Jak skłonić czytelnika do zwrócenia uwagi

Dramat.

Dramat pobudza czytelnika do zwrócenia uwagi.

Powieści go używają. Filmy go używają. Telewizja go używa.

Nie ma powodu, dla którego treści nie powinny z niego korzystać.

A jednym z najlepszych sposobów na stworzenie dramatu jest nie zgadzanie się z nagłówkiem. (Tak, powiedziałem nie zgadzam się).

Spójrzmy więc na przykład:

Nagłówek: Logiczny Przypadek Zwiększenia Cen

Akapit Pierwszy: Zróbmy coś naprawdę głupiego: unikajmy podnoszenia cen. Zmniejsz je. Przez całe 50%

To dramat. I to jest dramatyczne, ponieważ zajmuje odwrotne stanowisko od nagłówka.

Powodem, dla którego czytelnik jest podłączony do artykułu, jest to, że napisałeś potężny nagłówek. Teraz, gdy masz uwagę, możesz wziąć czytnik w dół wątku ” malejące ceny.’

Pokaż mu, jak głupio jest obniżać ceny. Załatw sprawę. A potem jeszcze raz “podnosząc ceny”.

I natychmiast ciągniesz czytelnika tam i z powrotem, tak jak robią to w filmach. Dramat jest celowy. Zaplanowane. I wstrząsy są przeznaczone do Obudź czytelnika.

Ponieważ kiedy o tym pomyślisz, większość ludzi wierzy, że tworzenie treści to tylko słowa. Ale tak nie jest.

Chodzi o przepływ. I wstrząsy. I dramat.

  • Czasami artykuł meandruje.
  • Czasami przyspiesza.
  • Czasami dochodzi do zatrzymania szlifowania.

To wszystko są elementy dramatu.

Jeśli widzisz swoją treść jako tylko artykuł, wszystko, co skończysz, to mięczaki, icky, nudne rzeczy. Ale jeśli widzisz siebie jako reżysera filmu, wstawisz dramat.

A czy jest lepszy sposób na rozpoczęcie dramatu niż nie zgadzanie się z własnym nagłówkiem?

O autorze: Sean D ‘Souza oferuje bezpłatny raport na temat “Dlaczego nagłówki zawodzą”, gdy subskrybujesz jego Biuletyn Psychotaktyczny. Zobacz też jego blog.

Total
0
Shares
Related Posts