Jest to odsłona z serii Content Marketing 101.
Jasne, to sprawia, że czujemy się ciepło i rozmyte, aby tworzyć świetne treści. Ale czy możemy pozyskać z nim jakichś klientów?
Oczywiście, ale nie, jeśli podejmiemy zwykłe podejście blogera. Pieniądze nie spadają z nieba tylko dlatego, że produkujemy wysokiej jakości materiały. Musimy włożyć trochę czasu, myśli i planowania w marketing strona równania content marketingowego.
A to oznacza, że musimy myśleć strategicznie o tym, jak różne rodzaje treści przyczyniają się do większego cyklu perswazji.
Zwróć ich uwagę
Wcześniej w tej serii rozmawialiśmy o tym, że każdy kawałek treści musi być smacznym ciasteczkiem, które nagradza odbiorców za ich spożywanie.
Więc jak możesz przyciągnąć nowych odbiorców, aby cię znaleźli? Potrzebujesz czegoś większego i bardziej ekscytującego niż ciastko.
Potrzebujesz tortu urodzinowego.
Innymi słowy, fragment treści, który jest ekscytujący, który czuje się wyjątkowy i który smakuje dobrze. (Nie boli, jeśli ma również świetny nagłówek.)
Nie tylko to, musi pokazać potencjalnym odbiorcom, że znasz swoje rzeczy i że rozwiązujesz wartościowy problem. W przeciwnym razie mogą cieszyć się zapisywaniem treści, ale nie będą się martwić, że wrócą po więcej.
Białe księgi, raporty specjalne, rozszerzone samouczki, manifesty i wirusowe wideo-wszystko to tworzy doskonałe torty urodzinowe. (Jeśli chcesz więcej pomysłów, możesz znaleźć wiele więcej tutaj.)
Wbrew powszechnemu przekonaniu, ty do chcesz wiadomości marketingowych w treści tortu urodzinowego. Ale muszą to być smaczne, subtelne wiadomości. Nie zamykasz sprzedaży . . . tort urodzinowy to dopiero początek rozmowy.
Zadawaj pytania. Poruszaj się po punktach bólu, które możesz rozwiązać w późniejszej treści. Opowiadać historie, które rozwiązują obiekcje. Ale bądź subtelny. Celem tej treści jest doprowadzenie odbiorców do stanu chłonnego umysłu przed zaczynają słyszeć od Ciebie jawne wiadomości sprzedażowe.
Wzbudzaj zainteresowanie i pragnienie tego, co masz do zaoferowania, ale nie mów zbyt wiele (jeśli w ogóle) o tym, jak rozwiążesz problemy wszystkich odbiorców i sprawisz, że ich życie będzie wspaniałe.
Jeśli Twój tort urodzinowy jest wystarczająco atrakcyjny, twoja publiczność zostanie w pobliżu, aby znaleźć te odpowiedzi.
I, oczywiście, jak Twój tort urodzinowy dostaje się przed nową publicznością? Będąc na tyle niezwykłym, by się dzielić. Jeśli nie jest wystarczająco dobry, aby połączyć się, dodać zakładkę, przesłać dalej do znajomych, nie jest wystarczająco dobry. Pracuj nad tym lub współpracuj z ekspertem ds. treści, który może stworzyć dla ciebie coś wyjątkowego.
Konwersja uwagi na klientów
Dobrzy blogerzy są fantastyczni w przyciąganiu uwagi, ale czasami mamy trudny czas, wiedząc, co z tym zrobić.
Odpowiedzią jest dostarczanie atrakcyjnych Wiadomości do naszych nowych odbiorców, za pomocą bloga, autorespondera e-mail lub obu.
Tutaj wykorzystujesz podstawy content marketingu, aby rozpocząć tworzenie relacji handlowych. Oczywiście nadal dostarczasz wspaniałą jakość. Uczysz i bawisz więcej niż sprzedajesz. Posługujesz się metaforą, rytmem i żywym językiem, aby twoje pismo śpiewało.
Ale używasz również technik, których uczymy na Copyblogger, aby stworzyć publiczność kupujących, nie tylko fanów. Zaczynasz odwoływać się do swojej torby sztuczek copywritingowych, dodając bardziej przekonujące elementy do pisania.
W tym momencie nadal trzymasz sprzedaż pod kontrolą, zwłaszcza jeśli używasz bloga do dostarczania treści. Na tym etapie budujesz swoją sprawę, budujesz zaufanie i zwiększasz intensywność pragnień odbiorców.
Gdy będziesz gotowy do złożenia zamówienia, wyślij swojego lojalnego Fana na dobrze przygotowaną stronę docelową. Ta strona robi najbardziej wyraźną sprzedaż, z zabójczą ofertą i jasnym, bezpośrednim wezwaniem do działania.
Z pewnością pisanie skutecznej strony docelowej jest sztuką, ale jeśli przygotowałeś swoich odbiorców za pomocą inteligentnej strategii treści, Strona docelowa nie ma prawie tyle pracy do zrobienia.
Jak być w trzecim plemieniu
Jeśli nie widzisz siebie, używając taktyki hard-sell, high-squeeze tradycyjnego tłumu marketingu internetowego, ale także nie chcesz jeść makaronu ramenowego przez resztę swojego życia jako “fajny, ale zepsuty” bloger, możesz zignorować te dwa plemiona i dołączyć do tego, co nazywamy trzecim plemieniem.
W trzecim plemieniu bierzemy najlepsze elementy z hardcore marketingu internetowego, ale dostarczamy je z pasją, osobistym głosem i wiarygodnością, którą mają do zaoferowania najlepsi blogerzy.
Content marketing jest najważniejszym narzędziem naszego plemienia. W rzeczywistości jest to narzędzie, które definiuje to plemię. Opanuj to, a gra będzie twoja.
Zapraszamy więc do dalszej części serii Content Marketing 101. W przyszłym tygodniu odbędzie się wywiad pokazujący, jak jeden z blogerów wziął ostre, złośliwe treści i przekształcił je w wysoce dochodowy biznes.
Czytaj resztę serii
- Trzy podstawy przełomowego Content Marketingu
- 49 kreatywnych sposobów na zysk z Content Marketingu
O autorze: Sonia Simone jest starszym redaktorem Copybloggera i założycielką niezwykłej komunikacji.