów, według niedawnego badania sprzedawców internetowych.
Oznacza to, że Twoja lista e-mail nie tylko pomoże Ci prowadzić pierwszą sprzedaż, ale także zwiększy szanse, że ci klienci będą nadal kupować w przyszłości.
Dzieje się tak dlatego, że gdy ludzie zarejestrują się, aby otrzymywać e-maile, są już zainteresowani Twoją marką.
Nawet jeśli jeszcze nic nie kupili, możesz zacząć je przygotowywać, aby dokonać zakupu. Stwórz kampanię drip z możliwością działania, zaczynając od wiadomości powitalnej. Śledź to za pomocą promocyjnych e-maili.
Masz bezpośredni dostęp do skrzynek abonentów, więc skorzystaj z tego. Po prostu nie przeginaj, wysyłając zbyt wiele wiadomości lub spamu.
Konsumenci mogą nie odwiedzać Twojej witryny codziennie, ale na pewno sprawdzą twoje e-maile. Zaproponuj im zniżkę, którą omówię bardziej szczegółowo wkrótce.
Wyślij produkty do social influencers
Influencer marketing stał się jednym z najlepszych trendów roku.
Ludzie mogą nie wiedzieć, kim jesteś lub że Twoja marka w ogóle istnieje. Ale śledzą influencerów w mediach społecznościowych.
Powodem, dla którego praca z wpływowymi osobami jest tak korzystna, jest niskie stawki płac, a wskaźniki zaangażowania są wysokie.
Za zaledwie kilkaset dolarów możesz uzyskać produkt narażony na tysiące potencjalnych nabywców. Dla Ciebie jako nowej marki ważne jest utrzymanie niskich kosztów na wczesnym etapie.
Bez sprzedaży nie będziesz w stanie przetrwać, ponieważ nie masz stałego przepływu gotówki.
Spójrz na drogę Thompson Tee wykorzystała tę strategię do promowania swojej marki na Instagramie poprzez współpracę z James Tollefson:
James ma prawie 20 000 obserwujących na Instagramie. Więc ten post jest świetną ekspozycją dla marki.
Jak widać, post zawiera link do zakupu i Kod rabatowy. To sprawia, że łatwiej i bardziej kuszące dla potencjalnego klienta, aby dokonać zakupu.
To opłacalna strategia. Upewnij się, że jesteś inteligentny ze swoim budżetem marketingowym.
Niech influencerzy noszą twój produkt, używają go lub demonstrują, jak działa, tak jak w powyższym przykładzie.
Ale zrób swoje badania przed wysłaniem produktu do kogokolwiek. Chcesz mieć pewność, że influencerzy, z którymi współpracujesz, pasują do twojej grupy docelowej i strategii marki.
Oferuj rabaty
Jako nowa marka nie masz jeszcze reputacji.
Dlaczego ktoś powinien być pierwszą osobą, która kupi coś z twojej strony?
Nie widzą żadnych recenzji produktów ani niczego innego od poprzednich klientów, ponieważ nie ma ich. Trudno więc uzasadnić płacenie pełnej ceny za coś od marki bez reputacji i bez sprzedaży.
O ile nie wpływa to na wizerunek Twojej marki, polecam cięcie cen na początkowych etapach.
Rozumiem. Niektórzy z was mogą mieć luksusową markę, która nie planuje wystawiania przedmiotów na sprzedaż.
Ale zapoznanie ludzi z Twoimi produktami i generowanie sprzedaży jest opłacalną strategią na wczesnym etapie.
Jest jeszcze coś do rozważenia. Oferując kod rabatowy zwiększa szanse, że dokonasz sprzedaży:
To dlatego, że ludzie uwielbiają układać. Oznaczyć swoje początkowe ceny wyższe niż początkowo planowano, aby włączyć zysk z rabatem.
Chcesz uzyskać $40 za przedmiot na swojej stronie? To proste. Następnie wymień go na $ 60 i ustaw cenę sprzedaży na $40.
To stara sztuczka marketingowa.
Rynek dla potencjalnych klientów B2B
Zbyt często widzę, że firmy koncentrują się wyłącznie na sprzedaży bezpośredniej do konsumentów.
Chociaż nie ma nic złego w tej strategii i jej wyższe marże zysku, nie oznacza to, że należy całkowicie odrzucić pomysł kierowania innych firm.
Rozważ sprzedaż hurtową swoich produktów detalistom.
Na przykład załóżmy, że masz zupełnie nową firmę ecommerce, która sprzedaje ubrania. Nie masz żadnych fizycznych lokalizacji sklepów.
Aby Twoje produkty trafiły do opinii publicznej, możesz skontaktować się z lokalnymi, krajowymi i międzynarodowymi sprzedawcami detalicznymi. Postaraj się, aby Twoje produkty w ich sklepach.
Oczywiście, nie dostaniesz tyle zysku za przedmiot. Ale masowe zamówienia będą znacznie większe niż te od konsumentów, którzy chcą tylko kupić jedną koszulę na raz.
Gdy twój produkt zacznie sprzedawać w jednym sklepie, inni sprzedawcy będą go chcieli również. Teraz, gdy konsumenci są zaznajomieni z Twoim produktem, będą chcieli go kupić w Twojej witrynie e-commerce.
Tworzenie profili w mediach społecznościowych
Jest to coś, co powinno zostać zrobione przed uruchomieniem witryny.
Ale dla tych z Was, którzy jeszcze nie stworzyli profili w mediach społecznościowych, nie jest za późno, aby zacząć. Konfigurowanie kont na najpopularniejszych platformach:
- YouTube
Musisz mieć aktywne profile na wszystkich tych kanałach. To powiedziawszy, dowiedz się, z której platformy najczęściej korzysta twój rynek docelowy i najpierw ustal priorytety tych wysiłków.
Po uruchomieniu profili możesz dźwignia handlu społecznościowego żeby poprowadzić twoją pierwszą sprzedaż.
Postaraj się zwiększyć swoich obserwujących i stworzyć świadomość marki.
Kieruj ruch do swojej witryny za pośrednictwem tych kanałów dystrybucji. Aktywna obecność w mediach społecznościowych otwiera drzwi do dodatkowych możliwości marketingowych.
Stwórz prosty projekt strony internetowej
Proste strony internetowe mają wyższe współczynniki konwersji.
Spójrz na swoją stronę ecommerce. Czy to proste?
Tak, możesz sprzedawać setki lub potencjalnie tysiące produktów. Ale nie możesz próbować dopasować każdego elementu na swojej stronie głównej.
Zmniejsz bałagan. Pozbądź się reklam.
Dołącz pasek wyszukiwania i opcje menu dla łatwej nawigacji. W porządku jest mieć puste miejsce na swojej stronie. Pomoże to skupić uwagę odwiedzających na przyciskach CTA.
Zdecydowanie chcesz zdjęć produktów. Ale nie umieszczaj dużych zdjęć na każdej stronie-spowolni to czas ładowania strony.
Prosta konstrukcja przekłada się na szybsze ładowanie strony. Otrzymasz mniej porzuconych stron i zwiększysz szanse na sprzedaż.
Prezenty
Pozwól, że wyjaśnię, co mam na myśli. Nie mówię, że powinieneś po prostu oddać swój produkt bez zadawania pytań.
Ale teraz, gdy masz skonfigurowane kanały mediów społecznościowych, możesz ich używać do ułatwiania konkursów i podobnych promocji.
Zwycięzcy tych konkursów mogą otrzymać Twoje produkty za darmo. Oto przykład tej strategii zastosowanej przez Knockaround na swoim profilu na Instagramie:
Na wczesnych etapach swojej działalności, musisz być bardziej skłonny do rozdawania rzeczy. To nie muszą być twoje najdroższe produkty, ale tak długo, jak coś robisz, będzie generować trochę szumu.
Możesz rozważyć cotygodniowe prezenty, a nawet codzienne prezenty, aby umieścić tam swoje imię. To doprowadzi do kilku rzeczy.
Po pierwsze, oddaje Twoje produkty w ręce konsumenta. Zapoznają się z nim i potencjalnie kupią coś innego w wyniku ich bezpłatnego prezentu. Ci ludzie będą również dzielić się nim ze swoimi przyjaciółmi i rodziną, którzy również mogą stać się płatnymi klientami.
Nawet ci, którzy nie wygrali prezentów, mają teraz pewne zainteresowanie Twoją marką. Ci konsumenci są również bardziej skłonni kupować teraz, ponieważ twój produkt jest w ich głowach.
Weź udział w targach
Wiele osób, które mają witrynę ecommerce, zachowuje się tak, jakby ich firma działała ściśle online.
Tylko dlatego, że nie masz fizycznego sklepu, nie znaczy, że nie możesz tam wyjść i sprzedać. Targi są doskonałym miejscem dla marek ecommerce.
Szukaj lokalnych, regionalnych i krajowych wydarzeń do wzięcia udziału. Są wszędzie.
Obecność na jednym z tych wydarzeń daje ekspozycję Twojej marki na uczestników, a także innych dostawców.
Potencjalnie można spotkać sprzedawcę zainteresowanego zakupem produktów w cenie hurtowej, o czym wcześniej mówiłem.
Targi niekoniecznie są miejscem sprzedaży produktów. Ale będziesz rozdawał tam rzeczy, żeby się ujawnić.
Możesz zaoferować darmowe próbki swoich produktów. A może po prostu Rozdaj koszulki, breloki, naklejki, Etui na telefony i inne mniejsze przedmioty promocyjne z logo i stroną internetową, aby zachęcić do sprzedaży.
Daj ekskluzywne kupony i kody promocyjne osobom, które odwiedzają Twoje stoisko na targach. To może być nawet coś tak drastycznego, jak 50% zniżki na jeden przedmiot.
Pamiętaj, że musisz zrobić wszystko, co możliwe, aby zamknąć tę pierwszą sprzedaż.
Zmniejsz tarcie w procesie realizacji zakupu
Dzięki innym promocjom udało ci się przyciągnąć ruch do swojej witryny.
Ale wciąż masz problem z tym, żeby ci goście coś kupili. Co się stało? Być może proces realizacji transakcji nie jest zoptymalizowany.
Pozbądź się niepotrzebnych kroków. Gdy użytkownik zdecyduje, że chce produkt, potrzebujesz go, aby móc sfinalizować zakup za pomocą kilku kliknięć.
Spójrz na najważniejsze powody porzucenie koszyka:
Oprócz kosztów, które uplasowały się na pierwszym miejscu na liście, kolejne dwa główne powody obejmują skomplikowany proces kasowania.
Jeśli zmuszasz odwiedzających do utworzenia konta lub odpowiadania na mnóstwo pytań, kruszysz konwersje.
Poproś tylko o niezbędne rzeczy. Uzyskaj informacje rozliczeniowe i informacje o wysyłce. To wszystko.
Nie trzeba ich pytać o panieńskie nazwisko matki. Cały proces powinien być kilka kliknięć i gotowe.
Każdy dodatkowy krok daje klientowi szansę na zmianę zdania i rezygnację ze sprzedaży.
Wniosek
Twoja nowa witryna ecommerce nie ma jeszcze żadnych sprzedaży.
W porządku. Wszyscy zaczynali od zera na początku. Chodzi o to, aby pierwsze kilka sprzedaży toczyło się, aby nabrać rozpędu.
Rozpocznij blogowanie, aby stworzyć świadomość marki, promować swoje produkty i zwiększyć ruch na swojej stronie.
Skoncentruj się na budowaniu listy subskrybentów wiadomości e-mail. Współpracuj z influencerami, aby promować swoją markę w mediach społecznościowych.
Obniż swoje ceny. Uprość projekt swojej strony internetowej. Uczestniczyć w targach.
Myśl nieszablonowo. Możesz szukać alternatywnych sposobów generowania sprzedaży. Rozważ marki B2B, którym możesz sprzedawać produkty luzem.
Zwiększ swoją obecność w mediach społecznościowych. Prowadź konkursy i prezenty za pośrednictwem tych kanałów marketingowych.
Uprość proces realizacji transakcji.
Jeśli zastosujesz się do wskazówek i porad, które opisałem powyżej, utrzyma to Twoją witrynę ecommerce daleko poza pierwszą sprzedażą.
Jakiego rodzaju strategii marketingowej używa twoja nowa witryna ecommerce do kierowania pierwszą sprzedażą?