Wśród niektórych w świecie B2B istnieje z góry przyjęte przekonanie, że automatyzacja marketingu to zły pomysł, taki, który jest tam z reklamami pop-under.
To błędne przekonanie prawdopodobnie pochodzi z pierwszych dni marketingu w mediach społecznościowych, Kiedy zdesperowane, pozbawione skrupułów firmy korzystały z zautomatyzowanych usług stron trzecich, aby wysadzić to, co naprawdę stanowiło spam w ich kanałach społecznościowych 24/7.
Chociaż tego rodzaju automatyzacja jest okropna, może nawet wręcz niewybaczalna, ostatnią rzeczą, którą chcesz zrobić, jest całkowite zdyskontowanie automatyzacji. Nie bądź hejterem, jest tak wiele o automatyzacji dla marketera do kochania.
Nawet jeśli narzekam, gdy słyszę tak zwany ekspert głosi, że “cała automatyzacja marketingu jest zła”, nie biorę tego do siebie. Chodzi o edukację i zawsze chętnie rozmawiam z ludźmi o przyszłości-przyszłościowych technologiach napędzających dzisiejsze narzędzia do automatyzacji marketingu.
Tak więc, w tym krótkim artykule, zamierzam baby krok swój wątpiący umysł do koncepcji obejmując automatyzacja w marketingu, ponieważ szalony paradoks automatyzacji polega na tym, że gdy zrobi się to dobrze, może dać Ci możliwość zbliżenia się do odbiorców.
Zautomatyzuj przyziemne i skup się na dynamice
Platformy automatyzacji marketingu pozwalają zautomatyzować przyziemne i bolesne zadania związane ze skalowaniem działań marketingowych online.
Zanim puriści zaangażowania przeskoczą na mnie, chcę wyjaśnić, że nadal będziesz potrzebował dobrego ludzkiego zespołu tworzącego te treści, ponieważ nigdy nie będziesz w stanie zastąpić kreatywności swoich pisarzy i grafików robotami. Ale planując wiadomości marketingowe z wyprzedzeniem, możesz skupić się na aktywnych, aktualnych zadaniach marketingowych.
Wyobraź sobie uwalnianie marketerów, aby mieli więcej czasu na wprowadzenie na rynek! Kiedy marketerzy mogą skupić się na proaktywności w swojej pracy, konsumenci mają gwarancję lepszego doświadczenia.
Precyzyjnie Spersonalizuj wrażenia
Oprócz automatyzacji najbardziej rutynowych zadań, są rzeczy, które możesz zrobić z automatyzacją marketingu, których nie możesz zrobić ręcznie.
Twoi klienci nie chcą być rozmawiani na; chcą być rozmawiani z w sposób, który sprawia, że czują się, jakbyś słuchał ich unikalnych potrzeb. Jednak rozmowy indywidualne z setkami, tysiącami, a nawet dziesiątkami tysięcy klientów mogą stać się nieporęczne.
Dzięki platformom marketing automation możesz tworzyć spersonalizowane rozmowy, które będą skalowane do mas. Jak na ironię, automatyzacja może być siłą napędową — a nie zabójcą-naprawdę spersonalizowanych doświadczeń dla Twoich klientów i potencjalnych klientów.
Podczas gdy perspektywa jest na twojej stronie, badając jej potrzeby produktowe, możesz użyć narzędzi automatyzacji marketingu, aby umieścić przed nią odpowiednią dynamiczną treść w preferowanym kanale oraz w idealnym momencie.
Rezultatem jest pojedynczy cel marketingu: twój Klient postrzega (i doświadcza), że Twoja marka jest idealnie dopasowana do jego potrzeb.
Skaluj, mierz i jedź
W końcu marketing automation jest po to, aby skalować, mierzyć i zwiększać przychody.
Chociaż nie brzmi to tak seksownie jak social, content I SEO, z pewnością jest to niezbędny element ogólnej zintegrowanej strategii marketingowej. Wyjaśnia również, dlaczego temat zwrotu z inwestycji w marketing zyskuje tak dużą popularność w przestrzeni marketingu cyfrowego.
Być może najcenniejszym aspektem automatyzacji marketingu jest to, że można go używać do lepszego mierzenia wyników kampanii szybko i łatwo, a następnie wprowadzać korekty w locie. Podczas gdy statystyki marketingowe były kiedyś ukryte za zasłonami, które uniemożliwiały nam mierzenie skuteczności kampanii-zmuszając marketerów do zgadywania, co faktycznie działa — zasłony te zostały zniesione przez zaawansowane narzędzia pomiarowe.
Możemy teraz precyzyjnie zmierzyć skuteczność naszych kampanii społecznościowych, e-mailowych i innych, a także rzeczywisty zwrot z inwestycji, który zapewniają.
Ponieważ technologia Marketingu Internetowego ma zdobyć tak cholernie dokładne, możemy skalować nasze działania marketingowe, jak nigdy dotąd. Strategicznie stosowana automatyzacja marketingu pozwala nam dokładnie udowodnić, w jaki sposób nasze kampanie wpływają na przychody.
Czego tu nienawidzić?
Do zobaczenia w komentarzach?