Jak opowiadać historie, które chce usłyszeć twoja publiczność

Masz tylko około 90 sekund, aby opowiedzieć swoją historię online. Prawdopodobnie mniej, ale ta liczba odzwierciedla konwencjonalną mądrość w tej sprawie.

Wszyscy chcemy być wciągnięci w wspaniałą historię. Jest to wpisane w naszą psychologię. Opowiadanie historii jest integralną częścią ludzkości, odkąd węgiel spotkał ścianę jaskini.

Każdego dnia otacza nas coraz więcej historii. Historie, które czytamy, słuchamy, oglądamy i dzielimy się z każdym nowym cyfrowym sposobem komunikacji, który pojawia się na scenie.

I-jeśli będziecie mieli szczęście-będziecie mieli półtorej minuty na opowiedzenie swojej historii (niech w pokoju spoczywa nieżyjący już, wielki reżyser Tony Scott).

Ale jeśli twoje historie nie są oryginalne, kreatywne i istotne dla twojej publiczności … nikt nie posłucha.

Oto kilka pomysłów, jak zmienić ten wynik …

Twoje treści is Twoja historia, więc opowiedz dobrą

Psycholog behawioralny Susan M. Weinschenk pH. d. Przypisy:

Badania pokazują, że historie tworzą obrazy w umyśle, które mogą również uruchamiać neurony lustrzane. Użyj historii, jeśli chcesz skłonić ludzi do podjęcia działania.

Brzmi jak podstawowe zasady Content Marketingu 101, prawda?

Myślę, że pierwsza zasada Copybloggera musi zostać ponownie przeanalizowana tutaj. Jeśli Twoje treści są do bani, nikt nie dostroi się do twojej historii i nikt nie podejmie działań, które chcesz, aby podjęły.

Ale skąd bierze się świetna treść? Google uważa, że trafność i oryginalność mają duże znaczenie. Dowodzą tego twoje rankingi wyszukiwania — dobre czy złe.

Rynek online to wielka rozmowa, którą wszyscy prowadzimy, a twój produkt to treść i historia, którą dzielisz się z tym rynkiem. Jeśli nie opowiadasz oryginalnej historii, głosami normalnego człowieka ludzie dostrajają Twoją wiadomość, a ruch przychodzący do twojej witryny dosłownie się zatrzymuje.

“Oryginalne” historie znajdują się, nie rodzą

Potrzebujesz pomocy w znalezieniu kreatywnej inspiracji? Jest wokół ciebie.

Znane głosy w dziedzinie “kombinatorycznej kreatywności”, takie jak Kirby Ferguson (filmowiec), Maria Popova (dziennikarka i kuratorka) i Austin Kleon (autor bestsellerów NY Times Kradnij jak artysta) wszystko to dobrze znany sekret wysoce kreatywnych i płodnych producentów treści.

Everything is a remix (ang.). Nic nie jest naprawdę oryginalne. Wszystkie historie są tak naprawdę mash-upy i pochodne opowieści, które zostały opowiedziane wcześniej.

Świetne pomysły pochodzą z wzięcia dwóch zupełnie różnych pomysłów i połączenia ich ze sobą, aby wymyślić coś zupełnie oryginalnego i nowego, ale jakoś znajomego.

Tego pragną wszyscy widzowie. To dlatego Hollywood wciąż zarabia miliardy na przeróbkach i adaptacjach historii, które wszyscy słyszeliśmy sto razy wcześniej, ale chcemy je zobaczyć wielokrotnie.

Gwiezdne Wojny, jeden z najbardziej wpływowych filmów gatunkowych wszech czasów, zapożyczył elementy z prac Josepha Campbella na temat tradycji mitologicznych, klasycznych seriali Sci-Fi, oraz Japońskie filmy samurajskie, aby stać się czymś oryginalnym i trafnym.

Wielcy copywriterzy pożyczają od siebie od zawsze. Zbierają coś, co nazywa się przesuwaniem pliku z udanymi reklamami, aby zobaczyć, co okazało się skuteczne, i zdobyć inspirację do nowych projektów.

Austin Kleon pisze: “Twoim zadaniem jest zbieranie dobrych pomysłów. Im więcej dobrych pomysłów zbierzesz, tym więcej masz możliwości wyboru, na które możesz mieć wpływ.”

Oczywiście fabrykacja, kłamstwo i jawne złodziejstwo też nie są nowością w tworzeniu treści.

Dzieje się to codziennie, zwłaszcza w dziennikarstwie i publikacjach o wysokich stawkach, ale nie chcesz być że rodzaj gawędziarza.

Zrób swoje badania. Połącz to, co znasz i kochasz z potrzebami i pragnieniami odbiorców, aby stworzyć coś zupełnie wyjątkowego, niezapomnianego i wartego podzielenia się.

Twoja oryginalna, kreatywna treść jest twoją unikalną historią, a jeśli opowiesz ją dobrze, Twoi odbiorcy będą wracać, aby usłyszeć więcej.

Pamiętaj: pisarz prowadzi ten program.

Podstawą wszystkich wspaniałych treści online jest słowo pisane. Wpis na blogu, książka, podcast, scenariusz, Lista kontrolna twojego fantastycznego wywiadu, to wszystkie słowa napisane przez Ciebie.

Dyscyplina pisarza

Pisz, pisz, pisz … a potem pisz więcej.

1,000,000 słów.

To tyle, ile autor Henry Miller uważał, że musisz zejść na dół, aby znaleźć swój głos.

Oryginalny, istotny i niepowtarzalny głos, który wyróżnia cię w tłumie.

Brzmi jak “zasada 10 000 godzin” Malcolma Gladwella.

Ile czasu zajmuje napisanie miliona słów?

“Ray Bradbury napisał co najmniej tysiąc słów dziennie od 12 roku życia.”

Zarabiał na życie i zarabiał uznanie jako pisarz we wczesnych latach dwudziestych. Zbieg okoliczności?

Over to you …

Może nie masz stypendium NEA, albo nie jesteś niezależnie bogaty. Nadal możesz odłożyć czas na pisanie, każdego dnia, bez względu na to, kto i gdzie jesteś.

Bazgraj te błyski błyskotliwości, gdy utknąłeś w korku w małym notebooku (nigdy nie wychodzę z domu, chyba że jest w tylnej kieszeni). Prześlij swoje pomysły do Evernote.

Gdziekolwiek, kiedykolwiek, cokolwiek potrzeba, aby szkicować fundamentalne pomysły, które ostatecznie przekształcą się w twoją ponadczasową historię.

Jak przypomina nam Pan Ferguson: “Kopiuj, przekształcaj i łącz.”

Teraz, gdy masz już wszystkie narzędzia potrzebne do opowiedzenia historii, którą chce usłyszeć twoja publiczność … na co czekasz?

Uwaga: W duchu kreatywności pochodnej nagłówek tego postu jest mash-upem cytatu Gandhiego ” Bądź zmianą, którą chcesz zobaczyć…”, cytatu przypisanego autorce Carol Shields ” napisz książkę, którą chcesz przeczytać…”, i klasycznego konia roboczego copywritera … the how-to .

Total
0
Shares
Related Posts