Czy samouczek może przyciągnąć linki i ruch, jednocześnie sprzedając?
Wiemy, że dobrze napisany samouczek, który pozostaje mocno skoncentrowany na korzyściach dla czytelnika, może latać pod radarem “Sales-alert” i prowadzić do świetnych wyników. Było to prawdziwe w Internecie i poza nim, zanim blogowanie i media społecznościowe stały się duże.
Ten sam nacisk zorientowany na korzyści może również spowodować, że samouczek stanie się wirusowy, podobnie jak raporty PDF, darmowe e-booki i białe księgi za pośrednictwem poczty e-mail od początku komercyjnej sieci.
Spójrzmy więc na sprawdzony w czasie 10-stopniowy proces tworzenia edukacyjnego narzędzia marketingowego, które generuje zarówno szum, jak i sprzedaż.
1. Drill down on your topic
Skup obiektyw. Przyjdź do stołu z myślą o konkretnym temacie. Będziesz pisać o szerokim temacie czy wąskim? Co jest bardziej przekonujące?
2. Kto jest docelowym czytelnikiem?
Precyzyjnie określ swój idealny czytnik. Spróbuj wyobrazić sobie tego czytelnika w szczegółach, a następnie obsesyjnie miej na uwadze ten profil, formułując kluczowe korzyści, których dotyka Twój samouczek.
3. Jaki jest cel?
Niezależnie od tego, czy próbujesz generować subskrybentów, potencjalnych klientów czy sprzedaż, pamiętaj o swoim ostatecznym celu i unikaj błądzenia poza torem. Narracja powinna podróżować bezpośrednio z punktu A do punktu B, pozostając stale wciągająca.
4. Zarysuj go
Dobre wskazówki zaprowadzą cię do celu. Zarys pomaga rozbić rzeczy na łatwe do opanowania kawałki i utrzymuje Cię na dobrej drodze.
5. Wywiad z ekspertami
Jeśli nie jesteś jedynym ekspertem od treści, przepytaj inne źródła, aby uzyskać nową perspektywę. Przeprowadzając wywiady z ekspertami, należy zadać sondujące pytania, takie jak ” Dlaczego jest to ważne?”i” co z tego wynika?”
6. Zrób swoje badania
Bez względu na to, jak dobrze myślisz, że znasz temat, przeczytaj jak najwięcej na ten temat. Poszukaj analizy branżowej, informacji o konkurentach i wewnętrznych dokumentów, które mogą kryć w tajemnicy korzystny hak, który ma wpływ na wydajność.
7. Napisz najpierw tytuł
Twój tytuł jest nagłówkiem, więc stwórz odpowiedni i przekonujący tytuł, który zaprosi czytelników do dalszego zbadania twoich wysiłków. Zawsze pamiętaj, aby skupić się na korzyściach, jakie Twój samouczek przyniesie temu idealnemu czytelnikowi, składając obietnicę z tytułem, którą spełniasz z treścią.
8. Napisz stronę początkową
Masz ich uwagę, teraz zachować rozmach i otworzyć silny. Pierwsza strona ustawia scenę dla Twojego dokumentu, “mówiąc im, co im powiesz” i dlaczego ma to znaczenie. Ostrożnie twórz i udoskonalaj go do perfekcji, ponieważ sukces Twojego samouczka będzie zależał od tych słów otwierających.
9. Stay the course
Podziel papier na łatwe do opanowania komponenty. Nadal wielokrotnie udoskonalać, usprawniać, przeredagować i dostroić swoją wiadomość i pamiętaj, aby skupić się na swoim temacie, swoim celu i idealnym czytelniku.
10. Zdobądź kolejną parę oczu (lub trzy)
Aby uzyskać udoskonalenie, poszukaj redaktora – niezależnie od tego, czy jest to współmałżonek, przyjaciel, czy profesjonalny redaktor. Jak malarz jest ślepy na pominięte plamy na ścianie, tak też będziesz ślepy na błędy w pisaniu. Zanim wydałem Viral Copy, trzy osoby go przejrzały i wszystkie znalazły błędy, które inni przeoczyli!
(BONUS-niedostępny w sklepach)
11. Opowiadaj mnóstwo historii
To o wiele więcej zabawy dla czytelnika i sprawia, że czytają. I o to chodzi.
Myślisz, że to jakaś nowa strategia Web 2.0 / Digg / Delicious / Link?
Nie.
Ta lista kryteriów jest mniej więcej podstawą doskonałej książki Michaela Stelznera pisanie białych ksiąg. Podczas gdy termin “biała księga” jest zwykle używany do pisemnych samouczków marketingowych na poziomie korporacyjnym, nie daj się nabrać na myśl, że w jakiś sposób nie dotyczy ciebie.
Niezależnie od tego, czy chcesz nazwać to darmowym ebookiem, raportem specjalnym, czy serią blogów, metodologia jest taka sama. Michael przeprowadzi Cię przez to krok po kroku.
Ponadto ta sama struktura dotyczy również skryptów podcastu lub samouczka wideo.
Podstawowym instynktem, który sprawia, że ktoś przesyła białą księgę PDF pocztą e-mail, jest dokładnie ten sam impuls, który skłania kogoś do linkowania, Digg lub zakładki.
To wartość. A jeśli go stworzysz, nie tylko się rozprzestrzeni, ale też się sprzeda.
Subskrybuj Copyblogger dzisiaj!
Dodaj Copyblogger do Twoich ulubionych Technorati.