Nieustannie staramy się rozwiązać ciągłą tajemnicę przyszłości poszukiwań. Niektórzy mówią, że blogowanie gości dobiega końca, podczas gdy inni uważają, że media społecznościowe mają teraz większy kawałek ciasta.
Niestety, nie ma jednego rozwiązania, które zapewni Ci pożądane wyniki, dlatego SEO ewoluowało do czegoś więcej niż tylko budowanie linków i optymalizacja na stronie.
Istnieje jednak jedna strategia, która pomoże zwiększyć pozycję w wyszukiwarkach i obecność w Internecie bardziej niż inne. To się nazywa content marketing.
Ten post jest trochę inny od moich zwykłych postów…
Zazwyczaj piszę o jednym konkretnym temacie, np. SEO, content marketing, czy social media marketing.
Ale często, kiedy czytam komentarze i e-maile od moich czytelników, widzę duży problem z ich mentalnością.
Sprowadza się do pytania takiego jak:
Czy powinienem skupić się bardziej na SEO lub content marketingu?
Rozumiem skąd to się bierze, ale to złe pytanie.
Widziałeś statystyki:
- 77% marketerów zwiększy produkcję treści
- 91% marketerów B2B korzysta z content Marketingu
- 46% marketerów zwiększy wydatki na SEO i SEM
- 54% marketerów uważa, że korzystanie z SEO będzie nadal rosło
I te liczby mogą oczywiście prowadzić do pewnego zamieszania.
Jeśli zarówno SEO, jak i content marketing są przydatne dla firmy, który z nich jest dla ciebie lepszy?
Odpowiedź brzmi: jedno i drugie.
Chociaż content marketing i SEO mają pewne podobieństwa, są to dwie różne rzeczy, które mogą być używane jednocześnie z korzyścią dla firmy.
I podczas gdy większość moich postów mówi o jednym lub drugim, ten skupi się na tym, jak powinieneś połączyć korzystanie z content Marketingu i SEO w swojej firmie.
Gdzie SEO i content marketing nakładają się
Powodem, dla którego tak wiele osób ma problemy z połączeniem SEO i content marketingu, jest to, że nie mają jasnego obrazu tego, co każdy z nich reprezentuje.
Możemy to naprawić za pomocą kilku szybkich definicji:
SEO: wszystko, co jest zrobione, aby zwiększyć ruch w wyszukiwarkach organicznych.
Content marketing: Tworzenie i rozpowszechnianie treści aby przyciągnąć ruch.
Chociaż można uzyskać dokładniejsze opisy, te proste definicje są wszystkim, czego potrzebujesz, aby zrozumieć oba pojęcia.
Mają wiele wspólnego: Chociaż są to oddzielne rodzaje strategii ruchu, zarówno content marketing, jak i SEO często się nakładają…
… zaczynając od treść.
Dla SEO treść jest koniecznością. Oraz dla content Marketingu, well…it jest w nazwie.
W przeszłości wymagały one różnych rodzajów treści.
Możesz uciec od cienkich, 500-słownych artykułów wokół docelowego słowa kluczowego dla SEO.
Nie twierdzę, że nie można oceniać 500-słownych artykułów, ale to much trudniej rangować te same śmieci, które można rangować wcześniej.
W ciągu ostatnich kilku lat treści potrzebne do SEO zaczęły przypominać treści potrzebne do Content Marketingu.
Jakość i wartość są najważniejszymi priorytetami dla tej treści.
Jak pasują do siebie na wysokim poziomie? Wyobraź sobie, że możesz stworzyć jeden niesamowity kawałek treści, a następnie użyć go, aby przyciągnąć ruch ze wszystkich największych źródeł.
Kiedy efektywnie korzystasz z treści (i optymalizujesz je dla różnych kanałów), możesz łatwo podwoić lub potroić uzyskany ruch.
Zamiast po prostu próbując uzyskać ruch w wyszukiwarkach dla artykułu, Możesz również użyć taktyk marketingu treści i promować go w mediach społecznościowych.
Ale są różnice: Naiwnie jest myśleć, że content marketing jest dokładnie. tak samo jak SEO, chociaż niektórzy nadmiernie optymistyczni marketerzy wydają się tak myśleć.
SEO z pewnością pasuje do większości aspektów marketingu treści na stronie i poza nią. Jednak techniczne SEO jest dość dalekie od content marketingu.
Niektóre elementy technicznego SEO będą miały wpływ na rankingi w wyszukiwarkach (takie jak optymalizacja wskaźnika indeksowania), ale nie będą miały żadnego wpływu na wyniki marketingu treści.
Tak więc, chociaż mają wiele podobieństw, wiedz, że SEO to coś więcej niż tylko podstawowe kierowanie na słowa kluczowe na stronie.
Mogą również przynieść sobie korzyści na wiele sposobów: Jedną z rzeczy, których większość nie zdaje sobie sprawy na początku, jest to, jak bardzo SEO i content marketing wzajemnie się uzupełniają.
Oto lista podstawowych zadań SEO, które możesz wykonać:
- zoptymalizuj prędkość ładowania strony
- spraw, aby treść była responsywna
- fix martwe linki i złe przekierowania
- upewnij się, że treść ma jasną hierarchię (np.
Wszystkie z tych rzeczy może pomóc w działaniach content marketingowych.
Szybsze ładowanie strony jest dobre dla użytkownika bez względu na to, skąd pochodzi. To samo dotyczy responsywnych treści.
Naprawiając martwe linki lub złe przekierowania, poprawiasz wrażenia czytelnika, a także utrzymujesz je w swojej witrynie, czytając inne treści (Bardzo dobra rzecz).
Wreszcie, przejrzysta hierarchia treści poprawia czytelność treści.
Content marketing to przede wszystkim doświadczenie użytkownika, a SEO już w przeszłości zmierzało w tym kierunku, dlatego teraz się uzupełniają.
1. Który pierwszy?
Chociaż zarówno SEO, jak i content marketing są ze sobą kompatybilne, to are różni się na kilka kluczowych sposobów.
Na przykład, jeśli stworzyłeś świetny przewodnik, nadal chcesz zawierać pewne słowa kluczowe w najważniejszych miejscach.
Czy najpierw znajdujesz słowa kluczowe, a następnie budujesz wokół nich treść?
A może najpierw tworzysz treść, a następnie znajdujesz w niej odpowiednie słowa kluczowe?
Odpowiedź jest taka, że tak czy inaczej can pracy, ale obie mają swoje mocne strony.
Sprawa content marketingu po pierwsze: W tym procesie skupisz się na wymyślaniu pomysłów na treści, którymi interesuje się twoja grupa docelowa.
Po utworzeniu treści przeprowadzasz badania słów kluczowych wokół tego konkretnego tematu, aby znaleźć słowa kluczowe, dla których uważasz, że możesz je oceniać. Dodajesz je głównie do swoich nagłówków.
Wreszcie znajdziesz sposób, aby uzyskać tę treść przed jak największą liczbą osób.
Istnieją dwie duże zalety tej opcji.
Pierwszy, jeśli daje dużą elastyczność.
Jeśli najpierw wybierzesz słowo kluczowe, utworzysz zawartość wokół tego konkretnego słowa kluczowego, więc później nie będziesz miał większego wyboru.
Tutaj, jeśli masz trudny czas w rankingu dla swojego słowa kluczowego(s), możesz po prostu wybrać dłuższe słowo kluczowe z ogonem, które będzie łatwiejsze do rangi.
Drugi, wielkość wyszukiwania nie jest równa wartości czytelnika.
To naprawdę ważne.
Dzieje się tak dlatego, że w zależności od tego, jakie podejście podejmiesz, generujesz pomysły dotyczące treści na różne sposoby:
- content marketing first – dowiesz się o swojej grupie docelowej i dowiesz się, jakie są ich problemy. Tworzysz treści, aby rozwiązać te problemy.
- SEO first – robisz badania słów kluczowych i iść po najwyższej głośności słów kluczowych.
Kiedy wykonujesz typowe badania SEO, znajdziesz słowa kluczowe wyszukiwane przez największą liczbę osób. Oznacza to, że jest to powszechne zapytanie.
Nie zawsze jednak przekłada się to na wartość.
Na przykład, nowy właściciel firmy prawdopodobnie Google coś takiego:
Czym jest SEO?
Nic dziwnego, że ta fraza jest wyszukiwana w przyzwoitej ilości, około 10 000 razy w miesiącu.
Ale wszystko, czego tak naprawdę szukają, to prosta definicja w większości przypadków.
Bez względu na to, jak dobre są Twoje treści, nie będą miały ogromnego wpływu na ich życie (nie docenią tego wysoko).
Ale po tym, jak dowiedzą się trochę o tym, czym jest SEO, mają większy problem: “jak właściwie zrobić SEO?”
Więc szukają:
Plan SEO dla małej firmy
albo coś w tym stylu. Znajdują naprawdę szczegółowy przewodnik, który kształtuje ich pracę SEO na wiele lat. Jest to przykład czegoś, co jest naprawdę cenne dla czytelnika.
Ale wiesz co? Ta fraza wyszukiwania (i inne podobne) otrzymuje znikomą ilość wyszukiwań.
Jeśli tworzysz tylko treści oparte na bardzo popularnych terminach, często tęsknisz za tworzeniem treści, które rozwiązują największe problemy grupy docelowej.
To wielka sprawa z dwóch powodów:
- Masz ograniczoną przydatność – Gdy ktoś przyjdzie do Quick Sprout, chcę, żeby znalazł wszystko potrzebują marketingu. Jeśli nie mogą znaleźć tego, czego szukają, przejdą do innej strony. Chcę być ekspertem, do którego przychodzą dla treści, a później dla biznesu.
- Wysoka WARTOŚĆ Konwertuje wyższe – Jeśli Twoje treści rozwiązują duży problem dla czytelników, będą zapamiętaj. W ten sposób zdobywasz lojalnych subskrybentów, którzy później zamieniają się w Klientów. Zdobywanie setek tysięcy odwiedzających jest miłe, ale nie jest tak, jeśli żaden z nich nie zamieni się w klientów, ponieważ przychodzą po treści o niskiej wartości.
Biorąc to pod uwagę, Wyszukiwanie o małej objętości niekoniecznie jest problemem o wysokiej wartości, a Wyszukiwanie o dużej objętości niekoniecznie jest problemem o niskiej wartości. Musisz brać to indywidualnie.
Głównym wyjściem z tego jest to, że jeśli polegasz na narzędziu do słów kluczowych—jak większość marketerów SEO-first—przegapisz kilka dużych problemów i zainteresowań grupy docelowej.
Brak tych będzie znacznie obniżyć potencjalne wyniki działań marketingowych (TJ sprzedaży).
Sprawa SEO first: Po przeczytaniu pierwszego przypadku możesz skupić się przede wszystkim na Content Marketingu, ale istnieje kilka zalet korzystania z metody słowa kluczowego.
Po pierwsze, może poprawić zawartość.
Kiedy najpierw tworzysz treść, robisz wszystko, co w twojej mocy, aby była jak najlepsza dla czytelnika.
Jeśli musisz dodać słowo kluczowe do celów SEO, odrzucasz optymalne frazowanie, które pierwotnie miałeś. Niekoniecznie będzie to niezręczne, ale twoja nowa wersja tytułu może nie być tak intrygująca, jak oryginał.
Ale jeśli znasz swoje słowo kluczowe od początku, zawsze będziesz o tym pamiętać, co prawdopodobnie zmieni ogólny komunikat, który utworzysz (w porównaniu z treścią).
Drugą główną korzyścią jest to, że dowiesz się, jakie mogą być typowe problemy, ale mogą nie być tak cenne do rozwiązania.
Jeśli tylko uzyskaj pomysły na tematy z obserwacji lub rozmowy z grupą docelową, zazwyczaj usłyszysz od nich, gdy mają duży problem (sytuacja o wysokiej wartości).
Nie usłyszysz, jak często wyrażają małe problemy, ponieważ po prostu spróbują znaleźć łatwe rozwiązanie, szukając go.
Tworząc zawartość wokół słów kluczowych, upewnij się, że znajdziesz wszystkie słowa kluczowe o średniej i dużej objętości, niezależnie od wartości, którą przechowują dla grupy docelowej. Ranking dla tych warunków jest nadal dobrą rzeczą, nawet jeśli ci odwiedzający nie konwertują bezpośrednio tak wysoko.
Jeśli jesteś inteligentny, możesz skierować tych pierwszych odwiedzających do innych, bardziej wartościowych treści, które utworzyłeś po rozwiązaniu pierwszego problemu.
Co powiesz na hybrydę? Dla mnie jasne jest, że oba podejścia mają swoje mocne i słabe strony.
Oczywistym rozwiązaniem jest skuteczne: użyj obu metod.
Powinieneś poświęcić czas na badanie dobrych słów kluczowych, aby tworzyć treści.
Powinieneś również poświęcić czas na badanie grupy docelowej, aby dowiedzieć się, jakie są ich największe problemy. Następnie utwórz zawartość, aby rozwiązać te problemy i dodaj słowa kluczowe po.
2. Skoncentruj się na wiecznie zielonych treściach, aby uzyskać najlepsze z obu światów
Chociaż SEO i content marketing mają na celu zwiększenie ruchu w witrynie, zazwyczaj robią to w różnych ramach czasowych.
Kiedy tworzysz nowy świetny post, zwykle od razu go promujesz. Obejmuje to wysyłanie listy e-mailem i wysyłanie wielu wiadomości e-mail do innych właścicieli witryn w twojej niszy.
Spowoduje to kilka szybkich wybuchów ruchu na tym stanowisku, a potem ucichnie.
Z drugiej strony prawdopodobnie od razu nie otrzymasz (lub bardzo małego) ruchu w wyszukiwarkach, chyba że Twoja domena jest bardzo autorytatywna.
Z biegiem czasu, gdy go promujesz i gromadzi linki zwrotne, zauważysz, że ruch w wyszukiwarkach nadal rośnie.
Jednak zdarza się to tylko dla niektórych stanowisk.
W przypadku innych, które są związane z wiadomościami, istnieje większe prawdopodobieństwo, że od razu pojawi się ruch w wyszukiwarce, ale szybko spadnie do niemal zera, gdy Twoje treści staną się nieistotne.
Nie wiem jak wy, ale nie jestem wielkim fanem spędzania czasu i zasobów, aby stworzyć świetny kawałek treści tylko po to, aby przyciągnąć ruch przez krótki okres czasu.
Chcę, aby był on widoczny przez lata po tym, jak go stworzę. W ten sposób uzyskujesz ogólny wykres ruchu, który stale rośnie. Twoja treść zasadniczo opiera się na sobie.
Aby upewnić się, że tak się stanie, powinieneś skupić większość swojego wysiłku na zawartość evergreen.
Są pewne wyjątki, ale w większości przypadków jest to najlepsza opcja.
Maksymalizacja ruchu dzięki zawartości evergreen: Evergreen content odnosi się do wszelkich treści, które będą tak samo przydatne w dającej się przewidzieć przyszłości, jak obecnie.
Porównaj to z historią o najnowszej zmianie algorytmu Google, który będzie interesujący przez co najwyżej kilka miesięcy, a potem stanie się bezużyteczny.
Pomyśl o tych wszystkich przewodnikach budowania linków sprzed pięciu lat. Prawie wszystkie z nich są nieistotne w dzisiejszym świecie SEO.
Ideą Evergreen content jest to, że możesz uzyskać krótkoterminowy wzrost ruchu Z content marketingu, a także stały, długoterminowy ruch z wyszukiwarek.
W rzeczywistości praca, którą wykonujesz, aby początkowo uzyskać ruch, przyspieszy czas potrzebny na uzyskanie ruchu w wyszukiwarkach.
Identyfikowanie wiecznie zielonych tematów: W większości przypadków możesz dostrzec wiecznie zielone tematy z odrobiną zdrowego rozsądku.
Zastanów się, o czym planujesz pisać:
Czy za miesiąc będzie jeszcze przydatna? Za rok? Za pięć lat?
Mam nadzieję, że odpowiedzi na te wszystkie pytania są tak. albo przynajmniej, może.
Możesz także wyszukać słowo kluczowe i sprawdzić, ile lat mają wyniki. Jeśli widzisz wiele postów, które mają lata, prawdopodobnie jest to temat wiecznie zielony.
Niektóre tematy są bardziej zimozielone niż inne: Powiedziałem tylko, że akceptowalną odpowiedzią na te pytania jest może.
Dzieje się tak dlatego, że w niektórych niszach nigdy nie będziesz w stanie znaleźć wystarczającej liczby tematów, aby napisać ostateczny przewodnik na ten temat, który pozostanie aktualny na zawsze.
Wiele tematów ewoluuje z czasem. Tak więc, tylko dlatego, że nie możesz zagwarantować, że post będzie przydatny za kilka lat, nie oznacza, że nie warto pisać.
Doskonałym tego przykładem jest kompletna lista czynników rankingowych Briana Deana. Dopóki SEO będzie się zmieniać, zmienią się również sygnały rankingowe.
Ale zamiast tworzyć jednorazowy post, a następnie pozwolić mu spaść w zapomnienie, Brian stale aktualizuje wszystkie swoje przewodniki:
Większość jego treść jest wiecznie zielona, ponieważ nie musi jej radykalnie zmieniać. Zamiast tego regularnie wprowadza małe aktualizacje, aby upewnić się, że pozostają one aktualne w miarę upływu czasu.
3. Wybierz metryki reprezentujące obie strony monety
Niektórzy marketerzy nie wiedzą, czy ich działania content marketing lub SEO rzeczywiście działają.
Jeśli chcesz odnieść sukces, nie możesz po prostu powiedzieć: “myślę, że idzie dobrze.”
Zamiast tego musisz wybrać metryki do śledzenia. Te wskaźniki powinny odzwierciedlać wyniki twojej pracy i informować, co warto robić.
Jeśli nie widzisz, że z czasem poprawiają się, musisz przemyśleć swoją strategię.
Jeśli chodzi zarówno o content marketing, jak i SEO, możesz wybrać wskaźniki, które odpowiadają każdej części osobno i obie razem.
Chociaż możesz wybrać, które wskaźniki mają największy sens dla Twojej firmy, przejdźmy do kilku najczęstszych.
Metryka #1-Ruch (SEO i content marketing): Jednym z twoich głównych celów zarówno w zakresie SEO, jak i marketingu treści jest zwiększenie ruchu, który docierasz do swojej witryny.
Jakość tego ruchu jest również ważna, ale w większości przypadków zwiększenie ruchu zwykle prowadzi do większego zysku.
Ważne jest, aby spojrzeć na ruch przez dość długi czas. Każdy będzie miał skoki i spadki w zależności od dnia tygodnia i miesiąca.
Zapisz dane o ruchu w arkuszu kalkulacyjnym dla każdego miesiąca. Następnie porównaj go nie tylko z poprzednimi miesiącami ale także w tym samym miesiącu w latach poprzednich.
Zacznij od zarejestrowania ogólnych numerów ruchu, które można uzyskać z przeglądu odbiorców w Google Analytics:
Ale to nie mówi ci zbyt wiele o wynikach Twojej indywidualnej pracy.
Dlatego powinieneś również rejestrować zarówno ruch organiczny w wyszukiwarce, jak i ruch polecający.
Aby znaleźć te liczby, po prostu przejdź do zakładki przejęcia w Google Analytics i wybierz “według źródła”.
Oczywiście niektóre z twoich działań SEO (takich jak budowanie linków) mogą skutkować ruchem bezpośrednim lub skierowaniem, ale są to najlepsze wskaźniki, jakie masz. Nie muszą być idealne, tylko świadczyć o Twoim sukcesie.
Metryka # 2-ranking słów kluczowych (SEO): Oprócz tego, że jest ważne dla śledzenia ogólnego ruchu w wyszukiwarkach, rankingi słów kluczowych są najważniejszą rzeczą do śledzenia z perspektywy SEO.
Jeśli wykonujesz dobrą pracę, zobaczysz wzrost rankingów w czasie.
Nie ma znaczenia, jakiego narzędzia używasz—po prostu znajdź takie, które pozwoli Ci spojrzeć na swoje rankingi przez długi czas.
Metryka # 3-subskrybenci (głównie content marketing): Aby ocenić jakość ruchu, chcesz zobaczyć, ilu odwiedzających zamienia się w subskrybentów lub klientów.
Ale Twoja stawka Abonenta wskazuje również na to, jak cenne i przekonujące są Twoje treści i wezwanie do działania, co sprawia, że jest to dobry ogólny wskaźnik dla Content Marketingu.
Aby to śledzić, możesz skonfigurować śledzenie celów w Google Analytics:
Możesz też spojrzeć bezpośrednio na raporty dostarczane przez dostawcę usług e-mail marketingu:
Metryka # 4-zaangażowanie (głównie content marketing): Stawka Abonenta nie jest jedynym sposobem, aby zmierzyć, jak cenne odwiedzających znaleźć treści.
Możesz także śledzić inne wskaźniki zaangażowania, aby pomóc w ukończeniu obrazu.
Oczywiście “zaangażowanie” nie jest metryką, którą możesz śledzić, ale mam na myśli każdą metrykę, która odzwierciedla zaangażowanie na twojej stronie:
- Średni czas na stronie
- Strony na wizytę
- Aktualność odwiedzin (jak często ludzie wracają do twojej witryny)
- Komentarze
Chcesz śledzić większość z nich w czasie, tak jak inne wskaźniki. Mierz je raz lub dwa razy w miesiącu i rejestruj dane (powinieneś mieć średnią dla każdego okresu czasu).
Po zebraniu danych przez co najmniej trzy miesiące możesz zacząć sprawdzać, czy Twoje zaangażowanie rośnie zgodnie z oczekiwaniami.
Na przykład możesz sprawdzić liczbę komentarzy, które otrzymują Twoje najnowsze posty:
I porównaj to ze starszymi postami:
Ponieważ twój temat wpłynie na większość wskaźników zaangażowania, ważne jest, aby spojrzeć na średnie w pewnym okresie czasu, aby wyrównać rachunki.
4. Najlepsze linki do SEO to także najlepsze linki do content Marketingu
Kiedy tworzysz świetny kawałek treści (dla swojego content marketingu), jaki jest twój cel w promowaniu go?
Powinno być tak, aby duża publiczność go zobaczyła.
Może to być w formie ruchu bezpośredniego (np. jeśli wyślesz go na swoją listę e-mailową) lub w postaci linków na innych stronach internetowych, co jest jeszcze lepsze.
Oczywiście najlepsze linki to te które wysyłają najwięcej ruchu.
Jak się okazuje, dokładnie te same linki są jednymi z najlepszych linków do celów SEO (zwiększenie autorytetu, a co za tym idzie rankingów).
Typ # 1-Guest-post links: Jednym z zastosowań content marketingu jest kierowanie ruchu z powrotem do twojej witryny poprzez publikowanie w innych witrynach, tj. za pomocą postu gościa.
W tych postach zwykle dostajesz jeden lub dwa linki do swojej witryny w biografii autora.
Tak długo, jak jesteś gościem-posting na wysoce autorytatywnych witrynach (te z dużym ruchem), linki te nie tylko wysyłają bezpośredni ruch, ale także poprawiają rankingi słów kluczowych.
Ponadto czasami możesz dodać dodatkowe linki do innych treści utworzonych w treści postu gościa.
Typ # 2-Linki kontekstowe: Jeśli chodzi o SEO, nic nie przebije wartości linku kontekstowego na autorytatywnej stronie.
Te linki są częścią zdania i są tak naturalne, jak tylko mogą być:
Im lepszy jest Twój content marketing, tym więcej tych linków otrzymasz, co nie tylko wyśle Ci ruch, ale także poprawi ruch w wyszukiwarce w czasie.
5. Linki wewnętrzne służą dwóm celom
Większość ludzi zawiera linki wewnętrzne w swoich treściach tylko dlatego, że blogerzy im to mówią.
Ale ważne jest, aby zrozumieć, w jaki sposób wpływają one zarówno na marketing treści, jak i wyniki SEO.
Nie zapominaj również, że linki wewnętrzne zawierają dowolny link nie tylko w treści, ale także w elementach nawigacji w Twojej witrynie. Oni wszystkie wpływ na wyniki.
W szczególności mają dwie główne korzyści.
Korzyść # 1-Wyślij link do innych treści, aby pomóc SEO: Jeśli Twoja witryna nie ma jeszcze większego autorytetu, nie będzie miała dużego efektu, ale linki wewnętrzne nadal mogą pomóc ci w lepszej pozycji.
Pomagają ci to zrobić na dwa sposoby:
- Dodawanie znaczenia – Google patrzy na tekst zakotwiczenia wewnętrznego łącza, a także otaczającą go treść, aby spróbować zrozumieć, o czym jest Twoja strona, aby ocenić ją pod kątem wszelkich zapytań.
- Przejście przez autorytet (“link”) – Wiele SEO skupia całą swoją energię na rankingu strony, uzyskując Linki zewnętrzne (ze stron na innych stronach internetowych). Jeśli masz silną domenę, często możesz szybko pozycjonować łatwe słowa kluczowe z nową treścią, dodając garść wewnętrznych linków do tej strony.
Dobrym pomysłem jest zaplanowanie trochę czasu za każdym razem, gdy publikujesz post, aby dodać kilka wewnętrznych linków do nowej strony ze starszych (odpowiednich) postów na stronie:
Zajmuje to tylko kilka minut i znacznie pomoże Twoim rankingom.
Nie używaj tego samego tekstu zakotwiczenia dla wszystkich wewnętrznych linków do tego samego post-use różnych dopasowanych tekstów zakotwiczenia.
Aby znaleźć te stare odpowiednie posty, użyj tego ciągu wyszukiwania:
(temat nowego artykułu) strona: (Nazwa Twojej strony)
Na przykład, gdybym napisał nowy artykuł o pisaniu zabawnych tematów wiadomości e-mail, poszukałbym:
Pisanie zabawnych linii e-mail site:quicksprout.com
Pokaże Ci posty, które Google uważa za najbardziej odpowiednie dla Twojego nowego.
Korzyść # 2-Udostępnij swoim odbiorcom więcej swoich treści: Pamiętasz te dane o zaangażowaniu?
Dwa z nich są prawdopodobnie ważniejsze od pozostałych:
- Strony na wizytę
- Aktualność odwiedzin (jak często ludzie wracają do twojej witryny)
Powodem, dla którego są ważniejsze i bardziej użyteczne niż inne, jest to, że jeśli tworzysz świetną treść, oba powinny z czasem wzrosnąć.
Są również mniej podatne na duże zmiany, takie jak komentarze (które zależą w dużej mierze od tematu) i czas na stronie (który zależy w dużej mierze od długości treści).
Często, czytając konkretny post, część czytelników będzie chciała więcej informacji. Dobrze umieszczony link może uzyskać współczynnik klikalności 1-5%.
Biorąc pod uwagę, że możesz mieć kilka wewnętrznych linków w jednym kawałku treści, możesz niemal zagwarantować, że większość czytelników, którzy lubią twoje treści, znajdzie więcej tematów do przeczytania w Twojej witrynie.
Im bardziej przydatne są Twoje linki wewnętrzne, tym więcej czasu odwiedzający spędzą na twojej stronie (jeśli podobają im się Twoje treści).
Ponadto, jeśli zabraknie im czasu, zanim będą mogli pochłonąć wszystkie Twoje treści, ponieważ znajdą tak wiele z nich za pośrednictwem linków wewnętrznych, wrócą, aby kontynuować czytanie.
Wreszcie, inne niż 5-10 postów na stronie głównej, ile postów widzą twoi nowi czytelnicy?
W większości przypadków jest ich niewiele.
Co nie jest idealne, zwłaszcza jeśli stworzyłeś setki postów. Chcesz, aby znaleźli jak najwięcej istotnych dla ich sytuacji treści, jak to możliwe teraz. Aby to zrobić, muszą znaleźć Starsze Posty.
Idealnym sposobem na pokazanie im tych starszych postów są linki wewnętrzne.
Wniosek
Zarówno SEO, jak i content marketing są bardzo skutecznymi sposobami na zwiększenie ruchu, konwersji i zysku dla zdecydowanej większości firm internetowych.
Ale nie musisz wybierać jednego lub drugiego. Możesz uzyskać pełne korzyści z oba w tym samym czasie.
W rzeczywistości skupienie się na jednym często zwiększy wyniki drugiego.
Przeszedłem przez pięć głównych obszarów, które wpływają lub mają wpływ na twoje SEO i content marketing.
Jeśli rozumiesz wszystkie pięć koncepcji, powinieneś być przygotowany do obsługi obu stron w przyszłym marketingu.
Aby jeszcze bardziej wyjaśnić znaczenie content marketingu, przygotowałem infografikę, aby pokazać, jak marketing treści wpływa na rankingi w wyszukiwarkach i jak można go wykorzystać do rozwoju firmy.
Kliknij na obrazek poniżej, aby zobaczyć większy widok:
Co sądzisz o content marketingu? Jak już wiecie z lektury Quick Sprout, jestem w nią głęboko wierzący.