Pisz lepszą kopię z ustawieniami, otwartymi pętlami i emocjonalnymi wypłatami

Jak to możliwe, że ciąg fake perły, kupione w Bergdorf Goodman za około 25 dolarów, ostatecznie sprzedane na aukcji za 211 tysięcy dolarów?

Cóż, to z pewnością pomaga, że Jacqueline Bouvier Kennedy nosiĺ ‘a ten naszyjnik na prawie kaĹźdym historycznym zdjÄ ™ ciu przedstawiajÄ … cym siebie i jej mÄ ™ ĺźa prezydenta Johna F. Kennedy’ ego.

Jak powiedziała Lynda Resnick, kobieta, która później kupiła perły, perły stały się ” ikoną ikony.”

Ale były to nadal tanie bombki na sznurku, garść szklanych koralików i nic więcej.

Czy naprawdę były tyle warte tylko dlatego, że Jackie je nosiła?

Odpowiedź na to bardzo ważne pytanie leży w ustawieniu, wypłacie i otwartej pętli.

Jak się Ustawiłeś nie wiedząc o tym

Wydarzenia i dramaty związane z miejscem, dniem lub przedmiotem nieuchronnie oznaczają ten przedmiot z czymś więcej niż symbolicznym znaczeniem.

Styl Jackie, jej dużo sfotografowane życie i jej obecność jako ikony zarówno w naszej historii, jak i psychice Narodowej, wszystkie stały się związane z tymi perłami.

To samo można również zrobić w copywritingu. Możesz skonfigurować akcję, miejsce, rzecz lub wydarzenie, aby nosić własny ładunek emocjonalny — i spłacić inwestycję czytelników później, uwalniając ten ładunek emocjonalny dla efektu.

Naturalnie, ciężko jest zorganizować emocjonalną inwestycję na poziomie Jackie Kennedy. Wydarzenia historyczne tego kalibru nie zdarzają się codziennie — i często trwają dziesiątki lat.

Ale nie potrzebujesz historii; robisz te same emocjonalne, irracjonalne inwestycje w wydarzenia i rzeczy cały czas.

I jesteś gotów zapłacić więcej, żeby się z nimi zaangażować.

Oto dwa namacalne przykłady:

  • Twoja obrączka prawdopodobnie miała cenę, bardzo solidną wartość rynkową. Ale czy naprawdę byłabyś skłonna zrezygnować z obrączki, nawet jeśli ktoś zaoferowałby Ci podwójną wartość?
  • Jeśli masz pamiątkę, taką jak zegarek, karabin myśliwski lub książkę, która należała do twojego dziadka, prawdopodobnie nie będziesz skłonny sprzedać jej w pobliżu jej wartości lub wartości.

To samo dotyczy wydarzeń, które niosą emocjonalną inwestycję.

Kiedy świętujesz urodziny, jesteś gotów zapłacić więcej pieniędzy za jedzenie, prezenty i wycieczki niż w innych porach, nawet jeśli ten dzień obiektywnie nie różni się od każdego innego dnia w roku.

Jednym z powodów, dla których jesteśmy gotowi zainwestować tak wiele w tego rodzaju wydarzenia i przedmioty (finansowe i emocjonalne), jest to, że powrót do już naładowanego emocjonalnie przedmiotu, miejsca lub dnia nieuchronnie rzuca światło na to, co zmieniło się w twoim życiu z jednego doświadczenia na drugie.

Wypłata polega na tym, że możesz ponownie doświadczyć wszystkich uczuć, które zostały początkowo skonfigurowane, gdy po raz pierwszy napotkałeś tę sytuację lub przedmiot.

To dlatego nie można nie wspominać minionego roku, gdy zbliża się Sylwester, lub dlaczego masz trochę łzawe oczy, gdy zaznaczasz nowy ołówek o wzroście swojego dziecka ponad tuzin innych z poprzednich lat.

Ustawienia i wypłaty pozwalają wyróżnić zmiana, transformacja, oraz przywiązanie emocjonalne w sposób, który wymaga symbolicznego traktowania.

Powyższe przykłady zdarzają się mniej lub bardziej naturalnie. Ale możliwe jest również stworzenie zestawu przywiązania emocjonalnego i odzyskanie wypłaty, wykorzystując tę emocję.

Jednym z najlepszych i najbardziej znanych przykładów jest film.

Filmy są zaprojektowane tak, aby dać ci emocjonalną konfigurację, a następnie zaoferować Ci wypłatę-a release – tego emocjonalnego zaangażowania, abyś czuł się usatysfakcjonowany całym doświadczeniem.

Zaangażuj swoich odbiorców w swoją wypłatę

Chcesz zobaczyć konfigurację i wypłatę w akcji? Weźmy mistrzowski przykład z filmu Pixara Początek rozdziału.

Jeśli nigdy nie widziałeś Początek rozdziału wcześniej, otwierający ośmiominutowy set-up jest mistrzowskim małym filmem samym w sobie.

Przyjrzyjmy się największym ustawieniom i wypłatom w play:

  • Konfiguracja: Carl trzyma jeden niebieski balon na początku filmu. Pojedynczy balon staje się symbolem samotności i pierwszego spotkania z Ellie.
  • The Payoff: Symbol niebieskiego balonu jest powtarzany na pogrzebie Ellie i w scenie, w której Carl wraca do domu z pogrzebu: Carl jest znowu sam, ale symbol nadal jest ciężki z obecnością Ellie.
  • Konfiguracja: Ellie unosi balon przywiązany do krótkiego patyka przez okno Carla po wypadku. W tym ustawieniu była to sztuka na pierwszym balonie, który Carl zgubił w playhouse i już się “opłacał”, ale ten zmodyfikowany balon był również ustawiany na późniejszą “wypłatę”
  • The Payoff: Carl unoszący ten sam balon z Ellie, kiedy była w szpitalu.
  • Konfiguracja: Książka przygodowa Ellie, którą podzieliła się z Carlem w dzieciństwie, inicjując między nimi więź.
  • The Payoff: Powtarzany symbol użyty przez Carla jako ożywienie nadziei, szczególnie po tym, jak Ellie złamała serce, że nie może mieć dzieci.
  • Konfiguracja: Krzyżuj serce symbol, który reprezentuje obietnicę Carl i Ellie zrobić jako dzieci, aby przejść do Paradise Falls.
  • The Payoff: Ten sam znak z krzyżami serca powtórzył się między Carlem i Ellie, gdy młodzi dorośli po wiadomości, że nie mogą mieć dzieci.
  • Konfiguracja: Odcisk dłoni w skrzynce pocztowej dla Carla symbolizuje jego niepewne wpadki, wraz z artystycznym talentem Ellie, który w magiczny sposób przekształca wpadki w rodzaj harmonii. Innymi słowy, Skrzynka pocztowa staje się symbolem ich związku.
  • The Payoff: Kiedy Skrzynka pocztowa zostaje przewrócona przez maszyny budowlane, robotnik walczy z Carlem o pomoc w jej naprawie. Carl uderza robotnika w głowę swoim chodzikiem/laską, aby nie dotykał skrzynki pocztowej – współczujemy temu niezwykłemu przejawowi gniewu, ponieważ wiemy, że Skrzynka pocztowa znaczy dla niego więcej niż pracownik podejrzewa.
  • Konfiguracja: Wspinaczka na wzgórze i pikniki łączy się z wyobraźnią i pełnym przygód marzeniem o przyszłości.
  • Pierwsza wypłata: Wejście na wzgórze wiąże się z pełnym przygód dniem-marzeniem o dziecku — udaremnionym planem, który prowadzi do propozycji Carla na zwiedzanie Paradise Falls, wycieczki, która “zamknęłaby pętlę” na tak wielu elementach tego pierwszego 8 minut filmu.
  • Druga wypłata: Wejście na wzgórze staje się sceną dla planowanego przez Carla niespodziewanego ogłoszenia, że podróż w końcu się odbędzie, tylko po to, aby scena stała się tragiczna, gdy Ellie upada i musi zostać przewieziona do szpitala.

Wypłaty za te ustawienia również nie kończą się na zakończeniu tych 8 minut.

Przez cały film scenariusze są ponownie odwiedzane, co za każdym razem daje widzom zapłatę za ich emocjonalne zaangażowanie.

To jest otwarta pętla: pozostawienie konfiguracji otwartej na ciągłe rewizje.

Oczywiście technika sprawdziła się dobrze dla Początek rozdziału: otrzymał entuzjastyczne recenzje (wiele z nich chwali się kultowym 8-minutowym klipem) i Świetne numery kasowe.

Więc jak można używać tych samych technik set-up, payoff i otwarta pętla aby ludzie inwestowali swoje emocje i pieniądze we własne przedsięwzięcia?

Konfigurowanie copywritingu dla wypłaty

Aby stworzyć taką samą konfigurację i opłacić filmy, musisz nasycić swój copywriting emocjami.

Oto kilka najskuteczniejszych technik:

1. Stwórz emocjonalnie rezonujące porównanie przed i po.

Nie mówimy o Twojej standardowej narracji.

Przeciętna gra nie ma rezonansu emocjonalnego, nie ma artyzmu w opowiadaniu. Zwykle jest to po prostu proste: “nie miałem dwóch centów, aby pocierać razem, a teraz mam trzy domy i Porsche. I Ty też możesz!”

To jest tanie sposób na przejście przez ustawienia przed i po i wypłatę. Jest lepszy sposób, żeby to osiągnąć.

Użyj symbolicznego miejsca, osoby, Wydarzenia lub rzeczy, które nieco bardziej elegancko podkreślą zmianę twojego losu.

Opowiedz o tym, jak twoja młodsza siostra dała Ci swój stary komputer, bo nie było cię stać na nowy po tym, jak Twój się rozbił.

Następnie opowiedz o momencie, w którym zadzwonił telefon, Gdy twoja siostra zadzwoniła, aby podziękować za nowy 17-calowy Macbook Pro, który jej wysłałeś. Opowiedz nam o tym, jak Twój stary komputer nadal znajduje się w miejscu dumy jako “Komputer inspiracji”, którego używasz do pisania naprawdę ważnych projektów.

Jeśli chcesz, aby stało się to realne, daj nam prawdziwy przedmiot, do którego czujemy się emocjonalnie przywiązani. Nie dając nam tego emocjonalnego zaangażowania, nie możemy feel wypłata, gdy nastąpi zwrot.

2. Wsuń (pozornie) detal do otworu, aby zwiększyć symbolikę obrazu zamykającego

Naomi Dunford z Ittybiz napisała post na temat tego, co zrobić, gdy rodzina lub przyjaciele nie potraktowali cię poważnie, ponieważ pracujesz w domu.

Jej publiczność to ogromna załoga właścicieli małych firm. Niektóre z nich pracują w domu, niektóre nie, ale najprawdopodobniej zakłada się, że termin ” praca w domu “zamknięte każdy biznes, który nie ma wszystkich tradycyjnych akcesoriów mamy tendencję do kojarzenia z” prawdziwych ” firm.

“Praca w domu” może oznaczać ” posiadanie jednoosobowej firmy, która ma biuro z dala od domu.”

Może oznaczać ” pracę na laptopie w coffeeshopie.”

To tylko poręczny Element Zastępczy, dzięki któremu czytelnicy wiedzą, że o nich mówi.

Następnie, payoff.

Pod koniec utworu Naomi użyła nieśmiertelnej linii: “wiesz, kto jeszcze pracuje w swoim domowym biurze? PREZYDENT STANÓW ZJEDNOCZONYCH AMERYKI”

Booyah! A ogromny wypłata, która by się nie zdarzyła, gdyby powiedziała “ittybiz owners”, jak to często robi w przypadku innych postów.

“Praca w domu” wydawała się wystarczająco niewinna, ale jej wybór potężnych słów wyzwalających sprawił, że emocjonalna zapłata była ogromna dla czytelników, którzy muszą usłyszeć, że ich praca jest cenna i godna.

3. Użyj stworzonego symbolu jako kluczowej części punktu zwrotnego swojej narracji i powtórz go jako część wezwania do działania

Przeczytaj poniższe zaproszenie / sales letter (kolejne marketingowe arcydzieło autorstwa Roya H. Williamsa) i zadaj sobie pytanie, dlaczego wezwanie do działania jest tak intrygujące?

image of roy williams ad

  • Jak Roy ustawił użycie Snapdragonów i hałaśliwości na początku listu?
  • Jak dodał rezonans emocjonalny do tych rzeczy w środku listu?
  • Jaki to miało wpływ na ostateczne wezwanie do działania?

Zostaw swoje odpowiedzi w komentarzach poniżej. I tym razem, nie zepsuję Twojej szansy, by zabłysnąć, dając ci moje odpowiedzi.

Pozwolę ci zamknąć tę sprawę.

Total
0
Shares
Related Posts