Pomyśl o historii, o każdej historii.
A może Kopciuszek na przykład.
Jeśli to pamiętasz, co ta historia przywołuje od razu w twoim umyśle? Jeśli dokładnie przyjrzymy się historii Kopciuszka, zobaczymy trzy podstawowe elementy …
- Sekwencja
- Suspense
- Kolejka górska
Twierdzę, że te same elementy istnieją w każdej wspaniałej historii i że ważne jest, aby pisać i wykorzystywać historie w swoich działaniach marketingowych jako sposób na odróżnienie się od masy przeciętnych wydawców mediów.
Więc jak to zrobić, szczególnie jeśli nie jesteś wizjonerem jak Walt Disney?
Rzućmy okiem na każdy z tych trzech elementów w historii Kopciuszka i jak możesz je wykorzystać na swoją korzyść …
1. Sekwencja
Mamy córkę, która jest źle traktowana i zmuszona do służalczej pracy w kuchni.
A potem inne córki włóczą się po okolicy, świetnie się bawią, robią to, co zepsute córki. Te panie mają ochotę na romantyczną i towarzyską wspinaczkę z księciem.
Ale sprawy nie idą po ich myśli, a z kolei Cindy udaje się zdobyć wróżkę chrzestną. I bla, bla, bla.
Tutaj dochodzi do sekwencji zdarzeń. Ale dobra historia musi mieć trochę dramatyzmu, trochę napięcia.
2. Suspense
Suspense podąża za nami przez całą fabułę …
Matka Kopciuszka umiera i jest skazana na spanie przy kominku (stąd jej imię, Kopciuszek).
Ale wróżka chrzestna pojawia się z niebieskiego-i buduje napięcie, ponieważ teraz Kopciuszek ma szansę, jak wszyscy inni. Przeżyje? Prawda?
Tak. A potem, gdy Cindy zadaje się z księciem, zegar wariuje, a jej życie znów jest żałosne.
Co się dzieje? Co jest z tą dziewczyną? Czy ona po prostu będzie nieudacznikiem?
Tak, to wszystko napięcie.
3. Kolejka górska
Dobre czasy, potem złe. Potem dobrze, potem źle.
Twoja historia nie musi huśtać się szalenie, ale pomaga uzyskać kontrast, ponieważ kontrast zmienia tempo historii.
Tak więc, tak jak rzeczy są naprawdę ohydne, pojawia się rycerz w lśniącej zbroi.
Albo, jak wszystko wygląda świetnie, ptasia grypa grozi zabić całą populację.
Fortuny Kopciuszka wydają się odbijać w górę iw dół, co utrzymuje zainteresowanie historią.
Przejdźmy teraz do twojej historii …
Każda treść opowieści, którą piszesz, musi mieć wyraźną sekwencję, ponieważ bez sekwencji historia nie ma znaczenia.
Ale co z napięciem? Musisz włożyć pewną ilość napięcia. To zawsze jest w twojej historii, ale kiedy wstawisz czynnik “co do cholery się dzieje”, ty natychmiast buduj napięcie.
I wreszcie kolejka górska. Jeśli Twoja historia została wybiegu z wróżek na chwilę, to nadszedł czas, aby wydobyć ogry-i vice versa.
Dwa powody, dla których ten rodzaj opowiadania jest krytyczny
1. Większość pisarzy nie jest w stanie uchwycić podstawowych elementów historii.
Nawet jeśli dostaną Sekwencja racja, rzadko budują w suspense lub kolejka górska. To dlatego, że nie są świadomi tych elementów, lub po prostu nie wiedzą, jak się do tego zabrać.
Ale ty możesz poćwiczyć i wyzdrowieć.
2. Większość artykułów jest prawie zawsze how-to lub reporter-like.
Oznacza to, że Twoje artykuły fabularne będą automatycznie wyróżniać się w porównaniu z MILIONAMI innych artykułów w Internecie.
Ponieważ większość pisarzy unika tego rodzaju opowiadania, Twoje artykuły będą natychmiast bardziej atrakcyjne i różne.
Czy to musi być historia?
Twoje treści nie muszą być czystą historią, aby skorzystać z tych trzech perswazyjnych elementów.
Na przykład studia przypadków zawierają te same trzy elementy, ale nadal musisz pracować z suspensem i kolejką górską w tym formacie.
Kluczowym czynnikiem jest uświadomienie sobie, że jesteś już na genialnym początku z historią, ponieważ masz przewagę logicznej sekwencji fascynujących wydarzeń.
A przy odrobinie praktyki, suspense i Kolejka Górska staną się częścią twojego studium przypadku (lub opowiadania historii).
Dzieci siedzą z zachwytem słuchając opowieści o Kopciuszku
Bez względu na to, ile razy opowiadasz tę historię, chętnie ją usłyszą.
Teraz wiesz, dlaczego i możesz wziąć te same elementy i użyć ich w swoich artykułach.
Świetne opowiadanie historii nie jest łatwe do osiągnięcia, ale dzięki praktyce i skupieniu się na podstawowych elementach możesz zacząć budować rodzaje historii dla swojego produktu lub usługi, które rozprzestrzeniają się i sprzedają.
Wtedy twoja publiczność będzie miała to samo uczucie.
😉