Dlaczego nikt nie linkuje do Twoich najlepszych postów (i co z tym zrobić)

Czy to brzmi znajomo?

Wybrałeś temat, o którym twoi idealni czytelnicy umierają, aby dowiedzieć się więcej. Możesz pisać na ten temat z autorytetem. Wybrałeś nawet interesujący punkt widzenia. Krótko mówiąc, masz zabójczy post, który powinien przynieść twojemu blogowi tysiące nowych czytelników.

Jesteś również na tyle mądry, aby zdać sobie sprawę, że musisz powiedzieć o tym innym ludziom. Wysyłasz więc e-mail do wszystkich najlepszych blogerów w swojej niszy, wskazując im post. Potem siadasz i czekasz, aż linki wejdą.

Ale nic się nie dzieje.

Nie masz żadnych linków. Nie otrzymujesz nawet odpowiedzi od żadnego z blogerów, które wysłałeś e-mailem. Sprawdzasz swoje statystyki i żaden z nich nawet nie kliknął linku, który im wysłałeś.

Nie, zostałeś zignorowany. I co gorsza, teraz zdajesz sobie sprawę, że nikt nie zwraca na ciebie uwagi. Zastanawiasz się, czy naprawdę mógłbyś być aż tak nikim, że nikt nawet nie przeczytałby Twojego e-maila?

Tak. Mógłbyś.

Najstarszy Mit Blogowania

“Treść jest królem.”

W zasadzie brzmi to dobrze. Stwórz naprawdę świetny kawałek treści, a otrzymasz wszystkie linki, na które możesz mieć nadzieję.

Może to też zadziałało, kilka lat temu. Sieć była dość spokojnym miejscem w porównaniu do tego, czym jest teraz, i łatwiej było ludziom zauważyć świetne posty na blogu.

Ale już nie.

Teraz wielki nie jest już wystarczająco dobry. Sieć jest pełna tak wielu niezwykłych treści, że blogerzy nie mają wystarczająco dużo czasu, aby przeczytać to wszystko, a tym bardziej link do niego.

Jeśli chcesz linki teraz, musisz być więcej niż wielki. Musisz być podłączony.

Sekret budowy popularnego bloga

Pamiętasz powiedzenie ” nie chodzi o to, co wiesz, tylko o to, kogo znasz?”

To trochę prawda. Przeciętny pisarz, który przyjaźni się z każdym członkiem Technorati 100, stanie się popularnym blogerem szybciej niż genialny pisarz bez przyjaciół.

Dlaczego? Ponieważ blogerzy częściej łączą się ze swoimi przyjaciółmi niż ktokolwiek inny. Jeśli napiszesz dość dobry fragment treści, który zainteresuje ich odbiorców, będą oni linkować do ciebie, głównie dlatego, że cię lubią.

Sekretem budowania popularnego bloga jest nie tylko pisanie ton błyskotliwych treści. Ma też mnóstwo dobrze skomunikowanych przyjaciół.

Jak zaprzyjaźnić się z popularnymi blogerami

Więc … jak masz zaprzyjaźnić się ze wszystkimi tymi popularnymi blogerami i zmusić ich do linkowania do najlepszych postów?

Tradycyjna mądrość mówi, że powinieneś linkować do swoich postów, mając nadzieję, że zauważą cię i zaczną czytać Twojego bloga. Czasami to działa, ale z mojego doświadczenia wynika, że musisz być trochę bardziej kreatywny. Oto kilka pomysłów na początek:

  • Napisz post gościa, który przyciąga duży ruch i uwielbia komentarze
  • Weź udział w konferencjach, na które chodzą wszyscy “kto jest kim” twojej niszy i sieciuj swój ogon
  • Zgłoś się do “głosowania” na wszelkie posty, które wciskają na portalach społecznościowych, takich jak Digg, Del.icio.us i StumbleUpon
  • Wyślij im nieodparte pytanie, mając nadzieję na wywołanie dyskusji
  • Pozostaw wiele naprawdę niezapomnianych komentarzy
  • Porozmawiaj z nimi w poście lub podcaście, zadając wiele inteligentnych pytań
  • Dołącz do ich prywatnego programu członkostwa (np. Teaching Sells) i twórz wiele inteligentnych postów na forach

Dawajcie, a otrzymacie

Nie mówimy tu o niczym nowym. Tak naprawdę sprowadza się to do jednej z najstarszych zasad perswazji: wzajemności.

Wbrew temu, co wielu ludzi myśli, blogerzy A-list nie są wyspami, oddzielnymi i samowystarczalnymi. Radzą sobie z problemami i irytacjami, tak samo jak inni. Jeśli możesz pomóc im ulżyć, podziękują i zapamiętają cię za to.

Kluczem jest znalezienie sposobów, które mogą być naprawdę przydatne dla nich. Zrób sobie istotne, a następnie wykorzystać tę okazję, aby rozpocząć budowanie relacji.

Daj mu kilka miesięcy, a następnie zacznij wskazywać im najlepsze i najbardziej odpowiednie treści. Prawdopodobnie będą linkować do ciebie za każdym razem, gdy zrobisz coś interesującego, przynosząc ci wielu czytelników. Zapoznają Cię również z innymi popularnymi blogerami, dając Ci szansę na zrobienie więcej przysług i rozszerzenie sieci.

To ciężka praca, ale warto. Jeśli włożysz tyle wysiłku w budowanie relacji, ile piszesz świetne treści, będziesz miał popularny blog w mgnieniu oka.

A jeszcze lepiej, zaprzyjaźnisz się z najciekawszymi ludźmi w sieci. To nagroda sama w sobie.

O autorze: Jon Morrow jest prezesem Boost blog Traffic. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, czego naprawdę potrzeba, aby zdobyć więcej czytelników, zbudować listę e-mail i stać się autorytetem w swojej niszy, zapisz się już dziś.

Total
0
Shares
Related Posts