Niektórym po prostu się poszczęści. Pojawiają się znikąd i szybko rosną. Ich blogi trafiają na listy nagród. Są wspominani przez A-listerów. Kupują książki. Dlaczego nie możesz odnieść tego samego sukcesu z dnia na dzień? Bo tak naprawdę nie istnieje.
Oto czego nie widzisz
Każdy bloger, który wydaje się, że trafił na Listę a znikąd, ma obrobione za to.
Kilka tygodni temu przygotowałem post z sześcioma ekspertami od pisania i blogowania. Jednym z pytań, które zadałem, było to, czy ich obecny blog był ich pierwszym.
W prawie wszystkich przypadkach tak nie było.
Jedną z osób, o które prosiłem, był mój osobisty złoty standard za” nocny ” sukces: uroczy Jeff Goins.
Wydawało mi się, że Jeff pojawił się znikąd ze swoim blogiem Jeff Goins, pisarz. Mój blog pisarski trwa dłużej niż jego, ale ma o wiele więcej uwagi. (On też na to zasługuje.)
Ale tak mi powiedział.:
[Jeff Goins, pisarz] był czymś w rodzaju mojego dziewiątego bloga. Miałem co najmniej osiem okropnych blogów, zanim zacząłem ten pół-dobry. Najwyraźniej musiałem nauczyć się wszystkiego, aby tego nie robić, aby dowiedzieć się, w jaki sposób Blogowanie może dla mnie działać.
I dlaczego Jeff wyglądał dla mnie na nocny sukces?
Bo nie miałam pojęcia, jak ciężko pracował, żeby się tam dostać. (Jeśli się nad tym zastanowić, to oczywiste: jego osiem “okropnych” blogów nie miało wystarczającej przyczepności, aby do mnie dotrzeć.)
Oto, co to oznacza dla Ciebie
Po pierwsze, musisz zrezygnować z czekania na szczęście.
To tak nie działa.
To dobra wiadomość. To znaczy, że władza jest z powrotem w twoich rękach.
Budowanie udanego bloga – i udanego biznesu-to nie tylko ciężka praca. Chodzi również o robienie właściwych rzeczy.
(Możesz pracować długo w nocy czytając mnóstwo świetnych porad na temat content marketingu, ale jeśli publikujesz tylko jeden post w miesiącu i nie promujesz go, nie zajdziesz daleko.)
Więc spójrz na to, co robią te “nocne sukcesy” i porównaj to z tym, co robisz. Istnieje duża szansa, że znajdziesz kilka wskazówek na temat tego, gdzie najlepiej skupić swój czas i energię.
Może są …
- Stosowanie różnych taktyk generowania ruchu – jak uruchamianie webinarów zamiast pisania postów gości.
- Pokazywanie się bardziej konsekwentnie niż ty, publikowanie w regularnym harmonogramie i szybkie odpowiadanie na komentarze.
- Więcej myśli w projektowaniu: ich treść niekoniecznie jest lepiej napisana niż Twoja, ale ich blog wygląda świetnie i jest łatwy w użyciu.
- Ładowanie więcej niż ty. (Wskazówka: podnieś swoje ceny, zanim będziesz w punkcie odwracania klientów.)
- Zawsze na bieżąco z najnowszymi historiami … kiedy ciężko nadrabiasz zaległości po tygodniach.
- Mądrzejszy od Ciebie. Nie urodzili się w ten sposób: pracowali na to. Potrzebujesz pomocy w dotarciu? Przeczytaj 7 sposobów, aby uzyskać inteligentny (er).
Oto, co musisz zrobić dalej
Dziś wybierz pięć najlepszych blogów w swojej branży, z których możesz się uczyć.
Poświęć trochę czasu na grzebanie w każdym z nich. Zadaj sobie pytanie:
- Jak często publikują posty?
- Jakie tematy obejmują?
- Czy mają posty wideo? Albo podcast?
- Kiedy wprowadzają lub promują produkty, jakich technik używają?
- Czy ich blog ma przydatne funkcje, których brakuje w Twoim?
- Z kim współpracowali?
Możesz również poszukać wywiadów z blogerem, ponieważ często mogą one być pouczające.
Dla każdego z pięciu blogów zapisz trzy dobre rzeczy, które robią inaczej niż ty.
To da ci piętnaście pomysłów — i jesteś prawie pewien, że znajdziesz przynajmniej garść z tych, które możesz od razu wdrożyć w życie.
Nie ma sukcesów z dnia na dzień. Spójrz na szybko rozwijających się blogerów w swojej niszy w poszukiwaniu inspiracji … ale pamiętaj, że ich sukces to nie tylko szczęśliwy przypadek.
Te wysokości też można przeskalować.
Czy wpadłeś na naprawdę świetny nowy pomysł z ankiety pięciu wspaniałych blogów w swojej niszy? Daj nam znać swoje ” Aha!”chwile w komentarzach.