Kolor jest jednym z najbardziej podstępnie wpływowych elementów Twojej firmy-nawet jeśli tak się nie wydaje.
Ma to wpływ nie tylko na postrzeganie marki przez ludzi, ale także na wyniki finansowe. Twoi klienci podejmują pewne decyzje dotyczące zakupu (lub nie) twoich produktów w oparciu o Twoje schematy kolorów. To jest powód, dla którego restauracje są tak celowe w kwestii kolorów, których używają.
To nie tylko pogłoski. Psychologia koloru jest bardzo realnym badaniem akademickim. Nie tylko ma to wpływ na codzienne życie, ale będzie miało również ogromny wpływ na Twoją firmę.
W rzeczywistości badania wykazały nawet, że kolor stanowi 85% decyzji o zakupie danej osoby:
Tak, te liczby otwierają oczy-ale to nie wszystko. Po prostu zmiana witryny z Czerwonej na niebieską nie zwiększy sprzedaży o 200%. Optymalizacja konwersji jest nieco bardziej złożona.
Pokazuje to jednak, że należy włożyć więcej uwagi w schematy kolorów niż to, co wygląda dobrze. Jeśli używasz odpowiednich schematów kolorów, możesz mieć ogromny wpływ na sposób, w jaki klienci wchodzą w interakcję z Twoją witryną.
Te interakcje mogą ostatecznie prowadzić do większej sprzedaży i większych przychodów.
W tym poście omówię kilka z tych elementów i sposobów ich wykorzystania, aby podjąć najlepszą kreatywną decyzję dla swojego sklepu ecommerce. Później pokażę Ci najlepsze zasoby, które pomogą Ci dowiedzieć się więcej o projektowaniu świetnej witryny ecommerce.
7 wskazówek, jak wybrać odpowiednie schematy kolorów dla Twojej firmy
- Wybierz kolory dla swojej marki-nie tylko sklepu ecommerce
- Zastosuj psychologię kolorów
- Rozważ swoją branżę i produkty
- Rozważ swoją docelową demografię
- Użyj odpowiedniego wzoru użycia koloru
- Rozważ doświadczenie użytkownika
- Psychologia koloru nie zawsze pasuje do twojego biznesu
Podobnie jak w przypadku wszystkiego związanego z biznesem, to, co działa najlepiej dla Ciebie i Twojej firmy, będzie wyjątkowe. Tylko dlatego, że inne sklepy ecommerce używają określonego schematu kolorów, nie oznacza, że ty też powinieneś.
Na przykład UPS i FedEx oferują te same usługi. Mają jednak zupełnie inne schematy kolorów (UPS jest brązowy i złoty, podczas gdy FedEx jest niebieski, pomarańczowy i biały).
Należy również zauważyć, że teoria koloru i psychologia nie są twardą zasadą. Zamiast tego pomyśl o nich jako o punktach startowych dla najlepszego projektu witryny ecommerce.
Z tym na uboczu, przejdźmy do rzeczy.
Wskazówka # 1: Wybierz kolory dla swojej marki-nie tylko sklepu ecommerce
Zbyt wielu przedsiębiorców zapomina, że wybór kolorów to wybór marki. Jeśli nie masz marki, nie możesz podjąć właściwej decyzji, jeśli chodzi o elementy wizualne.
Twój sklep ecommerce nie jest wyjątkiem. Schemat kolorów musi być spójny we wszystkich aktywach firmy. Mówię o mediach społecznościowych, wizytówkach, grafice na blogu itp.
Profesjonalne drużyny sportowe robią to bardzo dobrze. Na przykład, Los Angeles Lakers mają swoje klasyczne fioletowo-złote stroje, które są natychmiast rozpoznawalne. Używają tych kolorów w produktach, postach w mediach społecznościowych, reklamach, mundurach i innych.
Nie wystarczy po prostu wybrać kilka kolorów, które według Ciebie wyglądają ładnie i idą z nim. Najpierw musisz uzyskać krystalicznie czyste informacje o swojej marce. Kiedy to zrobisz, o wiele łatwiej będzie odnieść to do świata wizualnie.
Skorzystaj z poniższych wskazówek, aby uzyskać jasność, w jaki sposób tożsamość marki może być reprezentowana przez kolor:
- W jednym zdaniu wyraź, kim jesteś, co robisz i dla kogo to robisz.
- Pomyśl o jednym słowie, które opisuje idealnego klienta.
- Co powiesz na jedno słowo, które opisuje Twoją markę?
- Jak chcesz, aby ludzie czuli się w Twojej firmie?
- Jaki problem rozwiązujesz dla klientów i jak się czują po jego rozwiązaniu?
Zanotuj swoje odpowiedzi. Będziesz ich potrzebował w drugim napiwku.
Wskazówka # 2: Zastosuj psychologię kolorów
W powyższych ćwiczeniach kładę duży nacisk na uczucia.
To dlatego, że sposób, w jaki czuje się potencjalny klient, wpływa na podejmowanie decyzji o zakupie. Na przykład, jeśli osoba wchodząca do sklepu jest w złym nastroju, sprzedawca musi zrobić więcej, aby uzyskać sprzedaż. Jeśli jednak dana osoba jest w dobrym nastroju, jest bardziej skłonna do zakupu produktu.
Tu pojawia się psychologia kolorów. Odpowiedni kolor może pomóc poprawić sposób myślenia klienta i wzmocnić swoje uczucia przed jakąkolwiek rozmową sprzedażową.
Pomyśl o tym. Dlatego nosisz czerwony strój, jeśli chcesz być showstopperem. To właśnie robi red.
Jeśli wejdziesz do pokoju, a dominującym kolorem był czarny, poczujesz poczucie wyrafinowania i luksusu. Taką reakcję wywołuje czarny.
Dlaczego emocje kojarzymy z kolorami? To część naszego uwarunkowania. I to nie tylko emocje. Koncepcje, działania i cechy są wywoływane z sygnałów wizualnych, takich jak kolor.
Podsumowując: Możesz (i powinieneś) używać tych konotacji dla korzyści swojej witryny ecommerce.
Chcesz spotkać się jako godny zaufania i niezawodny? Pomyśl o niebieskim. Branża finansowa wykorzystuje to do świetnego efektu. To kolor bezpieczeństwa i wiarygodności, co chcesz, aby ludzie czuli, gdy zajmujesz się ich pieniędzmi.
Dlatego ma sens, że firmy takie jak PayPal używają go.
Tak jak Citigroup.
I wiele innych jak Goldman Sachs.
Podczas gdy niebieski może wywoływać pozytywne emocje, takie jak spokój i bezpieczeństwo, może również wywoływać negatywne uczucia. W rzeczywistości wszystkie kolory wywołują zarówno pozytywne, jak i negatywne uczucia:
I jeszcze więcej …
Uwaga: Psychologia koloru jest jeszcze bardziej niuansowana niż to, co mówią te obrazy. To tylko uproszczone spojrzenie na ten temat.
Należy wziąć pod uwagę inne zmienne. Nie chodzi tylko o logo i kolory, których używasz w nagłówku. Dotyczy to również tego, jaką markę tworzysz i co oferujesz swoim klientom.
Wskazówka # 3: rozważ swoją branżę i swoje produkty
Istnieje zestaw schematów kolorów, które są wrodzone dla większości branż.
Na przykład czerń, złoto i srebro są szeroko stosowane w luksusowym przemyśle samochodowym. To dlatego, że wyczarowują uczucia wyrafinowania, bogactwa i statusu.
Weźmy na przykład Lexusa.
Marki dbające o zdrowie i ekologię, takie jak Babyganics, skłaniają się ku zieleni, błękitom i żółciom. Przywołuje to naturalne i żywe uczucia dzieciństwa.
Aby w pełni zrozumieć swoje kolory, odwiedź sklepy ecommerce w swojej branży. Weź Notatnik lub wyciągnij dokument Google i rób notatki. Zbadaj ich schematy kolorów i inne elementy wizualne.
Co działa, a co nie?
Jakie są wzory, które pojawiają się na planszy?
Te badania są ważne, nawet jeśli nie używasz kolorów, które znajdziesz. Dzięki zrozumieniu tego, co dzieje się w Twojej branży, uzyskasz lepsze wyobrażenie o kierunku, w którym powinna (a nie powinna) podążać Twoja marka.
Możesz nawet zdecydować, że dany kolor jest zbyt reprezentowany w Twojej branży. Aby wyróżnić swoją markę, możesz wybrać alternatywną ścieżkę.
Dobrym przykładem tego są Uber i Lyft. Uber łączy się z czernią, wzbudzając poczucie wyrafinowania, luksusu i niezawodności. Oferują nawet usługi skierowane do zawodników, którzy cenią sobie luksusowe wrażenia.
Podczas gdy Lyft używa magenty. Jest to bardziej zabawny, lekki kolor, aby wywołać bardziej zabawne uczucie. Idą po młodszych klientów, którzy bardziej niż prawdopodobne użyć Lyft udać się na wieczór zabawy (społecznie zdystansowany, oczywiście) niż udać się do pracy lub spotkać klienta.
Idź głębiej: Uber ma całą stronę poświęconą swoim wyborom marki kolorów. Nawet jeśli Twoja branża nie jest w ride-sharing, warto przeczytać, aby zobaczyć intencję i uzasadnienie wyboru kolorów udanej firmy.
Wskazówka # 4: rozważ swoją docelową demografię
Jest to jedna z najważniejszych kwestii.
Znajomość odbiorców jest jedną z najważniejszych rzeczy, które możesz zrobić dla całej firmy. Od wiedzy, jakie produkty stworzyć, jakie usługi powinieneś zaoferować, do jakich witryn społecznościowych powinieneś używać, musisz zacząć od odbiorców.
A twoja kolorystyka to nie wyprawa.
Wszystkie dobre firmy znają swoją niszę i zaspokajają dobrze zdefiniowaną grupę ludzi.
Niezależnie od tego, czy skupiasz się na wąskim czy szerokim zakresie, czynniki takie jak płeć, Kultura i wiek mają wpływ na preferencje kolorów.
Rozważ kulturę. Podczas gdy biały reprezentuje czystość i życie na Zachodzie, jest to kolor żałoby noszonej na pogrzebach w niektórych kulturach azjatyckich.
Wiek ma podobny efekt. W wielu częściach Ameryki Południowej i Karaibów fioletowy jest kolorem śmierci i jest uważany za pechowy, gdy nosi się go poza pogrzebem.
Musisz wziąć pod uwagę ludzi, którym służysz i chcesz przyciągnąć do swojej firmy.
Określ wszystkie czynniki demograficzne, które je reprezentują, takie jak wiek, Lokalizacja, płeć (jeśli dotyczy), Kultura i inne. Mogą one pomóc w podjęciu decyzji o tym, jakich kolorów użyć.
Na przykład wyobraź sobie, że ktoś z twojej grupy docelowej jest wiceprezesem ds. marketingu. Ma mało czasu i chce dostać wyniki tej kampanii w swojej skrzynce pocztowej wczoraj. Zbudowała zespół ludzi, których wie, że są ekspertami w tym, co robią.
Kolor, który łączy niebieski i fioletowy byłby świetny, jeśli pasuje do kogoś z grupy docelowej, ponieważ ufają inteligencji.
Wskazówka # 5: Użyj odpowiedniego wzoru użycia koloru
Wszystko—od twojej branży po specyfikę ludzi, którym służysz-ma do odegrania rolę w podejmowaniu decyzji dotyczących kolorów.
Dlatego nie ma uniwersalnego rozwiązania problemu koloru. Chociaż rozważenie wszystkich opcji kolorów może być przytłaczające, istnieje proste rozwiązanie: użyj wzoru kolorów, który jest atrakcyjny wizualnie.
To zaskakująco proste, ale to prawda. Nie ma monolitycznego rozwiązania kolorystycznego dla każdej branży, emocji i grupy demograficznej. Chodzi o znalezienie kombinacji uzupełniających się kolorów i odcieni, które dadzą Ci unikalną kolorystykę.
W ten sposób upewnia się, że nie izolujesz żadnej części swojej bazy klientów, nie zważając na ich uwarunkowania społeczne. Ale dominującym czynnikiem decydującym powinno być to, co ma największą atrakcyjność wizualną.
Zrobiłem to bardzo łatwe z trzyetapową formułą, aby pomóc:
Krok # 1: Wybierz kolor rdzenia.
To będzie twoja baza.
Będzie to kolor, którego używasz najczęściej. Polecam taki, który odzwierciedla uczucie, które chcesz wywołać u swoich klientów.
Na przykład kolor rdzenia Quick Sprout jest zielony. Przywołuje wzrost, płodność (wymyślne słowo na obfitość) i pieniądze. To dobry kolor dla naszej marki, przemysłu i rynku docelowego.
To dlatego, że pomagamy Twojej firmie się rozwijać. Oznacza to znalezienie odpowiednich klientów, tworzenie odpowiednich produktów i zarabianie pieniędzy.
(Oczywiście również wybór odpowiednich schematów kolorów).
Krok # 2: Wybierz kolor komplementarny do koloru rdzenia.
Twój kolor wtórny powinien być czymś, co dobrze kontrastuje z bazą, ale także uzupełnia Twój kolor bazowy.
Dobra zasada: użyj koła kolorów (patrz poniższy obrazek). Koło kolorów może pomóc ci powiedzieć, jakie kolory się uzupełniają. Zazwyczaj jest to kolor, który w rzeczywistości najbardziej kontrastuje z nim wizualnie. Wybierz kolor przeciwny do dominującego koloru na kole kolorów i masz dobry kontrastowy kolor.
Idź głębiej: Koło kolorów jest doskonałym odzwierciedleniem relacji między kolorami pierwotnymi, drugorzędnymi i trzeciorzędnymi. Dowiedz się więcej o tym, jak go używać tutaj.
Kiedy go używasz, polegasz na sprawdzonych zasadach teorii kolorów, aby określić odpowiedni kontrast. Ale pamiętaj: kombinacje kolorów czasami mają już za sobą bardzo konkretne znaczenia. Na przykład czerwony i zielony są komplementarnymi kolorami, ale prawdopodobnie nie chcesz wybierać, czy Twoja firma nie jest jakąś sezonową operacją obracającą się wokół Bożego Narodzenia.
Nie musisz również wybierać dwóch przeciwnych kolorów. Jest to po prostu solidna zasada kciuka, jeśli chodzi o wybieranie kolorów, które ogólnie działają dobrze.
Krok # 3: Wybierz kolor, który wyskakuje przeciwko dwóch pozostałych.
W końcu potrzebujesz koloru akcentu. Jest to kolor, którego użyjesz do zwrócenia uwagi na ważne elementy strony internetowej lub e-maila (np. wezwania do działania). Jeśli chcesz, aby czytelnik kliknął określony przycisk lub tekst, kolor akcentu jest tym, czego powinieneś użyć.
Przyjrzyjmy się blogowi Ramita Sethi jako przykładowi. Żółty to jego kolor akcentu.
Na jego stronie internetowej każde wezwanie do działania jest żółte. Wyskakuje, ponieważ reszta jego strony jest biała lub czarna.
Zapraszam do zapoznania się z jego treścią:
Prosi użytkowników o zapisanie się na jeden z jego kursów:
Jeśli masz problem lub pytania, podpowiada ci, aby porozmawiać z live support:
Połączenie spójności i popu jest subtelnym wizualnym sygnałem zachęcającym ludzi do działania.
Jak wybrać kolor akcentu?
Wracajmy do kierownicy. Ponieważ używasz trzech kolorów w swoim schemacie, chcesz utworzyć triadę w kole kolorów.
Używając teraz trzech schematów kolorów, będziesz chciał zbliżyć się do przeciwnego uzupełniającego koloru bez użycia go.
Zdezorientowany? Nie winię cię.
Użyjmy na przykład niebieskiego jako koloru bazowego. Jego uzupełniającym kolorem byłby pomarańczowy, ponieważ to jest to, co jest naprzeciwko niego na kole. Jednak ponieważ używasz teraz trzech kolorów, będziesz chciał, aby twój kolor uzupełniający był do niego zbliżony, ale nie do końca. W takim przypadku możesz użyć koloru fioletowego. Twój kolor akcentu może być żółty, ponieważ jest to ostatni punkt połączenia w trójkącie.
Co zrobić, jeśli chcesz użyć więcej niż trzech kolorów?
To ta sama zasada. Nie używaj niepowiązanych kolorów, ale pamiętaj, aby używać kolorów, które kontrastują ze sobą, gdy są odpowiednie dla Twojej firmy.
Wskazówka # 6: rozważ doświadczenie użytkownika przy wyborze schematu kolorów
Przede wszystkim doświadczenie użytkownika powinno być najważniejsze.
Aspektem doświadczenia użytkownika, na który najbardziej wpływa kolor, jest czytelność.
Nic nie sprawi, że użytkownik sieci uderzy przycisk Wstecz szybciej niż żółty tekst na białym tle (lub inny równie niesmaczny schemat kolorów).
Aby tego uniknąć, chcesz wybrać kolory o wysokim kontraście.
Białe tło i czarny tekst robią sztuczkę (nie ma sensu mieszać z klasykami, chyba że musisz).
Możesz eksperymentować z Grafiką. Pamiętaj tylko, aby sprawdzić wartość kontrastu na kolorach, aby sprawdzić, czy się uzupełniają.
Wskazówka # 7: psychologia kolorów nie zawsze pasuje do Twojej firmy
Do tej pory być może zauważyłeś mnóstwo czynników wpływających na wybór kolorów.
Psychologia koloru ma za sobą wiele rygorystycznych badań naukowych. Jednak lekcje nie zawsze mają zastosowanie, jeśli chodzi o biznes i marketing. W końcu silna tożsamość marki powinna bardziej kierować twoimi wyborami.
Na przykład wiele badań wykazało, że zarówno mężczyźni, jak i kobiety nienawidzą pomarańczy:
I wiele innych marek wykorzystało ten kolor do wielkiego sukcesu.
Amazon to prime przykład. Na początku życia firmy jego podstawowym kolorem był Pomarańczowy (od tego czasu zmienił się na coś w rodzaju teal z pomarańczowym akcentem). Udowodniono również, że Orange zachęca do zakupów impulsowych.
Żaden schemat kolorów nie sprawi, że ludzie będą pukać do Twoich drzwi, aby kupić to, co sprzedajesz.
Jest to jednak bardzo pomocne jako punkt wyjścia przy rozważaniu kolorów dla witryny ecommerce. Więc poczytaj o psychologii koloru. Zobacz, jak wpływa na biznes i marketing. Ale zrób to z przymrużeniem oka.
Użyj kolorów, które kochasz i znaleźć atrakcyjne.
Następnie przetestuj je, aby zobaczyć, na co najlepiej reagują twoi klienci. Przeprowadzić testy podziału i uczynić kolor jedyną zmienną. Nie możesz się pomylić.
Zasoby do projektowania sklepu Ecommerce
Chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak kolor wpływa na twoje strony internetowe? A może po prostu chcesz więcej wskazówek na temat schematów kolorów Twojej firmy? A może po prostu chcesz spojrzeć na ładniejsze kolory?
Niezależnie od przypadku, mamy materiały, które Ci pomogą.
Poniżej znajdują się jedne z najlepszych zasobów od nas i kilka stron internetowych, które chcemy pomóc Ci wybrać odpowiednie kolory (i zbudować najlepszą stronę internetową dla Twojego sklepu ecommerce):
Zasoby dla kolorów
- 10 Trendowych Schematów Kolorów Stron Internetowych
- Jak wybrać odpowiednie schematy kolorów dla swojego sklepu Ecommerce
- Jak Kolory Wpływają Na Współczynnik Konwersji
- Psychologia koloru
- Neil Patel: jak wykorzystać psychologię koloru do zwiększenia konwersji witryny
- Neil Patel: 12 podstawowych wskazówek, jak wybrać schemat kolorów witryny
- 3 popularne kolory dla stron internetowych – kiedy i jak z nich korzystać
Zasoby do projektowania stron internetowych
- 13 Najlepsze Praktyki Projektowania Stron Internetowych
- Jak stworzyć stronę internetową
- Najlepszy Kreator Stron
- Jak Założyć bloga, który zarabia (wnioski)
- Najlepszy Kreator Stron Ecommerce
- Najlepsze Platformy Ecommerce
- Jak założyć sklep internetowy
- Jak zaprojektować stronę główną, która konwertuje
- Prosty przewodnik po użyteczności strony internetowej-najlepsze praktyki
Wniosek
Jestem wielkim mistrzem teorii koloru i psychologii konsumenckiej. Wiem Z pierwszej ręki, że to działa. Widziałem wyniki w moim biznesie.
Ale jestem też wielkim zwolennikiem nie pozostania ograniczonym do teorii.
Twoja marka jest wyjątkowa, podobnie jak twoi konsumenci. Jedynym sposobem, aby dowiedzieć się, co działa dla nich jest wprowadzenie teorii w życie. Zobacz, jaki mają wpływ i wprowadź korekty.
Nie mam wątpliwości, że jeśli weźmiesz pod uwagę wszystkie czynniki omówione w artykule, znajdziesz schemat kolorów, który działa cuda dla Twojej firmy ecommerce.