Czy struktura URL ma znaczenie? Odpowiedź Oparta Na Danych

seo url

Struktura URL jest od lat dyskutowana w branży SEO. Od liczby podkatalogów po umieszczenie słów kluczowych w adresach URL, SEO wypróbowały wiele technik optymalizacji, aby poprawić ranking swoich witryn.

Prawdziwe pytanie brzmi, czy struktura adresu URL w ogóle pomaga w ogólnym ruchu? Aby odpowiedzieć na to pytanie, postanowiłem przeprowadzić trochę badań, które pomogą Ci podjąć decyzję opartą na danych.

Obce postacie

Czasami w adresach URL widzisz dziwne znaki, takie jak&,%, $ i @. Trudniej jest wyszukiwarkom indeksować strony internetowe, jeśli ich adresy URL zawierają wiele tych obcych znaków.

Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, czy obce znaki są ważne, weź pod uwagę fakt, że Google nawet poszło na rekord, aby stwierdzić, że powinieneś używać myślników nad podkreślnikami beponieważ wpływa to na to, jak ich wyszukiwarka odczytuje słowa kluczowe w adresie URL. Na przykład:

  • com / red-widget-Google widzi, że ten adres URL dotyczy ” red widget.”
  • com / red_widget-za każdym razem, gdy używasz podkreślnika, Google łączy słowo. Tak więc w tym przypadku Google odczytuje zamierzone słowo kluczowe jako “redwidget” bez miejsca.

Przeanalizowaliśmy 100 najlepszych wyników dla 1000 słów kluczowych w różnych branżach. Czy możesz zgadnąć, jaki procent adresów URL o wysokiej pozycji zawiera obce znaki?

Nie ma nawet 1%. Właściwie to tylko .194%, czyli mniej więcej 1/5 procenta. Pokazuje to, że nie należy używać obcych znaków w adresie URL.

Długość URL

Jeśli chodzi o długość adresu URL, nie ma lepszego miejsca na szukanie niż samo Google.

  • Średnia długość URL dla Gmaila wynosi 59 znaków.
  • Średnia długość adresu URL dla narzędzi dla webmasterów wynosi 90 znaków.
  • Średnia długość adresu URL dla bloga Google wynosi 76 znaków.

W 2011 wydawało się, że długie adresy URL nie są tak dobre, jak te dwa przykłady John Doherty podał na swoim blogu. Jednym z głównych powodów jest to, że z czasem zbudowali wiele linków zwrotnych, które wpływają na rankingi znacznie bardziej niż długość adresu URL.

Kiedy analizowaliśmy 100 najlepszych wyników dla 1000 słów kluczowych, oto co znaleźliśmy:

  • Adresy URL sklasyfikowane w pierwszej dziesiątce wyników zawierały średnio 37 znaków.
  • Adresy URL sklasyfikowane w pierwszej dwudziestce wyników zawierały średnio 35 znaków.
  • Adresy URL sklasyfikowane w pierwszej trzydziestce wyników zawierały średnio 39 znaków.
  • Adresy URL sklasyfikowane w top 40 wyników zawierały średnio 41 znaków.
  • Adresy URL sklasyfikowane w top 50 wyników zawierały średnio 36 znaków.
  • Adresy URL sklasyfikowane w top 60 wyników zawierały średnio 32 znaki.
  • Adresy URL sklasyfikowane w top 70 wyników zawierały średnio 48 znaków.
  • Adresy URL sklasyfikowane w top 80 wyników zawierały średnio 45 znaków.
  • Adresy URL sklasyfikowane w top 90 wyników zawierały średnio 41 znaków.
  • Adresy URL sklasyfikowane w pierwszej setce wyników zawierały średnio 38 znaków.

Na podstawie tych danych wygląda na to, że adresy URL zawierające od 35 do 40 znaków mają tendencję do dominowania w wyszukiwanych ofertach. Nie musi to oznaczać, że długie adresy URL nie mogą być pozycjonowane, zwłaszcza jeśli wziąć pod uwagę, że 21% adresów URL umieszczonych na pierwszej stronie zawierało ponad 60 znaków. Warto zauważyć, że większość adresów URL mieści się w powyższym zakresie.

Słowa kluczowe w adresach URL

W 2014 r. metryki wyszukiwania przeanalizowały 300 000 adresów URL i znalazły interesujące dane.

keyword URL

Jak widać na tym wykresie, posiadanie słowa kluczowego w nazwie domeny i adresie URL jest czynnikiem spadającym w rankingach. Z czasem staje się mniej ważne, ponieważ Google kładzie większy nacisk na inne czynniki wyszukiwania.

Podczas tworzenia adresów URL w witrynie nie martw się o wzbogacenie ich słowami kluczowymi. Nie zaszkodzi dodać słowa kluczowe, jeśli ma to sens, ale nie powinieneś wypełniać swoich adresów URL słowami kluczowymi, bo będą wydawać się nienaturalne.

Podfoldery

Adresy URL zawierają podfoldery—w wielu przypadkach mnóstwo podfolderów. Oto przykładowy adres URL z postu na blogu, który opublikowałem w zeszłym tygodniu:

How to Engage and Persuade People Through Storytelling

Jak widać z adresu URL, istnieją 3 główne podfoldery: pierwszy to 2015, drugi to 04, a trzeci to 03.

Analizując 10 najlepszych ofert wyszukiwania dla 1000 słów kluczowych, odkryliśmy, że niektóre z najlepszych ofert nie zawierają podfolderów, podczas gdy inne zawierają do 12. Nie znaleźliśmy korelacji pomiędzy liczbą podfolderów a pozycjonowaniem stron internetowych, które rank na pierwszej stronie.

W wielu przypadkach słowa kluczowe dla witryn, które zajęły pierwsze miejsce, takie jak” populacja słoni”, zawierały podfoldery 3, aw innych przypadkach nie zawierały podfolderów.

Aby zachować czystość, powinieneś starać się mieć jak najmniejszą liczbę podfolderów, ale nie będzie to miało dużego wpływu na rankingi. Najlepiej zoptymalizować witrynę z punktu widzenia użyteczności.

Ruch bezpośredni

Przez lata ciągle słyszałem, że posiadanie krótkich adresów URL jest lepsze dla bezpośredniego ruchu. Nigdy nie podjąłem takiego podejścia na Quick Sprout, podczas gdy na niektórych moich innych blogach, takich jak KISSmetrics, staramy się używać tylko krótkich adresów URL.

Blog KISSmetrics wydaje się mieć większy ruch ogólny niż Quick Sprout, ale spójrzmy tylko na ruch bezpośredni. Oto bezpośredni ruch do Quick Sprout w ciągu ostatnich 30 dni:

quicksprout

A oto bezpośredni ruch na blogu KISSmetrics:

kissmetrics

Jak widać, Quick Sprout otrzymuje 31% więcej bezpośredniego ruchu, mimo że blog KISSmetrics generuje 14% więcej ruchu i zawiera krótsze adresy URL.

Wniosek

Optymalizacja adresów URL-poprzez unikanie obcych znaków, używanie myślników i dodawanie odpowiednich słów kluczowych-nie zaszkodzi rankingom.

Nie ma jednak potrzeby skupiania zbyt wielu wysiłków marketingowych na strukturze adresu URL, ponieważ nie wpływa to tak bardzo na rankingi, jak linki zwrotne lub jakość treści.

Total
0
Shares
Related Posts