Słowo optymalizacja jest zabawne, wiesz? Przynajmniej jak używamy go w Internecie.
Search engine optimization. Optymalizacja mediów społecznościowych. Over– optymalizacja.
(Z definicji nie da się nadmiernie zoptymalizować. Wyjście poza optymalne nie jest już optymalne. Ale dygresję).
Optymalizacja jest dobrą rzeczą, jeśli pomyślisz o tym tak, jak copywriterzy robili to przed Internetem. Nie chodziło o algorytmy ani umieszczanie przycisków udostępniania społecznościowego. Nie chodziło o “big data” poza tym, na co ludzie reagowali.
Innymi słowy, optymalizacja treści online polega na tym, aby były niemal idealne dla osób, do których próbujesz dotrzeć. Wszystko inne następuje, w tym wszechmocny ruch.
Język, którego ludzie używają podczas wyszukiwania, jest nieoceniony. Tematy, o których chcą wiedzieć, są tematami, których potrzebujesz, aby stworzyć autorytet.
Nie dlatego, że wyszukiwarki wysyłają ukierunkowany ruch. Nie dlatego, że niektóre tematy są udostępniane w sieciach społecznościowych i więcej ruchu przychodzi na Twoją drogę.
To dlatego, że jest to język i tematy, które mają znaczenie dla Twoich ludzi. Ci ludzie, których próbujesz poprowadzić. Ludzie, z którymi chcesz robić interesy.
Ruch jest środkiem do celu. Czego tak naprawdę chcesz?
Znajdź to i pracuj od tyłu. Ale zacznij od publiczności w umyśle.