Ostatnio rozmawiałem z wieloma osobami na temat content marketingu.
Częstym tematem, który słyszę, jest to, że ludzie zdecydowali się zrealizować swoje cele content marketingowe, ale utknęli na podstawowych pytaniach, jak zacząć. Czasami nie są pewni, jakie treści powinny być, gdzie publikować lub jak często.
Rozwiązanie tego typu pytań wymaga zbadania wielkości i charakteru możliwości oraz dostępnego budżetu.
Innym razem po prostu nie widzą, jak znajdą godziny w ciągu dnia, aby wykonać pracę. Mają eksperta merytorycznego (oni to może być ten ekspert!) ale zadanie wydaje się nie do pokonania.
Dzisiaj przedstawię 9 wskazówek, jak zbudować zwinny zespół content marketingowy w sposób, który może sprawić, że rozmiar zadania będzie o wiele łatwiejszy w zarządzaniu.
Zanim przejdziemy do 9 wskazówek, zadbajmy o kilka kluczowych elementów początkowych …
Określ zakres działań content marketingowych
Stworzenie zespołu content marketingowego wymaga zrozumienia wielkości zadania, które ma wykonać zespół. Niektóre z pytań, na które musisz odpowiedzieć to:
- Będziesz miał bloga na własnej stronie?
- Ile high-end postowanie gości będziesz robić?
- W jakich serwisach społecznościowych będziesz aktywny?
- Ile wysiłku włożysz w media społecznościowe a pisanie?
- Jaką rolę w strategii będzie odgrywać udzielanie wywiadów?
- W ilu konferencjach / wystąpieniach będziesz uczestniczyć?
- Ile budżetu można przeznaczyć na ten wysiłek?
Są to wszystkie kluczowe pytania, a celem jest pomoc w zrozumieniu wielkości i charakteru pracy, którą będzie musiał wykonać Twój zespół. Potrzebujesz poczucia odpowiedzi na te pytania, aby upewnić się, że zbudujesz wystarczająco silny zespół, aby wykonać plan.
Kto jest Twoim ekspertem w tej dziedzinie?
Musisz mieć kluczową wewnętrzną osobę, która przewodzi wysiłkowi.
Ta osoba musi być ekspertem przedmiotowym (SME) w dowolnym temacie — pasjonatem i osobą. Twoje treści nie sprzedadzą się bez tego.
Ponadto muszą być gotowi poświęcić część swojego czasu i wysiłku na prowadzenie zespołu content marketingu. Nie możesz zbudować poważnego wysiłku content marketingowego tylko przy użyciu zasobów zewnętrznych. Nie zaczynaj, dopóki nie dowiesz się, kto będzie wewnętrznym właścicielem wysiłku.
Część tego, co ta osoba musi zrobić, to być społeczne. Content marketing polega na budowaniu odbiorców, którzy budują twój biznes, a ludzie lubią przywiązywać się do osoby, a nie martwego bloga korporacyjnego. Twoje MŚP ma kluczowe znaczenie dla uzyskania tożsamości, a tym samym zdobycia fanów, przyjaciół, obserwujących itp.
Kolejnym ważnym pytaniem jest, ile czasu będzie dostępne dla Twojego MŚP dla tego zespołu? Naprawdę wierzę, że poważna strategia content marketingowa wymaga, aby mieli średnio co najmniej godzinę dziennie. Jeśli mają coś więcej, świetnie! Znam ludzi, którzy spędzają 4 godziny dziennie, a ten poziom wysiłku może przynieść niesamowite rezultaty. Ale nadal możemy wykonać jedną godzinę dziennie, budując odpowiedni zespół wsparcia wokół twojego MŚP.
Budowanie zespołu wsparcia
Celem budowy zespołu wsparcia jest stworzenie dźwigni finansowej dla MŚP.
Dlatego z góry określiliśmy zakres i osobę, która będzie ekspertem, oraz ich dostępność. Oczywiście w rzeczywistości jest to często proces iteracyjny, ale wiedz, że do tego potrzebujesz wszystkich 3 elementów.
Więc do dzieła. Pierwsze sześć to te, które są najprostsze do wdrożenia, ale naprawdę pomagają złagodzić ciężar tworzenia świetnych treści w sposób spójny.
Oto dziewięć powtarzających się zadań, które może wykonać zespół wsparcia, który zapewni potężną dźwignię dla Twojego MŚP …
1. Identyfikacja tematu
Możesz pomyśleć, że powinna to być jedyna domena twojego MŚP, ale jeśli tworzysz wiele artykułów tygodniowo — lub w ekstremalnych okolicznościach, wiele artykułów dziennie — nieocenione jest, aby ktoś stale badał rzeczy zachodzące na twoim rynku. Muszą dowiedzieć się, co się dzieje i o czym piszą inni ludzie z branży.
Ta osoba badawcza może następnie zasugerować pewne rzeczy, które twoje MŚP ma Kwalifikacje do pisania o tym uzupełnieniu, co już tam jest.
Uwierz mi, czasami to może być wybawienie. Miałem poranki, w których spędziłem 2 godziny próbując wymyślić temat. Mów o uczuciu, że twój dzień zaczął się powoli! Mając kilka pomysłów siedząc tam czeka na mnie jest bezcenne.
2. Zidentyfikuj wpływowych
Pomoc w identyfikowaniu kluczowych osób do rozwijania relacji jest również świetna.
Twoje MŚP będą już znać wiele osób zainteresowanych, ale badacz może pomóc MŚP w pełniejszym zrozumieniu możliwości społecznych na twoim rynku.
Ponadto mogą określić, jak skontaktować się z influencerem (gdy jesteś na to gotowy) i monitorować treści, które publikują, i dać cynk ekspertowi, gdy jest coś szczególnie interesującego, na co można odpowiedzieć lub skomentować.
3. Znajdź możliwości publikowania gości
Jest to kolejny obszar, w którym Twój ekspert będzie już znał niektóre z ciekawych miejsc, w których możesz gościć post, ale nikt nie może oglądać wszystkiego przez cały czas, więc pomoc w badaniach jest często bardzo przydatna.
Kiedy po raz pierwszy wdrażasz strategię content marketingową, może nie być łatwo opublikować ją w większości wysokiej klasy witryn medialnych, więc najpierw musisz zrobić kilka celów o jeden krok w dół.
To może dać ci wiarygodność potrzebną do przejścia na najwyższy szczebel. Wykwalifikowany badacz może pomóc mapować te możliwości dla Ciebie, a nawet przeglądać powiązane artykuły publikowane przez witryny docelowe i sugerować uzupełniające tytuły artykułów.
4. Projektowanie graficzne
Ten przedmiot jest dość prosty. Wiesz, że potrzebujesz zdjęcia wiwatującego tłumu z co najmniej 20 osobami, które zamieścisz w swoim poście? Znajdź projektanta lub mądrego młodego stażystę.
Niech znajdą Zdjęcia stockowe, stworzą nowe obrazy, ułożą odpowiednie zrzuty ekranu, aby Twoje MŚP nie musiało tego robić.
5. Wyodrębnij kluczowe punkty
Lubię podkreślać kluczowe punkty z artykułów w pull quotes, sekcji podsumowującej na początku artykułu oraz w mediach społecznościowych.
Twój mądry Młody stażysta może zrobić legwork czytania artykułu i sugerując kilkanaście przedmiotów, które są warte dodatkowej uwagi. To naprawdę pomaga promować artykuł.
Aby uzyskać praktyczną pomoc w tym zakresie, przestudiuj sztukę pisania punktorów, które działają.
6. Recenzja redakcyjna
Kolejny prosty braindead.
Niech ktoś inny przeczyta twoje rzeczy. Świetne do znajdowania literówek i problemów gramatycznych, ale także świetne do uzyskania cudzego komentarza, jeśli konkretny punkt, który próbujesz zrobić, nie natknie się wyraźnie.
To nie jest sugestia, to wymóg!
7. Przygotowywanie proponowanych postów w serwisach społecznościowych
Rozważ, aby asystent wysłał ekspertowi szkic sugerowanych nagłówków na tweety, retweety, piny i akcje do ich przeglądu.
MŚP mogą następnie edytować je według własnego uznania i zlecić asystentowi zaplanowanie ich w narzędziu takim jak bufor.
8. Realizacja podstawowych działań w serwisach społecznościowych
Dzięki pewnym szkoleniom możesz uzyskać inteligentną osobę zorientowaną na marketing, która wymyśli sugerowane treści do udostępniania, ponownego udostępniania, tweetowania, retweetowania, nawet bez Twojej recenzji i wkładu. Może to wydawać się ryzykowne, ale można to zrobić całkiem bezpiecznie, jeśli ustawisz odpowiednie parametry.
Na przykład, czy istnieje główny influencer, któremu całkowicie ufasz? Czy możesz wymyślić pewne zasady dotyczące tego, jak upewnić się, że treści, które ktoś może przekazać dalej, są całkowicie zgodne z Twoimi obszarami zainteresowań?
Dla wielu jest to całkiem możliwe. Kluczem jest zidentyfikowanie krótkiej listy całkowicie zaufanych osób w sieciach społecznościowych i stałych parametrów tego, co chcesz udostępnić. Wiem, że wielu ludzi robi to na Twitterze. Wartość jest taka, że MŚP nie muszą żyć na Twitterze, aby udzielać odpowiedzi w czasie rzeczywistym na wszystko, co mogą chcieć ponownie udostępnić.
Oczywiście rób to z wielką ostrożnością i nie pozwól, aby stało się to sztucznym sposobem tworzenia objętości tweetów/akcji. Upewnij się, że wytyczne nadal wzmacniają wartości i wiedzę specjalistyczną twojego MŚP.
9. Tworzenie projektów stanowisk (rozważ to uważnie)
Możesz również poprosić swojego inteligentnego stażystę o przygotowanie rzeczywistych stanowisk dla Twojego MŚP.
Żeby było jasne, nie jestem fanem czystych treści pisanych przez duchy. Wartościowe, zaufane relacje są naprawdę wynikiem ujawnienia serca i duszy — pasji — MŚP. Kiedy MŚP edytuje treści pisane przez duchy, często tracisz ten element pasji. SME może sprawić, że treść będzie dokładna, ale nie zostanie oprawiona w sposób, w jaki by to zrobili.
To ważniejsze niż na pierwszy rzut oka.
Pomyśl o tym przez chwilę. Fakty to tylko fakty i każdy może je zebrać. Ale poznanie zestawu faktów nie jest tym, co odróżnia prawdziwych liderów branży. Ich zróżnicowanie wynika z tego, jak integrują i syntetyzują zbiór faktów.
Aby to zrobić, muszą naprawdę posiadać treść, a nie tylko zapewnić jej fachową edycję.
Niemniej jednak, mając badacz wykopać tematy artykuł, opracowanie artykułu, znalezienie interesujących odniesień i zasobów, i zapewnienie, że do eksperta może być pomocne fory start. MŚP powinny następnie dokonać istotnej zmiany tego, co im dostarczono. To pozwala na ich wartość naprawdę przejść.
Proces ten nadal uprości zadanie dla MŚP, ponieważ wstępny projekt będzie zawierał wiele surowych informacji i odniesień do zasobów, których potrzebują, aby bardzo szybko połączyć stanowisko.
Podsumowując …
Poważny wysiłek content marketingowy wymaga dużo … no cóż, wysiłek.
Nie zbudujesz dużego, zaręczony publiczność bez przyniesienia dużej wiedzy i osobowości do stołu. Potrzebujesz obu. Dlatego właśnie Twoje MŚP jest kluczową częścią tego obrazu.
Możesz jednak wspierać tę osobę na wiele różnych sposobów i zapewnić jej ogromną dźwignię, jednocześnie zwiększając zasięg swoich wysiłków.