Czy twój blog jest samotnym miejscem?
Może nikt go nie odwiedza. Albo, jeśli odwiedzają, może nie komentują.
Może nie udostępniają Twojego postu na portalach społecznościowych. Lub nie subskrybują Twojej listy e-mail.
A może masz duży problem-nie możesz przerobić ruchu, który dostajesz na kupowanie klientów.
Wczoraj rozmawialiśmy o tworzeniu tego rodzaju treści, które przyciągają lojalną publiczność. Ale problem nie zawsze leży w Twoich treściach. Twoje treści mogą być naprawdę przydatne i cenne. Ale bez jednego krytycznego elementu, można znaleźć się pisząc na wiatr przez lata.
Co to za jeden element?
I jak go używać do budowania zaangażowanych i responsywnych odbiorców?
Masz związek problem
Spójrzmy prawdzie w oczy — nie jesteś blisko ze swoimi czytelnikami.
Może czytelnicy byli podekscytowani, gdy po raz pierwszy odkryli twój blog.
Ale teraz, pozwoliłeś, aby związek stał się czerstwy, z tymi samymi starymi typami postów, dzień po dniu. Zwłaszcza, jeśli chodzi o ciebie cały czas.
Czytelnicy mogą łatwo przejść obok. Aby usunąć swoje e-maile. Wkrótce nie są już zakochani w Twoich treściach.
Po prostu pisanie postu i wysyłanie go do subskrybentów nie jest fascynujące. Wszyscy to robią.
Musisz zrobić coś, aby przywrócić magię w swoim związku i sprawić, że twój blog będzie nieodparty dla czytelników.
Na szczęście masz kilka niesamowitych narzędzi, które Ci w tym pomogą. Nie bez powodu nazywa się to mediami społecznościowymi – istnieją dziesiątki niesamowitych narzędzi, które służą budowaniu relacji. I o tym dzisiaj porozmawiamy.
40 sposoby budowania cennych relacji z czytelnikami
Istnieje wiele różnych sposobów na ożywienie tej iskry emocji między tobą a czytelnikami. Ale wszystkie one wymagają trochę więcej wysiłku w budowanie więzi.
I jak w przypadku wszystkich dobrych relacji, wymaga dużo więcej słuchania i dostrajania się do potrzeb innych niż skupianie się na własnych pragnieniach.
Nie mówię, że powinieneś robić wszystkie te rzeczy na raz, ale oto 40 różne sposoby budowania większego zaangażowania i znajdowania czytelników dla swoich treści:
- Słuchaj tego, czego potrzebują Twoi czytelnicy. Więc dostarcz. Daj tym czytelnikom uznanie-po imieniu-za inspirowanie tworzonych treści.
- Odpowiadaj na ich komentarze. Poczują się zwalidowani i zauważeni.
- Wyślij e-mail do częstych komentatorów w celu uzyskania opinii. Często są to wielcy fani, więc pogłęb relację poza blogiem.
- Śledź swoich czytelników na Twitterze. Wystarczy chwila, aby je sprawdzić i kliknąć przycisk “Obserwuj”.
- Połącz się na LinkedIn. To sprawia, że czytelnicy czują się jak jeden z fajnych ludzi … i pozwala łatwo zbadać ich przeszłość i dowiedzieć się więcej o tym, co robią.
- Powiedz “cześć”, jeśli widzisz czytelników w grupach LinkedIn. To takie przyjazne uczucie.
- Komentować ich blogi. Większość komentatorów zostawia adres URL, gdy komentują, więc nie jest trudno kliknąć tam, sprawdzić ich rzeczy i zostawić reakcję.
- Retweet swoich postów. Kiedy tam będziesz, naciśnij ten mały przycisk RT. Retweet to świetny komplement.
- Napisz post odpowiadający na pytania, które zadali w komentarzach. Możesz zbudować cały post wokół jednego interesującego komentarza lub utworzyć roundup mailbag, w którym odpowiesz na wiele pytań czytelników. Pamiętaj o kredytowaniu czytelników, gdy używasz ich pytań jako iskier do treści!
- Odpowiadaj na maile. Każdy czytelnik, który poświęca czas na wyśledzenie Twojego e-maila i wysłanie wiadomości poza komentarzami na blogu, zasługuje na odpowiedź.
- Zaproponuj im tropy. Nic tak nie wzbudza wdzięczności, jak znalezienie komuś pracy, dlatego wiele popularnych blogów oferuje Forum pracy.
- Poproś inteligentnych komentatorów, aby gościli post na swoim blogu. Poczują się wyjątkowo i z mojego doświadczenia wynika, że będą retweetować każdy post, który umieścisz przez wiele lat.
- Zrób post gościa – lub dwa-na ich blog. Jest to jedna z najszybszych tras do przechodzenia od zwykłych znajomych do bliskich przyjaciół.
- Zrób ankietę. Co czyta czytelnik? Będziesz mógł pisać posty, które naprawdę kochają, jeśli się dowiesz.
- Zorganizuj konkurs na esej i przedstaw zwycięzców w poście. Niech czytelnicy pokażą swoje pisanie dla odmiany.
- Skype jeden z czytelników. Staram się regularnie brać wirtualny “lunch” z kimś nowym.
- Mastermind z pół tuzina stałych bywalców. Guru Sprzedaży Grant Cardone jest teraz masterminding z fanami swojej nowej książki-i nagrywania go, aby inni mogli skorzystać, także.
- Umów się na spotkanie z lokalnymi czytelnikami osobiście. Weź filiżankę kawy w lokalnym coffeeshop i po prostu strzelać wiatr.
- Nagraj bezpłatny podcast lub Webinar dla swoich czytelników. Słysząc Twój głos lub widząc cię na nagraniu sprawia, że bardziej intymne połączenie ze słuchaczami.
- Wykonaj połączenie na żywo, w którym wyłączasz wyciszenie ich telefonów i odpowiadasz na ich pytania. Bezpośredniość formatu rozmowy na żywo sprawia, że czytelnicy czują, że ci zależy.
- Wyślij im ciasteczka. Poważnie. Znajdź ich adres fizyczny i wyślij im mały prezent. To rozwali ludziom umysły.
- Zadaj pytanie (najlepiej otwarte) na końcu swojego postu. To zwykle doprowadza ich do gadania.
- Nie kończ swoich postów. Wystarczy podać kilka wskazówek, a następnie pozwolić czytelnikom dodać do nich w komentarzach.
- Poproś czytelników, aby zostawili link do tego, nad czym pracują. Nic tak nie zachęca ludzi do komentowania, jak zaproszenie do wspominania własnego projektu i adresu URL.
- Przejrzyj ich ebook. Lub zaokrąglić kilka e-booków czytelników i zrobić jeden post na ich wszystkich.
- Zaproponuj forum. Wyjmij to poza komentarze i pozwól czytelnikom na wirtualną kawę klatsch. Dzięki poświęceniu mogą one stać się niesamowitymi społecznościami.
- Stwórz program partnerski. Pomóż swoim czytelnikom pomagać sobie nawzajem, zapewniając miejsce w Twojej witrynie, w którym mogą określić swoje potrzeby wsparcia i zaprzyjaźnić się.
- Niech czytelnicy staną się ekspertami. Poproś o najlepszą radę w jednym poście — następnie uruchom kompilację najlepszych odpowiedzi w innym.
- Poproś czytelników o opisanie swoich największych problemów. Lubimy narzekać? Tak, mamy. Post taki jak ten również mówi dokładnie, o czym powinieneś pisać.
- Zorganizuj konkurs z cenną nagrodą. AppSumo zrobił ostatnio świetną robotę, w której można było wygrać MacBooka Air.
- Zorganizuj spotkanie na dużych wydarzeniach, takich jak BlogWorld lub SXSW. Jeśli nie wyjeżdżasz na wydarzenia w swojej branży, rozważ, że tam dotrzesz. Rozmowy osobiste są rzadkie i wspaniałe w dzisiejszych czasach-i sprawiają, że ludzie czują, że poznali cię lepiej.
- Subskrybenci wiadomości e-mail, którzy nigdy nie otwierają wiadomości e-mail, aby dowiedzieć się, dlaczego. Możesz dowiedzieć się wiele o tym, jak poprawić swoje treści.
- Odkryj umiejętności czytelników-następnie handluj z nimi usługami. Wspólne prowadzenie małego biznesu przyniesie korzyści zarówno Tobie, jak i tobie.
- Rozdaj pakiet konsultacyjny. Czy przypadkowe akty dobroci, a czasami, po prostu pomóc czytelnikowi się.
- Rozdaj bezpłatną przepustkę na kolejne płatne zajęcia lub wydarzenie. Nie wiem jak ty, ale nic nie sprawia, że czuję się wyjątkowo, jak dostać darmowy bilet na coś, za co inni płacą.
- Utwórz bezpłatny ebook dla subskrybentów. Nie zatrzymuj się na jednym — twórz ciekawe nowe materiały, aby stale napływał strumień dodatków.
- Wykonaj serię autoresponderów z przydatnymi informacjami. Copyblogger własny Marketing internetowy dla inteligentnych ludzi oczywiście jest doskonałym przykładem. Bezpłatne szkolenia pokazują, że twój blog ma więcej do zaoferowania.
- Współpracuj nad projektem. Utwórz posty gości czytelników w ebooku lub poproś czytelnika o współprowadzenie podcastu.
- Zaproś czytelników do partnerskiej sprzedaży swoich produktów. Możesz pomyśleć, że wydaje się to prymitywne, ale w rzeczywistości niektórzy czytelnicy skorzystają z szansy na zarobienie pieniędzy, robiąc to, co już robią — rozmawiając z przyjaciółmi o Twojej witrynie.
- Przedstaw je ludziom, którzy mogliby im pomóc. Gra w swata nic nie kosztuje i pokazuje, że naprawdę zależy ci na pomaganiu czytelnikom.
A Ty? Jak zrobić ty utrzymuj czytelników na swoim blogu? Zostaw komentarz poniżej i opowiedz mi o tym …