Niezależnie od tego, czy próbujesz znaleźć się na pierwszej stronie Digg, czy po prostu szukasz wyprzedaży, pisanie nagłówków magnetycznych, które przyciągają uwagę czytelników, jest wszystkim.
Ale kiedy masz ich uwagę, potrzebujesz ich, aby przeczytali każde słowo, które piszesz.
Musisz stworzyć otwarcie składające się z kuszącego ciągu zdań, które zaostrzą apetyt czytelników, stworzą potrzebę i przygotują je do działania.
Łatwiej powiedzieć niż zrobić, prawda?
Oto samouczek krok po kroku, jak to zrobić:
Nawiąż kontakt z “przyjemnym” otwarciem
Ludzie naturalnie zwracają swoją uwagę (i lojalność) na tych, którzy mają podobne gusta, niezależnie od tego, czy chodzi o lubienie tej samej drużyny sportowej, jazdę tym samym modelem samochodu, czy dzielenie stanowiska politycznego lub ideologicznego. Jeśli możesz przekazać wgląd, z którym czytelnik może się zgodzić,zwiększyłeś swoje szanse na przyciągnięcie ich uwagi.
Zobaczysz, że wielu pisarzy używa tego podejścia z otwartymi akapitami, takimi jak:
- “Jestem pewien, że wszyscy możemy się zgodzić, że dobre odżywianie ma kluczowe znaczenie dla dobrego zdrowia . . .”
- “Jako blogerzy wiemy, jak ważny jest niezawodny, niedrogi hosting . . .”
- “Wszyscy doświadczeni nabywcy samochodów wiedzą, że płacenie za naklejki jest dla frajerów . . .”
Otwory oparte na umowach mogą sprawić, że czytelnicy poczują się mądrzejsi, gdy zobaczą, że ich własne opinie są pozycjonowane jako powszechnie akceptowany fakt (co sprawi, że będą chcieli kontynuować czytanie).
Jeśli prowadzisz z” przyjemnym ” oświadczeniem, które ustawia Twoje treści, zaczynasz być silny.
Ustaw potrzebę z następnym zdaniem
Po namowieniu trochę umowy od czytelnika, możesz wywołać poczucie potrzeby, które zmusza ich do czytania.
Najprostszym sposobem na to jest stwierdzenie, że to, co właśnie uzgodnili, nie jest wystarczające lub nie jest ostateczną odpowiedzią . . . i że przegapią, jeśli nie będą czytać dalej.
To nie jest trudne do zrobienia i bez wątpienia widziałeś to wcześniej:
- “Ale sama zdrowa dieta nie wystarczy, aby zapobiec chorobom serca . . .”
- “Wybór odpowiedniego hosta internetowego to tylko pierwszy krok do budowania bloga . . .”
- “Nawet jeśli znasz MSRP tego nowego samochodu, jesteś tylko w połowie gotowy do negocjacji . . .”
Skonfiguruj potrzebę, a możesz być pewien, że ludzie będą nadal czytać, choćby po to, aby zobaczyć, czy już wiedzą, co masz zamiar ujawnić.
Przygotuj ich do działania z obietnicą
Twój zwycięski nagłówek powinien mieć obietnicę cennych informacji. To jest Twoja szansa, aby wzmocnić korzyści, które otrzymają, gdy przeczytają każde słowo, które napisałeś.
Dobre zdanie na zakończenie pierwszego akapitu wprowadza ich w tryb “perspektywiczny”, w którym mogą sobie wyobrazić, że korzystają z informacji, aby uzyskać natychmiastowe korzyści (im bardziej natychmiastowe, tym lepiej).
Gdy zdasz sobie sprawę z tego, jak copywriterzy używają tego wzoru, zauważysz go wszędzie:
- “. . . będziesz miał 3 sposoby na zmniejszenie ryzyka chorób serca, które możesz teraz wykorzystać.”
- “. . . będziesz gotowy, aby zbudować blog, który jest popularny i opłacalny od pierwszego dnia.”
- “. . . będziesz dokładnie wiedzieć, jak uzyskać najniższą cenę na następny nowy samochód — już dziś.”
Po nawiązaniu z nimi kontaktu, przekonaniu ich o ich potrzebie i zapewnieniu natychmiastowego odbioru, scena jest ustawiona, aby przeczytali do ostatniego słowa.
Teraz twoja kolej: jak zacząć z hukiem?
Te trzy kroki To pewny sposób na to, aby ludzie czytali to, co piszesz — ale nie są one ostatnim słowem na ten temat.
Masz ulubioną strategię otwarcia “wciągnij ich”? Daj nam znać w komentarzach poniżej.