Jako copywriter wiesz, że słowa mają moc.
Wiesz, że słowa mogą wpływać, informować i inspirować.
Mogą przekonać swoich bliźnich do robienia niesamowitych rzeczy (lub do robienia źle rzeczy, ale nie pójdziemy tam dzisiaj).
Możesz nie zdawać sobie sprawy, że twoje słowa mogą zmienić świat.
Oto coś jeszcze, co jest naprawdę fajne, że może nie zdałeś sobie z tego sprawy …
Klucze do pisania zmieniającego świat są również kluczami do cholernie dobrego copywritingu.
Ale jak wiesz, dobre pisanie nie dzieje się samo w sobie. Porozmawiajmy więc o tym, co trzeba zrobić, aby być cholernie dobrym … i co trzeba zrobić, aby zmienić świat.
Twoje słowa muszą być sensowne
Jak powiedział Hugh MacLeod, rynek dla czegoś, w co można wierzyć, jest nieskończony.
Twoje pisanie musi dać czytelnikom coś, w co mogą wierzyć.
Niektórzy pisarze są powołani do stworzenia wielkiego arcydzieła, takiego jak przemówienie Martina Luthera Kinga “Mam Marzenie”. Jeśli to Ty, to świetnie.
Ale większość z nas robi coś o wiele bardziej pokornego. I nie ma w tym nic złego.
To może być tak proste, jak obietnica SEO wykonane proste.
Wiesz, że paskudne, sfrustrowane uczucie bycia przytłoczonym przez coś takiego jak optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek? Może dla ciebie to inny temat. Ale wszyscy mamy taki ciernisty problem. To skomplikowane. To trochę przerażające. Czuję, że łatwo będzie coś spieprzyć.
Dla czytelników, którzy czują, że ten sam rodzaj przytłaczania, obietnica uczynienia wyszukiwarek prostymi daje coś, w co można wierzyć.
Że mogą to zrobić. Że mogą iść do przodu i przejść przez to zablokowane miejsce.
Niezależnie od tego, czy opowiadasz wspaniałą, heroiczną historię, czy po prostu rozwiązujesz frustrujący problem, koncepcja jest dokładnie taka sama.
Zmieniający świat pisarze i copywriterzy zaczynają od znaczenia.
Twoje słowa muszą być lepki
Ale znaczenie nie wystarczy.
Sensowne słowa, które nie są również lepki wślizgnie się po cichu w lewe uszy Twoich czytelników i szybko wyskoczy z prawych uszu. (A może Oczy?)
Twoje słowa muszą stick w głowach czytelników. Twój czytelnik zostanie zmieniony przez słowa, które przyklejają się i podzieli się twoimi słowami z innymi.
Brak lepkości = błysk na patelni.
Trochę lepkości = udana kampania marketingowa.
Mega lepkość = ruch zmieniający świat.
To tutaj wszystkie wskazówki i wskazówki dotyczące copywritingu przenoszą się do rzemiosła pisania zmieniającego świat. Nagłówki. Nagłówki. Punkty. Szczegółowe informacje.
I co najważniejsze, opowiadanie historii.
Zmieniający świat pisarze i copywriterzy dążą do lepkiej historii.
Twoje słowa muszą być autentyczne
Jest dużo smarmy social media kool-aid tam o autentyczności. Nie o tym mówimy.
Nikt nie będzie dbał o Twoją sensowną, lepką wiadomość, jeśli będzie śmierdzieć bzdurami.
Jeśli twoi czytelnicy podejrzewają, że próbujesz sprzedać im coś, czego nie chcą — niezależnie od tego, czy jest to produkt, czy pomysł — stracisz ich uwagę na zawsze.
Dlatego twoje słowa muszą być autentyczne.
“Autentyczny” nie musi oznaczać dzielenia się intymnymi szczegółami swojego życia osobistego. (W rzeczywistości, gdybyś mógł powstrzymać się od poinformowania nas, co twój kot miał na śniadanie, byłoby super.)
Ale to znaczy, że musisz wierzyć w to, co piszesz. Musisz pozwolić, by kawałek siebie zabłysnął w twoich słowach.
Masz to gdzieś.
Zmieniający świat pisarze i copywriterzy wpuszczają autentyczność w swoje pisanie.
Gdzie zmienia się świat?
Świat nie zmienia się za jednym zamachem. (Lub nawet swell foop.)
Świat zmienia się jedna osoba na raz.
Jeden czytelnik, który czyta Twoje sensowne, lepkie, autentyczne słowa. Jeden czytelnik, który jest trochę inny po przeczytaniu twoich słów niż wcześniej.
Jeśli dobrze wykonałeś swoją pracę, ten jeden czytelnik podzieli się twoimi słowami z jeszcze jednym czytelnikiem. Potem dwa, potem dziesięć, potem sto.
Tak zmienia się świat. Poprzez rozpowszechnianie idei, które są znaczące, lepkie i autentyczne.
A Ty?
Jaki pomysł rozpowszechnisz? Będzie wielki czy skromny?
Niezależnie od Twojego pomysłu, Pace chętnie pomoże Ci sprawić, by Twoja wiadomość stała się bardziej znacząca, trochę bardziej autentyczna i trochę bardziej autentyczna. Aby to zrobić, sprawdź jej darmowy kurs Wideo, the 6 Steps to World-Changing Writing.
I daj nam znać o Twój pomysł zmieniający świat w komentarzach.