Chcesz być największym, najbardziej pożądanym, kick-ass freelance copywriter kiedykolwiek? Nie chodzi o podstawy, jak wiedza, jak działa sprawdzanie pisowni lub bycie Bogiem gramatyki. Potrzebujesz ich, ale bycie naprawdę dobrym w podstawach tylko sprawia, że jesteś ” kompetentny.”
Nie za dobrze. Nie kick-ass. Po prostu Kompetentny.
Co przeniesie Cię na wyższy poziom? Co sprawi, że będziesz fantastyczny? Jakie sztuczki pomagają przyciągnąć czytelników, sprawić, że klienci będą krzyczeć i przyniosą Ci pożądany sukces?
Oto dziesięć wskazówek, które możesz ukraść od najlepszych pisarzy-dzięki czemu możesz dać im szybkiego kopa i zostać rywalem.
1. Czytelnikom nie zależy na mechanice pisania
Niektórzy z najbardziej poszukiwanych pisarzy nie są tak dobrzy w rodzaju „dobrego pisania”, który podobał się nauczycielowi angielskiego w klasie 5.
Wielu z najbardziej udanych copywriterów nie ma stopni naukowych. Łamią wszystkie zasady. I nikt nie zauważa. Czytelnicy mają to gdzieś.
Nie, Nie chcesz oddać kopii pełnej literówek. Ale musisz pisać w sposób, na którym czytelnicy dbają.
Czytelnicy dbają o to, aby być poruszanym na poziomie emocjonalnym. Kilka słów rozbrzmiewa, czytają trochę więcej, a potem są uzależnieni. Są w uścisku opowieści, perswazyjnej treści i przekazu, który do nich dociera.
Żadnych emocji? Żadnych czytelników. To takie proste.
2. Czytelnicy chcą być zainteresowani
Może Ci się wydawać, że Twoja praca dostarcza informacji. Ale tak nie jest. Twoim zadaniem jest nakłonić ludzi do przeczytania następnego słowa.
Twoim zadaniem jest zainteresować czytelnika-a to oznacza, że musisz być interesujący.
Pisanie to coś więcej niż słowa. To przedstawienie. Pomyśl o mówcach publicznych. Najlepsi nie tylko mówią, ale wstają i chodzą. Machają rękami. Żartują sobie. Podniecają się w odpowiednich miejscach i zatrzymują w idealnym momencie.
Daj swojemu pisaniu trochę życia i daj czytelnikom dobry program.
3. Czytelnicy chcą poczuć, że są świetni
Ludzie nie dbają o Ciebie, jeśli ty dbasz tylko o siebie. Niewielu ludzi jest pod wrażeniem twierdzeń o wielkości w dzisiejszych czasach. Przechwalanie się tym, jak wielki jesteś (lub jak świetny jest produkt Twojego klienta) nie zadziała.
Pomóż czytelnikom i klientom poczuć się jak są świetnie. Jeśli czują, że naprawdę jak wtedy poczują się lepiej. I zaczną wracać po więcej.
4. Czytelnicy lubią osobowość
Kiedy czytelnicy zauważają kogoś zabawnego, interesującego lub angażującego, zwracają większą uwagę. Chcą się zabawić.
Najlepsze postacie w telewizji i filmach pokazują, jak to działa. Wykorzystują silnie narysowane osobowości, aby dotrzeć do odbiorców i zwrócić na nich uwagę.
Nie wierzysz mi? Wyobraź sobie dwóch najbardziej pamiętnych nauczycieli w liceum. Pomyśl o wszystkim, co o nich wiesz.
Teraz wyobraź sobie dwóch głównych bohaterów z Archiwum X.
Sprawa zamknięta.
5. Czytelnicy lubią tajemnice
Bądź pewny więzi z czytelnikami i klientami. Nie bój się pokazać prawdziwego siebie, ze wszystkimi swoimi dziwactwami, wadami i pasją. Ta iskra życia czyni cię bardziej realnym. Nikt nie chce zajmować się elewacją.
Wspomnij o małych szczegółach, które robią dużą różnicę. Zdradzić komuś sekret.”Czasami po prostu podpowiedź o ciekawym wyznaniu, lub przyznanie się, że musisz mieć podmuch Erica Claptona do porannej kawy, robi sztuczkę. Twoi czytelnicy poczują się zaufani i ważni — i to dobrze.
Tylko uważaj-jest coś takiego jak zbyt wiele intymnych informacji. Podanie kilku danych osobowych nie oznacza, że nie masz granic.
6. Klienci lubią duże doświadczenie biznesowe
Bycie pisarzem kick-ass oznacza, że musisz wiedzieć, jak zdobyć i utrzymać klientów. Musisz być inteligentny w marketingu, szybki z odpowiedziami, przyjazny z obsługą i gotowy, aby zapewnić najlepsze wrażenia klienta w historii.
Tego chcą klienci-wspaniałego doświadczenia. Szczerze mówiąc, rzadko usłyszysz, jak klient mówi: „świetne wykorzystanie aliteracji w trzecim akapicie. I kocham twoje elipsy!”
7. Czytelnicy lubią zaufanie
Pewność siebie, pewność siebie i determinacja są ważnymi czynnikami sukcesu. Nikt nie lubi słabej niepewności.
Ty mieć mieć pewność siebie. Musi się ukazać w każdym słowie twojej pracy. Może to oznaczać ukrywanie strachu przed wygłupianiem się w głębi duszy, ale jeśli tego trzeba, zrób to. Im bardziej się podniesiesz, tym więcej pewności siebie zyskasz i tym bardziej pokażesz to w swoim piśmie.
8. Czytelnicy lubią coś innego
Kick-ass niezależni pisarze mają własną przewagę. Można je odróżnić. Muszą być, ponieważ w morzu identyczności muszą znaleźć sposoby, aby ludzie zwracali na siebie uwagę.
Jaka jest Twoja wygrana różnica? Jaka jest Twoja przewaga? Śmiało-złamać kilka zasad i znaleźć sposoby, aby zig gdzie inni zag. Znajdź coś, co możesz nazwać własnym, i wyróżnij się jako wyjątkowy.
9. Czytelnicy lubią być pokorni
Nikt nie lubi zasmarkanych ludzi, którzy myślą, że są lepsi od innych. I często twórczym typom łatwo jest uzyskać to nadmuchane ego.
Nikt nie jest doskonały. Każdy popełnia błędy. Trzymaj to ego w ryzach, nie wywyższaj się zbytnio nad swoimi umiejętnościami lub poczuciem własnej wartości i zaakceptuj, że czasami jesteś do bani – ponieważ każdy tak robi. Z wdziękiem potwierdź swoje niedociągnięcia.
10. Każdy lubi, gdy mówisz tak, jak jest.
Sceptycyzm jest jedną z cech charakterystycznych dzisiejszej epoki. Szczerość to nazwa gry. W rzeczywistości jest to jedna z najczęściej docenianych cech w dzisiejszych czasach.
Więc kiedy piszesz, bądź otwarty, szczery i przejrzysty. Nie traktuj ludzi jak manekiny, nie próbuj przeciągać wełny na ich oczy i nie zakradaj się z wątpliwą taktyką. Ludzie wyczuwają, kiedy są sprzedawani i wyczuwają przekręt na kilometr.
Co zrobić ty myślisz, że trzeba być zajebistym pisarzem? Jakich technik i sztuczek użyłeś, aby osiągnąć sukces w swojej karierze?
Czy masz Freelance ” X ” Factor, który prowadzi do lukratywnego biznesu copywriting? Kliknij tutaj, aby się dowiedzieć!