Byłeś kiedyś na koncercie, na którym występ otwierający był okropny?
Może ich muzyka była w porządku, ale było coś w występie, co podważyło Twoją zdolność do cieszenia się nią. Grupie brakowało tylko tego wyjątkowego czegoś, co by ich wyróżniało, co by was przyciągnęło.
Ta jakość, której im brakuje, nazywa się showmanship — i to nie tylko dla muzyków.
Możesz dostrzec blogera, któremu brakuje showmanstwa na milę. Nawet po tym, jak zbudowali małą i lojalną grupę czytelników, nigdy nie osiągną poziomu sukcesu, który osiągają blogerzy” a-List ” w swojej niszy.
Czasami spędzają lata próbując pokonać ten płaskowyż. Nie mogą zrozumieć, dlaczego nigdy nie ominą bycia “aktem otwierającym” dla prawdziwych gwiazd rocka w swojej niszy.
Są sfrustrowani i zniechęceni. Wielu z nich się poddaje. Odkładają swoje metaforyczne gitary i dostają regularne prace od 9 do 5 i opowiadają historie o tym, jak brutalna jest branża.
Nie stań się jednym z nich. Pokażę Ci, jak uzyskać showmanship i obecność na scenie, musisz stać się głównym aktem w czyimś czytniku kanałów.
Czym jest showmanship i jak odnosi się do blogowania?
Showmanship, według nieomylnej Wikipedii, jest ” umiejętnością wykonywania w taki sposób, który spodoba się publiczności lub pomoże w przekazaniu istotnego tematu lub przesłania spektaklu.”
Brzmi znajomo. Przekazywanie tematu lub wiadomości do odbiorców jest dokładnie tym, co robimy z blogowaniem i marketingiem treści. Jednak tak wiele osób ma problemy z opracowaniem stylu, który odróżni je od wszystkich innych w swojej niszy.
Ale nawet najbardziej przyziemne nisze mogą być nowe i interesujące, jeśli jesteś gotów znaleźć coś specjalnego, co możesz wnieść do stołu.
Na przykład, jednym z moich ulubionych wykonawców jest pianista Victor Borge, który z łatwością mógłby osiągnąć wspaniałą karierę jako tradycyjny pianista klasyczny przed ściszoną publicznością koncertową.
Zamiast tego znalazł sposób, aby muzyka była interesująca i rozrywkowa, dodając do swojego występu komedię.
Jego występy wywołują Ryki śmiechu ze strony publiczności-a kiedy po raz ostatni widziałeś oficjalnie ubrany tłum sali koncertowej tarzający się w przejściach? Był całkowicie niekonwencjonalny, ale publiczność go za to kochała.
Jego opanowanie gry na fortepianie było nieuszkodzone.
Czym nie jest showmanship
Showmanship to nie sztuczka. To nie jest oszukiwanie publiczności.
Gdyby Borge był mało wybitnym pianistą, nie byłby w stanie przekroczyć standardów sali koncertowej, aby stworzyć własny sposób podejścia do muzyki. Przedstawienie to nie zakładanie maski.
Znajdź coś, co działa dla Ciebie i realizuj to. Nie są wymagane żadne oszustwa ani próby bycia kimś innym.
Dobry showmanship, taki, który angażuje publiczność, musi mieć autentyczność w centrum, aby działać. Jeśli staniesz się marnym marketerem internetowym, uciekniesz się do spamowania lub zaangażujesz się w programy typu “przynęta i przełącznik”, Twoi widzowie nie będą się przejmować najlepszym pokazem na ziemi.
Żadna sztuczka nie ukryje szumowiny. Zamiast tego weź swoje autentyczne ja i dodaj trochę stylu, aby stworzyć czynnik “wow”, który przyciągnie uwagę odbiorców i nie odpuści.
Showmanship i obecność na scenie
Twój showmanship jest tym, co przynosisz, co jest wyjątkowe.
Ale ” unikalny “nie musi oznaczać” dobry.”Możesz być jedynym blogerem ubranym w bekon i grającym w ukulele, ale to nie znaczy, że masz cenne informacje do przekazania.
Jeśli masz zamiar pomóc widzom poczuć się pewnie o swoim autorytecie, będziesz potrzebował czegoś więcej niż showmanship.
Potrzebujesz obecności na scenie.
Obecność na scenie to twoja zdolność do połącz z publicznością.
Na tegorocznym BlogWorld Brian Clark dał doskonały przykład wykorzystania obecności scenicznej.
Zwłaszcza jeśli chodzi o marketing, ludzie mówią: “Och, cóż, powinienem zrobić to, albo powinienem zrobić tamto. Nie, bo wtedy zrobisz dokładnie to, co robią inni i nie jesteś wyjątkowy.
Więc nie musisz być Naomi Dunford. Pewnie Jestem bardziej podobna do niej w prawdziwym życiu, ale wolę trzymać to w tajemnicy.
( … ) Staram się pomagać ludziom. Staram się pomóc im nauczyć się czegoś i stworzyć biznes z tym związany.
I to jest tak samo “prawdziwy” ja, jak każda inna część mnie, ale wszyscy odgrywamy różne role.
To tylko moje dwa centy za autentyczność. Bądź tym, kim chcesz być dla swoich ludzi. Bądź najlepszym “Tobą”, jakim możesz być dla nich — nie dla ciebie, dla nich.
To obecność sceniczna. Wiedza, która część twojego autentycznego ja łączy się z publicznością — a następnie wybór podkreślenia tego aspektu — jest pierwszym krokiem do stania się głównym aktem, a nie tylko otwieraczem ho-hum.
7 sposobów na wykorzystanie showmanship, aby przyciągnąć uwagę odbiorców
- Wybierz styl, który należy do ciebie. Aby być wyjątkowym w swojej niszy, musisz stworzyć styl, który przekazuje to, kim jesteś i co robisz, w taki sposób, aby publiczność mogła się ekscytować. Znajdź to “słodkie miejsce”, które Cię wyróżni.
- Zanurz się w wybranym przez siebie stylu. Gdy już zdecydujesz się na swój styl, zanurz wszystko, co robisz w tym stylu. O to właśnie chodzi w showmanship — biorąc to, co robisz, i owijając to w unikalny kąt, który przyciągnie uwagę publiczności. Jeśli nie tchniesz wszystkiego, co robisz jednym stylem, Twoi odbiorcy będą zdezorientowani przez sprzeczne marki, które prezentujesz.
- Dowiedz się, która część twojej osobowości łączy się z publicznością. Bycie autentycznym nie oznacza ujawniania światu wszystkiego o sobie. Jak mówi Brian, chodzi o bycie najlepszym “Tobą”, jakim możesz być dla swojej publiczności. Dowiedz się, która część twojej osobowości “klika” z publicznością i pokaż więcej.
- Skup się na widowni, nie na sobie. Uwielbiam to, co Sonia powiedziała na BlogWorld zaraz po tym, jak Brian skończył swoją definicję autentyczności. Powiedziała: “tu nie chodzi o Ciebie. Nigdy nie chodzi o Ciebie. W biznesie zawsze chodzi o klienta.”Jeśli chcesz zaangażowanej publiczności, musisz skupić się na tym, czego chcą, czego potrzebują i co lubią.
- Poznaj różnicę między autentycznością a ” zbyt dużą ilością informacji.” Istnieje cienka granica między byciem autentycznym a mówieniem widzom czegoś, czego naprawdę nie chcieli wiedzieć. Nie przekraczaj granicy w TMI. Jak mówi Sonia: “nikt nie chce aż takiej autentyczności.”
- Zachowuj się jak autorytet, jeśli chcesz być postrzegany jako autorytet. Jeśli chcesz być postrzegany jako autorytet w swojej niszy, musisz zaprezentować się w sposób zgodny z tym poziomem szacunku. Jeśli jesteś doradcą finansowym i ciągle narzekasz na bankructwo, nikt nie będzie bardzo zainteresowany twoją radą. Pamiętaj o tym, jak się prezentujesz.
- Bądź konsekwentny. Podstawą brandingu jest spójność-zapewnienie odbiorcom tego samego pozytywnego doświadczenia za każdym razem, gdy wchodzą w interakcję z Tobą. Jeśli chcesz przyciągnąć uwagę swoich odbiorców, musisz być konsekwentny we wszystkim, co robisz. Upewnij się, że wszystko, co publikujesz, jest zgodne z ogólną marką i trzymaj się spójnego harmonogramu publikacji.
Bycie interesującym to za mało
Bycie interesującym nie wystarczy, jeśli chcesz stać się autorytetem. Bycie utalentowanym też nie wystarczy.
Spójrzmy prawdzie w oczy, utalentowane zespoły, które są cudami jednego przeboju, są ciekawe na jakiś czas – potem znikają w zapomnieniu. Nikt nie chce tego na swoim blogu.
Jeśli chcesz zbudować zrównoważony model biznesowy, musisz stworzyć unikalny styl, który przyciąga uwagę odbiorców, buduje solidne połączenie z tą publicznością i ustanawia Cię jako eksperta.
Rozwijaj swój showmanship i sceniczną obecność i będziesz headlinerem przez wiele lat. Nawet jak się zestarzejesz, nadal będziesz gwiazdą rocka.