Jeśli masz lokalną firmę lub firmę, która jest skierowana do odbiorców w określonej lokalizacji geograficznej, będziesz chciał wyjść poza ogólne przewodniki dotyczące wyszukiwania i optymalizacji społecznej. Ten post przeprowadzi Cię przez kilka strategii marketingowych dla lokalnego wyszukiwania i marketingu w mediach społecznościowych.
Badanie słów kluczowych dla wyszukiwania lokalnego
Zanim będziesz mógł zoptymalizować swoją stronę, profile w mediach społecznościowych lub tekst kotwicy do budowania linków, musisz wiedzieć, jakich słów kluczowych chcesz użyć. Jeśli chodzi o lokalny marketing w wyszukiwarkach, kierujesz się nie tylko terminami branżowymi, ale także terminami geograficznymi.
Spójrzmy na przykład lokalnego biznesu hydraulicznego, który może mieć kilka lokalizacji w Waszyngtonie. Planując swoją strategię optymalizacji, pierwszą rzeczą, którą mogą zrobić, to przyjrzeć się niektórym słowom kluczowym określonym geograficznie + hydraulice, aby zobaczyć, ile razy są wyszukiwane, za pomocą narzędzia słów kluczowych Google AdWords.
Chociaż liczby mogą nie być dokładne, możesz być pewien, że biorąc pod uwagę powyższe dane, “seattle plumbing” jest wyszukiwany więcej niż “tacoma plumbing”, ale “tacoma plumbing” jest wyszukiwany więcej niż “everett” i “edmonds plumbing” razem wzięte. Kiedy zaczniesz od takich terminów, otrzymasz również dodatkowe sugestie oraz przybliżoną liczbę wyszukiwań tych fraz miesięcznie.
Chcesz spróbować innych sposobów, aby uzyskać pomysły na słowa kluczowe? Spróbuj wpisać swoje pomysły na słowa kluczowe w wyszukiwarce Google, a następnie przewiń w dół, aby zobaczyć powiązane wyszukiwania.
Możesz także spojrzeć na stronę swojego najlepszego konkurenta (tę, która zajmuje najwyższe miejsce dla głównej frazy słowa kluczowego), aby zobaczyć, jakie słowa kluczowe zajmuje, używając SEMrush. Darmowe konto pokaże Ci 10 słów kluczowych.
Korzystanie z kombinacji tych narzędzi i badanie innych lokalnych konkurentów w Twojej branży powinno pomóc ci opracować odpowiednie słowa kluczowe do wykorzystania w lokalnej optymalizacji wyszukiwania Twojej firmy.
Optymalizacja na miejscu pod kątem wyszukiwania lokalnego
Po ustawieniu słowa kluczowego następną rzeczą, którą będziesz chciał zrobić, to zoptymalizować własną stronę internetową pod kątem wyszukiwania lokalnego. Poinformuj Wyszukiwarki, jakie lokalizacje kierujesz, umieszczając informacje geograficzne, słowa kluczowe i frazy w określonych miejscach w Twojej witrynie, jak opisano poniżej.
Tytuł i meta opisy
Jeśli chodzi o wyniki wyszukiwania, ludzie najpierw zobaczą tag SEO title i Meta description Twojej witryny lub inny powiązany fragment z twojej witryny.
Należy pamiętać, że podczas wyszukiwania naprawa klimatyzacji seattle, ludzie zobaczą te słowa kluczowe pogrubione zarówno w tytule, jak i fragmencie strony internetowej. Spraw, aby te dwa obszary liczyły się do wyszukiwania lokalnego, wykonując następujące czynności:
- Lokalnie Zoptymalizowane Tagi Tytułu – Tag tytułowy SEO jest nadal jednym z najważniejszych elementów optymalizacji na stronie, nawet jeśli Google czasami wybiera alternatywne tytuły dla wyników wyszukiwania. Niezależnie od tego, należy nadal zakładać, że Google może wybrać określony tag tytułowy, aby połączyć się z witryną w wynikach wyszukiwania. W związku z tym będziesz chciał się upewnić, że zawiera on nie tylko twoje podstawowe słowa kluczowe, ale także Twoją lokalizację w ciągu 70 znaków.
- Lokalnie Zoptymalizowane Opisy Meta – Ponownie, Google może zamiast tego wybrać fragment tekstu z twojej witryny, ale nigdy nie zaszkodzi mieć zoptymalizowany opis meta. Upewnij się, że zawiera podstawowe słowa kluczowe, obszary, które obsługuje Twoja Firma i numer telefonu, jeśli to możliwe, w ciągu 165 znaków.
Lokalny adres i numer telefonu na wszystkich stronach
Innym dobrym sygnałem dla wyszukiwarek jest lokalny adres ulicy i numer telefonu na wszystkich stronach. Większość firm umieszcza te informacje w stopce swojej witryny. Upewnij się, że rzeczywiście jest w tekście, a nie w obrazie. Jest to dobre dla botów wyszukiwarek i dla ludzi na ich telefonach komórkowych, ponieważ Twój numer telefonu będzie klikalny!
Strony Związane Z Lokalizacją
Masz więcej niż jedną lokalizację, ale tylko jedną stronę internetową? To nie problem. Po prostu utwórz stronę w swojej witrynie specyficzną dla każdej fizycznej lokalizacji. W ten sposób każdy, kto szuka twojej firmy w danym regionie, mieście, stanie lub kraju, powinien zostać przekierowany na odpowiednią stronę.
Osadzanie Mapy
Jeśli wpiszesz adres w Mapach Google, możesz uzyskać kod HTML do osadzenia, aby dodać mapę do swojej witryny. Wystarczy kliknąć na ikonę linku, aby uzyskać kod.
Możesz również kliknąć link” Dostosuj”, aby wybrać rozmiar i inne funkcje mapy przed osadzeniem jej w witrynie.
Jest to świetny sposób, aby pomóc odwiedzającym Twoją witrynę łatwo znaleźć Twoją lokalizację, a kto wie, może powiedzieć botowi wyszukiwania Google więcej o Twojej lokalizacji.
Utwórz Geo Sitemap
Chcesz mieć pewność, że Google wie, gdzie jesteś? Następnie utwórz mapę geograficzną i plik KML dla swojej witryny. Geo Sitemap Generator ułatwia. Wystarczy wypełnić dane firmy, pobrać pliki i przesłać je do folderu głównego witryny.
Następnie przejdź do narzędzi dla webmasterów Google, dodaj swoją witrynę (jeśli jeszcze jej nie masz), zweryfikuj ją za pomocą kodu Google Analytics (dostępne inne opcje), a następnie dodaj adres URL mapy witryny geo w obszarze Konfiguracja witryny > mapy witryn. Zamiast czekać, aż Google dowie się, gdzie jesteś, powiedz, gdzie jesteś!
Katalogi Wyszukiwania Lokalnego
Po zoptymalizowaniu witryny pod kątem wyszukiwania lokalnego należy rozpocząć optymalizację poza witryną. Pierwsze miejsca, na które należy spojrzeć, to odpowiednie katalogi wyszukiwania lokalnego.
Poniżej znajduje się siedem najlepszych lokalnych katalogów wyszukiwania.
Google Places
Ostatecznym celem jest posiadanie najlepszej oferty Google Places. W przypadku lokalnych firm może to oznaczać, że Twoja firma pojawi się na pierwszej stronie powyżej niektóre z organicznych wyników wyszukiwania.
Aby rozpocząć, Dodaj lub zgłoś swoją firmę w Google Places. Podczas tworzenia profilu należy wypełnić jak najwięcej informacji i dodać do dziesięciu dodatkowych zdjęć. Możesz nawet połączyć pięć filmów z YouTube o swojej firmie.
Pamiętaj również, że możesz ukryć swój adres w swojej ofercie, wybierając “Tak, Ta firma obsługuje klientów w ich lokalizacjach.”Jest to świetna opcja dla firm domowych, które kierują się do lokalnych klientów. Po wybraniu tej opcji pojawi się pole wyboru, aby nie pokazywać adresu.
Po wypełnieniu profilu i naciśnięciu przycisku “Wyślij” musisz wybrać sposób weryfikacji swojej firmy. Niektórzy będą mieli możliwość natychmiastowej weryfikacji telefonicznej-inni będą musieli poczekać dwa do trzech tygodni na pocztówkę pocztą na adres firmy.
Po uruchomieniu profilu Google Places zachęcaj swoich klientów do przeglądu Twojej firmy. Pamiętaj również, aby monitorować swoje opinie biznesowe. Możesz odpowiadać na dobre lub złe recenzje jako właściciel. Jest to świetny sposób, aby pokazać swoje umiejętności obsługi klienta publicznie!
Możesz nawet użyć swoich odpowiedzi jako sposobu na reklamowanie swojej życzliwości dla potencjalnych klientów, jak zrobiła to powyższa firma. I nie martw się, jeśli klienci oceniają cię w innych witrynach, ponieważ wielu z nich podaje dane w Google Places.
Jedyną niefortunną częścią recenzji poza witryną jest to, że nie będą się one liczyć do liczby recenzji i gwiazdek wyświetlanych w wynikach wyszukiwania Google.
Podczas gdy Google umieszcza jedno z najważniejszych miejsc, w których można się znaleźć, musisz również utworzyć profile w innych witrynach, aby budować cytaty dla lokalnego SEO. Im bardziej spójne oferty masz w dodatkowych katalogach wyszukiwania lokalnego, tym lepsze będą Twoje lokalne rankingi.
Yahoo Local
Yahoo Local powinien być następny na twoim lokalnym wyszukiwania ofert i cytowań quest. Możesz dodać lub zażądać podstawowej oferty za darmo, która zawiera wszystkie istotne informacje: informacje kontaktowe, link do witryny, godziny, opcje płatności, adres e-mail, produkty i usługi.
Możesz też wybrać ulepszoną listę za $ 9.95 miesięcznie, która umożliwia dodawanie zdjęć, kuponów, opisu firmy o znaku 3000 i sloganu firmy o znaku-150. Możesz również uruchomić raport, aby zobaczyć liczbę wyświetleń i kliknięć, które otrzymałeś z ulepszoną ofertą. Fajna część o Yahoo Local w porównaniu do Google Places jest to, że weryfikacja odbywa się na koniec Yahoo i trwa kilka dni, aby przejść na żywo.
Bing Local
Usługa Bing Local umożliwia dodawanie lub ubieganie się o bezpłatną ofertę z maksymalnie dziewięcioma zdjęciami dla Twojej firmy. Jego system składania (Bing Business Portal) jest obecnie w wersji beta i nie jest najbardziej przyjazny dla użytkownika w porównaniu do Google lub Yahoo. Weryfikacja odbywa się pocztą i może potrwać od dwóch do trzech tygodni. Jedną z fajnych rzeczy na stronach lokalnych Bing jest to, że przyciąga recenzje z wielu innych lokalnych witryn wyszukiwania i, w przeciwieństwie do Google, całkowita liczba ocen i Gwiazdek ze wszystkich witryn jest wymieniona w lokalnych wynikach wyszukiwania Bing.
Yelp
Yelp jest jednym z najbardziej znanych lokalnych katalogów wyszukiwania. Możesz dodać lub ubiegać się o swoją ofertę firmy za darmo i dodać zdjęcia i wiele dodatkowych informacji poza danymi kontaktowymi. Właściciele firm mogą odpowiadać na opinie na swojej stronie, co jest plusem za wykazanie umiejętności obsługi klienta. Yelp oferuje również reklamy pay-Per-click w swojej sieci, dzięki czemu możesz uzyskać ofertę firmy przed większą liczbą osób.
Koło Kupieckie
Merchant Circle to kolejny popularny lokalny katalog, który pozwala firmom dodawać lub zgłaszać darmowe ogłoszenia z rozszerzonymi opisami, zdjęciami profilowymi i linkami do swoich stron internetowych. Oferuje również bezpłatne podstawowe statystyki dotyczące twojej oferty, takie jak słowa kluczowe napędzające ruch do Twojej oferty. Pokazuje również liczbę odwiedzających Twoją ofertę w ciągu ostatnich trzydziestu dni w porównaniu do średniej firmy i najlepszej firmy w Twojej kategorii na Merchant Circle. Możesz kliknąć na “kto to jest?”link, aby dowiedzieć się, kto jest liderem w Twojej kategorii, aby dowiedzieć się więcej o lokalnej strategii marketingowej twojego konkurenta.
Superpages
Superpages umożliwia firmom dodawanie lub zgłaszanie bezpłatnych ofert, które zawierają rozszerzony opis ich działalności, wiele kategorii, listę produktów i usług, jeden powiązany wizerunek firmy i link do ich strony internetowej. Możesz dodać lub zgłosić swoją ofertę firmy tutaj.
Yellow Pages
Yellow Pages umożliwia firmom dodawanie lub zgłaszanie bezpłatnych ofert, które zawierają rozszerzony opis ich działalności, wiele kategorii i link. Możesz również dodać dodatkowe zdjęcia do oferty firmy.
Dodatkowe Katalogi Lokalne
Szukasz więcej? Możesz użyć narzędzi takich jak Whitespark Local Citation Finder, które pomogą Ci znaleźć najlepsze lokalne katalogi dla Twojej firmy. Możesz także wyszukać nazwy swoich głównych konkurentów, aby zobaczyć, na których stronach są wymienione i upewnić się, że również tam się znajdziesz.
Dlaczego ważne jest, aby ubiegać się o swoje oferty
Jeśli firma istnieje wystarczająco długo, istnieje duża szansa, że firma jest już wymieniona z adresem i numerem telefonu. Mając to na uwadze, czy ważne jest, aby ubiegać się o swoją ofertę biznesową? Oczywiście! Wiele lokalnych katalogów nie ma żadnej metody weryfikacji, aby udowodnić, że ktoś Edytujący ofertę faktycznie należy do firmy.
Jeśli podejmiesz inicjatywę, aby zgłosić swoje oferty do głównych lokalnych katalogów i sieci, uniemożliwi to innym osobom modyfikowanie (lub nawet całkowite usunięcie) Twojej oferty.
Uzyskiwanie Lokalnych Opinii
Po potwierdzeniu profili firmowych w lokalnych katalogach wyszukiwania najważniejszą rzeczą, którą możesz zrobić, aby zwiększyć widoczność, jest otrzymywanie recenzji. Posiadanie pozytywnej oceny może pomóc podnieść swoją firmę w wynikach wyszukiwania, zwłaszcza w witrynach, które pozwalają odwiedzającym sortować firmy według liczby pozytywnych ocen.
Oto kilka wskazówek, jak uzyskać świetne recenzje wyszukiwania społecznościowego.
- Dodaj przyciski/odznaki do swojej witryny – Daj odwiedzającym witrynę znać, że mogą oceniać Twoją firmę w katalogach, takich jak Yelp, dodając linki do oferty firmy na twojej stronie.
- Zachęcaj do recenzji w swoim sklepie – Jeśli masz sklep lub restaurację, zachęcaj do lokalnych opinii, po prostu umieszczając wzmiankę lub link do Yelp lub innej oferty biznesowej na paragonach.
- Zachęcaj do recenzji za pośrednictwem wiadomości e-mail – Czy Twoja firma ma system zamówień online? Zachęcasz osoby, które kupują z twojej strony do zapisania się na Twoją listę mailingową? Jeśli tak, wyślij e-mail do osób po otrzymaniu zakupów i poproś o ocenę ich doświadczeń z Twoją firmą na wybranej przez Ciebie liście firm.
- Po Prostu Zapytaj – Jeśli codziennie kontaktujesz się z ludźmi w swojej firmie, po prostu poproś ludzi o dodanie opinii na temat Twojej firmy. Większość ludzi chętnie to zrobi.
Bez względu na to, jak wielki jest Twój biznes, nadal możesz napotkać złą recenzję. Jak wspomniałem wcześniej, wiele witryn, takich jak Google Places i Yelp, pozwala właścicielom firm indywidualnie reagować na ich recenzje. Pamiętaj, aby regularnie monitorować swoje recenzje i odpowiadać na nie w razie potrzeby. Pozostawienie złych recenzji bez odpowiedzi nie sprawia, że znikają. To po prostu sprawia, że odwiedzający Twój profil zastanawiają się, co, jeśli w ogóle, rozdzielczość niezadowolonych klientów otrzymał.
Odpowiadając na twoje złe recenzje, pokazujesz potencjalnym nowym klientom, że twoim celem jest upewnienie się, że wszyscy są szczęśliwi, bez względu na wszystko.
Budowanie linków dla lokalnych słów kluczowych
Po zbudowaniu lokalnych ofert biznesowych następną rzeczą, którą powinieneś zacząć, jest budowanie linków do swojej witryny. Pamiętaj, że nie chcesz przesadzać, ponieważ Google ciężko pracuje nad karą za nadmierną optymalizację, gdy mówimy. To powiedziawszy, istnieje wiele świetnych sposobów zdobywania linków.
Ponieważ omówiłem już taktykę budowania linków 10 i wykorzystanie mieszania linków, aby zmaksymalizować rankingi, Nie będę tutaj wchodzić w żadne bardziej ogólne strategie budowania linków. Zamiast tego przyjrzyjmy się niektórym opcjom łączenia lokalnego, w tym następującym opcjom:
- Powiązane Lokalne Firmy – Szukaj firm, które są w tej samej branży, ale nie są konkurentami. Sprawdź, czy te witryny mają strony zasobów, które prowadzą do innych firm podobnych do Twoich. Następnie sprawdź, czy możesz nawiązać dialog z właścicielem firmy i przekonać ich, dlaczego muszą mieć twój link wymieniony jako cenny zasób dla odwiedzających.
- Lokalni Blogerzy – Znajdź blogerów, którzy są w Twoim regionie, których odbiorcy mogą być zainteresowani Twoją firmą. Sprawdź, czy możesz zorganizować dla nich post gościa lub poprosić ich o wypróbowanie produktów lub usług w zamian za recenzję na swoim blogu.
- Ogólne Strony Zasobów Lokalnych – Wyszukaj lokalne zasoby biznesowe, które mogły nie pojawić się w wyszukiwaniu lokalnych katalogów i dowiedz się, czy możesz uzyskać listę swojej witryny.
- Konkurent Backlinks – Korzystając z narzędzi takich jak Moz Link Explorer, dowiedz się, jakie linki zwrotne mają witryny lokalnych konkurentów, aby sprawdzić, czy możesz również uzyskać na nich listę.
- Wydarzenia Lokalne – Bądź na poszukiwania wydarzeń w Twojej okolicy, takich jak konferencje branżowe, targi lub Pokazy. Sprawdź stronę internetową wydarzenia,aby sprawdzić, czy link do wystawców i sponsorów. Jeśli tak, zainwestuj jako wystawca lub sponsor wydarzenia, aby uzyskać link na swojej stronie.
- Lokalne Organizacje Charytatywne – Zwróć się do swojej społeczności, sponsorując i przekazując darowizny lokalnym organizacjom charytatywnym. Wielu będzie miało strony internetowe, które dziękują lokalnym sponsorom i darczyńcom, łącząc się z witrynami sponsorów i darczyńców.
Teraz, gdy omówiliśmy większość lokalnych baz marketingowych w wyszukiwarkach, przyjrzyjmy się lokalnym strategiom marketingu społecznościowego.
Marketing lokalny na Facebooku
Z 845 milionami aktywnych użytkowników miesięcznie, na pewno znajdziesz niektórych odbiorców docelowych na Facebooku. Oto kilka sposobów, aby upewnić się, że Twoja firma zostanie znaleziona przez użytkowników Facebooka w Twojej okolicy.
Optymalizacja strony na Facebooku dla lokalnych
Najlepszym sposobem na optymalizację strony na Facebooku dla lokalnych odbiorców jest upewnienie się, że jest ona skonfigurowana jako lokalna firma. Jeśli nie utworzyłeś swojej strony na Facebooku, utwórz ją jako lokalną firmę.
Jeśli już go utworzyłeś, możesz zmienić kategorię, w zależności od liczby fanów. Aby sprawdzić, w jakiej kategorii znajduje się Twoja strona, przejdź do panelu administracyjnego > Zarządzaj > Edytuj stronę, a następnie podstawowe informacje. Tutaj zobaczysz kategorię i podkategorię dla Twojej firmy.
Po skonfigurowaniu strony na Facebooku jako lokalnej firmy, wprowadź wszystkie lokalne dane, w tym adres zamieszkania, lokalny numer telefonu i godziny pracy. Jeśli nie chcesz podawać dokładnego adresu ulicy, możesz po prostu wprowadzić miasto, stan i Kod Pocztowy, aby dać użytkownikom przybliżoną lokalizację.
Jedną z rzeczy, o których należy wspomnieć w odniesieniu do nowego projektu stron na Facebooku, jest informacja o Twojej firmie. Zazwyczaj pokazuje kategorię firmy, lokalizację, numer telefonu i godziny pracy.
Możesz sprawić, że obszar pokaże swoją stronę, usuwając numer telefonu i godziny pracy ze szczegółów strony. Musisz tylko zdecydować, co jest ważniejsze dla odwiedzających – widząc numer telefonu na Stronie na Facebooku lub mając możliwość kliknięcia na swoją stronę. Jeśli chcesz, aby informacje o twojej lokalnej firmie pozostały nienaruszone, możesz również dodać aktualizację statusu z linkiem do swojej strony na Facebooku, a następnie przypiąć aktualizację statusu do góry strony, aby była widoczna w lewej górnej kolumnie.
Łączenie się z lokalną publicznością na Facebooku
Gdy Twoja strona na Facebooku zostanie zoptymalizowana lokalnie, będziesz chciał, aby Twoja strona była widoczna dla lokalnych odbiorców. Oto kilka prostych sposobów, aby to zrobić:
- Zaproś Znajomych – Przejdź do panelu administracyjnego > Utwórz obszar odbiorców i użyj opcji zaproś kontakty e-mailowe, aby zaprosić swoje kontakty e-mail, aby stać się Fanem strony firmowej. Następnie użyj opcji Zaproś znajomych, aby zaprosić znajomych na swój profil osobisty, aby również zostać fanem. Pamiętaj, aby zaprosić kontakty w swoim regionie, aby uzyskać najbardziej ukierunkowaną grupę odbiorców dla Twojej strony.
- Zostań fanem lokalnych stron biznesowych – Ponownie, będziesz chciał uniknąć konkurentów, ale stać się fanem powiązanych lokalnych stron biznesowych, używając Facebooka jako swojej strony i polubienia strony. Gdy staniesz się fanem, będziesz mógł wchodzić w interakcje z lokalną stroną biznesową poprzez komentowanie jej aktualizacji. Twoje komentarze będą wyświetlane jako autor Twoja strona. Zapewni to ekspozycję Twojej firmy na docelowych odbiorców i, miejmy nadzieję, doprowadzi do nowych lokalnych fanów Twojej strony.
- Aktualizacje statusu celu według lokalizacji – Wysyłaj aktualizacje statusu tylko do osób w określonych lokalizacjach, zmieniając menu rozwijane dla aktualizacji statusu z publicznego na ukierunkowane według lokalizacji/języka. Możesz tam określić odbiorców w określonym kraju, stanie i/lub mieście.
- Użyj Reklam Na Facebooku – Facebook reklamy są stosunkowo niedrogim sposobem kierowania użytkowników Facebooka w Twoim regionie. Wybierz stronę na Facebooku jako miejsce docelowe reklamy, a następnie użyj opcji kierowanie lokalne, aby wyświetlić reklamę osobom tylko w określonym kraju, stanie, prowincji, mieście lub kodzie pocztowym.
Marketing lokalny na Twitterze
Chociaż Twitter może nie mieć tak dużej publiczności, ma 100 milionów aktywnych użytkowników. Znacznie łatwiej jest również zdobyć obserwujących, ponieważ możesz wchodzić w interakcje z ludźmi, bez nich nawet za tobą. Oto kilka sposobów, aby upewnić się, że Twoja firma zostanie znaleziona przez użytkowników Twittera w Twojej okolicy.
Optymalizacja profilu na Twitterze dla lokalnych
Dzięki profilom na Twitterze nie musisz się martwić o ich właściwą kategoryzację od samego początku, aby były przyjazne lokalnie. Wszystko, co musisz zrobić, to kilka drobnych zmian w swoim profilu na Twitterze. Pamiętaj, aby podać konkretną lokalizację w swoich informacjach na Twitterze, a także lokalną frazę kluczową w swoim biuletynie na Twitterze.
Pomoże to każdemu, kto szuka lokalnych firm na Twitterze, aby łatwo znaleźć Twoją.
Łączenie się z lokalną publicznością na Twitterze
Jak wcześniej wspomniano, pamiętaj, że na Twitterze możesz komunikować się z każdym, niezależnie od tego, czy ta osoba cię śledzi, po prostu podając swoją nazwę użytkownika @w aktualizacji statusu. Oto, jak możesz zwiększyć lokalną publiczność na Twitterze:
- Sprawdź obserwujących dla lokalnych firm – Szukaj lokalnych firm na Twitterze w swojej branży (w tym konkurentów) i rzuć okiem na ich zwolenników. Są szanse, że mogą być również zainteresowani Twoją firmą.
- Śledź Lokalne Dyskusje – Użyj zaawansowanego wyszukiwania Twittera, aby monitorować rozmowy na podstawie określonych słów kluczowych od użytkowników w pobliżu określonego miejsca, które mogą być określone przez nazwę lub kod pocztowy.
- Wypróbuj aplikację Twitter Maps na Bing – Bing oferuje kilka aplikacji zwiększających funkcjonalność swoich map, w tym aplikację na Twitterze. Aby uzyskać dostęp do tej aplikacji, przejdź do eksploruj aplikacje map i wybierz Mapy Twittera. Powiększ swoją lokalizację na mapie i zobacz tweety wysłane w Twoim regionie.
Gdy znajdziesz osoby, które pasują do Twojej docelowej, lokalnej grupy demograficznej, pamiętaj, aby śledzić je na Twitterze. Nie wystarczy jednak kliknąć przycisk “Obserwuj”. Pamiętaj, aby śledzić ich aktualizacje i wchodzić z nimi w interakcje. Druga część jest kluczowa, jeśli spodziewasz się, że w zamian uzyskasz lokalnych obserwatorów na swoim profilu na Twitterze.
Marketing lokalny na LinkedIn
LinkedIn to najlepsza sieć społecznościowa dla profesjonalistów; dlatego jest to idealna Sieć dla profesjonalistów biznesowych. Poniżej znajdują się sugestie dotyczące tego, jak możesz rozwijać lokalną publiczność na LinkedIn.
Optymalizacja profilu na LinkedIn dla lokalnych
Aby upewnić się, że Twój profil jest przeznaczony dla każdego, kto szuka profesjonalistów w Twojej okolicy, upewnij się, że w ustawieniach podstawowych informacji profilu wpisałeś prawidłową lokalizację. Następnie, w celu optymalizacji słów kluczowych, Uwzględnij swoją lokalizację w nagłówku profilu. Pamiętaj również, aby wymienić lokalizacje w obecnych i poprzednich doświadczeniach zawodowych.
Łączenie się z lokalną publicznością na LinkedIn
LinkedIn chce, abyś łączył się z ludźmi w prawdziwym życiu, w przeciwieństwie do sieci takich jak Twitter, gdzie zachęcamy do śledzenia każdego, kogo po prostu interesuje. Aby uzyskać więcej połączeń lokalnych na LinkedIn, wykonaj następujące czynności:
- Zaproś Połączenia E-Mail – Najlepszym sposobem na rozpoczęcie budowania połączeń LinkedIn jest importowanie połączeń e-mail do LinkedIn. LinkedIn pozwoli Ci wówczas zaprosić do swojej sieci każdego, kto jest na LinkedIn.
- Połącz się ze współpracownikami i absolwentami – Po nawiązaniu połączenia ze wszystkimi osobami w książce adresowej możesz połączyć się z obecnymi i byłymi współpracownikami, a także absolwentami uczelni, do której uczęszczałeś.
- Otwarte Grupy Networkerów – LinkedIn Open Networkers (Lwy) to ludzie, którzy chcą otwarcie łączyć się z jak największą liczbą osób na LinkedIn. Szukaj open networkers w grupach LinkedIn dołącz do kilku grup Lwów, a następnie zacznij przeglądać listę członków. Będziesz mógł korzystać z grupy poprzez “jak znasz osobę”w formularzu LinkedIn connect. Następnie po prostu dołącz prywatną wiadomość wyjaśniającą, dlaczego chcesz się z nim połączyć, np. próbujesz nawiązać więcej lokalnych połączeń na LinkedIn.
- Lokalne Grupy Networkingowe – Podczas wyszukiwania grup, należy również szukać lokalnych grup sieciowych. Po spędzeniu czasu na angażowaniu się w Lokalne Grupy, możesz zacząć łączyć się z innymi członkami.
- Wyślij E-Mail Do Swoich Lokalnych Kontaktów – Pamiętaj, że kontakty LinkedIn nie są przeznaczone do spamowania. To powiedziawszy, możesz przejść do swoich połączeń i filtrować je według lokalizacji. Następnie możesz wybrać osoby w określonej lokalizacji do wysłania wiadomości e-mail, jedną lub więcej naraz. Prawdopodobnie powinieneś wysłać e-mail do wszystkich indywidualnie i w spersonalizowany sposób, jeśli to możliwe. Jeśli nie, może to być dobry sposób, aby uzyskać ważną wiadomość do wielu lokalnych kontaktów jednocześnie.
Lokalny Marketing na Foursquare
Ostatni, ale nie najmniej ważny w obiegu społecznościowym jest Foursquare, najlepsza sieć społecznościowa dla lokalnych firm. Jeśli masz lokalizację, którą chcesz podzielić się z publicznością, na pewno chcesz dodać lub zgłosić swoją firmę na Foursquare.
Optymalizacja profilu Foursquare pod kątem lokalnych
Strony biznesowe Foursquare są tak lokalnie zoptymalizowane, jak tylko się da, więc nie ma się czym martwić. Pamiętaj tylko, aby skorzystać z dodawania dodatkowych informacji o swojej firmie, w tym innych linków do profilu społecznościowego i linku do witryny.
Połączenie z lokalną publicznością na Foursquare
Najlepszą rzeczą, jaką możesz zrobić na Foursquare, jest zachęcenie ludzi do zameldowania się w Twojej firmie. Jednym z najlepszych sposobów na to jest oferowanie zachęt, takich jak rabaty lub kupony dla osób, które często sprawdzają się w Twojej firmie. Możesz oferować profity, tworząc specjalne oferty dla początkujących, przyjaciół, rojów (gdy wiele osób zamelduje się w tym samym czasie), lojalności i burmistrzów (osoba, która sprawdza się najbardziej w Twojej lokalizacji).
Powody, dla których zameldowanie jest tak potężne, to fakt, że w większości przypadków użytkownicy nie tylko zameldują się na Foursquare, ale także udostępniają swoje zameldowanie swoim odbiorcom na Twitterze i/lub Facebooku. Jest to świetny marketing szeptany, ponieważ ludzie częściej odwiedzają miejsca, w których byli lub polecali swoich przyjaciół.
Promuj zameldowanie w swojej lokalizacji biznesowej, umieszczając okno Foursquare na oknie swojej firmy, aby przypomnieć ludziom o zameldowaniu. Pamiętaj również, aby reklamować swoją obecność Foursquare i promocje na swojej stronie internetowej, aby ludzie wiedzieli, że dostają wiele, gdy zameldują się w dniu przyjazdu.
Więcej Lokalnych Porad Optymalizacji Mediów Społecznościowych
Poniżej przedstawiono ogólne wskazówki, które pasują do prawie każdej sieci, która chce upewnić się, że jej obecność w mediach społecznościowych jest lokalnie zoptymalizowana i gotowa do zbudowania jeszcze większej lokalnej publiczności.
- Dołącz linki społecznościowe do swoich e-maili – Za każdym razem, gdy wysyłasz e-maile, niezależnie od tego, czy są to specjalne e-maile do ogólnej listy mailingowej, czy zwykłe e-maile do kontaktów, upewnij się, że podpis e-mail zawiera link do najlepszych profili społecznościowych.
- Dołącz przyciski społecznościowe na swojej stronie – Dodaj przyciski mediów społecznościowych lub odznaki do swojej witryny, aby odwiedzający mogli łatwo połączyć się z Twoją firmą. Możesz dodać je w nagłówku, pasku bocznym lub stopce swojej witryny.
- Dodawanie ogłoszeń towarzyskich do materiałów drukowanych i reklam – Czy masz broszury, wizytówki lub reklamy w lokalnych czasopismach lub gazetach? Pamiętaj, aby dodać proste “Śledź nas na Twitterze” lub “Znajdź nas na Facebooku” do tych elementów (i bezpośrednie linki, jeśli to możliwe).
- Bądź Aktywny – Pozostając aktywnym w sieciach społecznościowych pomoże znacznie w zachęcaniu do zaangażowania się w obecnych odbiorców.
- Zachęcaj Do Dzielenia Się – Jeśli tworzysz treści na swojej stronie internetowej w formie artykułów, biuletynów lub postów na blogu, pamiętaj, aby zachęcić odbiorców do dzielenia się nimi społecznie. Powinno to pomóc prowadzić nowy ruch na twojej stronie i połączenia z profilami społecznościowymi.
Analiza lokalna
Aby upewnić się, że lokalne strategie marketingowe osiągają lokalne wyniki, zapoznaj się z poniższymi analizami.
Google Analytics
Przeglądając ruch w witrynie, spójrz na dane demograficzne odbiorców Google Analytics.
Tutaj będziesz mógł sprawdzić, czy lokalni użytkownicy pozostają na twojej stronie dłużej niż inni odwiedzający, analizując czas na stronie, współczynnik odrzuceń i strony na wizytę. Jeśli masz ustawione cele w swojej witrynie, takie jak osoba dokonująca zakupu lub zapisująca się na listę mailingową, możesz sprawdzić, czy osoby w poszczególnych regionach realizują te cele częściej niż inne. Analizując dane, Możesz znaleźć dodatkowe regiony, do których chcesz kierować lokalne działania marketingowe.
Facebook Insights
Chcesz sprawdzić, czy dostajesz Polubienia od właściwych odbiorców? Zapoznaj się z informacjami na swojej stronie na Facebooku, aby zobaczyć dane demograficzne dotyczące polubień, zasięgu i osób mówiących o zawartości strony.
Jeśli zauważysz, że otrzymujesz więcej polubień poza docelową lokalizacją, musisz znaleźć lepsze sposoby na zachęcenie do wzrostu liczby odbiorców w wybranym regionie, takie jak tworzenie bardziej specyficznych dla lokalizacji treści lub ofert specjalnych na swojej stronie na Facebooku.
Wniosek
Jeśli wykonasz kroki, o których wspomniałem powyżej, powinieneś zacząć dostrzegać wzrost ruchu pieszego w swojej firmie. Rzeczą, o której należy pamiętać podczas wyszukiwania lokalnego i optymalizacji społecznej, jest to, że potrzeba czasu, aby zobaczyć wyniki. Nie oczekuj cudów w ciągu pierwszych 30, a nawet 60 dni. To zajmie miesiące, jeśli nie rok, zanim naprawdę zacznie działać.
Jakie inne lokalne taktyki wyszukiwania i optymalizacji społecznej stosujesz?