Myślę, że wszyscy możemy się zgodzić, że content marketing jest zarówno praktyczny, jak i silny.
Jest to najlepsza forma inbound marketingu i ma sens, gdy musisz dotrzeć do konsumentów XXI wieku.
Mógłbym nawet wypluć listę statystyk, które dowodzą, jak duży wpływ może mieć content marketing.
Jest szalona ilość potencjalnych klientów, minimalne inwestycje finansowe, zwiększone zaangażowanie publiczności, wysoki zwrot z inwestycji i tak dalej.
Ale jeśli jest jakiś obszar, w którym marketerzy treści napotykają problemy, jest to z natury czasochłonny charakter tego procesu.
Tworzenie epickich treści wymaga czasu i energii. I nie każdy ma czas, aby poświęcić tej strategii marketingowej.
Nie obejmuje to nawet dodatkowego wysiłku potrzebnego do zarządzania kampanią.
W wielu przypadkach może to zająć tak dużo czasu,że utrudnia możliwość nadzorowania innych obszarów działalności. Niedobrze.
Oto kilka statystyk, które pokazują, jak czasochłonny może być content marketing.
- “72 procent marketerów produkuje więcej treści niż w poprzednim roku.”
- “Większość marketerów B2B używa co najmniej 13 taktyk content marketingowych.”
- “60 procent marketerów tworzy co najmniej jedną treść każdego dnia.”
- “76 procent marketingu B2B stworzy więcej treści w 2016 w porównaniu z 2015.”
Jeśli te trendy się utrzymają, inwestycja w czas potrzebny na Content marketing będzie rosła i rosła.
I oczywiście trzeba wziąć pod uwagę, że poziom konkurencji będzie nadal rosnąć, jak również.
Ponieważ więcej marek łapie wiatr potencjału tej techniki, coraz trudniej będzie wyróżnić kampanię spośród mas, wymagając jeszcze więcej czasu.
Jakie jest rozwiązanie?
Jako osoba, która sama jest niesamowicie zajęta, wymyśliłam kilka skutecznych sposobów prowadzenia kampanii content marketingowej, która wymaga najmniej czasu, ale nadal osiąga maksymalne wyniki.
Jakość treści pozostaje znakomita, ale nie muszę wiecznie “rozpalać ognia”, aby wszystko działało płynnie.
Innymi słowy, moja kampania wymaga mniej czasu (i stresu), ale wszystko nadal działa na wysokim poziomie.
Oto jak stworzyć system content marketingowy, który działa na autopilocie.
Struktura i organizacja kampanii
Moim zdaniem dobrze zbudowana kampania zaczyna się od góry i spływa w dół.
Musisz utrzymać chaos w ryzach, mając jasny plan gry i upewniając się, że wszyscy członkowie Twojej drużyny są zawsze na tej samej stronie.
Jak ty to robisz?
Polecam korzystanie z kalendarza treści online.
Chociaż twój podstawowy arkusz kalkulacyjny może być pomocny, uważam, że rzadko wystarcza, aby zaspokoić moje potrzeby.
Jednak internetowy kalendarz treści do współpracy pozwala Tobie i Twojemu zespołowi na:
- Systematycznie planuj i koordynuj swoje treści
- Twórz edycje, które można przeglądać w czasie rzeczywistym
- Śledź terminy
- Monitoruj postępy na każdym etapie drogi od koncepcji do zakończenia
Wolę to również do arkusza kalkulacyjnego ze względu na element wizualny. Po prostu łatwiej jest trzymać moje kaczki w rzędzie, kiedy mogę wizualnie zobaczyć, co się dzieje i co trzeba zrobić.
Zachowując porządek, możesz usprawnić współpracę, poświęcić dużo mniej czasu na szukanie informacji i zmniejszyć liczbę błędów.
Niektóre narzędzia, które polecam, to CoSchedule, Buffer i HubSpot.
Burza mózgów
Odkryłem, że połowa bitwy o content marketing to po prostu wymyślanie nowych pomysłów na posty na blogu, białe księgi, filmy itp.
Nigdy nie wydaje się wystarczająco dużo nowych pomysłów, aby “nakarmić głodnego potwora treści.”
Jednym ze sposobów na przyspieszenie procesu burzy mózgów jest garść zasobów generujących pomysły do twojej dyspozycji.
Osobiście uwielbiam BuzzSumo, ponieważ jest idealny do wskazywania mi artykułów na praktycznie każdy temat pod słońcem.
Weźmy na przykład content marketing.
Wpisując “content marketing” w pasku wyszukiwania, natychmiast uzyskuję dostęp do długiej listy artykułów napisanych na ten temat.
Jak widać, BuzzSumo pokazuje również, jak dobrze każdy artykuł wykonał na podstawie udziałów społecznościowych, dzięki czemu możesz zobaczyć, które tematy najbardziej klikają czytelników.
Niektóre inne agregatory treści i pomocne zasoby, które polecam, obejmują:
- Feedly
- Alltop
- Quora
Możesz również utworzyć arkusz kalkulacyjny wszystkich istotnych blogów branżowych, do których możesz szybko się odwołać, gdy potrzebujesz burzy mózgów.
Właściwie napisałem artykuł o tym, jak nigdy nie zabraknie pomysłów, który oferuje dalsze wgląd w ten temat. Sprawdź to po więcej szczegółów.
Tworzenie treści
Jest to bez wątpienia bardziej pracochłonna część procesu content marketingu.
Musisz usiąść i konsekwentnie wybijać wysokiej jakości treści. A może chcesz?
Chociaż sam zdecydowanie piszę wiele treści, po prostu nie ma sposobu, aby nadążyć za popytem, żonglując wszystkim innym, co wiąże się z prowadzeniem firmy.
Dlatego polecam outsourcing przynajmniej części do niezależnych pisarzy.
W rzeczywistości ” 64 procent marketerów B2B outsourcuje pisanie.”
Niektórzy mogą zlecić tylko niewielki ułamek tego, podczas gdy inni zlecają prawie wszystko.
To naprawdę zależy od Twojego budżetu i potrzeb treści.
Jeśli content marketing jest Twoją strategią marketingową (lub pisanie po prostu nie jest twoją mocną stroną), prawdopodobnie będziesz chciał zlecić znaczną część tworzenia treści.
Odkryłem, że outsourcing dla niezależnych pisarzy jest pozytywną rzeczą, a wiele innych marek czuje to samo.
W rzeczywistości dużym powodem sukcesu KISSmetrics byli wykwalifikowani pisarze, których zatrudniliśmy.
Napisałem nawet artykuł o tym, jak KISSmetrics wzrósł do 793,858 odwiedzających miesięcznie za pomocą tej formuły.
Jednak nie chcesz zostawiać swoich treści i reputacji marki komukolwiek.
Musisz mieć pewność, że zatrudniasz pisarzy, którzy są wysoko wykwalifikowani, rozumieją Twoją markę/styl/ton i tworzą wysokiej jakości treści, które rezonują z odbiorcami.
Dlatego musisz upewnić się, że pisarz ma te sześć umiejętności, zanim je zatrudnisz.
Kuracja treści
Termin ten definiuje się jako ” proces sortowania ogromnych ilości treści w sieci i prezentowania ich w znaczący i zorganizowany sposób wokół określonego tematu. Praca polega na Przesiewaniu, sortowaniu, porządkowaniu i publikowaniu informacji.”
Jak widać, brzmi to niesamowicie żmudnie. I często tak jest.
Ale to podstawa większości kampanii content marketingowych.
Badania wykazały nawet, że 95 procent marketerów w pewnym stopniu udostępnia treści innych organizacji.
Problem w tym, że to jak szukanie złota. Musisz przesiać cały brud i gruz, aby znaleźć coś wartościowego, czym możesz podzielić się z publicznością.
Jeśli po prostu ślepo kuratorujesz zawartość bez jakiegoś planu gry, będzie to ogromny spadek czasu.
Ale z mojego punktu widzenia istnieją dwie główne opcje usprawnienia tego procesu:
- Wynajmij kogoś do tego
- Użyj narzędzia, aby przyspieszyć
Pierwszy wybór jest dobry, ponieważ może zaoszczędzić czas, ale tracisz trochę kontroli.
Drugi wybór daje maksymalną kontrolę i nadal oszczędza czas.
Bez względu na to, jakie podejście wybierzesz, nadal będzie znacznie bardziej wydajne niż ręczne przesiewanie stosów treści, aby znaleźć diament w nieoszlifowanej powierzchni.
Jeśli szukasz narzędzia, które dobrze sprawdza się w tworzeniu treści, sprawdź DrumUp.
Każdego dnia “analizuje dziesiątki tysięcy historii z różnych branż, zainteresowań i nisz”, dzięki czemu możesz szybko znaleźć świetne treści do udostępnienia.
Nawet jeśli jesteś w bardzo małej niszy, pomoże ci to znaleźć odpowiednią treść dla odbiorców bez konieczności żmudnego wyszukiwania igły w stogu siana.
Automatyzacja księgowania
Ostatnim elementem układanki jest posting.
Jeśli masz tylko jedno lub dwa konta, to nic wielkiego. Po prostu publikujesz swoje treści ręcznie i boom!- skończyłeś.
Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, Tumblr i wiele innych.
Publikowanie tego samego fragmentu treści w wielu kanałach może szybko zjeść w Twoim czasie.
Jest to szczególnie ważne, jeśli publikujesz prawie codziennie.
Na szczęście możesz zautomatyzować znaczną część dystrybucji treści za pomocą narzędzia takiego jak Zapier.
Ta łatwa w użyciu platforma łączy aplikacje i umożliwia publikowanie treści w wielu kanałach za pomocą zaledwie kilku kliknięć.
Z kolei może wyeliminować wiele żmudnej pracy (oszczędzając przy tym zdrowie psychiczne).
Wniosek
Stworzenie skutecznego systemu content marketingu obejmuje zajęcie się pięcioma kluczowymi obszarami:
- Organizacja i organizacja kampanii
- Przyspieszenie procesu burzy mózgów, aby wymyślić nowe pomysły
- Tworzenie rzeczywistej zawartości
- Efektywne zarządzanie treścią
- Automatyzacja Twojego postu
Podejmując działania mające na celu uproszczenie i usprawnienie tych obszarów, można stworzyć system, który zasadniczo działa na autopilocie.
Nie oznacza to, że nie wymaga żadnego wysiłku ani konserwacji po twojej stronie. Ale można zdecydowanie wyeliminować wiele zadań i znacznie zmniejszyć ilość czasu poświęcanego na zadania, które nadal wykonywać.
Rezultatem powinien być system content marketingu, który przynosi równe lub nawet większe rezultaty niż te, które do tej pory osiągnąłeś—poświęcając tylko ułamek czasu na zarządzanie kampanią.