Czy wiesz, jakie jest największe źródło ruchu na Twoim blogu? To nie są media społecznościowe ani bezpośredni odwiedzający…
Właściwie to Google. A jeśli tak nie jest, oznacza to, że nie myślałeś o swoim SEO we właściwy sposób.
Wystarczy spojrzeć na obrazek powyżej. Pokazuje, że Google napędza 40.51% ruchu do szybkiego kiełkowania.
Jak więc zapewnić, że twój blog jest zoptymalizowany pod kątem wyszukiwarek… poza instalacją wtyczki Yoast SEO? Wszystko, co musisz zrobić, to zadać sobie następujące pytania przed opublikowaniem następnego posta na blogu:
Słowa kluczowe
Nigdy nie powinieneś wypełniać swoich postów na blogu słowami kluczowymi, ale powinieneś je uwzględnić, gdy ma to sens i wydaje się naturalne. Oto kilka pytań związanych ze słowami kluczowymi, które powinieneś sobie zadać:
- Badania naukowe – czy przeprowadziłeś badanie słów kluczowych, aby zobaczyć, które frazy są popularne i związane z wpisem, który piszesz? Jeśli nie, ten post nauczy Cię, jak robić badania słów kluczowych.
- Nagłówek – czy uwzględniłeś słowa kluczowe w nagłówku? Twój nagłówek powinien być atrakcyjny i zawierać frazy, których ludzie mogą używać podczas wyszukiwania w Google.
- Pozycje – czy używasz nagłówków w treści swojego posta na blogu? Czy w tych nagłówkach umieściłeś jakieś słowa kluczowe? Google kładzie większy nacisk na słowa kluczowe, które mają większy rozmiar czcionki.
- Farsz – farsz ze słowami kluczowymi? Jeśli tak, może się okazać, że Twoje posty na blogu nie plasują się tak dobrze, jak gdyby pisały posty skupione głównie wokół czytelników.
- Kontekst – czy inne słowa w Twoim poście na blogu są związane z Twoimi głównymi słowami kluczowymi? Google jest jak słownik-patrzy na słowa kluczowe, a także synonimy, aby lepiej zrozumieć, o czym jest Twój post na blogu. Po prostu upewnij się, że nie próbujesz manipulować Google. Naturalnie używaj fraz związanych z głównymi słowami kluczowymi, gdy piszesz dla ludzi.
- Pierwsze 100 słów – czy używasz słów kluczowych w ciągu pierwszych 100 słów? Google kładzie większy nacisk na słowa i frazy, które są umieszczone w górnej części strony.
Linki wewnętrzne
Linki są prostym sposobem kontrolowania sposobu przekazywania PageRank z jednego wpisu na blogu do drugiego. Prosty wewnętrzny link może drastycznie wpłynąć na twoje rankingi. Oto kilka pytań związanych z linkami, które powinieneś sobie zadać:
- Krzyżowanie – czy łączyłeś się z innymi powiązanymi wpisami na blogu, które napisałeś w przeszłości? W ten sposób pomożesz zwiększyć ranking starszych postów.
- Stare posty na blogu – czy przeszedłeś do starszych postów na blogu i dodałeś linki do nowo napisanych postów? Powinieneś to robić co miesiąc, ponieważ twoje Starsze Posty mają tendencję do posiadania większego autorytetu niż nowsze. Upewnij się, że nie nadużywasz tej taktyki — używaj jej tylko wtedy, gdy ma to sens.
- Anchor text – czy twoje wewnętrzne linki są zbyt bogate w anchor text? Nie napychaj swoich linków wewnętrznych zbyt wieloma słowami kluczowymi, ponieważ zmniejszy to twoje rankingi. Upewnij się, że tekst zakotwiczenia zawiera tekst będący częścią naturalnego przepływu, a nie tylko słowa kluczowe.
Linki zewnętrzne
Czy wiesz, że linkowanie do zewnętrznych stron może pozytywnie wpłynąć na twoje rankingi? Oto kilka pytań, które należy sobie zadać, jeśli chodzi o Linki zewnętrzne:
- Powiązane blogi – czy łączysz się z innymi odpowiednimi zasobami w swoim poście? Pomaga to Google zidentyfikować, które blogi są odpowiednie dla Ciebie, i pomaga określić, jakie słowa kluczowe powinny być w rankingu.
- E-maile – czy wysyłasz e-mail do każdego webmastera, aby powiadomić ich, że połączyłeś się z nimi? Jest to prosty sposób, aby inni blogerzy udostępnili Twoje posty w sieci społecznościowej, a może nawet uzyskali kilka nowych linków zwrotnych.
Zawartość
Jak to się mówi… treść jest królem. A tekst, który piszesz w swoich postach, wpływa na to, co oceniasz, a nie oceniasz. Oto kilka pytań związanych z treścią, które możesz sobie zadać:
- Duplicate content – wzięłaś jakąś treść z innego źródła? Jeśli tak, upewnij się, że link do niego. Staraj się również unikać wysokiego odsetka duplikatów treści w swoim poście na blogu, ponieważ może to spowodować karę Panda.
- Cienka zawartość – czy twój blog jest cienki i przeciętny? Pisanie postów na blogu wyłącznie z powodów SEO to świetny sposób, aby zostać trafionym przez karę Pandy. Skup się na jakości treści zamiast na ilości.
- Długość – czy twój blog jest wystarczająco długi? Istnieje bezpośrednia korelacja między długością Twojego posta a jego rankingiem. Większość stron internetowych pozycjonowanych na pierwszej stronie Google zawiera co najmniej 2000 słów.
Adresy URL
Tworząc niestandardowe adresy URL, możesz zwiększyć szanse na ranking dla określonych fraz. Oto kilka pytań URL zadać sobie:
- Krótki – czy twój adres URL jest krótki i na temat? Krótsze adresy URL, które są bogate w słowa kluczowe, zwykle radzą sobie lepiej niż dłuższe.
- Słowa kluczowe – czy twój adres URL zawiera jakieś słowa kluczowe? Dołączając kilka słów kluczowych do adresu URL, otrzymasz niewielki wzrost rankingów.
- Liczby – czy twój adres URL zawiera co najmniej 3 unikalne numery? Aby zostać uwzględnionym w Google news, Twoje adresy URL muszą mieć 3 kolejne liczby, które są unikalne.
Obrazy
Zdjęcie mówi tysiąc słów i z tego powodu prawdopodobnie będziesz miał kilka w swoim poście. Dołączając obrazy, upewnij się, że zadajesz sobie następujące pytania:
- Nazwa pliku – czy nazwa pliku obrazu jest bogata w słowa kluczowe? Im bardziej opisowe są nazwy plików obrazów, tym lepiej będą one plasować się w wyszukiwarce obrazów Google.
- Tagi Alt – czy umieściłeś opisowy znacznik alt dla każdego obrazu? Dodając znaczniki alt do każdego z obrazów, pomożesz im awansować w wyszukiwaniu obrazów.
- Wymiary – czy szerokość i wysokość Twojego obrazu jest duża? Im większe wymiary, tym lepsze będą twoje rankingi.
- Rozmiar pliku – czy Twoje obrazy są tak małe, jak to możliwe w rozmiarze pliku? Skompresowane obrazy, które są nadal wysokiej jakości, mają tendencję do lepszej rangi.
- Kod do osadzania – czy podajesz kod do osadzania zdjęć? Gdy udostępnisz unikalne obrazy, takie jak infografiki, zauważysz, że ludzie będą chcieli je osadzić w swoich witrynach. Dzięki kodowi osadzania zwiększysz liczbę linków zwrotnych do swojego bloga, co z czasem zwiększy Twoje rankingi.
- Wyjątkowość – czy Twoje zdjęcia są oryginalne i wyjątkowe? Jeśli masz czas na zrobienie własnych zdjęć (lub zapłacenie komuś za ich zrobienie) i użycie ich w swoich postach, zauważysz, że te obrazy mają lepsze rankingi w wyszukiwaniu obrazów niż Zdjęcia stockowe.
Czas ładowania
Szybkość wpływa na rankingi. Im szybciej twój blog się ładuje, tym wyższe są Twoje rankingi. Oto kilka pytań, które należy sobie zadać, aby poprawić czas ładowania:
- Media – czy zoptymalizowałeś media, których używasz w swoim poście? Korzystanie z mediów, takich jak obrazy, filmy lub pliki audio, to świetny pomysł, ale muszą być zoptymalizowane pod kątem czasu ładowania. Możesz użyć Google PageSpeed, aby zoptymalizować swoje media.
- Javascripts – czy dodajesz jakieś dodatkowe skrypty JavaScript do swojego posta na blogu? Staraj się zminimalizować liczbę zewnętrznych skryptów, których używasz, ponieważ mają tendencję do spowalniania czasu ładowania.
Wniosek
Zadając sobie powyższe pytania 25 przed opublikowaniem nowego posta na blogu, upewnisz się, że przygotowujesz się do sukcesu SEO.
Nie zajmie ci więcej niż 5 do 10 minut, aby zadać sobie te pytania, a wyniki mogą być świetne. Od lat zadaję sobie powyższe pytania i pomogło mi to zdobyć ponad 100,000 odwiedzających wyszukiwarki na każdym z moich blogów każdego miesiąca.