Aby skutecznie promować swój produkt lub usługę, musisz mieć unikalną koncepcję pozycjonowania. “Wielki pomysł”, który wyróżnia cię w świecie tonącym w ja też..
Istnieją światowej klasy przykłady udanych koncepcji, takich jak kultowe hasło FedEx: “kiedy Twoja paczka absolutnie, pozytywnie musi dotrzeć tam z dnia na dzień.”
Albo długoletnie slogany Nyquila: “noc, kaszel, ból, wąchanie, duszna Głowa, gorączka, lekarstwo na odpoczynek.”
Kiedy wymyślisz idealną koncepcję swojego produktu-najlepszy kąt, z którego możesz go sprzedać-wszystko inne wchodzi w grę.
Nagłówki, podtytuły, a nawet Uwaga-coraz zdanie otwierające wszystko stają się łatwiejsze do napisania.
Połącz świetny pomysł z odpowiednią ofertą i przyzwoitym wezwaniem do działania, a zaczynasz coś osiągać.
Znaczenie wglądu
Ale jak uzyskać ten genialny błysk wglądu, który pozwala odkryć najlepszy kąt, z którego sprzedać swój produkt? Większość czasu, kiedy siadamy do wymyślania nowych pomysłów marketingowych, to nic innego jak magiczne doświadczenie.
Czuję się bardziej jak stado mułów, niosących ciężkie ładunki na plecach, wspinających się po bardzo stromych górskich szlakach.
Ale od czasu do czasu — jeśli mamy naprawdę, naprawdę szczęście-doświadczamy dnia, w którym czujemy, że sięgamy do nieba i wkładamy rękę w pędzący prąd kreatywności, który zawsze płynie w chmurach.
Czujemy, że możemy po prostu podłączyć się i pozwolić, aby Pomysły płynęły z naszych rąk do strony. To naprawdę spektakularne dni.
Aby odnieść sukces w copywritingu – aby wymyślić idealną koncepcję dla każdego wpisu na blogu i każdego produktu, który sprzedajesz-Potrzebujesz więcej tych spektakularnych dni.
Kiedy więc próbujesz znaleźć najlepsze pozycjonowanie dla swojego nowego produktu, jak uzyskać ten niezwykle ważny błysk wglądu?
Twórczy proces poszukiwania wielkich pomysłów
Twoim pierwszym krokiem w znalezieniu najlepszego kąta sprzedaży produktu jest zawsze przemyślane i wyczerpujące studiowanie tematu. Potraktuj swoje badania poważnie i dowiedz się wszystkiego, co możesz na swój temat.
Legendarny” mad man ” David Ogilvy rozpoczął każdą ze swoich kampanii od intensywnych badań nad tym, do kogo dokładnie próbował dotrzeć. Następnie wziął ten wgląd i wpadł na wielki pomysł, który podsycił wiele reklam homerun, takich jak człowiek w koszuli Hathaway.
(Możesz być bardziej zaznajomiony z nowoczesnym knock off, Najciekawszym człowiekiem na świecie dla Dos Equis).
Kiedy poczujesz, że skończyłeś swoje badania, zapisz kilka możliwych wielkich pomysłów. Jeśli czujesz się ambitny, napisz podstawowy zarys, być może w formie manifestu, w jaki sposób zamierzasz wstrząsnąć status quo.
Jeśli inspiracji jeszcze nie ma, zanotuj kilka ogólnych pomysłów-lub kilka przemyśleń na temat rynku docelowego-i jak mogą skorzystać z produktu.
Następnie daj sobie miejsce na błysk wglądu, który prowadzi do wielkiego pomysłu. Oto sześć sugestii, jak zaprosić więcej przełomów …
1. Pozwól sobie na okres inkubacji
Odłóż swoje notatki i idź zrobić coś zabawnego. Wyprowadzaj psa, oglądaj film, pij kawę z przyjacielem lub tańcz. I nie myśl o swoim projekcie copywritingowym.
Nasze mózgi nadal pracują nad naszą kopią, nawet gdy robimy sobie przerwę i robimy coś zupełnie niezwiązanego. Okres inkubacji daje Ci dystans do pracy i pozwala na nawiązanie połączeń, które byłyby niemożliwe, gdybyś tylko wpatrywał się w swoje notatki i żuł końcówkę pióra.
Kiedy utkniesz na genialną koncepcję swojego produktu, zrób sobie przerwę, a następnie wróć do niego. Błysk wglądu prawdopodobnie nadejdzie w środku przerwy.
2. Współpracuj z różnorodnym zespołem
Niektóre z najlepszych prac twórczych na świecie pochodzą od firm, które świadomie zapylają swoje zespoły.
3M, The Scotch Tape i post-it wizards, okresowo rotują wszystkich swoich inżynierów do różnych zespołów, dzięki czemu regularnie otrzymują nowe (i świeże) spojrzenie na projekt.
Zespół zarządzający 3M zauważył, że praktyka ta regularnie zwiększa inwencję i innowacyjność. Technika ta nazywa się “mieszaniem pojęciowym” i pokazano, że działa w różnych sytuacjach.
Koncepcyjne mieszanie jest tak ważne dla geniuszy Filmowych w Pixar, że wbudowali je w plan ich głównego biura w Emeryville w Kalifornii.
Jedyne toalety w ogromnym budynku Pixara znajdują się w samym centrum budynku — a ponieważ każdy musi odwiedzić łazienkę, różni ludzie z różnych zespołów Pixara cały czas wpadają na siebie.
Dlaczego konceptualne mieszanie działa? Działa, ponieważ” outsiderzy ” zazwyczaj mają większą gotowość do rozmyślania nad informacjami i pomysłami, które początkowo nie wydają się warte rozważenia. Nowi projektanci przyjrzą się odległym analogiom i anegdotom i nawiązają niezwykłe połączenia, których ludzie zanurzeni w problemie zazwyczaj nie mogą.
Więc spędzaj czas w grupach ludzi, którzy są różni od Ciebie i dyskutuj z nimi o swoich pytaniach. Zapytaj ich, w jaki sposób możesz sprzedać swój produkt lub usługę i jaki niezwykły i niezwykły kąt możesz użyć.
3. Move your body
Pływanie, bieganie, joga, podnoszenie ciężarów lub każda praktyka, która regularnie rzuca ci wyzwanie fizycznie, pomoże Ci również zdobyć wgląd i nawiązać nowe połączenia.
Cynthia Morris z Original Impulse, trener kreatywności i facylitator, mówi: “przerwa w pracy daje cenną przestrzeń mentalną” i zachęca swoich klientów do dodawania ćwiczeń jako ważnego elementu procesu twórczego.
4. Nie spiesz się
Daj sobie trochę czasu na przemyślenie swojego produktu, odbiorców i pomysłów. Jeśli dasz sobie tylko dzień, aby wymyślić swój wielki pomysł, prawdopodobnie zawiedzie. Daj sobie przestrzeń do zabawy, inkubacji, przesiąkania i zebrania zespołu, aby omówić pewne sprawy.
5. Z drugiej strony-zastosuj mały nacisk
Kreatywność działa lepiej pod niewielką presją. Nie daj sobie miesięcy (lub lat), aby wymyślić koncepcję — długi czas realizacji skusi cię do zwlekania.
6. Podróże
Jeśli możesz podróżować — wydostać się z domu, miasta, a nawet kraju — twoja kreatywność wzrośnie. Cynthia Morris mówi o związku między podróżą a insight:
Moim ulubionym stylem zwiedzania jest wędrowanie z małym lub żadnym planem … prawie zawsze napotykam coś niezwykłego, co rodzi nowy pomysł na moją pracę. Losowe lub nieplanowane zdarzenia są złotem dla procesu twórczego.
Więc odepchnij to krzesło i wybierz się na małą wycieczkę — pieszo, samochodem, pociągiem, statkiem lub samolotem. Będziesz zaskoczony tym, co bąbelki aż do powierzchni.
Wpuszczanie Inspiracji
Twój wielki pomysł-unikalna historia Twojego produktu lub usługi-jest jedną z najważniejszych rzeczy do stworzenia, gdy rozpoczynasz nową kampanię marketingową online lub ogólne podejście do content Marketingu.
To o tyle ważne, że warto wkładać regularny, świadomy wysiłek w zapraszanie muzy do regularnego odwiedzania. Jeśli konsekwentnie tworzysz przyjazne środowisko do wglądu i innowacji, twoje wielkie pomysły będą lepsze, a Twoja firma wzrośnie.
Więc rozwiń czerwony dywan dla tych wielkich pomysłów. Czekają na odpowiedni moment, by zapukać do Twoich drzwi.