Prawdziwy sekret zostania popularnym blogerem

Pobawmy się przez chwilę w udawanie, dobrze?

Powiedzmy, że mieszkasz na Starym włoskim rynku. Na obchodzie jako sprzedawca cukinii od drzwi do drzwi, wpadasz do dwóch sklepów krawieckich, które są zupełnie inne.

Pierwszy jest prowadzony przez Roberto Andolini, bardzo wykwalifikowanego krawca, który ma śmieszne wąsy i zawsze wita cię ciepło, pytając o twoje dzieci i twój biznes. Roberto ma dużą kolekcję piór wiecznych i zawsze opowiada o swoim najnowszym nabytku.

Za każdym razem, gdy go widzisz, mówi ten sam żart o upewnieniu się, że długopisy są z dala od ubrań, które szyje. I za każdym razem, gdy to mówi, jest tak rozbawiony własną wesołością, że uncorks Wielki, falujący śmiech. Bardzo lubisz Roberto.

Drugi sklep na Twojej trasie to Tailor, Inc., prowadzony przez Johna Smitha. (Kiedyś nazywał się Giovanni Smitto, ale zmienił je prawnie.)

John jest również bardzo dobrym krawcem, ale jest niesamowicie nudny. Nigdy nie wstaje ze swojej Maszyny do szycia, a wszystko, o czym będzie mówił, to obszywanie i rodzaje tkanin. Jeśli masz szczęście, czasami powie Ci o wątku.

Masz obraz psychiczny? Dwóch krawców o równych umiejętnościach, z których jeden jest przyjazny i ciepły, a jeden jest nieco mniej interesujący niż puszka lakieru do włosów. Teraz udawaj, że masz garnitur, który trzeba wziąć. Do kogo chodzisz?

Obaj krawcy są dobrzy, więc robisz to, co Ci podpowiada przeczucie. Idziesz do Andoliniego, bo go lubisz.

To najstarsza, najbardziej oczywista zasada sprzedaży na świecie: ludzie robią interesy z ludźmi, których lubią. Jednak internet jest wypełniony nudnym, suchym tekstem niegodnym nawet osobowości Johna Smitha.

Ale słuchajcie, bo nie stać was na pisanie nudnych kopii. To świetny sposób, aby stracić czytelników na rzecz Andolinis świata.

To, co wiesz, jest towarem

Wyjdźmy na jaw tę nieprzyjemną prawdę. Świat jest zbyt duży, by Twoja wiedza była naprawdę wyjątkowa.

Jeśli piszesz o ogrodnictwie, w sieci są setki milionów konkurencyjnych stron. Nawet jeśli wiertła w dół do niszy (powiedzmy, “ogrodnictwo dla seniorów”), nadal istnieją setki tysięcy konkurentów.

Prawo średnich mówi, że wielu z tych konkurentów będzie dobrych w tym, co robią. W rzeczywistości, sporo nawet będzie doskonałe.

Oznacza to, że nawet jeśli jesteś doskonały w swojej niszy-w-niszy, nadal jesteś tylko jednym z tysięcy.

“Bycie doskonałym” nie jest USP. Nigdy nie wystarczy, by cię zdefiniować. Jednak “próba bycia najlepszym” jest sposobem, w jaki większość ludzi online ma nadzieję poprawić czytelnictwo i zdobyć popularność.

Tak., należy zawsze dążyć do poprawy. Tak. liczy się bycie dobrym w tym, co robisz.

Ale nie. to za mało. Ani trochę.

Aby być popularnym, trzeba być lubianym. W większości przypadków musisz polegać na pisaniu (jako tekst, podcast lub wideo), aby to zrobić. Ale na szczęście nauka pisania personalnie to raczej unlearning jak pisać jak sztywniak.

Wypróbuj te wskazówki:

1. Pisz jak prawdziwa osoba

Naomi Dunford z IttyBiz jest znana ze swojej legendarnej brzydkiej gęby. A ja jestem znany z tego, że sam pozwalam sobie na przekleństwo.

Naomi przysięga, bo tak mówi osobiście. Przysięgam, bo wierzę, że to sprawia, że wszystko jest zabawniejsze. (Obraz Kaczora Donalda przeklinającego pomysłowo właśnie teraz. Zabawne, prawda?)

Nie mówię, że powinieneś przeklinać, zwłaszcza jeśli to nie wplata się w twoją osobowość. Ale nie ukrywaj, kim jesteś, próbując brzmieć ” profesjonalnie.”Jeśli Zwykle pieprzysz swoją mowę osobliwymi południowymi wyrażeniami, zrób to samo w swoim piśmie. Prawdziwa mowa przekazuje autentyczność i pozwala najlepszym odbiorcom cię znaleźć i nawiązać połączenie.

2. Zrób to osobiście

Konsultantka marketingowa Marcia Hoeck (która, tak się składa, jest również moją matką) odkryła, że kiedy dodała dane osobowe do swojego biznesowego bloga i e-zina, uzyskała znaczny wzrost kliknięć i odpowiedzi.

Nie pisała esejów o sprawach osobistych, ale czasami włączała anegdoty o swoich psach lub wnukach do swoich artykułów. Mogłaby wyjaśnić, jak prowadziła teleklasę z naszego domu, ale musiała ukryć się w mojej piwnicy, aby to zrobić, ponieważ dziecko było w hałaśliwym nastroju tego dnia.

Dodanie danych osobowych do kopii nie sprawia, że wyglądasz nieprofesjonalnie. Uczłowiecza Cię, czyniąc cię kimś więcej niż tylko członkiem hordy bez twarzy.

3. Bądź interesujący

Moim własnym tematem jest technologia, ale zacząłem blogować jako pisarz humoru. W rzeczywistości zdobyłem wielu czytelników, zyskując reputację zabawnych jednolinijkowych na Twitterze.

Dzięki temu stałem się ” zabawnym facetem od technologii.”Mimo, że uczę tego samego, co tysiące innych, czytelnicy przychodzą do mnie, ponieważ zwykle jestem nieco zabawny, nawet gdy omawiam suche tematy.

Jeśli możesz sprawić, że ktoś się trochę uśmiechnie, omawiając tajniki przekazywania domen, prawdopodobnie przyjdzie do ciebie, gdy będzie chciał dowiedzieć się więcej o, powiedzmy, jak zarządzać swoją usługą hostingową.

Ponownie, nie musisz być zabawny, gdy piszesz. (W rzeczywistości, jeśli nie przychodzi to naturalnie do ciebie, prawdopodobnie powinieneś używać humoru oszczędnie, jeśli w ogóle. Ale musisz być interesujący.

Porozmawiaj o zespołach sportowych, które lubisz i dlaczego inne drużyny są do bani. Tchnij dziewiarskie know-how w post o sprzedaży. Zapoznaj się z nienawiścią do Ashtona Kutchera w poście o tym, jak robić marketing afiliacyjny.

Innymi słowy, powiedz, co ci chodzi po głowie. Jesteś normalnym, dobrze zaokrąglonym człowiekiem, który nie myśli o jednym temacie 24/7. Więc bądź również tą osobą w swoim piśmie. Kiedy znajdujemy prawdziwe człowieczeństwo w internecie, mamy tendencję do stada do niego.

Uczono nas w szkole, że celem pisania jest wyraźne przekazanie wiadomości, przezwyciężenie obiekcji lub przekonanie. I to wszystko jest ważne.

Ale pisanie to nie tylko przekazywanie informacji. Chodzi o komunikacja. W chwili, gdy zaczniesz być bardziej osobą, a mniej kompetentnym robotem, łatwiej będzie Twoim odbiorcom cię znaleźć, zaufać ci i polubić.

O autorze: Johnny B. Truant sprawia, że technologia jest prosta dla każdego w Naucz się być własnym V. A. i sprawia, że życie głupie w gospodarce nie dzieje.

Total
0
Shares
Related Posts