Czy kiedykolwiek byłeś na Facebooku i widziałeś moją reklamę? Coś, co wyglądało tak:
To remarketing. Wyjaśnię, jak to działa. Gdy ludzie odwiedzają Quick Sprout, otrzymują kod reklamowy, a za każdym razem, gdy przeglądają sieć, widzą reklamy związane z moimi ofertami.
Jak Działa Remarketing
Układanie prac ziemnych
Chociaż remarketing jest używany głównie do kierowania reklam do osób, które odwiedzają Twoją witrynę, nie musi się na tym kończyć. Kiedy pracujesz nad umową biznesową, są szanse, że zamierzasz komunikować się z drugą stroną za pośrednictwem poczty e-mail.
Rozwiązania remarketingowe, takie jak Retargeter i Perfect Audience, są znane z dostarczania rozwiązań e-mail. Dają Ci niewidoczny kawałek kodu, który zostaje umieszczony w Twoim podpisie e-mail i jest używany do plików cookie osób, gdy zaczniesz wysyłać im e-maile. Twoi odbiorcy nie będą nawet wiedzieć, że śledzisz ich za pomocą tego kodu cookie.
Istnieją inne usługi remarketingowe, ale wiele z nich, np. Adroll, nie robi remarketingu e-mailowego, a przynajmniej tak powiedzieli mi ich przedstawiciele handlowi, gdy ich zapytałem.
Moja rekomendacja jest więc taka, aby wybrać jedną z dwóch powyższych opcji jako rozwiązanie remarketingowe, ponieważ obie współpracują ze wszystkimi głównymi dostawcami poczty e-mail, takimi jak Gmail.
Nie zapomnij paska narzędziowego
Teraz, aby kontynuować tę sprawę, Załóżmy, że masz już kogoś zainteresowanego Twoim produktem lub usługą i jesteś na etapie propozycji. Jeśli tak nie jest, Przeczytaj ten wpis na blogu, aby szybko przejść do etapu propozycji.
Zanim wyślesz swoją pierwszą propozycję, powinieneś użyć dwóch narzędzi. Pierwszym z nich jest Yesware, który pomaga śledzić, czy wiadomości e-mail są otwierane. To bezpłatne narzędzie jest cenne, ponieważ powie Ci, czy musisz kontynuować, szczególnie w przypadkach, gdy ludzie nie przeczytali Twojego e-maila.
Drugim narzędziem jest Bidsketch. Zapewni Ci wszystkie potrzebne analizy dotyczące twoich propozycji: czy są one przekazywane i jak zainteresowani są potencjalni klienci w zatrudnieniu itp.
Tworzenie pierwszej kampanii remarketingowej
Zanim będziesz mógł wysłać swoją pierwszą propozycję, Utwórz baner reklamowy dla swojej kampanii remarketingowej. Jeśli nie jesteś projektantem, przejdź do Fiverr, ponieważ będziesz w stanie znaleźć kogoś, kto zrobi to za $5.
Baner reklamowy powinien wskazywać korzyści z korzystania z produktu lub usługi. Na przykład, gdybym tworzył reklamę remarketingową dla KISSmetrics, stworzyłbym reklamę, która zawierałaby coś w stylu:
Przestań marnować czas i zacznij zarabiać pieniądze z KISSmetrics.
Celem tej reklamy będzie szybsze poruszanie się po podpisaniu naszej propozycji KISSmetrics. To wzmacnia korzyści z naszego produktu, pomagając Ci zarabiać więcej pieniędzy, które nasi przedstawiciele handlowi zaproponowali Ci we wniosku.
Upewnij się, że projektowana reklama nie jest zbyt nachalna, jak ta:
Kiedy podpiszesz swoją propozycję KISSmetrics?
Reklamy takie jak ta powyżej mogą obrócić się w tył, ponieważ niektórzy ludzie będą czuć, że reklamy są przerażające. Kiedy testowałem podobne reklamy, faktycznie zniechęcały ludzi do rejestracji.
Ogólnym celem reklam, które tworzysz, jest utrzymanie Twojej firmy w umyśle potencjalnego klienta. Ostatnią rzeczą, którą chcesz zrobić, to wysłać propozycję i mieć perspektywy zapomnieć o Tobie.
Rozpocznij kampanię remarketingową
Teraz, gdy już wszystko gotowe, nadszedł czas, aby wysłać swoją propozycję. Masz swoje narzędzia, a Twoje kampanie remarketingowe są skonfigurowane tak, abyś mógł stale przypominać potencjalnemu klientowi o rejestracji.
Teraz, kilka scenariuszy może się zdarzyć, a oto, co robisz w każdym z nich:
Scenariusz # 1: twój e-mail nie jest otwarty
Dlatego używasz Yesware. Nie chcesz zakładać, że ludzie otwierają twoje e-maile, gdy nie są. Zawsze istnieje szansa, że twoje e-maile zostaną filtrowane do czyjegoś skrzynki spamowej, więc nigdy nie powinieneś zakładać, że twój e-mail jest czytany.
Jeśli Yesware pokazuje, że twój e-mail nie został odczytany po dwóch dniach roboczych, wyślij kolejną wiadomość e-mail z innym tematem. Wysyłając ten e-mail, zadzwoń do potencjalnych klientów i daj im znać telefonicznie, że wysłałeś im również propozycję za pośrednictwem poczty e-mail.
Jeśli to nie zadziała, odczekaj jeszcze pięć dni roboczych i powtórz proces. Ale tym razem przeprowadź ich przez telefon. W ten sposób nie mają wyboru, jak tylko przeczytać twój e-mail.
Scenariusz # 2: twój e-mail jest otwarty, ale propozycja nie jest czytana
Jest kilka rzeczy, które musisz zrobić w tym scenariuszu.
- Zadzwoń do nich i sprawdź, czy możesz ustawić czas, aby przejść przez propozycję – na koniec rozmowy, upewnij się, że pytasz, co myślą, abyś mógł wziąć tę opinię, aby poprawić swoje przyszłe propozycje.
- Dodaj więcej banerów do rotacji remarketingu – te nowe banery powinny wyróżniać studia przypadków, które łączą się z Twoją witryną. Celem jest dostarczenie dowodu społecznego, dlaczego powinni się z tobą zarejestrować.
- Śledź wiadomość e-mail – po pięciu dniach roboczych od wykonania dwóch powyższych kroków, wykonaj e-mail z rozbiciem ich witryny i wyjaśnieniem, co mogą zrobić, aby rozwinąć swoją firmę. Porady, które im dajesz, nie muszą odnosić się do Twojego produktu lub usługi, ale zamiast tego powinny pomóc im zobaczyć, że jesteś inteligentną osobą i wiesz, co robisz. W ten sposób, gdy powiesz im, aby kupili twój produkt lub usługę, zaufają Twojej Radzie.
Scenariusz # 3: propozycja została przeczytana, ale przestają za tobą podążać
Jest to prawdopodobnie najgorszy scenariusz, który może się zdarzyć, ponieważ druga strona jest albo naprawdę zajęta, albo cię ignoruje. Albo, co gorsza, czują, że nie ma poczucia pilności, aby iść do przodu.
Oto, co bym tu zrobił.:
- Obracanie reklam – Dołącz linki do studiów przypadków, Dołącz referencje i wykorzystaj wiadomości takie jak ” Jeśli X Company korzysta z KISSmetrics,Ty też nie powinieneś?”Powinno to pomóc utrzymać firmę z tyłu ich umysłu, nawet jeśli są bardzo zajęci.
- Bądź tępy – Zadzwoniłbym i spytał, czy jest coś, co możesz zrobić, by posunąć tę Umowę do przodu. Zapytaj ich, czy mają jakiekolwiek obawy, a następnie odpowiedz na nie wszystkie, a także wspomnij, że jesteś zapakowanym na czas startupem. Powiedz im, aby czuli się z tobą szczerzy, ponieważ nie zaszkodzi to Twoim uczuciom i poproś ich, aby powiedzieli ci, co myślą o ogólnej transakcji. Odpowiedzi powinny pomóc Ci dotrzeć do źródła problemu.
Scenariusz # 4: propozycja została przeczytana, ale mówią, że nie są zainteresowani
W tej sytuacji prawdopodobnie nie dostaniesz transakcji, ale możesz poznać powody, dla których jej nie otrzymujesz.
Odbierz telefon, podziękuj im, że są z tobą szczerzy, a następnie zadaj im jedno pytanie:
Co mogłem zrobić inaczej, żeby wygrać twój biznes?
Mogą owijać w bawełnę, a jeśli tak, powiedz im, aby byli tępi, ponieważ pomoże Ci to poprawić swój biznes. Zazwyczaj dają Ci odpowiedzi, takie jak:
- Nie jesteśmy pewni, czy możesz dostarczyć obiecane wyniki.
- Jesteś za drogi.
W zależności od odpowiedzi będziesz chciał utworzyć nowy zestaw reklam remarketingowych. Te reklamy odpowiedzą na te zastrzeżenia. Jeśli stwierdzili, że jesteś zbyt drogi, Twoje reklamy powinny prezentować wyniki finansowe osiągnięte przez inne osoby za pomocą twoich produktów. Połącz te reklamy ze studiami przypadków.
Powodem, dla którego nie chcesz dać zniżki, Jest to, że firmy nie dbają o to, ile coś kosztuje, o ile wiedzą, że to sprawi, że będą o wiele więcej pieniędzy.
Jeśli uważasz, że nie możesz spełnić obietnicy, Utwórz te reklamy:
- Cytaty z prasy o Twojej firmie.
- Więcej case studies
- Referencje w Twoich reklamach
- Stwórz reklamę z logo Twojej firmy w centrum i logo Twoich klientów wokół niego.
Reklamy te powinny pomóc potencjalnym klientom czuć się bardziej komfortowo z roszczeniami, które zgłaszasz.
Wniosek
Remarketing nie jest magiczną pigułką, która pomoże Ci zamknąć każdą transakcję, ale nie zaszkodzi. Odkryłem, że używanie go w moim procesie sprzedaży zwiększyło mój ogólny wskaźnik zamknięcia transakcji o 28%.
I nie tylko ja. Testowało go również pięciu przedstawicieli handlowych. Odkryli, że remarketing pomógł zwiększyć ich liczby zamknięcia średnio o 16%.
Kiedy próbujesz zamknąć oferty, czasami po prostu trzeba myśleć nieszablonowo. Niektóre rzeczy będą dobrze działać dla Ciebie, a inne nie. chodzi o testowanie nowych technik i bycie kreatywnym.