Pisanie z emocjami może być trudne. Naprawdę ciężko. Zwłaszcza jeśli chodzi o temat techniczny.
Mówię z doświadczenia. Widzisz, niedawno uruchomiłem ebook o zapewnieniu bezpieczeństwa witryn WordPress i poprosiłem mojego przyjaciela Jamesa Chartranda z Men with Pens, czy mogę napisać post gościa, aby spróbować rozpowszechnić to słowo.
Jeśli śledzisz bloga Jamesa od jakiegoś czasu, wiesz, że nie publikuje wielu postów gości, a kiedy to robi, jej standardy są wysokie. Odpowiedź na pierwszy artykuł, który przesłałem, brzmiała: “wolałbym taki, który jest mniej techniczny i bardziej emocjonalny.”
“To ulepszenia bezpieczeństwa WordPress.”Myślę, że mogłem to powiedzieć na głos.
Jak do cholery mam opowiedzieć emocjonalną historię o konfigurowaniu zapory WordPress?
Powiem ci jednak, że da się to zrobić. Historia musi być opowiedziana we właściwy sposób. Nie może skupić się tylko na wdrożeniu. W końcu wdrożenie i ” jak ” są omówione w ebooku.
Aby pisać z emocjami o zabezpieczeniach WordPressa, musiałem dostać się do Dlaczego. Oraz dlaczego może być bardzo emocjonalny.
Nie jestem copywriterem, ani największym gawędziarzem na świecie. Jestem tylko facetem, który wie co nieco o tym, jak zapewnić bezpieczeństwo bloga w nocy podczas snu. Wiem, jak to jest obudzić się pewnego ranka z Koszmarem, o którym nie wiedziałeś.
Mówienie” dlaczego ” z serca
Moja żona i ja mieliśmy kiedyś ten koszmar. Nasze marzenie zostało odebrane nam przez kogoś, kogo nigdy nie spotkaliśmy, kogoś, kogo nie obchodzi, że strona, którą dla nas zniszczyli, pomogła nam włożyć jedzenie do ust naszych dzieci.
Próbowałem opisać, co się z nami stało, mając nadzieję, że przekona to innych do podjęcia działań, aby im się to nie przytrafiło.
Moim celem w pisaniu postu dla Jamesa było przekonanie jej czytelników, że groźba włamania się do Twojego bloga i zniszczenia tego, na co tak ciężko pracowałeś, jest real.
W rzeczywistości, to zdarza się cały czas. I to staje się coraz bardziej powszechne.
Kiedy powiedziałem “dlaczego”,” jak ” stało się łatwe do sprzedania.
Jak nauczyłem się zostać copywriterem (tak jakby)
Prawda jest taka, że nigdy nie będę świetnym copywriterem. Jestem po prostu facetem, który chce pomagać ludziom i sprzedawać kilka kopii mojego ebooka.
Ale moje rozumienie marketingu zmieniło się, gdy zrozumiałem, dlaczego emocje mają znaczenie. Kiedy próbujesz sprzedać swój produkt lub usługę, musisz połączyć się na głębszym poziomie.
Wszyscy słyszymy, jak należy wzmianka cechy produktu, ale naprawdę trzeba gloryfikować korzyści.
Cechy, zalety ,zalety (FAB).
Świetnie, Rozumiem.
Ale jeśli tylko na to patrzysz, brakuje jeszcze jednego kawałka układanki.
Potrzebujesz połączenia
Możesz gloryfikować korzyści płynące z twojego produktu dla klientów przez cały dzień. I tak, to może wystarczyć.
Ale muszą też połączyć się z ty.
Jeśli możesz nie tylko przekazać korzyści płynące ze swojego produktu lub usługi, ale także pasję, którą musisz pomóc swoim klientom, zwłaszcza jeśli powiązasz to z własną osobistą historią, jesteś o wiele bliżej przejścia na emeryturę na Hawajach.
Ponieważ znam swoje ograniczenia, poprosiłem Jamesa, by opowiedział mi moją historię.
Czytanie, jak James przepisał moje własne słowa, uświadomiło mi, jak skomplikowany może być atrakcyjny copywriting sprzedażowy. Nie chodzi tylko o przekazywanie korzyści. Nie chodzi również o wywołanie reakcji emocjonalnej.
W rzeczywistości, to nie jest” po prostu ” nic.
Dla mnie to prawie jak wzór matematyczny (przepraszam, mam maturę z matematyki). Atrakcyjna sprzedaż copywriting polega na tworzeniu połączenia.
Łączenie funkcji z korzyściami. Łącząc Twoją historię “dlaczego” z ich problemem. Łączenie pragnienia z działaniem.
Ponieważ czytelnicy Copyblogger są jednymi z najlepszych copywriterów w okolicy, chciałbym usłyszeć twoje myśli.
Jakie inne połączenia są Twoim zdaniem kluczowe, gdy piszemy, aby przekonać klientów do zakupu?
A jak wykorzystałeś emocje i opowiadanie historii, aby stworzyć silniejszy przekaz? Daj nam znać w komentarzach.