Czy Twoje posty na blogu osiągają pożądane wyniki?
Kiedy blogujesz, aby zbudować lub rozwinąć swoją firmę, potrzebujesz każdego posta, aby przyciągnąć jego wagę.
Oznacza to pisanie artykułów, które przyciągają czytelników. Artykuły, które są udostępniane, omawiane i łączone. Artykuły, które sprawiają, że czytelnicy wracają po więcej.
Artykuły, które przekonują czytelników do działania.
Jeśli Twoje posty nie uzyskują pożądanej trakcji, możesz pomyśleć, że nie jesteś wystarczająco dobrym pisarzem. Ale prawda jest taka, że, każdy pisarz może wykonać kilka prostych kroków, aby poprawić swoje posty. (I to również dotyczy starych rąk.)
Oto twój pięciostopniowy plan radykalnej poprawy każdego posta na blogu:
1. Utwórz plan zanim napiszesz jedno słowo
Jeśli zaczniesz od pustej strony i odłożysz wszystko, co przychodzi ci do głowy, nie robisz sobie ani swoim czytelnikom żadnych przysług.
Swobodne pisanie jest świetne jako ćwiczenie rozgrzewające, jeśli masz problemy z poruszaniem palcami. To nie dobra technika tworzenia dobrze zorganizowanego posta na blogu.
Zanim rozpoczniesz swój post, stwórz prosty plan. Zanotuj podtytuły, które chcesz uwzględnić (lub, w przypadku postu z listy, wszystkie elementy dla Twojego postu).
Zrób to.: Poświęć pięć minut na planowanie następnego posta. Jeśli nie wiesz, od czego zacząć, Utwórz mindmapę i nagraj wszystkie pomysły, które do ciebie przychodzą. Później możesz zdecydować, który zachować.
2. Nadaj dodatkową wartość przykładom i / lub ćwiczeniom
Możesz mieć wiele świetnych informacji do podzielenia się z czytelnikami — ale aby twój post był skuteczny, musi to być przedstawione w sposób, który mogą łatwo uchwycić i wykorzystać.
Czytelnicy nie chcą abstrakcyjnych zasad ani teoretycznych dyskusji. Oczywiście, mogą być zainteresowani zrozumieniem dlaczego … ale też chcą wiedzieć co do zrobienia.
Przykłady pomagają czytelnikom “dostać” to, o czym się mówi. Oto przykład:
Wyszukiwał w Google frazy takie jak “[moje najbliższe miasto] [sport] [‘olimpijczyk’ lub ‘mistrz świata’ lub ‘rekord świata’] “wyszukiwanie” San Francisco bobsled Olympian ” może dać mu niedawno emerytowanego lekarza zespołu — idealny trop na początek.
Ćwiczenia daj czytelnikom konkretne zadanie i pomóż zapobiec przytłaczaniu. (Możesz je nazwać “zrób to”, twoja kolej”, “spróbuj, a nawet po prostu “ćwiczenie.”)
Zrób to.: Spójrz na ostatni post. Czy mógłbyś dodać krótki przykład lub ćwiczenie dla każdego podrozdziału lub punktu?
3. Dołącz wezwanie do działania na końcu każdego postu
Kiedy czytelnik skończy twój post, co chcesz, aby zrobił dalej? Subskrybuj swojego bloga, zostaw komentarz, dołącz do listy mailingowej, kup swój produkt?
Jeśli nie dasz czytelnikom jakiegoś kierunku, prawdopodobnie nie podejmą żadnych działań. Po prostu przeniosą się-prawdopodobnie na inny blog.
Wezwanie do działania jest instrukcją dla czytelnika. Możesz pracować z wezwaniami do działania w głównej części swojego postu — ale najskuteczniejsze miejsce jest zwykle na końcu.
Oto kilka przykładów wezwań do działania. Zwróć uwagę na różnicę w długości: jeśli prosisz czytelników o zrobienie czegoś dużego, takiego jak zapisanie się na kurs 20, musisz dać im nieco więcej zachęty niż Jeśli po prostu sugerujesz, że przeczytają kolejny post na blogu:
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej szczegółów na temat tego, jak to zrobić, przygotowałem bezpłatny, 20-częściowy kurs o nazwie Marketing internetowy dla inteligentnych ludzi, który może dać ci solidną przewagę.
Opowiada o delikatnej równowadze między relacją z publicznością, sprzedażą i tradycyjnym copywritingiem. Idź go złapać i zacznij tkać własną sieć.
Zrób to.: Następnym razem, gdy napiszesz post, dodaj wezwanie do działania i zmierz wyniki. Możesz być zaskoczony, jak skuteczne mogą być.
4. Edytuj tytuł, wprowadzenie i wniosek
Bardzo niewielu blogerów może okazać się świetnym postem z jednym projektem. Upewnij się, że pozostawiasz czas w harmonogramie blogowania do edycji.
Cały twój post jest oczywiście ważny, ale będziesz chciał zwrócić szczególną uwagę na:
- Twój tytuł – to samo zrobi lub złamie twój post. Fantastyczny post z takim tytułem nie zostanie zauważony.
- Twoje wprowadzenie – musisz podłączyć czytnik i wciągnąć go do swojego posta. Jeśli Twoje wprowadzenie jest niejasne, mylące lub zbyt długie, reszta twojego postu nie zostanie przeczytana.
- Twój wniosek – jeśli ktoś czyta do końca Twojego postu, istnieje duża szansa, że podobało mu się Twoje pisanie i podobało mu się to, co miałeś do powiedzenia. Nie trać ich z nagłym zakończeniem lub słabym wezwaniem do działania.
Zrób to.: Zaplanuj czas, aby edytować Następny post, zanim będziesz musiał go opublikować. Jeśli możesz, Uzyskaj pomoc od znajomego (poproś go o wybór między kilkoma tytułami lub kilkoma wersjami wezwania do działania).
5. Format dla łatwej czytelności
Wszyscy się spieszymy. Czytelnicy nie chcą przedzierać się przez duże, długie akapity tekstu — chcą dobrze sformatowanych postów, które są łatwe do odczytania.
Użyj podtytułów, pogrubienia tekstu, wypunktowania i innych funkcji formatowania, aby poprawić pisanie.
- Podpozycje działać jako drogowskazy dla czytelnika. Wyjaśnij to, nie mądrze. (Jest to również dobre dla Twojego SEO.)
- Pogrubiony tekst to świetny sposób na podkreślenie kluczowych punktów, dzięki czemu Twój post jest łatwy do skanowania.
- Podpunkty dodaj białe spacje i ułatwiaj przyjmowanie informacji.
Zrób to.: Następnym razem, gdy natkniesz się na post na blogu, który wydaje się łatwy do przeczytania, przyjrzyj się dokładnie, jak jest sformatowany — i zobacz, jakich funkcji możesz użyć.
Over to you …
Dostarczanie świetnych informacji nie wystarczy, aby Twoje posty zostały zauważone w dzisiejszej zatłoczonej blogosferze. Upewniając się, że Twoje posty są łatwe do czytania i angażowania się, a zobaczysz znacznie szybszy sukces.
Czy jeden z powyższych kroków jest dla ciebie słabym punktem? Skup się na tym w tym tygodniu.
A jeśli masz jakieś dodatkowe pomysły do dodania lub chcesz podzielić się swoimi doświadczeniami, po prostu dodaj komentarz poniżej.