Najlepsze wskazówki Arystotelesa 3 dotyczące skutecznego blogowania

Wyobraź sobie swój szok po zmaganiu się z kolektywnymi dziełami starożytnego greckiego filozofa Arystotelesa, tylko po to, aby odkryć, że już wiele o tym słyszałeś. Potem kliknie.

– Hej-zawołałeś nagle. “Ten Arystoteles okradł wszystkich moich ulubionych guru biznesu!”

Ale potem, po sprawdzeniu dat, jesteś zmuszony nieśmiało przyznać, że jest odwrotnie.

Ludzie remiksują mądrość Arystotelesa od ponad 2000 lat, a my jesteśmy tym lepsi. Przyjmowanie ponadczasowych prawd, przekazywanie ich językiem współczesnym i stosowanie ich do nowych sposobów działania zawsze będzie zwycięskim podejściem, które zapewnia prawdziwą wartość.

Więc spróbuję.

Przypuszczam, że gdyby Arystoteles żył dzisiaj, blogowałby. I byłby również w Top 100 Technorati szybciej niż można powiedzieć Guy Kawasaki pięć razy szybko.

Tak więc, bez dalszych ceregieli, oto kilka starych porad dotyczących blogowania od sposób kiedyś.

1. Zacznij od końca w umyśle

Wiedza, gdzie próbujesz się udać przed rozpoczęciem, jest kluczowa dla prowadzenia skutecznego życia (i przydatna również w podróżach drogowych). Arystoteles nazwał to teleologia, czyli studiowanie spraw z myślą o ich celu lub celu. Fani Stephena Coveya rozpoznają koncepcję z 7 nawyków wysoce skutecznych ludzi.

Ta sama zasada dotyczy każdego perswazyjnego pisania, a z blogiem ma zastosowanie zarówno do twojej wielkiej historii, jak i do poszczególnych postów. Ogólna historia, którą próbuje opowiedzieć blog biznesowy, jest powiązana z Twoją unikalną propozycją sprzedaży i musisz mieć jasno zdefiniowaną perspektywę dużego obrazu tego, jak z czasem opowiesz tę historię.

Robisz to, opowiadając mniejsze historie (znane również jako posty na blogu) i bez niepotrzebnego czerpania radości z blogowania, te mniejsze historie powinny mieć wyraźny indywidualny punkt i powód bycia. Nawet jeśli to tylko po to, aby Twoi czytelnicy uśmiechali się w poniedziałek.

Każdy post w jakiś sposób powinien również opowiadać część większej historii, która pokazuje czytelnikom, że skorzystają na prowadzeniu interesów z Tobą. Istnieje milion różnych sposobów, aby to zrobić, a opracowanie własnego unikalnego stylu jest równie ważne, jak wszelkie inne porady, które możesz uzyskać.

Zawsze skup się na tym, gdzie chcesz skończyć. Nawet gdy ścieżka znika, musisz pamiętać, gdzie próbujesz iść.

2. Nie chodzi o Ciebie.

Arystoteles przybił klucz do perswazji już w Retoryka, jego szczegółowa próba wykazania, że perswazja była prawdziwą sztuką, wbrew twierdzeniom jego mentora, Platona. Arystoteles powiedział, że perswazja polega na tym, że jest w stanie zidentyfikować najbardziej przekonujący naturalnie występujący element dowolnego podmiotu.

Po zidentyfikowaniu Arystoteles twierdził, że najbardziej przekonujący sposób komunikowania tego naturalnego elementu jest poprzez Patos, umiejętność łączenia się z emocjami, pragnieniami, lękami i namiętnościami odbiorców. I z pewnością nie osiągniesz tego skupiając się na sobie.

Szybkie podsumowanie: Zidentyfikuj prawdziwe i przekonujące korzyści, połącz się z czytelnikiem na poziomie emocjonalnym, a następnie utwórz kopię zapasową za pomocą funkcji i logiki. Słyszałeś to ode mnie.

Będziesz również dostrzec mądrość Arystotelesa w prawie każdej książce kiedykolwiek napisanej na temat marketingu i reklamy. Umiejętność komunikowania się co z tego będą mieli w znaczący sposób nigdy nie było bardziej krytyczne niż jest teraz.

3. Opowiadaj Przekonujące Historie

Kiedy nadszedł czas, aby rzucić zwycięski post z historią, który urzeka Twoich odbiorców i skłania ich do działania, Arystoteles ma Cię na oku. Oto jego czterostopniowa struktura do perswazyjnego pisania:

Exordium – To twoje otwarcie. Zainteresowałeś ich nagłówkiem, ale otwarcie jest miejscem, w którym naprawdę musisz chwycić się za drogie życie. Może to być szokujące stwierdzenie, ciekawy fakt, słynny cytat lub żywa anegdota.

Narratio – Następnie musisz pokazać czytelnikowi, że rozumiesz ich problemy. Muszą się z Tobą identyfikować, a ty z nimi. W tym dziale wykazujesz, że czujesz ich ból.

Confirmatio – Pojawia się rozwiązanie. Użyj żywych obrazów, aby zilustrować, że technika lub usługa, którą oferujesz, jest odpowiedzią, i podaj przykłady przedstawiające osoby podobne do czytelnika.

Peroratio – Nie zapomnij wyraźnie określić potrzebę działania w oparciu o rozwiązanie oferowane teraz. Jest to wezwanie do działania i ma kluczowe znaczenie, jednak tak wiele osób po prostu zatrzymuje się na confirmatio. Jak powiedziałby Arystoteles, musisz Zamknij transakcję.

Może Arystoteles by tego nie powiedział. Ale to mój remix. 🙂

Właściwa Historia we właściwym czasie

Punkt, który mam nadzieję zabrać z tego postu jest to, że zobaczysz pewne ponadczasowe prawdy ponownie i ponownie w świecie marketingu. Jak te prawdy w końcu rezonują z Tobą, zależy od tego, kto powie Ci prawo historia po prawej czas.

Więc to może być Seth Godin, który do Ciebie dotrze. A może to Harry Beckwith. Albo Joe Sugarman.

To samo dotyczy ciebie i Twojej firmy. Ktoś w twojej dziedzinie będzie łączyć się z tym zmotywowanym perspektywą i przekształcać je w Klienta lub klienta.

Jeśli opowiadasz fascynujące historie, a twoi konkurenci nie mogą się przejmować, kim jest ten ktoś bardziej prawdopodobny?

Subskrybuj Copyblogger więcej porad dotyczących blogowania.

Total
0
Shares
Related Posts