W idealnym świecie można budować świadomość marki organicznie, nie wydając ani grosza.
Ale jak oboje wiemy, świat, w którym żyjemy, jest daleki od doskonałości. Przychodzi czas, kiedy każda firma musi zacząć uruchamiać płatne reklamy.
Jednak tylko dlatego, że płacisz za reklamy, nie musi to oznaczać, że odniesiesz sukces. Widziałem niezliczone firmy cios ich budżety marketingowe na nieudane kampanie, ponieważ nie mieli odpowiedniej strategii.
Pierwszym elementem każdej udanej kampanii reklamowej jest wybór odpowiedniej platformy. YouTube jest prawdopodobnie najlepszą siecią do wyświetlania reklam. Oto dlaczego.
Ponad 1,9 miliarda użytkowników odwiedza YouTube każdego miesiąca. Ci ludzie oglądają miliard godzin wideo każdego dnia.
Według Alexy, YouTube jest drugą najpopularniejszą stroną internetową na świecie, ustępującą tylko Google. Ponadto użytkownicy spędzają średnio 8 minut i 42 sekundy na korzystaniu z platformy każdego dnia. To tylko 42 sekundy mniej niż średnia dzienna Facebooka. YouTube ma średnio pięć unikalnych odsłon dziennie na użytkownika, jak również.
Facebook, Instagram, Snapchat, Google Maps i Gmail to najpopularniejsza aplikacja mobilna na iOS w 2018 roku.
Statystyki reklamowe na YouTube są równie imponujące.
Użytkownicy są uważni podczas 83% reklam mobilnych YouTube. Aby umieścić to w perspektywie dla Ciebie, średni wskaźnik uwagi dla reklam telewizyjnych wynosi około 45%.
84% konsumentów kupiło coś po obejrzeniu filmu o tym.
Użytkownicy, którzy oglądają co najmniej 30 sekund reklamy w YouTube, 23 razy częściej subskrybują kanał tej marki, oglądają więcej filmów tej marki, udostępniają film lub odwiedzają wizytę. Ludzie dziesięć razy częściej podejmują te działania, nawet jeśli są tylko narażeni na reklamę w YouTube.
Krótko mówiąc, YouTube nadal rośnie popularność bez oznak spowolnienia. Reklamy na tej platformie mają wyjątkowe wskaźniki wydajności.
Teraz, gdy rozumiesz, dlaczego powinieneś reklamować się w YouTube, nadszedł czas, aby dowiedzieć się, jak. Wyjaśnię wszystko, co musisz wiedzieć o tym, jak wyświetlać reklamy na YouTube w tym przewodniku.
Krok # 1: Utwórz kanał YouTube i konto Google Ads
Zacznijmy od podstaw. Zanim będziesz mógł kontynuować, musisz mieć skonfigurowane konta na dwóch platformach.
- YouTube
- Reklamy Google
Zakładam, że większość z was już je ma. Jeśli tak, możesz o tym pominąć. Ale dla tych z Was, którzy nie mają jednego, drugiego, lub obu, to będzie twój pierwszy krok.
Krok # 2: Prześlij swoją reklamę
Po skonfigurowaniu profili wystarczy przesłać reklamę wideo do YouTube.
Na pulpicie nawigacyjnym YouTube poszukaj małej ikony kamery wideo w prawym górnym rogu. Jeśli klikniesz na niego, pojawi się menu z dwiema opcjami.
- Prześlij wideo
- Go live
Wybierz Prześlij wideo, jak już wyróżnione powyżej, aby wylądować na tym ekranie.
Stąd Możesz również zdecydować, kto może zobaczyć Twój film. Oto opcje:
- Publiczne
- Unlisted
- Prywatne
- Zaplanowane
To zależy wyłącznie od Ciebie. Jeśli chcesz, aby Twoje reklamy były oddzielone od Treści udostępnianych na Twoim kanale, zachowaj je jako prywatne. Alternatywnie, jeśli chcesz użyć treści kanału jako reklamy, wybierz opcję publiczne lub zaplanowane.
Myślę, że prywatny jest lepszy, ponieważ daje możliwość uruchamiania ukierunkowanych reklam bez przesyłania nieistotnych treści do Twojego kanału. Łatwiej jest kontrolować rzeczy w ten sposób i zawsze możesz zmienić ustawienia prywatności po przesłaniu filmu.
Krok # 3: Utwórz nową kampanię
Teraz będziesz odchodzić od YouTube i kierować się reklamami Google. Od tego momentu będziesz mógł rozpocząć nową kampanię.
Wybierz “kampanie” z menu po lewej stronie ekranu.
Po przejściu na tę stronę możesz rozpocząć nową kampanię, klikając znak plus lub nową kampanię. Oba zostały wyróżnione na powyższym zrzucie ekranu.
Krok # 4: Wybierz swój cel
Technicznie rzecz biorąc, jest to opcjonalny krok. Google Ads daje Ci możliwość kontynuowania bez wybierania celu, ale zdecydowanie jest to w Twoim najlepszym interesie.
Oto twoje opcje:
- Sprzedaż
- Leads
- Ruch na stronie
- Uwzględnienie produktu i marki
- Świadomość marki i zasięg
- Promocja aplikacji
Wybierając cel, Google Ads automatycznie zasugeruje ustawienia kampanii, które będą optymalne dla Twoich reklam. Reklamy wideo będą dostępne dla wszystkich tych wyborów, z wyjątkiem promocji aplikacji.
Krok # 5: Wybierz typ kampanii
Teraz musisz wybrać rodzaj kampanii, którą chcesz prowadzić. Ten wybór określa, gdzie będą wyświetlane reklamy.
Oczywiście, dla naszych celów tutaj dzisiaj, masz zamiar wybrać opcję wideo.
Jak widać z tego, co podkreśliłem powyżej, tego typu kampania dotrze do użytkowników na YouTube.
Krok # 6: Wybierz format reklamy
Teraz musisz wybrać sposób wyświetlania reklamy. Twoje opcje będą się różnić w zależności od celu, który wybrałeś w kroku # 4.
Oto bardziej szczegółowy opis twoich opcji:
- Reklamy TrueView – Te reklamy są w dwóch formach; In-stream i discovery. Reklamy w strumieniu są odtwarzane przed rozpoczęciem filmu i mogą być pomijane po odtworzeniu przez określony czas. Reklamy Discovery pojawiają się w wynikach wyszukiwania.
- Reklamy bez skippable In-stream – Jak sama nazwa wskazuje, tych reklam wideo nie można pominąć. Są one odtwarzane przed rozpoczęciem reklamy lub w środku dłuższych filmów (zwykle 10 minut lub więcej). W tym przypadku nazywa się je reklamami “mid-roll” non-skippable.
- Reklamy zderzaków – Reklamy w zderzaku trwają zaledwie sześć sekund i pojawiają się tuż przed rozpoczęciem odtwarzania wideo. Limit czasowy ogranicza to, co możesz zrobić, ale ten format może być częścią ogólnej strategii reklamowej YouTube.
- Karty sponsorowane – Te reklamy są wyświetlane w formie wyskakującego okienka z CTA. Zaczynają się jako mała ikona i rozwijają się po kliknięciu. Ponieważ karty są małe, nie są one bardzo nachalne dla użytkownika, i nie ingerują w wideo, które oglądają.
- Nakładki reklamowe – Nakładki są niezwykle proste. Są to w zasadzie banery reklamowe, które pojawiają się na dole ekranu. Mogą to być reklamy tekstowe lub obrazy.
- Wyświetlanie reklam – Reklamy wyświetlane są po prawej stronie stron YouTube nad listą sugerowanych filmów. Jest to kolejny format, który nie wymaga reklamy wideo.
Będziesz mieć również możliwość skonfigurowania sekwencjonowania reklam. Jest to proces pokazywania serii reklam wideo pojedynczej osobie. Każdy film w sekwencji zostanie przypisany krok lub numer, więc są one wyświetlane w odpowiedniej kolejności do osoby w czasie.
Sekwencjonowanie reklam może być używane do reklam TrueView In-stream, reklam w przerywniku lub ich kombinacji.
Krok # 7: skonfiguruj swoją kampanię
Jest prawdopodobne, że będziesz prowadzić więcej niż kampanię na YouTube. Więc ten krok jest kluczowym elementem dla utrzymania porządku.
Teraz jest Twoja ostatnia szansa, aby zmienić swój cel, zanim zaczniesz. Nadasz również nazwę kampanii, aby uzyskać do niej dostęp, aby dostosować ustawienia i monitorować wydajność.
Dla naszych celów dzisiaj właśnie nazwałem go “Test YouTube” jako przykład.
Następnie określisz budżet i strategię licytacji reklamy.
Możesz ustawić swój budżet na dwa sposoby. Całkowita kwota, którą wydasz na czas trwania kampanii (jak pokazano powyżej) lub dzienna kwota, którą chcesz wydać.
Istnieje sześć różnych opcji strategii licytacji.
- Maksymalny CPV – koszt za Widok.
- Maksymalny CPM – koszt za 1000 razy reklama jest wyświetlana.
- Target CPM – średni koszt na 1000 razy reklama jest wyświetlana.
- Widoczny CPM – koszt za 1000 razy reklama została wyświetlona (co najmniej 50% reklamy jest na ekranie przez dwie sekundy lub więcej).
- Docelowy CPA – automatyczne oferty oparte na akcji, rozliczane według stawki CPM.
- Maksymalizacja konwersji – automatyczne oferty skonfigurowane przez Google, aby dać ci największą liczbę konwersji, aby dopasować się do Twojego budżetu.
Polecam eksperymentowanie z jak największą liczbą opcji licytacji, aby zobaczyć, co daje najlepszy zwrot z inwestycji. W razie wątpliwości zawsze możesz skonfigurować docelowy CPA lub zmaksymalizować konwersje, aby Google Ads zautomatyzowało Twoje działania.
Podczas procesu konfiguracji kampanii będziesz mógł również dostosować takie rzeczy jak:
- Sieci
- Języki
- Lokalizacje
- Rodzaje zapasów
- Wykluczone treści
To jest pierwsza część dostosowywania, kto będzie widział Twoje kampanie. Następnie możesz podzielić to jeszcze bardziej, wybierając osoby, do których chcesz dotrzeć. Będziesz miał takie opcje jak:
- Płeć
- Wiek
- Status rodzicielski
- Dochód gospodarstwa domowego
- Zainteresowania i nawyki
- Wydarzenia z życia
- Wcześniejsze interakcje z Twoją firmą
Upewnij się, że jest to tak szczegółowe, jak to tylko możliwe, aby upewnić się, że Twoje reklamy docierają do właściwych odbiorców. Ostatnią rzeczą, którą chcesz zrobić, to marnować pieniądze na kampanię, która jest pokazywana niewłaściwej osobie.
Aby uzyskać pomoc w tym procesie, sprawdź mój przewodnik, jak zdefiniować grupę docelową.
Krok # 8: Wybierz słowa kluczowe i tematy
Oprócz wyboru, kto będzie wyświetlał Twoje reklamy, masz również możliwość wyboru rodzajów filmów, na których będą wyświetlane Twoje reklamy.
Przeprowadzaj więc badania słów kluczowych związane z Twoją marką, a także tego, czego będą szukać Twoi odbiorcy docelowi. Google Ads może generować pomysły na słowa kluczowe, jeśli wejdziesz na powiązaną witrynę wraz z marketingowymi produktami lub usługami.
Każdy temat będzie miał również podkategorie, aby zawęzić wyniki jeszcze bardziej. Na przykład, jeśli wybierzesz sztukę i rozrywkę, będziesz w stanie wybrać takie subtopy, jak:
- Gwiazdy
- Komiksy i animacje
- Wydarzenia i ogłoszenia
- Humor
- Filmy
- Sztuka wizualna i projektowanie
Cały ten proces ma na celu upewnienie się, że Twoje reklamy są powiązane z podobnymi filmami i wyświetlane odpowiednim odbiorcom.
Krok # 9: Wklej adres URL reklamy wideo
Wiem, że wydaje się, jak jakiś czas temu, ale pamiętasz z powrotem w Kroku #2, Kiedy kazałem ci przesłać reklamę na YouTube? Teraz nadszedł czas, aby okrążyć tam i skopiować adres URL reklamy.
Wkleisz go do tej sekcji Google Ads:
To ostatni etap procesu.
Ostatnią rzeczą, którą zrobisz, jest zatwierdzenie szczegółów, a następnie Twoja reklama zacznie być uruchamiana na YouTube.
Wniosek
Dla tych z Was, którzy nigdy wcześniej nie reklamowali się na YouTube, cały ten proces może czuć się nieco zastraszający lub przytłaczający.
Ale jak widać z przewodnika, który stworzyłem, cały proces można podzielić na dziewięć prostych kroków. Jeśli masz już konto YouTube i konto Google Ads, pierwszy krok jest już zakończony.
Rzeczywistość jest taka; YouTube jest królem, jeśli chodzi o treści wideo.
Ta platforma wciąż rośnie, a popularność i ludzie na całym świecie zużywają miliardy godzin treści wideo dziennie. Zaczynamy docierać do punktu, w którym biznes nie może sobie pozwolić na konkurowanie, jeśli nie ma aktywnej obecności na YouTube.
Jeśli zamierzasz wyświetlać płatne reklamy, równie dobrze możesz to zrobić na platformie takiej jak ta. Fakt, że wszystko jest uruchamiane za pośrednictwem Google Ads, ułatwia dostosowanie kampanii, aby upewnić się, że docierają do właściwych odbiorców.
Będziesz mógł skutecznie reklamować się na YouTube z łatwością, jeśli po prostu wykonaj krok po kroku proces, który opisałem powyżej.