Nowy model medialny tworzenia klientów na całe życie

Czy kiedykolwiek czujesz, że świat zaczyna wyglądać jak Bladerunner? Albo Raport mniejszości. Coś Philipa K. Dicka.

Mamy reklamy na paragonach, zabawkach, samochodach, pieluchach, reklamach nałożonych na inne reklamy, które wyglądają jak programy telewizyjne, reklamy, które wyglądają jak filmy, reklamy w naszej skrzynce e-mail, reklamy w naszej skrzynce pocztowej ślimaka, reklamy w kościele, reklamy w szkole, reklamy w samolotach, reklamy w toaletach. Oczywiście jest to dodatek do tradycyjnych reklam w radiu, telewizji, czasopismach i gazetach.

Są nawet reklamy Na Ulicy Sezamkowej. Nic nie jest święte.

W przyszłym wszechświecie Philipa K. Dicka (który był właściwie końcem XX wieku) będziemy musieli zapłacić dodatkowo, aby reklamy nie były wprowadzane do naszych marzeń. Dla mnie to brzmi całkiem wiarygodnie.

Jeśli reklama jest martwa, dlaczego nie zniknie?

Przy całej tej reklamie można by pomyśleć, że reklamodawcy uzyskiwali świetne wyniki. Ale im więcej reklam zaśmieca naszą świadomość, tym mniej reklam jesteśmy w stanie dostrzec. Dostroimy je nawet bez próby.

Jako gatunek, jesteśmy podłączeni do filtrowania nieistotnych. Przydało się to, gdy mieszkaliśmy w jaskiniach i musieliśmy skupić całą naszą uwagę na tym, co możemy zjeść lub co może nas zjeść. A teraz pozwala nam spędzić dwadzieścia minut w korku za autobusem, nie zauważając reklamy z tyłu autobusu.

Reklama staje się głośniejsza lub bardziej prowokująca, aby spróbować odzyskać naszą uwagę, ale nie trzeba długo, aby ją dostroić.

Jeśli chcesz znaleźć rynek dla tego, co sprzedajesz, masz wyzwanie. Ponieważ nawet gdy maszeruje w kierunku pokrycia każdego centymetra kwadratowego powierzchni Ziemi, tradycyjna reklama zbliża się do całkowitego zerwania każdego dnia.

Im więcej reklam widzimy, tym bardziej je dostrajamy. Im więcej reklam dostroimy, tym więcej” wrażeń ” reklamodawcy muszą uruchomić. Umieszczają więcej reklam, a cykl się powtarza, aż wszyscy mamy tego dość.

Nowy model reklamy

Stary model reklamowy zawierał dwa główne elementy-przyciąganie i konwersję. Skuteczne reklamy przyciągały uwagę, a następnie zamieniały tę uwagę w działanie.

Te dwa nadal się liczą, ale są przyćmione przez dwa nowe kawałki-skierowanie i rozmowę.

W nowym modelu nie naciskasz reklam na swoich klientów, czy tego chcą, czy nie. Zamiast tego tworzysz wiadomość, którą warto przekazywać od osoby do osoby. Twoja wiadomość nie jest nadawana od jednego do wielu, ale odsyłana od wielu do wielu.

Kobieta mówi siostrze o świetnej stronie, aby dowiedzieć się o opiece nad nowym dzieckiem. Znajomi na Stumble lub Facebook lub Twitter przekazują linki o tym, co uważają za zabawne, fajne i przydatne. Współpracownicy ładują nowe znaleziska muzyczne do udostępnionego iTunes na serwerze biurowym.

Nic się nie sprzedaje

Jako perswader łatwo jest myśleć, że po otrzymaniu tych poleceń ustnych, te nowe perspektywy sprzedadzą się. To pobożne życzenie. Po otrzymaniu skierowania, nadal potrzebujesz strategii, takich jak silne nagłówki i skuteczne haki, aby utrzymać uwagę potencjalnych klientów na kilka minut, podczas gdy zaczniesz tworzyć relacje.

I nadal potrzebujesz nawrócenia. W pewnym momencie potrzebujesz nowych perspektyw, aby otworzyć swoje portfele i wyciągnąć swoje karty kredytowe.

Ale ta konwersja nie odbywa się przez zsuwanie klientów po nasmarowanej rynnie jak świnia wrzucana do rzeźni. (Jeśli to twój model, pamiętaj, że sprawa powrotu i skierowania Sweeney Todd była dość kiepska.)

Utwórz rozmowę, aby przekonwertować potencjalnych klientów na sprzedaż

W nowym modelu konwersja odbywa się w rozmowa. Budujesz przemyślany, przekonujący postęp w kierunku zaufania i akceptacji. Stajesz się przyjacielem i autorytetem. Poświęć trochę czasu, aby pokazać dokładnie, jak Twoja oferta pomaga temu nowemu przyjacielowi.

Nowe formularze, takie jak blogi, fora klientów i biuletyny e-mailowe, umożliwiają prowadzenie rozmów i mnożenie ich przez setki, tysiące lub potencjalnie miliony klientów. Opowiadasz swoją historię z czasem. Twoja “marka” staje się wiarygodną obietnicą, a nie tylko kolekcją kolorów i krojów. I rozwijasz zaufanie, które reklamodawcy mogli kiedyś kupić za “Jak widać w telewizji.”

Każda perswazyjna strategia pisania, którą odkryjesz na Copyblogger, będzie działać lepiej w kontekście znaczącej rozmowy. Twórz rozmowy z potencjalnymi klientami, a następnie korzystaj z najlepszych technik perswazyjnych, aby inspirować ich do czytania, wysyłania treści do znajomych, a ostatecznie do zakupu produktów i usług.

Ironiczne, być może, że hałaśliwy, chaotyczny, zaśmiecony świat Bladerunner spowodował ten bardziej intymny, bardziej połączony sposób dla klientów i firm do współpracy. Ale masz to. Przyszłości nawet Phillip K. Dick nie mógł przewidzieć.

O autorze: Uzyskaj więcej porad marketingowych online od Sonia Simone, subskrybując jej blog już dziś.

Total
0
Shares
Related Posts