Poproś każdego, aby przeczytał każde słowo, które napiszesz, dzięki tym 7 Krokom

Oto sekret udanego pisania według Stephena Kinga:

Wyjmij złe części.

Podczas gdy te słowa 5 podsumowują to doskonale, niektórzy ludzie tak naprawdę nie rozumieją, o co chodzi w zwięzłym pisaniu. Niektórzy uważają, że przekazywanie mniej informacji i mała liczba słów to znak dobrego pisania.

To nie to.

Po prostu usuwasz złe części, usuwając słowa, które nie są konieczne.

Jakie Słowa Są Potrzebne?

Przeczytaj swoje kompozycje, a kiedy spotkasz fragment, który Twoim zdaniem jest szczególnie dobry, wykreśl go. ~ Samuel Johnson

Czytelnik wspomniał kiedyś, że widział znanego guru, który przyjął słynne powiedzenie Strunk & White ‘a” pomiń niepotrzebne słowa” i przedstawił je w ten sposób:

Omit niepotrzebnie słowa.

Będę szczery. To może być postrzegane jako sprytne, ale jeśli wziąć dosłownie, jest to jedna z najgorszych porad pisarskich w historii. To nie tylko złe, ale wręcz niebezpieczne.

Powiem ci dlaczego.

Niepotrzebnie to najważniejsze słowo tej słynnej frazy ze Strunk & White. Nie możesz po prostu pomiń słowa bezkrytycznie. Pozbywasz się słów, które nie służą żadnemu celowi. Wycinasz słownictwo, które spowalnia czytelnika i umniejsza perswazyjność Twojego pisania, zamiast go wzmacniać.

Nie można schrzanić i pominąć konieczne części. Powyższy cytat Samuela Johnsona odnosi się do nas karmiących nasze własne ego naszym pisaniem, zamiast służyć potrzebom czytelnika.

Na konieczne słowa to te, które zapewniają czytelnikowi pełne zrozumienie oraz wynik w akcji lub wynik chcesz. Resztę można wyrzucić.

Niech ogień pokaże się przez dym

Piszesz, by przekazać sercom i umysłom innych to, co w tobie płonie. I edytujemy, żeby ogień pokazywał się przez dym. ~ Artur Polotnik

Celem zwięzłego pisania jest pakowanie większej mocy na cal kwadratowy kopii. Kiedy każde zdanie każdego akapitu każdej strony pali się z skupioną intensywnością, ludzie mają trudności z zatrzymaniem czytania.

Wielu pisarzy online po prostu don ‘ t say enough. Piszą absolutne minimum i oczekują, że ponieważ rozumieją wartość oferty lub pomysłu, czytelnik też będzie miał tylko niewielki kawałek kopii.

Ale to dość rzadkie. Nike może komunikować się z po prostu to zrób. ale poparli te trzy słowa setkami milionów dolarów najlepszych reklam na świecie.

Coś mi mówi, że to podejście jest dla ciebie. Zamiast tego powiedz wszystko, co musisz powiedzieć, ale bezlitośnie Edytuj, aby ogień pokazał się przez dym.

Ludzie chcą czytać dalej (Jeśli to łatwe)

Łatwe czytanie to cholernie trudne pisanie. ~ Nathaniel Hawthorne

W prawdziwym świecie ludzie chcą jak najwięcej informacji, jak mogą uzyskać przed podjęciem decyzji o zakupie. W przypadku blogowania zachęcanie kogoś do przeczytania całego artykułu jest zwykle warunkiem wstępnym, aby mógł połączyć się z Tobą lub subskrybować Twój kanał.

Jeśli ludzie są zainteresowani tym, co mówisz, będą czytać tak długo, jak jesteś przekazywania nowych i cennych informacji. Możesz jednak stracić nawet doskonale ukierunkowanego czytelnika, jeśli nie podejmiesz kroków, aby utrzymać ich zaangażowanie.

Sztuka polega na tym, aby lektura łatwy bez bycia lame.

Jeśli jesteś wieloletnim czytelnikiem Copybloggera, już zapoznałeś się z tymi wskazówkami dotyczącymi pisania angażujących treści i kopiowania, ponieważ te kroki są tym, o co chodzi w tym blogu. Ponieważ nigdy nie zaszkodzi przejrzeć, oto siedem kroków, aby czytelnicy trzymali się z tobą do końca i byli pod wrażeniem, gdy tam dotrą.

Siedem Kroków

Staram się pomijać te części, które ludzie pomijają. ~ Elmore Leonard

  1. Korzystny Temat

    Czy to co piszesz jest interesujące dla czytelnika? Czy to rozwiązuje problem, jaki mają i dodaje wartości ich życiu? Jeśli nie, nic więcej, co tu czytasz, nie ma znaczenia.

  2. Nagłówek Magnetyczny

    Podobnie nic innego nie ma znaczenia, jeśli twój przyszły czytelnik nigdy nie przejdzie obok tytułu lub nagłówka. Twoje treści mogą być niesamowite, ale jeśli nikt nie jest zmuszony zainwestować czasu na czytanie w oparciu o nudny lub niejasny nagłówek, wszystko jest stracone.

  3. Mocne Otwarcie

    Celem nagłówka jest przeczytanie pierwszego zdania, a każde kolejne zdanie musi utrzymać czytelnika w kierunku końca. Dynamika, którą tworzysz dzięki otwarciu, może ułatwić Ci pracę przez resztę drogi.

  4. Pomocna Struktura

    Czy Twoje zbywalne lekcje są łatwo trawione za pomocą punktorów i numerowanych list? Czy dostarczasz atrakcyjnych podtytułów, które działają jako zachęcające drogowskazy dla czytelnika po przekątnej, aby zagłębić się głębiej?

  5. Płynne Przejścia

    Dobre pisanie używa przejściowych słów i zwrotów, aby ułatwić płynne czytanie treści. Ale dobra kopia również wykorzystuje psychologiczne łączniki aby przekonać i utrzymać czytelnika zaangażowanego. Wkrótce o tym porozmawiamy.

  6. Natychmiastowe Zrozumienie

    Orson Scott Card powiedział kiedyś, że metafory mają sposób na trzymanie największej prawdy w najmniejszej przestrzeni. To samo dotyczy historii, a bycie bardzo szczegółowym ułatwia zrozumienie, przyciąga uwagę i zwiększa wiarygodność w sposób, w jaki ogólne twierdzenia nie mogą.

  7. Actionable Close

    To, jak zamkniesz kawałek, zależy od tego, co masz nadzieję osiągnąć. Jeśli nie jesteś pewien, co próbujesz osiągnąć, możesz zadać sobie pytanie, dlaczego w ogóle to piszesz. To faktycznie pomaga Ci określić, czy zmienić treść, czy pozbyć się jej niedoli.

A teraz zwięźle.

Gdy masz pewność, że wszystkie niezbędne punkty zostały uwzględnione, wróć i wyjmij niepotrzebne słowa. Twoim celem jest dostarczenie jak najbardziej zwięzłego pisania na ten temat, niezależnie od tego, czy jest to 100, 1000 czy 10 000 słów. To takie proste i skomplikowane.

Mógłbym tak dalej i dalej, ale myślę, że rozumiesz o co chodzi. Zostawię cię z tym.:

Proszę uważnie sprawdzić, czy coś Pan powiedział. ~ Nieznany

Total
0
Shares
Related Posts