Czego Mydło Do Rąk Jergens Może Cię Nauczyć O Wytwarzaniu Fascynującej Kopii

Chcesz być lepszym pisarzem? Czytaj. To pewne. Im więcej czytasz i rozumiesz to, co napisali inni, tym bardziej możesz odróżnić dobro od zła lub różne techniki, które pakują cios.

Ale co powinieneś przeczytać?

Czy powinieneś czytać podręczniki i podręczniki, aby uzyskać porady? Czy powinieneś czytać beletrystykę i prace twórcze, aby uzyskać lepsze sztuczki opowiadania historii? Czy powinieneś czytać więcej poezji, aby nauczyć się barwy i pentametru?

Czytałam Opakowania Produktów … I ty też powinieneś.

Etykiety i opisy na wszelkiego rodzaju opakowaniach mogą nauczyć cię wiele o tym, jak zainteresować, zmusić i zachęcić czytelników do zostania kupującymi.

Odbierz skrzynkę stereo ze sklepu. Co mówi opis? Jak to się mówi? Czy uważasz, że to dobry stereo kupić tylko z tego, co czytasz? Jeśli odpowiesz tak, to copywriter, który napisał słowa watów i głośników niskotonowych, skutecznie wykonał dobrą robotę. Ucz się od tej osoby.

Zabawmy się z czymś blisko domu. Weź butelkę mydła do rąk. Jergens Sensations wystarczy. Teraz spójrz na tylną Etykietę:

Ożyw swoje zmysły egzotycznym naparem zmiażdżonej zielonej herbaty i świeżą, delikatną cytrynową werbeną.

Brzmi nieźle. Dlaczego? Jakie słowa robią różnicę? Jak są one przedstawione Tobie, czytelniku z brudnymi rękami? Etykieta mówi tylko, że “ten produkt zawiera zieloną herbatę i werbenę cytrynową” lub coś podobnego.

Co jeszcze się dzieje? Spójrz na dobór słów: egzotyczne, infuzyjne, delikatne-ładne nastrojowe słowa, Prawda?

Ta mała kopia sprzedaje Cię na uczuciach. Ta etykieta mówi ci, że te kuszące zapachy są wyjątkowe, że obudzą cię i sprawią, że poczujesz, że możesz przebiec milę. Wystarczy powąchanie.

Jest więcej:

Ta bogata, luksusowa formuła otula dłonie orzeźwiającym bukietem, jednocześnie delikatnie oczyszczając skórę. Twoje dłonie pozostają czyste, miękkie i świeżo pachnące.

W porządku. Kładą to na grubym w tym akapicie, ale spójrz na to, co zostało powiedziane, zwłaszcza ostatnie zdanie. Bierny język nie jest zbyt silny w pisaniu, i lepiej jest mieć jakieś działanie, ale ostatnie słowa, które pozostaną po przeczytaniu, są kluczowe.

Dlaczego pierwsze zdanie nie jest ważne? Cóż, jest. Istnieje kilka słów opisowych, takich jak bogaty i luksusowy, i istnieją zalety tego produktu, delikatne czyszczenie. (Szybka pomarańcza działa świetnie, ale czy naprawdę chcesz, aby ten szorstki pumeks wcierał się w delikatną skórę?)

Ważne jest też coś innego. Kopia na etykiecie przedstawia emocjonalne uczucie, dosłowną historię mycia rąk, która pozostawia prawdziwe poczucie ” aaahhh.”

Ale ostatnie zdanie bardzo się liczy. Czysto. Miękkie. Świeżo pachnący. Te słowa mówią ci, co otrzymasz z tego produktu. To obietnica marketingowa, efekt końcowy.

W trzech zdaniach ta etykieta opowiedziała ci historię, rozegrała twoje emocje, stworzyła nastrój i powiedziała dokładnie, co zapewnia produkt. Nie mniej, nie więcej.

Możesz zrobić to samo? Czy można wziąć na przykład środek odstraszający komary i sprawić, że konsument będzie chciał kupić go w trzech zdaniach lub mniej?

No dalej. Zrób zdjęcie w sekcji komentarzy. Zobaczmy, jak przekonujący możesz być.

Total
0
Shares
Related Posts