Jak zwiększyć przychody Ecommerce, wykorzystując Handel społecznościowy

Branża ecommerce stała się bardzo konkurencyjną przestrzenią w ciągu ostatnich kilku lat.

W rzeczywistości, ponad połowa internautów na całym świecie dokonało zakupu online w ciągu ostatniego roku. Młodsze pokolenia o silnej sile nabywczej przodują w tym trendzie.

W rzeczywistości 67% millenialsów woli robić zakupy online, a nie chodzić do fizycznego sklepu. To świetna wiadomość dla Twojej marki ecommerce.

Tak, oczywiście masz dużą konkurencję, jeśli chodzi o sprzedaż produktów online. Ale jeśli masz odpowiednie narzędzia i strategię marketingową, możesz zrobić wiele rzeczy, aby uzyskać przewagę nad konkurencją.

Powinieneś wiedzieć jak zaprojektować stronę główną, która konwertuje. Ważne jest również, aby wiedzieć, które elementy dodają wiarygodności twojej stronie.

Chociaż to wszystko jest konieczne, to nie wystarczy. Oprócz witryny internetowej, musisz korzystać z jak największej liczby platform, aby skutecznie sprzedawać swoje produkty.

Dzieje się tak dlatego, że nie zawsze można polegać na konsumentach poruszających się po twojej witrynie. Musisz upewnić się, że Twoje produkty są łatwo dostępne do zakupu w miejscach, w których Twoi klienci spędzają dużo czasu.

Wejdź na portale społecznościowe.

Podobnie jak ecommerce, media społecznościowe nadal są rosnący trend. Istnieje prawie 2,5 mld użytkowników mediów społecznościowych na całym świecie.

image4 4

Eksperci przewidują, że do 2021 r.liczba ta osiągnie 3 mld.

Twoja marka ecommerce może już być aktywna w mediach społecznościowych. To kluczowa strategia marketingowa, ale możesz pójść o krok dalej.

Korzystaj z mediów społecznościowych, aby sprzedawać swoje produkty.

Jeśli nigdy wcześniej tego nie robiłeś, możesz nie wiedzieć, od czego zacząć. Na szczęście jesteś we właściwym miejscu. Powiem Ci wszystko, co musisz wiedzieć o tym, jak handel społecznościowy może zwiększyć strumień przychodów Twojego sklepu ecommerce.

Czym jest handel społecznościowy?

Zacznijmy od podstaw.

Handel społeczny to stosunkowo nowa koncepcja. Termin był pierwsze użycie w 2005 roku. Ale od tego czasu jego znaczenie i zastosowanie ewoluowały.

Dzięki social commerce możesz sprzedawać swoje produkty za pośrednictwem platformy innej firmy. Mówiąc dokładniej, platforma, którą sprzedajesz, to sieć mediów społecznościowych.

Jeśli Facebook widzi coś, co chce kupić, może to zrobić bezpośrednio za pośrednictwem interfejsu Facebooka, a nie przechodząc do witryny sprzedawcy.

To świetna wiadomość dla Twojego sklepu ecommerce. Jeśli polegasz na tym, że konsumenci odwiedzają Twoją witrynę po wyświetleniu reklamy promującej Twoje produkty, obniża to Współczynnik konwersji.

Dlaczego?

To zbyt wiele kroków. Oczywiście, nadal zobaczysz pewne konwersje. Ale uproszczenie kroków w procesie zakupu zwiększy współczynniki konwersji.

Spójrz na wpływ media społecznościowe ma na decyzje zakupowe:

image1 4

Większość konsumentów twierdzi, że polegają na mediach społecznościowych, aby kierować decyzjami zakupowymi. Kiedy konsument widzi produkt w mediach społecznościowych, szanse na jego zakup rosną.

Dodatkowy 31% osób powiedzmy, że używają mediów społecznościowych do przeglądania produktów, które są zainteresowane zakupem.

Dla firm ecommerce wdrożenie strategii handlu społecznościowego jest łatwe.

Udostępnij swoje produkty na Facebooku

Jeśli jesteś nowy w handlu społecznościowym, Facebook jest najbardziej logicznym miejscem do rozpoczęcia. W końcu dodasz tę funkcję do innych stron mediów społecznościowych, ale jest to najlepsze miejsce, aby zmoczyć stopy.

Jak powiedziałem wcześniej, handel społeczny jest wciąż nowy. Nie każdy konsument jeszcze się na to zgodził.

Ale większość osób, które dokonały zakupów przez platformy społecznościowe czynią to przez Facebook:

image2 3

Jak widać, około 35% użytkowników mediów społecznościowych twierdzi, że nigdy nie kupili czegoś za pośrednictwem mediów społecznościowych. Ale prawie 50% użytkowników mediów społecznościowych twierdzi, że skorzystało z Facebooka, aby dokonać zakupu.

To ma sens. Facebook zawsze był trendsetterem w świecie mediów społecznościowych.

Ich platforma jest niezwykle przyjazna zarówno dla codziennych użytkowników, jak i marek.

Strony biznesowe na Facebooku mają możliwość wykorzystania tej platformy na kilka sposobów, aby zwiększyć sprzedaż.

Pierwszy, mogą wystawiać produkty bezpośrednio na swojej stronie.

Ta funkcja naśladuje wygląd standardowego sklepu ecommerce, do którego wszyscy przyzwyczailiśmy się.

Drugi, Facebook wdrożył również przycisk “Kup Teraz”, który przenosi użytkowników bezpośrednio na stronę marki.

Zobacz ten przykład z DressLily Strona na Facebooku, dzięki czemu możesz zobaczyć, o czym mówię:

image8 1

Na ich stronie na Facebooku można zobaczyć przycisk “sklep” w lewym menu. To przenosi ich klientów na ekran, na który teraz patrzysz.

Ale jeśli klienci klikną przycisk “Kup Teraz” na górze ekranu, zostaną przeniesieni na stronę internetową marki.

Ważne jest, aby skorzystać z obu tych przycisków. Jak widzieliśmy wcześniej, nie wszyscy konsumenci dostosowali się do trendów w handlu społecznościowym. Nie chcesz odwracać ich interesów. Niektórzy ludzie mogą nie być jeszcze komfortowo kupując bezpośrednio przez Facebooka, więc zapewnienie im opcji odwiedzenia witryny jest konieczne.

Aby skonfigurować zakupy bezpośrednio przez Facebooka, musisz powiązać Stripe lub PayPal konto na twojej stronie.

Każdy z tych opłat 2.9% zakupu plus dodatkowe $0.30 za transakcję.

Zdaję sobie sprawę, że te opłaty mogą być wyższe niż opłaty za kartę kredytową na twojej stronie, ale to jest po prostu coś, co musisz zaakceptować.

Mimo że płatności są przetwarzane przez firmy zewnętrzne, nie musisz korzystać z tych platform do zbierania zbiorów. Wszystkie zamówienia można zarządzać bezpośrednio ze sklepu na Facebooku.

Będziesz mieć informacje w czasie rzeczywistym i dostęp do bieżących, oczekujących i poprzednich zamówień zakupionych za pośrednictwem Facebooka.

Sprzedaj na Instagramie

Facebook zakupiony Instagram w 2012 roku. Nic dziwnego, że Instagram odniósł tak duży sukces w ciągu ostatnich kilku lat.

Na średni dzień, 95 milionów zdjęć i filmów jest publikowanych na Instagramie. Wdrożenie funkcji “Kup Teraz” przekształca je w potęgę handlu społecznościowego.

Oto przykład jak West Elm zaimplementowano tę funkcję ze sponsorowaną reklamą na Instagramie:

image6 4

Wyobraź sobie, że użytkownik przewija swoją oś czasu. Zobaczą nie tylko posty z profili, które śledzą, ale także niektóre reklamy.

Podobnie jak zwykły post na Instagramie, reklamy te mogą zawierać kilka zdjęć i filmów. To się nazywa Reklama karuzeli. Jeśli pierwszy obraz przyciągnie uwagę użytkownika, może przewijać Pozostałe, aby zobaczyć, co jeszcze sprzedaje ta marka.

Tak czy inaczej, przycisk” Kup teraz ” pozostaje częścią postu przez cały czas. Jest to skuteczny sposób na zwiększenie konwersji.

Jak omówiliśmy wcześniej, im więcej kroków zaangażowanych w proces zakupu, tym gorsze będą wyniki.

Jeśli twoja obecna strategia na Instagramie ma post na Twoim profilu z podpisem “link w bio”, aby zachęcić do zakupów, prawdopodobnie nie jest to ogromny sukces. Za dużo tarcia.

Ale przycisk “Kup Teraz” upraszcza ten proces i ułatwia użytkownikom kupowanie produktów za pomocą zaledwie kilku kliknięć.

Oprócz reklam karuzelowych możesz reklamować się za pomocą jednego zdjęcia, pojedynczego filmu i pokazów slajdów. Pokaz slajdów tworzy wideo, automatycznie zapętlając do 10 zdjęć.

Możesz także zmienić przycisk CTA reklamy na ” Dowiedz się więcej.”Oto przykład z Rumble Boxing:

image5 4

Ten przycisk przenosi użytkowników do strony docelowej, na której mogą uzyskać więcej informacji o klasach i harmonogramach. Stąd też mogą robić zakupy.

Sprzedaż za pośrednictwem reklam na Instagramie jest świetna, ponieważ możesz zdecydować, którzy użytkownicy zobaczą Twoje posty.

Możesz dostosować swoją reklamę w oparciu o swoje cele, takie jak:

  • świadomość marki
  • reach
  • świadomość lokalna
  • ruch drogowy
  • zaręczyny
  • generowanie leadów
  • konwersje
  • katalog produktów sprzedaż
  • wizyty w sklepie

Wszystkie te opcje są dostępne, gdy Zbuduj swój biznes na Instagramie.

Add buyable pins

Jako sklep ecommerce musisz mieć aktywną obecność na Pintereście. Jeśli nie znasz Pinteresta, krótko wyjaśnię, jak to działa.

Wielu użytkowników lubi przeglądać platformę w poszukiwaniu inspiracji, pomysłów i produktów, którymi są zainteresowani.

Na przykład ktoś może użyć Pinteresta, aby uzyskać pomysły na udekorowanie pokoju w domu. Kiedy coś im się spodoba, mogą zapisać post lub “przypnij” go do jednej ze swoich tablic.

Pinterest jest świetny dla firm, ponieważ ma funkcję pozwalającą firmom skonfigurować piny do kupienia dla sklepów ecommerce. Oto przykład jak to wygląda:

image7 3

Gdy użytkownik widzi tę tabelę podczas przeglądania platformy, może dokonać zakupu za pomocą kilku kliknięć.

Twoi klienci mogą płacić za pomocą kart kredytowych lub Apple Pay. To świetna wiadomość dla kupujących przeglądających na swoich urządzeniach mobilnych.

Dzięki tej funkcji kupujący mogą zakończyć proces zakupu za pomocą jednego kliknięcia, co znacznie zwiększy współczynniki konwersji.

Najnowsze badania pokaż, że 73% millenialsów chciałoby mieć możliwość dokonywania wszystkich płatności z urządzeń mobilnych.

Apple Pay pomógł Cocoweb zwiększ liczbę konwersji na swojej platformie mobilnej o ponad 20%. Zin Home odnotowano również wzrost sprzedaży o 20% po wdrożeniu Apple Pay.

Ważne jest, aby ustanowić strategię handlu społecznościowego w aplikacjach mobilnych, które przetwarzają transakcje. Oprócz Facebooka Instagram, Pinterest musi być również priorytetem.

Wykorzystaj influencerów społecznościowych

Żadna kampania social commerce nie byłaby kompletna bez pomocy influencerów społecznościowych.

Mikro influencerzy zwiększają wiarygodność Twojego produktu i zwiększyć przychody ze sprzedaży. Po nawiązaniu relacji z tymi wpływowymi osobami, każesz im publikować treści na swoich profilach osobistych.

To realna strategia marketingowa. Dlatego większość firm jest zwiększenie wydatków na influencer marketing w przyszłym roku:

image3 4

Strategia ta kontynuuje trend wzrostowy. W ciągu ostatnich 12 miesięcy nastąpił wzrost wyszukiwań “influencer marketing” w Google o 325%. Jeśli nie badałeś tego tematu, wygląda na to, że twoi konkurenci to zrobili.

Innym powodem, dla którego działa influencer marketing, jest opłacalność.

Badania pokazują ten marketing influencer ma stopę zwrotu z inwestycji, która jest 11 razy wyższa niż w przypadku innych kampanii content marketingowych.

Współpraca z influencerami społecznościowymi w celu promowania Twoich produktów będzie szła w parze ze strategią handlu społecznościowego.

Wniosek

Trudno jest sklepom ecommerce pozostać ważnym w tak konkurencyjnej przestrzeni.

Ale powinieneś spojrzeć na te trendy jako na szansę, a nie na walkę. Aby uzyskać przewagę nad konkurencją i zwiększyć przychody ze sprzedaży, Udostępnij swoje produkty do zakupu na jak największej liczbie platform.

Skorzystaj ze sklepów społecznościowych oprócz tradycyjnej witryny ecommerce.

Zacznij od Facebooka. Większość konsumentów, którzy kupili produkty na platformach handlu społecznościowego, skorzystała z Facebooka.

Ale powinieneś także wykorzystać inne sieci społecznościowe, takie jak Instagram i Pinterest.

Korzystaj z influencerów społecznościowych w połączeniu ze strategią handlu społecznościowego, aby zmaksymalizować ekspozycję marki.

W jaki sposób Twoja firma eCommerce korzysta z platform handlu społecznościowego do zwiększania sprzedaży?

Total
0
Shares
Related Posts