Świat rozrywki i CGI od miesięcy faworyzuje film Avatar i wygląda na to, że nie można oglądać żadnego programu rozrywkowego, nie słysząc o przełomowej epickiej trójwymiarowości Jamesa Camerona.
I nawet jeśli Cameron wrócił do domu w zeszłym tygodniu bez obfitości Oscarów, których się spodziewał, wyreżyserowanie najbardziej kasowego filmu wszechczasów prawdopodobnie wyeliminuje żądło.
Ale pomimo wspaniałych efektów filmu i wyjątkowego świata, który tworzy, prawdopodobnie poczujesz się, jakbyś słyszał jego podstawową historię. W rzeczywistości, można bardzo dobrze przewidzieć zakończenie około godziny do filmu.
Co sprawia, że” Avatar ” jest tak wyjątkowy? Dlaczego stworzył tak fanatycznego obserwatora i czego może cię nauczyć o tworzeniu obserwujących za pomocą własnego bloga i treści marketingowych?
To, co stare, znów jest nowe
Podstawowe założenie Avatara polega na tym, że protagonista poznaje sposoby “wroga”, ale ostatecznie zyskuje głębsze zrozumienie tego, co jest stawką i staje po ich stronie, aby zniszczyć pierwotnych sojuszników bohatera.
Fabuła avatara została przyrównana do opowiadań science fiction Edgara Rice ‘ a Burroughsa i dziesiątek popularnych filmów, takich jak przeboje z Lat 90. Tańczy z wilkami.
Spisek avatara był już zrobiony. Ale publiczność nadal uczyniła go liderem kasowym.
Zamiast nudzić się na śmierć tą samą fabułą opowiadaną w kółko, wszyscy jesteśmy frajerami dla dobrej historii-nawet jeśli możemy zgadnąć, co się wydarzy na końcu.
Tylko dlatego, że możesz być trochę zmęczony swoją wypróbowaną i prawdziwą wiadomością, nie oznacza, że twoja publiczność jest. Stawiaj ich potrzeby na pierwszym miejscu.
Przywróć stare treści do pracy
Spójrz na swoje starsze treści – nawet rzeczy, które napisałeś, a które nie zostały opublikowane w Internecie.
I nie musisz się na tym zatrzymywać. Domena publiczna praktycznie pęka w szwach od mądrych porad i praktycznych sugestii z długo przed internetem, telewizją, a nawet radiem.
Albo, tak jak zrobiłem to tutaj z Avatarem, możesz wziąć coś, o czym ludzie myślą i wyobrazić sobie nowe podejście do tego.
Zadaj sobie pytanie-czy istnieje sposób, aby nadać im nowy, świeży kształt i sprawić, że będą one odpowiednie dla dzisiejszej publiczności?
Walt Disney zarobił fortunę, zamieniając stare bajki i baśnie w animowane historie. Dodał kilka poprawek, aby uczynić je bardziej niezapomnianymi i interesującymi dla nowego pokolenia dzieci, ale główne wątki pozostają niezmienione, nawet setki lat później.
Oto kilka świetnych sposobów na przerobienie treści:
- Przepisz nagłówek. Przeszedłeś długą drogę z pisaniem (czytasz Copyblogger, prawda?). Nadszedł czas, aby sprawdzić, czy ten wielki stary post z nudnym nagłówkiem z pierwszych dni mógłby użyć magii.
- Utwórz listę punktowaną. Listy są łatwiejsze do skanowania przez czytelników i uzyskania praktycznych pomysłów. Listy wydają się mówić na Twoich czytelników, a nie na ich, tak jak niektóre akapity.
- Przekształć to w serię. Jeśli okaże się, że to, co masz do powiedzenia na temat konkretnego starszego posta, staje się nieco dłuższe, dlaczego nie przerobić go na tygodniową serię? Mogą to być niektóre z najcenniejszych treści z kamienia węgielnego.
Nawiązywanie połączenia
Na Avatar rdzenni mieszkańcy planety mogą łączyć się z innymi roślinami i zwierzętami, dzięki czemu połączenia mogą być dzielone z prędkością myśli.
Jeśli chodzi o przeróbkę istniejących treści, nie wahaj się nawiązać własnych połączeń, korzystając z sieci mediów społecznościowych i zdobywając pomysły i opinie od grupy docelowej.
Stwórz własną wersję cyfrowego ogniska w mediach społecznościowych i zacznij szukać ekscytujących sposobów na wzbudzenie entuzjazmu wśród czytelników. Bez względu na to, na ile sposobów usłyszeli informacje wcześniej, możesz po prostu trafić na ten “moment żarówki”, który sprawia, że wszystko kliknie!
O autorze: Sherice Jacob jest autorką, copywriterką i projektantką, która sprawia, że jej życiową misją jest ulepszanie stron internetowych. Aby uzyskać więcej informacji na temat pisania, śledź @sherice na Twitterze.