7 technik szybkiego startu do walki ze strachem pisania

Gratulacje, masz gorące zadanie do pisania!

Może to propozycja, która zbije fortunę na Twojej firmie.

Może to twój pierwszy zawodowy zawód pisarski.

Może to być nawet post gościnny dla Copybloggera.

Stawka jest wysoka . . . i wiesz o tym.

Właściwie to tylko o tym możesz myśleć . . . F. E. A. R. próbuje sabotować twoje aspiracje do sukcesu. Twoje palce drżą zbyt mocno, aby wpisać cokolwiek a twój żołądek zapadł się na dno oceanu tak głęboko, że wszystkie ryby mają dziwne światła na głowach.

Cóż … to nikomu nie pomagasz, prawda?

Zamiast tego, Sprawmy, aby te piksele płynęły z tymi 7 niezbyt przerażającymi krokami.

1. Zapisz swój cel

Jak wygląda sukces? Pobierz pomysłowe, specyficzne oraz trzewna.

Wyobraź sobie, że otrzymujesz nagrodę pracownika miesiąca, podczas gdy twój szef ogłasza:

Bez znaczącej pracy Catherine nad tą propozycją, nigdy nie wygralibyśmy tego kontraktu. Teraz będziemy dawać premie dla wszystkich naszych pracowników i zatrudniać trzech nowych, i nie zrobilibyśmy tego bez ciebie. Dzięki, Catherine.

Wszyscy klaszczą i jest ciasto.

Cel ten służy dwóm celom:

  1. Zachęca do pisania.
  2. Daje sposób na zmierzenie, czy twoje pismo jest skuteczne. Jeśli Zwiększa to szansę na udaną propozycję / trofeum/ciasto, to jest skuteczne. Jeśli tak nie, następnie trzeba wprowadzić zmiany. Obiektywna miara jest krytyczna, gdy twoje emocje są coraz lepsze od Ciebie.

2. Zaplanuj swoją zawartość

Chwyć swoje ulubione narzędzie do burzy mózgów. To może być oprogramowanie do mapowania myśli, kilka kart indeksowych, pergamin i pióro . . . cokolwiek ci pasuje.

  • Zacznij od pomysłów na wysokim poziomie. Jeśli piszesz stronę sprzedaży, musisz opisać korzyści, więc to jest wpis. Wezwanie do działania jest inne.
  • Jakie treści musisz DOSTARCZYĆ, aby wspierać pomysły na wysokim poziomie? W ostatnim przykładzie każda konkretna korzyść miałaby osobny wpis.
  • Idź w dół tyle poziomów, ile trzeba, aż każdy wpis sprawia, że tylko jeden punkt.
  • Oceń wpisy. Czy każdy z nich kieruje cię do celu? Czy niektóre można usunąć? Jaka kolejność ma największy sens?

Przetasuj i Usuń wpisy, dopóki nie masz planu pracy, co napisać. Zauważ, że masz teraz ładny, jasny obraz tego, jak powinien wyglądać gotowy dokument.

Super.

Czas wziąć głęboki oddech i zacząć pisać.

3. Dziesięć minut bełkotu

Jeśli patrzysz na pusty ekran z montażowym horrorem (Czy całkowicie zapomniałem języka angielskiego?), Otwórz nowy dokument i wyjmij cokolwiek.

  • Historia sera
  • Tekst Twojej ulubionej piosenki
  • Utwór stream-of-consciousness, który zaczyna się od „Żonkil Filomena Karuzela elf-Marmolada pastewna do wina”
  • Przepis na ciasto
  • Wyimaginowana lista zakupów
  • Niekończące się linie Cała praca i brak zabawy sprawia, że Jack jest nudnym chłopcem

Nie zmuszaj tego do sensu! Po prostu pozwól mu wypłynąć bez osądu i oczekiwań. Kiedy nie ma presji, aby coś zrobić dobrze, dla wielu ludzi mentalna blokada pary znika. Mogą wrócić i zacząć pisać ważne rzeczy.

4. Podziel swoje pomysły na sekcje

Pamiętasz jak w szkole uczono nas: „jeden pomysł na akapit”?

Nadal dobry pomysł, chociaż możesz potrzebować więcej niż akapitu. Ale każda sekcja dokumentu powinna przekazać jeden pomysł i tylko jeden.

Przedstaw każdą sekcję z dobrym podtytułem, aby dokument był bardziej czytelny i uporządkowany.

Możesz wrócić i dostosować swój plan treści, aby zawierał dodatkowe pomysły, ale nadaj każdemu pomysłowi własną sekcję i podgłówek.

5. Wyjaśnij to roślinie doniczkowej

Jeśli próbujesz coś udowodnić i to robisz . . . umm . . . wiesz, jak mam to powiedzieć . . . mam to na końcu języka . . . stuck jak to wyjaśnić?

Porozmawiaj o tym z inną osobą. To nie musi być prawdziwa osoba. Może to być do rośliny doniczkowej na parapecie.

Zaczniesz się potykać i nieartykułować, ale szybko myśli się połączą i wszystko uporządkujesz w swojej głowie.

Albo możesz zdać sobie sprawę, że był to jeden z tych pomysłów, które wydawały się dobre na pierwszy rumieniec, ale tak naprawdę nie ma sensu. To też w porządku. Usuń go i przejdź dalej.

6. Editing, your deadly new friend

Po napisaniu tego, co musisz napisać, rozpoczyna się przerażający etap pisania postów. W tym miejscu edytujesz swoją pracę, aby była jak najlepsza. Przeglądanie, polerowanie, Zmiana kolejności i Sprawdzanie pisowni to wspaniałe narzędzia. Pomagają Ci jasno i zwięźle przedstawić swój punkt widzenia.

Ale.

Perfekcjonizm, przekleństwo copywritera, kocha montaż. Jeśli nie będziesz ostrożny, terminy będą mijać, podczas gdy dokonasz nieskończonych ulepszeń.

Nigdy nie próbuj pisać i edytować w tym samym czasie. Napisz najpierw, edytuj później.

Skoncentruj się na usuwanie słowa podczas edycji. Nie oznacza to, że nie możesz opowiedzieć odpowiedniej historii lub wstawić interesującego przymiotnika, ale każde słowo musi przyczynić się do tego celu, który określiłeś w Kroku 1.

Ustaw górny limit zmian. W przypadku naprawdę krytycznych dokumentów można uzyskać nawet dziesięć wersji. Ale Wybierz liczbę i trzymaj się tego, nie ważne jak bardzo myślisz, ” Och, ale mam tylko to jeden tweak . . .”

7. Wciąż przytłoczony?

Dziś wypuszczam nowy zasób o nazwie Awesome Fear-Wrangling: Zarządzaj swoimi obawami w witrynie, rozwijaj niesamowitą stronę internetową. Jeśli potrzebujesz pomocy przemysłowej, przyjdź to sprawdzić!

(Dzisiaj jest też specjalny bonus. To moje urodziny. Jest tort.)

Czym są Twój techniki, które pomogą Ci pisać, gdy staniesz w obliczu strachu? Powiedz nam w komentarzach!

Total
0
Shares
Related Posts