Bądź niezwykły. Bądź fioletową krową. Daj się zauważyć. Po prostu bądź swoim własnym pięknym i wyjątkowym płatkiem śniegu, a twoja działka fanów szaleństwa przyjdzie cię znaleźć i kupić wszystko, co robisz.
Słyszałeś kiedyś tę radę?
To truizm w mediach społecznościowych, że dopóki jesteś autentyczny, nie możesz się pomylić. Sława, Fortuna i Najnowsze produkty Apple będą twoje.
Spójrzmy prawdzie w oczy-autentyczność może być świetnym sposobem na przyciągnięcie tłumu. Zwłaszcza jeśli masz przesadną osobowość. A ponieważ żyjemy w czasach braku uwagi, wielu ludzi uważa, że przyciąganie uwagi jest najtrudniejsze.
Gdybym tylko mógł zostać zauważony. Gdyby tylko ktoś mógł przeczytać moje rzeczy.
Ale uwaga nie jest najrzadszym towarem w XXI wieku.
Zaufanie jest.
To prawda, że pierwsza litera w każdej formule sprzedaży to „A”
Cały marketing musi zacząć się od uwagi.
Jeśli nie możesz przyciągnąć uwagi, nic innego nie ma szans na pracę. Dlatego nagłówki mają większe znaczenie niż cokolwiek innego, co robisz.
I tak jest, dopóki istnieje sprzedaż. Jeśli kiedykolwiek byłeś na Jarmarku renesansu, pomyśl o tym, jak sprzedawcy żywności informują cię, co mają do zaoferowania.
Kiedy ładna dziewczyna w ciasnym gorsecie krzyczy Gorące Nogi Indyka! oraz Zimne Piwo!, to są nagłówki. Przyciągają Państwa uwagę i pozwalają poznać najważniejsze szczegóły oferty.
Ale trzeba pamiętać, że praca nagłówka jest nie tylko żeby przyciągnąć uwagę.
Prawdziwym zadaniem nagłówka jest przeczytanie, obejrzenie lub odsłuchanie pierwszej linii kopii (niezależnie od tego, czy jest to post na blogu, wiadomość e-mail, list sprzedażowy, film lub podcast).
Innymi słowy, jeśli spojrzysz szczęśliwie na ładną dziewczynę, ale nigdy nie podejdziesz do niej na piwo, nagłówek (i gorset) zawiodły.
Formuły copywritingowe mają więcej niż jedną literę
(Jeśli cała idea formuł copywritingowych jest dla ciebie nowa, możesz znaleźć 15 z nich tutaj.)
Konwersja to termin copywritingu dla wszystkich rzeczy, które zdarzają się między początkowym „a” a sprzedażą.
- Tworzysz ofertę, którą ludzie będą chcieli kupić.
- Budujesz zaufanie.
- Odpowiadasz na pytania i przeciwdziałasz sprzeciwom.
- Opisujesz atrakcyjne korzyści, aby wzbudzić zainteresowanie i przemienić je w pożądanie.
- Ułatwiasz perspektywę postrzegania siebie jako klienta.
- Zwiększasz pożądanie dzięki atrakcyjnym bonusom.
- Dostarczasz jasnego, przekonującego wezwania do działania.
- Budujesz pilne elementy, aby uzyskać perspektywę działania już dziś.
- Ponownie wyrażasz swoje wezwanie do działania.
Bycie palantem szkodzi interesom
Wielu z nas nagrodzi palanta uwagą. Ale niewielu nagrodzi palanta biznes.
Na palantach nie można polegać. Grają w gry z głową. Nie szanują publiczności. Bawią się kosztem innych ludzi.
Perspektywy są już wystarczająco przerażające. Jeśli Twoi potencjalni klienci Ci nie ufają, prawdopodobnie nie wydadzą z tobą żadnych pieniędzy.
Nie musisz być mięczakiem
Zauważysz, że niektórzy odnoszący sukcesy biznesmeni mają silne, twarde osobowości.
Mogą stać się niesympatyczni dla większości populacji. To jest ok-filtrują klientów, którzy nie są odpowiednie dla ich biznesu.
Przesłanie, które wysyłają do swoich właściwych klientów, jest jednak zawsze takie, że można im zaufać. Że powiedzą prawdę, nawet jeśli nie jest ładna. Że są spójne, czy ci się to podoba, czy nie.
Tata z Sh * T mój tata mówi, że byłby dobrym marketerem. Spójrzmy prawdzie w oczy, gdybyś kupił samochód od tego faceta, wiesz, że masz całkowicie dokładny obraz tego, co było dobre oraz źle z samochodem. Czasami może być obraźliwy, ale jest godny zaufania.
(Przynajmniej prawdziwy tata, a nie ten, który będzie grany przez Williama Shatnera.)
Ojciec z „Family Guy” byłby kiepskim sprzedawcą. Jest kapryśny, za każdym razem chodzi na Tani śmiech i nie ma uczciwości. Nie ma klientów na tyle łatwowiernych, by kupić samochód od tego gościa. Może jest przezabawny, ale żadna rozsądna osoba nie uzna go za godnego zaufania.
Potrzeba więcej niż bycia niezwykłym
Hej, jestem wielkim fanem niezwykłych. Zbudowałem blog i piękny biznes wokół niego.
Ale ” niezwykły „nie oznacza” wyjątkowo irytujący”,” wyjątkowo wredny „lub” wyjątkowo bezużyteczny.”
Masz moje pozwolenie, aby przysiąc na swoim blogu, nieustraszenie ogarnąć kontrowersje, lub po prostu zrobić sobie sympatycznego osła.
Ale nigdy, przenigdy nie rób tego kosztem zaufania czytelników.
Nie ma skutecznej formuły copywritingu, która prowadzi bezpośrednio od zwrócenia uwagi na tworzenie skandalu do sprzedaży.
To tylko wzór na zrobienie z siebie A-S-S.
Flickr Creative Commons image by Karen_O ’ D