Istnieje rodzaj marketingu, który generuje więcej sprzedaży niż reklama display, PR lub media społecznościowe oparte na społeczności.
To się nazywa marketing bezpośredni, i co zaskakujące, nie jest szeroko rozumiany.
Ale wierzymy, że jeśli masz wątpliwości, idź bezpośrednio.
Wiele firm internetowych, zwłaszcza tych zbudowanych wokół bloga, nie zdaje sobie sprawy, że rodzaj marketingu, który robią, jest formą marketingu bezpośredniego odpowiedzi — innymi słowy, biorąc wiadomość marketingową bezpośrednio do klientów, zamiast wyświetlać reklamy, które potencjalni klienci might widzisz.
W Stanach Zjednoczonych w 2010 roku marketing bezpośredni stanowił 54,2 procent wszystkich wydatków reklamowych, według Direct Marketing Association. To aż 153 miliardy dolarów. DMA twierdzi również, że te wysiłki przyniosły około 1.798 bilionów dolarów przyrostowej sprzedaży.
W świecie tradycyjnego marketingu marketing bezpośredni jest uważany za dyscyplinę reklamy. Bezpośrednia Kopia odpowiedzi jest pisana dla i dla klienta.
Kwiecisty, korporacyjny komunikator-speak obciążony “komunikatorem” uderza w śmietnik szybciej niż sprinter Olimpijski dotrze do mety.
Nawet jeśli nie myślisz o tym, co robisz dzisiaj, jako o reklamie, możesz użyć tych samych zasad, aby mówić bezpośrednio do swoich klientów — i rozwijać swój biznes.
Jak przejść bezpośrednio
Być może już odkryłeś, że pisanie bezpośredniej komunikacji sprzedaży może stanowić duże wyzwanie.
Nawet jeśli jesteś przyzwyczajony do mówienia do klienta z wartością, osobowością i rozrywką, kiedy przychodzi czas, aby poprosić o sprzedaż, potrzebujesz nowego zestawu umiejętności.
Komunikacja musi dobrze działać dla medium, na które patrzy twój Klient-media społecznościowe, direct mail, e-mail, media mobilne itp. I musi zawierać sprawdzone techniki, które przekształcają potencjalnych klientów w Klientów.
Pierwszą rzeczą do zrozumienia jest to, czy Twoja komunikacja będzie mile widziana. Nie ma sensu używać metody, która przyniesie słabe wyniki. Na przykład losowy mailing “ślimak” o ofercie jest (niestety) znacznie bardziej akceptowalny niż rzut sprzedaży na czyjejś ścianie na Facebooku.
W naszej nowej książce Marketing w rundzie, proponujemy listę wszystkich miejsc, które możesz komunikować się bezpośrednio z klientem.
Dowiedz się, gdzie spędzają czas i do jakich mediów lubią się dostroić.
Następnie zastanów się, czy możesz komunikować się z nimi w oparciu o własne zasoby i możliwości. Jeśli twój budżet jest mały, Premium direct mailers prawdopodobnie nie są w kartach. Ale e-mail i media społecznościowe mogą być logicznym wyborem.
W innych przypadkach, gdy marketing wydaje się być porównywany z konkurencją, stosowanie nowszych taktyk w mediach mobilnych i społecznościowych może mieć ogromne znaczenie.
Oto kilka pytań, które Twoja runda marketingowa powinna zadać, rozważając bezpośrednie podejścia:
- Mamy listę? Czy jest to lista fizycznych adresów pocztowych, adresów e-mail, numerów telefonów komórkowych, czy też Lista użytkowników śledzących nas na stronie takiej jak Twitter lub Google+?
- Biorąc pod uwagę, w jaki sposób nasi potencjalni klienci korzystają z mediów, jakie są najbardziej prawdopodobne sposoby osiągnięcia pożądanych rezultatów?
- Na co nas stać? Czy mamy wystarczająco dużo zasobów, aby stworzyć podejście wielopłaszczyznowe, czy na razie powinniśmy trzymać się jednego kanału?
- Co robią nasi konkurenci? Czy możemy odróżnić się od nich poprzez użycie innego medium lub dodanie kreatywnego akcentu?
Pamiętaj o swoim celu. Na podstawie tych odpowiedzi, można osiągnąć swoje cele sprzedaży lub obsługi klienta?
4 sposoby pisania bezpośredniego
Kiedy już wiesz, gdzie będziesz się komunikować, nadszedł czas, aby napisać.
Możemy wiecznie mówić o tym, jak pisać bezpośrednio, ale przejdźmy do sedna z czterema pewnymi wskazówkami:
- Zrozum normy wybranego medium. Kupon może działać w e-mailu, na Twitterze lub na bezpośrednim mailerze, ale na pewno nie będzie działać jako komentarz do czyjejś aktualizacji statusu na Facebooku.
- Zmuś swoją publiczność wspaniałą zabawną i / lub wartościową historią. Jeśli Twoja historia nie zmusi klientów, nie dotrzesz tam,gdzie chcesz.
- Napisz do klienta, jak siedzisz naprzeciwko stołu od nich. To nie jest czas na “przesłanie” do ludzi. Porozmawiaj z oni.
- Dostarcz silne, proste wezwanie do działania. Fantazyjne zamki zwykle nie dają rezultatów. Proste wezwania do działania. Nie daj klientowi zbyt wielu możliwości wyboru. Bezpośrednie wyniki maleją wraz z każdą nową opcją, którą przedstawisz.
Na koniec słowo o kreatywności.
Kreatywność to długa droga w marketingu bezpośrednim. Według USPS wiemy, że 77% wszystkich przesyłek jest sortowanych, ale ich otwarcie to zupełnie inna sprawa.
Niezależnie od tego, czy jest to wiadomość e-mail, mailer czy wiadomość w mediach społecznościowych, twój marketing bezpośredni musi być opracowany w sposób przekonujący odbiorcę do jego otwarcia. Obejmuje to mocną kopię i świetny projekt graficzny-kreatywność, która się sprzedaje.
Kreatywność może oddzielić Twoją firmę od paczki — tak długo, jak ta kreatywność służy najpierw potrzebom i / lub pragnieniom klienta.
Edycja, Edycja, Edycja, twoja kopia
Upewnij się, że twoi marketingowcy albo mają umiejętność pisania skutecznej kopii, albo zatrudnią ją do zdolnego profesjonalisty.
Jeśli będziesz pisać swoją kopię samodzielnie, pamiętaj, aby zbadać zasoby, takie jak Copywriting 101 Copybloggera lub zasady dotyczące treści C. C. Chapmana i Ann Handley.
Oto kilka ćwiczeń do weryfikacji i edycji kopii:
- Przeczytaj go małej grupie doradczej lojalnych klientów. Czy wiadomość porusza ich do działania?
- Czy komunikat zawiera więcej niż jedno wezwanie do działania? Jak możesz to cofnąć?
- Masz więcej niż trzy wiadomości? Jeśli tak, przerobić go.
- Wróć do swojego pierwotnego celu. Czy ta komunikacja zapewnia klientowi wystarczającą wartość, aby osiągnąć ten cel?
- Przetestuj komunikację na dziesięciu klientach. Brak odpowiedzi? Twoja runda marketingowa musi wrócić do deski kreślarskiej.
Wysyłaj małe przykładowe komunikaty, aby przetestować różne podejścia do kopiowania. Zobacz, co Twoi widzowie do bliżej niż to, co oni powiedz.
Niech najsilniejsze podejścia poprowadzą resztę twojego programu.
Prowadzisz marketing bezpośrednio?
Nawet mały bloger może dać się uwieść perspektywie “zarabiania” z reklamą, całkowicie ignorując sprawdzone zasady i strategie marketingu bezpośredniego.
Nie daj się zwieść braku” seksapilu ” w technikach marketingu bezpośredniego. Nie ma nic bardziej seksownego niż przyciąganie potencjalnych klientów i sprzedaży. A dzięki marketingowi bezpośredniemu i pisaniu online możesz dokładnie sprawdzić, co działa, a co nie.
Jak w przeszłości korzystałeś z marketingu bezpośredniego i copywritingu? Jak go teraz używasz?
Daj nam znać w komentarzach …