W Wielkiej Brytanii mamy obraźliwe określenie dla gazet: owijarki z chipami. Bez względu na to, jak dobrze, dzisiejsza strona Okłada jutrzejszą rybę z frytkami.
Blogerzy mogą się odnosić. Wielogodzinnym niewolnikiem jest napisanie wspaniałego artykułu, który wybucha w centrum uwagi tylko na kilka dni, a nawet godzin, zanim zostanie zapomniany. Czytelnicy, którzy znajdą cię w tym tygodniu, nie będą wiedzieć, co napisałeś w zeszłym tygodniu, a tym bardziej w zeszłym roku.
Ciężko jest czuć, że nawet twoja najlepsza praca ma stać się niczym innym jak opakowaniem chipów.
Być może tęsknisz za dawnymi, dobrymi czasami, kiedy artyści mieli mnóstwo czasu na produkcję swoich arcydzieł, a publiczność poświęciła swój czas, aby je docenić. Napisz dobrą symfonię, powieść lub sekwencję sonetu, a będziesz jadł na niej przez wiele lat. Gdyby tylko współczesny świat nie był w tak ciągłym pośpiechu, goniąc za następną szybką naprawą.
Powiedz to Johannowi Sebastianowi Bachowi.
Dla nas Bach jest jednym z gigantów muzyki klasycznej, który stworzył ciało gwiazd, którego jego fani nigdy nie mają dość słuchania. Jego muzyka była wykonywana i nagrywana niezliczoną ilość razy.
Łatwo więc sobie wyobrazić, że poświęca swój czas na komponowanie, traktując swoją sztukę z spokojnym szacunkiem, na jaki zasłużyła. A kiedy skończył, musiał mieć wiele okazji, aby wygrzewać się w podziwie swoich fanów, ponieważ błagali “Zagraj to jeszcze raz Johann!”
Rzeczywistość była trochę inna.
Współczesne zainteresowanie słuchaczy” starą ” muzyką jest zjawiskiem stosunkowo nowym. W XVII i XVIII wieku publiczność interesowała się wyłącznie nową muzyką i zajmowała kompozytorów tworzeniem nowych utworów na kolejne występy.
~ Robert Weisberg, Kreatywność: poza mitem geniuszu
Bach spędził swoją karierę jako pracownik, komponując muzykę na zamówienie według karzącego harmonogramu. Jednym z takich nominacji był Kantor kościoła Św. Tomasza w Lipsku, prestiżowa, ale wymagająca rola, gdzie co tydzień w roku wystawiał kantatę (oprawę muzyczną tekstów sakralnych) oraz dodatkowe na święta — w sumie 60 rocznie. Stanowisko to piastował przez pięć lat.
Bach przez kilkadziesiąt lat pisał średnia 20 stron gotowej muzyki dziennie. Tyler Cowen zwraca uwagę, że dla doświadczonego kopisty trudno byłoby dorównać takiemu tempu produkcji. Innymi słowy, trudno byłoby po prostu Kopiuj tyle nut dokładnie, nieważne jak je komponować.
Jednak ten rodzaj produktywności nie był przeszkodą dla wielkiego kompozytora, był w rzeczywistości zaletą. Na Kreatywność: poza mitem geniuszu, Robert Weisberg omawia badania statystyczne dotyczące proporcji arcydzieł do dzieł pomniejszych wśród wielkich i nie tak wielkich kompozytorów.
Badacze doszli do wniosku, że tempo uderzeń na chybił trafił było dość stałe między kompozytorami major i minor. Prawdziwie Wielcy kompozytorzy produkują więcej arcydzieł niż inni, głównie dlatego, że wyprodukowali więcej prac ogólnie.
Tym, co ich wyróżniało, nie był bezwysiłkowy geniusz czy leniwy perfekcjonizm, ale nieustępliwa produktywność.
Bach napisał w swoim życiu ponad 1000 utworów muzycznych. Nie szanujemy ich wszystkich, ale powinniśmy być wdzięczni za każde jego dzieło-bo gdyby miał mniej dzieł journeyman, mielibyśmy mniej arcydzieł, którymi moglibyśmy się cieszyć.
Nie mielibyśmy również poręcznego Wzoru do naśladowania, od którego moglibyśmy zdobyć kilka podstawowych wskazówek dotyczących produkcji arcydzieł.
Oto siedem lekcji, których możesz nauczyć się od Bacha, aby twój content marketing nie został odrzucony jak używane opakowania na chipy.
1. Celuj wysoko
Bach był zatrudnionym muzykiem, ale podszedł do swojej pracy jako artysta. Wiedział, że najlepsze bezpieczeństwo pracy — i szansa na nieśmiertelność-pochodzą z najwyższych standardów.
Nie myśl o sobie jak o “blogerze”.”Myśl o sobie jak o pisarzu. I artystą.
Pisz artykuły, a nie posty na blogu. Nigdy nie myśl ” cóż, serwuję dobre rzeczy od kilku lat, na pewno moja publiczność odpuści mi w tym tygodniu.”
Pisz najlepiej jak potrafisz, za każdym razem.
2. Wejdź w produktywne nawyki
20 stron muzyki dziennie nie pisało się samo. Bach nie miał korzyści z systemów takich jak Getting Things Done i fantazyjnych narzędzi, takich jak 37 Signals lub Remember The Milk. Ale najwyraźniej miał potężne podejście do produktywności.
Pisanie konsekwentnie dobrze wymaga wysokiej jakości czasu pisania. Upewnij się, że spędzasz najbardziej produktywny czas dnia na pisaniu.
Oznacza to wprowadzenie do codziennej i tygodniowej rutyny, która to wspiera. Oznacza to również posiadanie systemów produktywności, które zajmują się wszystkimi codziennymi zadaniami, dzięki czemu łatwo jest o nich zapomnieć podczas pisania i skupić się w 100% na swojej pracy.
3. Twórz treści strategicznie
Bach nie był przedsiębiorcą ani właścicielem firmy, ale był bardzo skoncentrowany na osiąganiu celów zawodowych, zarówno finansowych, jak i artystycznych. Pisał z myślą o swoich patronach i reputacji, tak samo jak słuchacze w kościelnych ławkach. Wiedział, dokąd zmierza i co musi zrobić, by tam dotrzeć.
Kiedy każdy artykuł, który piszesz, pasuje do dużego obrazu tego, o czym jest Twój blog, i przybliża Cię o krok bliżej Twoich długoterminowych celów, łatwiej jest zaakceptować, że ten konkretny artykuł nie będzie długo w centrum uwagi.
Oznacza to poświęcenie czasu na (ponowną)ocenę strategicznego kierunku twojej firmy i upewnienie się, że wszystko, co piszesz na swoim blogu, jest z tym zgodne.
4. Napisz materiał, który jest wystarczająco mocny, aby wytrzymać
Na Pasja Św. Mateusza oraz Koncerty Brandenburskie są ostateczną zawartością kamienia węgielnego. Bach pisał zgodnie z tygodniowym harmonogramem – ale z myślą o nieśmiertelności.
Jest (krótki) czas i miejsce na nowe, aktualne kawałki, ale jeśli to wszystko, co piszesz, to produkujesz tylko cyfrowe opakowania chipów.
Pisz artykuły, które będą wartościowe, przeszukiwalne i istotne za pięć, a nawet dziesięć lat. W ten sposób twój blog będzie stale rosnąć w wartości z czasem. Ułatwia to również pracę jako pisarz, ponieważ możesz nadal łączyć się z wcześniejszymi utworami i ponownie wprowadzać je do swoich czytelników.
5. Przerobić swoje motywy
Muzykolog Norman Carrell przeprowadził skrupulatną analizę kompozycji Bacha i doszedł do wniosku, że ponad 200 jego utworów nie wokalnych zawiera zapożyczenia z jego wcześniejszych utworów, a 65% jego kantat zawiera podobne zapożyczenia z jego wcześniejszych utworów chóralnych.
Najwyraźniej nie miał nic przeciwko powtarzaniu się-ze zmiennością.
Uczyń cnotę z faktu, że nie wszyscy z twojej publiczności przeczytali wszystko, co kiedykolwiek napisałeś. Po dłuższym blogowaniu spójrz na swoje archiwa i zadaj sobie pytanie, jakie motywy są odpowiednie do ponownego odwiedzenia.
Są szanse, że twoje myślenie trochę się zmieniło, odkąd napisałeś te wczesne utwory. Nie będziesz powtarzał, ale zmieniał i rozszerzał swoje pomysły. Możesz również linkować do tych postów, co zwiększy twój ruch i da nowym czytelnikom szansę na cieszenie się poprzednią pracą.
6. Riff na tematy innych ludzi
Analiza carrella znalazła zapożyczenia od innych kompozytorów w 80 Nie głosowych utworach Bacha, a melodie z luterańskich hymnów w ponad 200 jego kantatach.
Z pewnością nie byłoby to uważane za plagiat, ponieważ Kompozytorzy przyjmowali praktykę komponowania wariacji na tematy dawnych i obecnych kompozytorów.
Blogowanie rozwija się w oparciu o sieciowanie i zapłodnienie pomysłów. To jedna wielka rozmowa, prawda? Inni blogerzy uwielbiają to, jeśli podniesiesz jeden z ich tematów i rozwiniesz go, oferując uzupełniające myśli, które rozszerzają je w nowym kierunku. Uzyskasz również dodatkową korzyść z oglądania innych osób linkujących do twoich najlepszych postów na blogu.
Spraw, aby Twój czytnik kanałów był od czasu do czasu muzą. Tylko nie zapomnij połączyć!
7. Zmień przeznaczenie zawartości bloga
Kiedy usiadł ze swoim piórem i papierem, Bach nigdy nie mógł marzyć o wystawnych pudełkach CD ułożonych w sklepach muzycznych lub o ludziach pobierających jego Sonaty z iTunes i słuchających ich w porannych dojazdach.
Świetnym sposobem na zmianę przeznaczenia treści na swoim blogu jest tworzenie stron z kamieniami węgielnymi. Ale nie poprzestań na tym — artykuły na blogu mogą stać się podstawą e-booków, książek, filmów, podcastów, seminariów na żywo i programów e-learningowych.
Straciłem rachubę ludzi, którzy zapłacili mi dobre pieniądze, aby powiedzieć im rzeczy osobiście, które są dostępne za darmo na moim blogu. Za każdym razem, gdy zmieniasz format swoich pomysłów, sprawiasz, że są one świeże i odpowiednie dla nowych odbiorców.
Pamiętaj, dlaczego to robisz
Historia pokazuje, że Bach był bardzo skoncentrowany na zarabianiu pieniędzy i budowaniu swojej reputacji.
Ale przeciwstawiam się każdemu, żeby posłuchał jego pracy i powiedział mi, że nie kochał muzyki dla jej własnego dobra, albo że kiedy usiadł do pisania i wszedł w nurt, nie został przeniesiony do innego wymiaru.
Cele są ważne, ale odłóż je na chwilę. Zapomnij o” dlaczego blogujesz ” pod względem wyników i skup się na tym, dlaczego wybrałeś blogowanie pisanie jako środek do osiągnięcia celów.
Na pewno dlatego, że lubisz pisać, a pomysł pisania na życie jest spełnieniem marzeń? Jeśli tak, to pamiętaj, jakie masz szczęście, że dziś masz okazję robić to, co kochasz.
Wykorzystaj to jak najlepiej.