Jeśli Twoja firma sprzedaje namacalne produkty, musisz mieć silną obecność w Internecie.
Ale przy tak dużej konkurencji w przestrzeni e-commerce może być trudno ustalić swoją pozycję. Nie tylko konkurujesz z lokalnymi i regionalnymi markami, ale także masz do czynienia z międzynarodowymi gigantami, takimi jak Amazon i Walmart.
Dlatego ważne jest, aby skupić się na każdym szczególe witryny ecommerce.
Dowiedz się jak Zaprojektuj stronę główną, która konwertuje.
Ten przewodnik jest przydatny dla każdego. Niezależnie od tego, czy jesteś sprzedawcą detalicznym z cegły i zaprawy, rozwijającym się w biznesie online, firmą, która działa ściśle przez Internet, czy czymś pomiędzy, skorzystasz z tych wskazówek.
Nie ma znaczenia, czy budujesz nową stronę internetową, czy wprowadzasz zmiany w istniejącej.
Przestrzeganie tych 21 najlepszych praktyk pomoże Ci zwiększ liczbę konwersji w swoim sklepie ecommerce. Będziesz także w stanie wygenerować więcej potencjalnych klientów i dodać dodatkowe przychody ze sprzedaży do dolnej linii.
1. Unikaj bałaganu
Strony Ecommerce z proste projekty mają wyższe współczynniki konwersji. Spójrz na swoją stronę główną już teraz.
Co zobaczy pierwszy gość?
Powinien być wyraźny punkt skupienia. Oczy odwiedzającego powinny być przyciągane bezpośrednio do przycisku CTA lub produktów, które sprzedajesz.
Ale zbyt dużo bałaganu utrudnia zidentyfikuj swój CTA.
Jak widać, 53% stron internetowych ma CTA, które zajmują odwiedzającym więcej niż trzy sekundy, aby je zlokalizować. Powinieneś dążyć do czasu znacznie szybszego.
Jakie działania chcesz, aby konsumenci podejmowali, gdy odwiedzają Twoją stronę? Oczywiście chcesz, żeby dokonały zakupu.
Zrób to tak łatwe, jak to możliwe dla nich. Nie rozpraszaj ludzi bałaganem. To przytłaczające i mylące.
2. Uprość swoje menu
Menu to świetny sposób na zorganizowanie i grupowanie tego, co sprzedajesz. Ale jak już wspomniano, nie chcesz zbyt skomplikowanych rzeczy.
Zbyt wiele kategorii menu zmyli konsumenta, uniemożliwiając mu znalezienie tego, czego szuka.
Twoje menu nie powinno być zbyt szczegółowe. Zamiast tego używaj ogólnych terminów do kategoryzowania swoich produktów.
Załóżmy na przykład, że Twoja marka ecommerce sprzedaje odzież z takimi przedmiotami, jak:
- koszulki
- Koszule Z Długim Rękawem
- swetry
- Koszulki Bez rękawów
- Kamizelki
Zamiast mieć pięć różnych opcji menu dla każdej z tych opcji, możesz pogrupować je w jedną kategorię: “Topy.”
3. Dodaj pasek wyszukiwania
Mówmy dalej o prostocie.
Po usunięciu bałaganu i uproszczeniu opcji menu nadal będziesz musiał wprowadzić dodatkowe zmiany. Ponieważ odwiedzający będą mieli mniej opcji menu, po kliknięciu każdej kategorii zobaczą więcej produktów.
Wiem, że niektórzy z was mogą nie mieć Tony produktów na sprzedaż, ale inne witryny e-commerce mogą mieć setki lub potencjalnie tysiące opcji do wyboru.
Zmuszanie użytkowników do losowego przewijania tych wyborów nie zwiększy sprzedaży i konwersji. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest wdrożenie paska wyszukiwania.
Zobacz ten przykład z Nike strona internetowa:
Firma sprzedaje tysiące sneakersów na swojej stronie internetowej. Pasek wyszukiwania ułatwia klientom znalezienie tego, czego szukają.
Spójrz na to, co dało wyszukiwanie “biegających trampek” w powyższym przykładzie. Jak widzisz, jest 155 produktów, które pasują do tego opisu. To wciąż przytłaczająca liczba elementów do przewinięcia.
Ale Nike ma dodatkowe filtry i wyniki wyszukiwania w lewej kolumnie funkcji wyszukiwania.
Pomaga to klientom zawęzić opcje w oparciu o parametry, takie jak płeć lub sport.
Jeśli korzystasz z tej strategii, upewnij się, że wszystkie Twoje produkty są wyraźnie oznaczone odpowiednimi etykietami. Następnie wyniki wyszukiwania będą dokładnie wyświetlane dla każdego zapytania kupującego.
4. Kup usługę hostingu premium
Szybkość jest jednym z najważniejszych elementów udanej witryny ecommerce. Każda strona musi się szybko ładować, aby uzyskać wysokie konwersje.
Ale jeśli kupisz budżetowy plan hostingu, będzie to cię kosztować na dłuższą metę.
Badania pokazują jednosekundowe opóźnienie w czasie ładowania strony może prowadzić do 16% spadku zadowolenia klienta i 7% utraty konwersji. Jeśli Twoja witryna ma dwa lub trzy sekundy opóźnienia, masz duże kłopoty.
Nawet gorsze niż powolny czas ładowania są awarie witryny, usterki lub raporty o błędach.
Dlatego lepiej wydać pieniądze na premium hosting plan teraz, w przeciwieństwie do radzenia sobie z tymi bólami głowy później. Zaufaj mi, warto zainwestować.
5. Wyeliminuj etapy procesu realizacji zakupu
Gdy odwiedzający stronę zdecyduje się coś kupić, powinien łatwo sfinalizować zakup. Twoim zadaniem jest to zrobić.
Każdy dodatkowy krok w procesie realizacji transakcji zwiększy szanse na rezygnację z transakcji. W rzeczywistości, 28% konsumentów powiedział, że porzucili wózek na zakupy podczas kasy, ponieważ proces był zbyt długi i skomplikowany.
Kluczem tutaj jest uzyskanie tylko niezbędnych informacji od kupującego.
Nie ma powodu, aby pytać o nazwisko panieńskie matki, pierwszy koncert, na którym uczestniczyli, lub ich ulubione miejsce wypoczynku.
Uzyskaj informacje rozliczeniowe i adres wysyłki. To wszystko, czego potrzebujesz, aby przetworzyć transakcję.
6. Nie zmuszaj kupujących do tworzenia profilu (ale zachęcaj do niego)
Jak już powiedziałem, chcesz, aby Twoi kupujący jak najszybciej przeszli przez proces kasowania.
Dlatego musisz oferować opcję kasy dla gości, zamiast zmuszać odwiedzających do tworzenia profilu. Mimo to nadal możesz zachęcić ich do utworzenia profilu.
Zobacz ten przykład z Lululemon żeby zobaczyć, o czym mówię:
Po dodaniu produktów do koszyka użytkownicy mogą sfinalizować transakcję za pomocą opcji płatności dla gości.
Ale to nie znaczy, że Lululemon jest skończony, próbując zachęcić ludzi do tworzenia profilu.
Podczas sprawdzania zamówienia goście mogą zobaczyć przycisk ekspresowej realizacji zamówienia, ale nie mogą z niego korzystać.
Ta opcja jest zarezerwowana dla klientów, którzy skonfigurowali profile.
Mogą przejść przez proces kasowania jeszcze szybciej, ponieważ wszystkie ich informacje są zapisywane na ich kontach. Subtelne funkcje, takie jak ten, zachęcają do rejestracji profilu, nie denerwując ani nie wywierając zbyt dużej presji na klienta.
7. Wyślij e-maile o porzuceniu koszyka
Gdy użytkownik skonfiguruje swój profil, możesz stwierdzić, kiedy dodają coś do koszyka bez kupowania tego. Nie ignoruj tego.
Tracisz pieniądze.
Często były one tylko jedno kliknięcie lub dwa od zakończenia transakcji. Najwyraźniej byli zainteresowani produktem na tyle, aby dodać go do koszyka.
Wysłanie e-maila z przypomnieniem Kupującemu o produkcie może wystarczyć do sfinalizowania sprzedaży.
8. Priorytet SEO
Nie każdy, kto chce to, co sprzedajesz, przejdzie prosto do twojej witryny.
W rzeczywistości, badania pokazują że 46% konsumentów rozpoczyna proces zakupu za pośrednictwem wyszukiwarki, takiej jak Google.
Jeśli Twoja witryna e-commerce nie jest jednym z najlepszych wyników, zamiast tego kupi od jednego z twoich konkurentów. Dlatego tak ważne jest, aby skupić swoje wysiłki na optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.
Zrób wszystko, co w twojej mocy, aby osiągnąć szczyt rankingów Google na podstawie wyszukiwań związanych z tym, co sprzedaje Twoja marka.
9. Regularnie pisz posty na blogu
Jak często ta sama osoba odwiedza Twoją stronę e-commerce?
Są szanse, że nie kupują czegoś codziennie. Pewnie nie kupią czegoś nawet raz w tygodniu. Tylko najlepsi klienci mogą robić zakupy raz w miesiącu.
Jeśli ludzie nie są na twojej stronie, oczywiście nie mogą wydać żadnych pieniędzy.
Ale prowadzenie bloga oprócz witryny ecommerce to świetny sposób na zbudowanie silnych obserwujących. Teraz ludzie mają powód, aby sprawdzać Twoją witrynę codziennie lub co tydzień.
Gdy znajdą się na stronie, będą bardziej skłonni coś kupić.
10. Tworzenie listy subskrybentów poczty e-mail
Aby mieć udaną witrynę ecommerce, musisz mieć wielu odwiedzających gotowych do zakupu. Ale jak planujesz zwiększyć ruch na swojej stronie?
Budowanie listy e-mailowej ecommerce to jedna z twoich najlepszych opcji. Gdy masz adres e-mail subskrybenta, możesz skontaktować się z nim, oferując specjalne oferty i promocje, aby zachęcić do sprzedaży.
Świetnym sposobem dodawania subskrybentów jest zbieranie adresów e-mail podczas procesu realizacji zakupu. Oto przykład tego z SAXX:
Domyślnie to pole jest już wyłączone. Kupujący będą musieli odznaczyć tę opcję, jeśli nie chcą być dodawani do listy subskrybentów.
Gdy ludzie zostaną dodani do twojej listy, jest to idealna okazja, aby wysłać im spersonalizowane oferty, aby zwiększyć ruch na twojej stronie i zwiększyć sprzedaż.
Możesz nawet zachęcić kupujących do zapisania się na e-maile, takie jak zniżka na kolejne zakupy.
11. Zaakceptuj jak najwięcej opcji płatności
Nie można zakładać, że każdy ma kartę Visa lub MasterCard.
Nawet jeśli tak, nie oznacza to, że jest to ich preferowana opcja płatności. Jedna z tych kart może być maksymalnie wyczerpana lub mogą mieć lepsze korzyści członkowskie na innej karcie.
Nawet jeśli inne firmy obsługujące karty kredytowe pobierają wyższe opłaty transakcyjne, nadal musisz wziąć inne karty, takie jak Discover i American Express.
Twoja witryna ecommerce musi również akceptować alternatywne opcje płatności, takie jak PayPal i Apple Pay.
12. Pisz informacyjne opisy produktów
Nie można sprzedać czegoś z nazwą. Każdy produkt na twojej stronie musi mieć pouczający opis.
Ale unikaj dużych bloków tekstu. Te opisy powinny być krótkie i na temat.
Wyjaśnij, jak działa produkt, podkreślając kluczowe korzyści. Nie musisz wyjaśniać całej historii produktu ani sposobu jego wykonania. To nie napędza sprzedaży.
Możesz nawet użyć punktorów, aby ułatwić konsumentom Skanowanie tekstu i czytanie opisu.
13. Pozbądź się reklam
Niektórzy z was mogą używać witryny ecommerce jako platformy do sprzedaży powierzchni reklamowej innym markom. Nie rób tego. Popełniasz wielki błąd.
Oczywiście, możesz uzyskać dodatkowy dochód. Ale nie warto odwracać się od własnych klientów.
Reklamy na pasku bocznym i wyskakujące okienka mogą wyglądać jak spam. Odwiedzający może obawiać się kliknięcia Twojej witryny w obawie, że zostanie przekierowany w inne miejsce, które jest niegodne zaufania.
Zobacz, jak konsumenci na całym świecie feel o reklamach na stronach internetowych:
Jak widać, 82% konsumentów w Stanach Zjednoczonych twierdzi, że reklamy online zakłócają ich zakupy.
Usuń wszystkie reklamy i pozostaw je jako puste miejsce. Pomoże to wyeliminować bałagan w projekcie-punkt omówiłem wcześniej.
14. Zapewnij łatwo dostępną obsługę klienta
Nie wszystkie transakcje w witrynie ecommerce przebiegną płynnie.
Klienci będą mieli pytania i problemy. To nieuniknione.
Jeśli ktoś ma problem, np. ze znalezieniem produktu lub rozwiązaniem wcześniej zakupionego produktu, należy upewnić się, że może uzyskać pomoc tak szybko, jak to możliwe.
Dlatego musisz mieć łatwo dostępne wsparcie obsługi klienta poprzez różne opcje, takie jak:
- telefon
- czat na żywo
Teraz klienci mogą skontaktować się z Twoją marką w oparciu o preferowaną metodę komunikacji. Oprócz tego, że Obsługa klienta jest łatwo dostępna, musi być również przyjazna.
Nie zatrzymuj klientów. Upewnij się, że twój personel jest przeszkolony, aby szybko i skutecznie rozwiązywać problemy.
15. Uruchom testy i przeanalizuj wyniki
Skąd wiesz, czy Twoja witryna ecommerce jest skonfigurowana pod kątem najwyższych możliwych konwersji?
Nie wiesz.
Ale jeśli uruchom testy A / B regularnie będziesz miał dużo lepsze zrozumienie.
Teraz możesz dostosować położenie CTA, jego frazowanie lub kolor przycisku. Określ, które strony docelowe napędzają największą sprzedaż.
Na podstawie wyników testów możesz dokonać niezbędnych korekt, zwiększając szanse na sukces.
16. Go mobile
Twoja witryna e-commerce musi być zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych.
To dlatego, że w ciągu ostatnich sześciu miesięcy, 62% osób, które posiadały smartfon, korzystało ze swoich urządzeń do dokonywania zakupów online.
Nie możesz sobie pozwolić na wykluczenie mobilnych kupujących. Jeśli chcesz przenieść swoją strategię mobilną na wyższy poziom, możesz nawet rozważyć zbudowanie aplikacji dla swojej firmy ecommerce.
Jest to najlepszy sposób na spersonalizowanie zakupów konsumenckich. Ponadto możesz zapisać informacje o użytkowniku, takie jak opcje płatności i adres wysyłki.
Teraz mogą sprawdzić i zakończyć każdy zakup w zaledwie kilka kliknięć, w przeciwieństwie do konieczności wprowadzenia karty kredytowej dla każdej transakcji.
17. Oferuj bezpłatną wysyłkę
To proste:nie pobieraj opłat od klientów za wysyłkę.
To dlatego, że nieoczekiwane koszty są głównym powodem porzucenia koszyka.
Postaw się w sytuacji konsumenta.
Widzą cenę podaną na jednej stronie twojej witryny, ale przy kasie widzą dodatkowe opłaty. Pewnie, mogą spodziewać się płacić podatki, ale wysyłka też?
Te dodatkowe koszty odstraszają ludzi. Zwiększ ceny swoich produktów, aby pokryć wszelkie koszty wysyłki poniesione przez Ciebie, w przeciwieństwie do pobierania opłat za wysyłkę oddzielnie.
18. Współpracuj z influencerami marki
Ustanowienie wiarygodności jest jednym z najlepszych sposobów na zwiększenie sprzedaży i udaną witrynę ecommerce.
Posiadanie gwiazdy lub kogoś z silną społecznością poprze Twoją witrynę, sprawi, że będziesz wydawał się bardziej uzasadniony. Ta taktyka marketingowa nie będzie darmowa, ale zdecydowanie może przynieść wysoki zwrot z inwestycji.
Po prostu upewnij się, że pracujesz z kimś związanym z Twoją branżą.
Jeśli sprzedajesz deskorolki i powiązane produkty, posiadanie influencera, który nigdy nie jeździł na deskorolce, nie będzie miało dużego wpływu na Twoją sprzedaż.
19. Wyświetlanie wysokiej jakości obrazów produktów
Posiadanie sklepu ecommerce oznacza, że klienci nie mogą dotykać i czuć produktów w taki sam sposób, w jaki mogą w sklepie fizycznym.
Polegają na zdjęciach, aby dać im poczucie tego, co kupują.
Dlatego musisz zrobić wiele zdjęć pod każdym kątem każdego sprzedawanego produktu. Wiem, że to może wydawać się nudne, ale to konieczne.
Powiększ i podkreśl wszystkie najważniejsze funkcje i zalety.
20. Daj pokazy wideo
Czasami obrazy nie wystarczają.
Jeśli sprzedajesz coś wymagającego demonstracji, Dodaj wideo.
Według Forbesa, 90% konsumentów twierdzi, że filmy pomagają im podjąć decyzję o zakupie produktu.
To musi być powód Thule wdrożył tę strategię na swojej stronie internetowej:
Oprócz wysokiej jakości zdjęć i opisów produktów, na stronie znajdują się również pokazy wideo dla większości sprzedawanych przedmiotów.
Te dodatkowe informacje ułatwiają potencjalnym klientom poznanie, jak działa każdy produkt.
21. Funkcja opinie klientów i referencje
Referencje i recenzje to kolejny sposób na zwiększenie wiarygodności produktów i marki.
Ważne jest, abyś umieścił je na swojej stronie ecommerce.
Po tym, jak klient kupi coś, wyślij mu e-mail z prośbą o sprawdzenie zakupionego przedmiotu. Po prostu upewnij się, że dasz im wystarczająco dużo czasu, aby go użyć, zanim poprosisz o ich opinię.
Zdaję sobie sprawę, że to może być straszne dla niektórych z was. Nie wszyscy będą zadowoleni z Twoich produktów, a pomysł publicznego wyświetlania negatywnych komentarzy może być przerażający dla niektórych marek.
Ale w porządku. Nie pozwól, aby kilka złych recenzji Cię zniechęciło. Spójrz na to z jasnej strony.
To pokaże kupującym recenzje i referencje na twojej stronie są legalne i godne zaufania. Kilka negatywnych uwag może sprawić, że Twoje pozytywne recenzje będą o wiele silniejsze.
Wniosek
Prowadzenie udanej witryny ecommerce nie jest łatwym zadaniem.
Na szczęście możesz zrobić wiele rzeczy, aby zwiększyć swoje szanse na prowadzenie sprzedaży i utrzymanie klientów wraca po więcej.
Nie daj się zastraszyć tej liście najlepszych praktyk. Nie oczekuję, że wdrożysz wszystkie 21 z nich z dnia na dzień.
To powiedziawszy, powinieneś zacząć identyfikować zmiany, które należy wprowadzić i ustalać priorytety tych, które uważasz za najważniejsze.
Jakie elementy witryny e-commerce należy dostosować, aby poprawić współczynniki konwersji i zwiększyć sprzedaż?