Lawrence Peter” Yogi ” Berra jest piętnastokrotnym All Star i trzykrotnym MVP. Zagrał w 14 meczach World Series. Ale z czego jest sławny?
Pomieszane cytaty.
Ktoś go kiedyś zapytał, co by zrobił, gdyby znalazł milion dolarów. Yogi powiedział: “znalazłbym tego, który go zgubił, a gdyby był biedny, zwróciłbym go.”Omawiając film Steve’ a McQueena, Yogi zauważył: “musiał to zrobić przed śmiercią.”Komentując parę rękawiczek, powiedział:” jedynym powodem, dla którego potrzebuję tych rękawiczek, są moje ręce.”
Na pozór, Yogi wydaje się zdezorientowany. Ale być może próbuje przekazać głębsze znaczenie dla tych, którzy dbają o uważne rozważenie jego słów. Myślę, że Yogi może nauczyć nas trochę o sztuce pisania kopii, która ma przekonywać i motywować.
Posłuchajmy, co ma do powiedzenia, a ja przetłumaczę jego “jogizmy” na jasny angielski.
Yogi: “to znowu jest jak deja vu.”
Tłumaczenie: badanie sprawdzonych technik sprzedaży. Każde pokolenie pisarzy myśli, że odkrywa sprzedaż po raz pierwszy. Wielu pisarzy online uważa, że pisanie i sprzedaż rozpoczęła się od sieci. Ale sprzedaż opiera się na ludzkiej psychologii i trwa od tysięcy lat. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak sprzedawać dzisiaj, przestudiuj techniki sprzedaży wczoraj. Aby rozpocząć, przeczytaj Sprawdzone Metody Reklamy autor: John Caples i Reklama Naukowa Claude Hopkins.
Yogi: “jeśli nie wiesz, dokąd idziesz, skończysz gdzieś indziej.”
Tłumaczenie: zacznij od celu. Po tym wszystkim, jak można dostać się gdzieś, jeśli nie wiesz, gdzie chcesz iść? Twój cel musi być konkretny i mierzalny: subskrybenci 5,000, sprzedaż 135, odwiedziny witryny 750 dziennie, cokolwiek. To mówi ci, gdzie idziesz i daje Ci sposób, aby wiedzieć, kiedy już przybył.
Yogi: “dziewięćdziesiąt procent gry jest w połowie psychiczne.”
Tłumaczenie: pomyśl zanim zaczniesz działać. Możesz łatwo poświęcić połowę swojego czasu na strategię, ponieważ określa ona dziewięćdziesiąt procent wyników. Zanim napiszesz nagłówki lub body copy, Zbierz fakty i przestudiuj je. Kto jest twoją publicznością? Czego chcą? Ile chcą zapłacić? Jakie są ich lęki i pragnienia? Co jeszcze kupili? Stworzyłem ankietę marketingową, aby zebrać fakty potrzebne do moich projektów marketingu bezpośredniego. Możesz użyć mojej ankiety jako punktu wyjścia lub stworzyć własną.
Yogi: “nie możesz myśleć i uderzać jednocześnie.”
Tłumaczenie: nie twórz i nie oceniaj pomysłów jednocześnie. Tworzenie idei to aktywność prawego mózgu. Ocena to aktywność lewego mózgu. Jedno zwarcie drugie. Napisz wiele nagłówków i najpierw skopiuj pomysły. Później oceń i wybierz najlepsze. Rozdzielenie tych dwóch czynności daje lepsze wyniki i często oszczędza czas. Po wskazówki dotyczące skutecznej burzy mózgów, zobacz moją 6-częściową serię na temat kreatywności w marketingu bezpośrednim.
Yogi: “chciałbym mieć na to odpowiedź, ponieważ jestem zmęczony odpowiadaniem na to pytanie.”
Tłumaczenie: dostarczyć mnóstwo solidnych informacji. Ludzie potrafią odróżnić BS od dobrych informacji. Więc nie łopataj stosu jednego, aby ukryć brak drugiego. Mam coś do powiedzenia. Powiedz to wyraźnie. Odpowiedz na wszystkie pytania. Bądź konkretny. Ogólnie rzecz biorąc, długa Kopia przewyższa krótką kopię. To dlatego, że pytania bez odpowiedzi budzą wątpliwości. A wątpliwości zabijają sprzedaż.
Yogi: “jeśli nie możesz go naśladować, nie kopiuj go.”
Tłumaczenie: nie przesuwaj kopii. Kiedy nie jesteś pewien, jak coś napisać, pokusą będzie skopiowanie kogoś innego. Może to wahać się od lekkiego pożyczania do bezpośredniego plagiatu. Uczenie się i stosowanie tego, co robią udani copywriterzy, jest w porządku. Ale jeśli nie wiesz, co robisz, nie rozwiążesz problemów z kradzieżą. Dobrzy copywriterzy są dobrzy dzięki ciężkiej pracy i doświadczeniu, a nie kradzieży.
Yogi: “pięciocentówka nie jest już warta ani grosza.”
Tłumaczenie: buduj wartość przed rozmową ceny. Ludzie nie myślą logicznie o pieniądzach. Chodzi o ” postrzeganą wartość.”Jeśli powiem Ci e-book będzie kosztować $79, to brzmi drogo. Ale jeśli powiem ci, że e-book jest zbiorem informacji, które zostały sprzedane osobno za ponad $ 5,000 lub że informacje są wynikiem 10 lat badań, że cena 79 $ nagle brzmi całkiem nieźle, prawda?
Yogi: “po co kupować dobry bagaż? Używasz go tylko podczas podróży.”
Tłumaczenie: nie daj się rozproszyć przez projekt. Dobry projekt jest oczywiście ważny, ale nie potrzebujesz “ładnego” projektu. Wysoce artystyczny design zniechęca do interakcji z mocną kopią. Wysokiej klasy design jest jak drogie świąteczne opakowanie, którego nikt nie chce rozerwać. W marketingu bezpośrednim mówimy: “brzydki sprzedaje.”
Yogi: “to nie koniec, dopóki się nie skończy.”
Tłumaczenie: Test, test, test. Wyniki są jedynymi faktami, które się liczą. Możesz zgadywać i szacować, rozumować i przewidywać, ale tak naprawdę nic nie wiesz, dopóki nie wykonasz mierzalnego testu. Każdy ma swoje zdanie na temat pisania, ale testowanie odpowiada na wszystkie pytania i kończy wszystkie debaty.
Yogi: “możesz dużo obserwować, obserwując.”
Tłumaczenie: przestudiuj swoje statystyki. Copywriting nie polega na pisaniu. Chodzi o osiągnięcie rezultatu: zwiększenie ruchu w sieci, zarejestrowanie większej liczby subskrybentów, Sprzedaż produktu, promowanie usług. Sukces mierzony jest w liczbach. Spójrz na swoje statystyki internetowe, trendy subskrybentów, Sprzedaż, zapytania dotyczące usług i inne źródła danych.
Yogi: “zgubiliśmy się, ale mamy dobry czas.”
Tłumaczenie: aktywność to nie to samo co postęp. Całe twoje pisanie, sprzedawanie i testowanie powinno cię czegoś nauczyć. Ucząc się, co działa, a co nie, dajesz sobie możliwość wprowadzania zmian i poprawiania wyników. Jeśli się nie nauczysz, po prostu jeździsz w kółko.
Oczywiście, Yogi powiedział także: “naprawdę nie powiedziałem wszystkiego, co powiedziałem.”Może. Ale kogo to obchodzi? Od kogokolwiek innego, cytaty takie jak “para w trójkę” lub “zwykle robię dwugodzinną drzemkę od jednej do czterech”, wydawałyby się głupie. Yogi mówi, że to geniusz.
Podoba Ci się ten artykuł? Proszę zagłosować na to w Digg. Dzięki!