Powiedzmy, że jesteś trenerem żywienia i potrzebujesz copywritera.
Skalujesz kalendarz redakcyjny swojego bloga i potrzebujesz pomocy, aby pozostać na szczycie wszystkich wspaniałych treści, które chcesz utworzyć.
Wyszukujesz w Internecie i znajdujesz strony internetowe dla dwóch różnych pisarzy. Nazwiemy ich Angelą i Betty.
Zakres tematyczny Angeli to zdrowie, technologia, historia, randki, Finanse, samochody, narty i “inne.”
Portfolio tematów Betty to diety wegetariańskie, diety niskowęglowodanowe, Jedzenie na odchudzanie, zdrowe przepisy, Jedzenie dla zdrowej skóry i inne tematy związane z żywnością.
Z którym pisarzem masz większe szanse się skontaktować?
Pewnie, sprawdzisz oba portfele, ale gdybyś miał czas, by skontaktować się tylko z jednym pisarzem, najprawdopodobniej skontaktowałbyś się z Betty.
Dlaczego?
Ponieważ Betty lepiej pasuje do Twoich potrzeb
Prawda jest taka, że Betty pisze o tych samych tematach, co Angela. A Angela jest równie utalentowana i ekspertką jak Betty w pisaniu o żywieniu.
Ale Betty stworzyła specjalną stronę internetową, która specjalnie promuje jej usługi pisarskie na temat zdrowego odżywiania. (Ma również strony na inne tematy, o których może dobrze pisać, od technologii po porady dotyczące relacji.)
Witryna Betty zorientowana na odżywianie spodobała się mniejszej liczbie potencjalnych klientów. Ale te, które did speak to byli przekonani, że będzie idealnie dopasowana do ich potrzeb.
Betty jest dobrze poinformowana. A Angela wygląda na kolejną pisarkę.
Moje doświadczenie z podejściem multi-site
Ten scenariusz zastosował się do mojej własnej strony internetowej, gdy prowadziłem firmę offline i działa równie dobrze na wielu stronach biznesowych.
Kiedy byłem właścicielem firmy offline i miałem tylko jedną stronę internetową dla wszystkich usług, które oferowałem w branży, moja firma cierpiała. Moja “ekspertyza” pojawiła się jako jack-of-several-trades-and-master-of-none.
Moja strona internetowa robiła to, co robi większość witryn biznesowych: promowała każdą oferowaną przeze mnie usługę.
Problem ze strategią strony jack-of-all-trades polega na tym, że firma nie jest wyspecjalizowana.
Konkurenci, którzy koncentrują się na dobrze zdefiniowanym temacie, zawsze wydają się mieć więcej wiedzy-niezależnie od tego, czy to robią, czy nie. Wszystko inne jest równe, zgadnij, kto wyląduje więcej klientów? I Zgadnij, która firma może żądać wyższych cen?
To specjalista, za każdym razem.
Jak konkurować z wyspecjalizowaną firmą?
Rozwiązanie jest proste.
Jeśli Twoja firma oferuje wiele usług, zbuduj stronę internetową dla każdego serwisu.
To właśnie zrobiłem, a wyniki przekroczyły moje oczekiwania.
Zostałem członkiem StudioPress Pro Plus, więc miałem dostęp do ogromny inwentaryzacja projektów do testów. To ułatwiło mi testowanie najlepszego motywu dla każdej usługi.
W ciągu 6 miesięcy moja nowa (specjalistyczna) strona internetowa otrzymywała dobry ruch z wyszukiwarek. Najlepszą częścią była ogromna liczba nowych klientów dla każdej oferowanej przeze mnie usługi (po przetestowaniu kilku projektów).
Faktem jest, specjalizacja sprzedaje. Zwłaszcza dzisiaj, gdy kupujący porównują tak wiele konkurencyjnych usług. Szukają tego, który się wyróżnia … i często jest to specjalista.
Jeśli chcesz, aby Twoja witryna biznesowa sprzedawała się lub sprzedawała lepiej, musi sprawić, aby Twoja firma wyglądała na wyspecjalizowaną.
Czy wszystkie firmy powinny stosować strategię multi-site?
Nie.
Test na to, kiedy warto zbudować dedykowaną stronę internetową, wygląda następująco:
Czy klienci serwisu a potrzebują serwisu B?
Innymi słowy, czy klienci poszukujący usługi a mogą być również na rynku Usługi B?
Jeśli odpowiedź brzmi zwykle “nie”, możesz skorzystać z budowy więcej niż jednej dedykowanej strony internetowej. Obie usługi są skierowane do różnych grup klientów, dlatego warto opublikować dwie dedykowane strony internetowe.
Oto przykład …
Dobrym przykładem odpowiedniego wykorzystania strategii multi-website jest Kancelaria Prawna.
Wiele kancelarii oferuje usługi w wielu dziedzinach prawa.
Z drugiej strony, wielu prawników, takich jak jedyni praktycy, praktykuje tylko jedną dziedzinę prawa.
W rezultacie jako ekspert w tej dziedzinie prawa pojawia się jedyna strona praktyka — specjalizująca się w jednej dziedzinie prawa.
Z kolei strona firmy full service daje potencjalnym klientom percepcja o byciu generalistami, nawet jeśli nie są.
Konsumenci i firmy potrzebujące adwokata do jednej sprawy prawnej zwykle nie potrzebują adwokata do innych rodzajów kwestii prawnych.
Na przykład osoba potrzebująca adwokata rozwodowego zwykle nie potrzebuje również adwokata do spraw obrażeń ciała lub obrony karnej. (Chyba, że naprawdę wylądowali w świecie kłopotów.)
Klient zazwyczaj potrzebuje tylko jednego rodzaju obsługi prawnej i oczywiście potrzebuje eksperta.
W ten sposób strony internetowe kancelarii prawnych, które kierują się do różnych segmentów klientów, są bardziej skuteczne. Strategia multi-website jest idealna dla kancelarii oferującej więcej niż jeden rodzaj obsługi prawnej.
Dowód jest w puddingu
Od czasu sprzedaży mojego biznesu offline, byłem konsultantem dla kilku firm.
Dla jednego klienta zbudowałem cztery strony internetowe. Każda witryna skierowana jest do odrębnej bazy klientów w jego firmie.
Ten klient ma również parasolową stronę internetową z listą wszystkich oferowanych przez niego usług. Analizowałem ruch i sprzedaż w ciągu ostatnich miesięcy 5 zarówno z docelowych stron internetowych, które zbudowałem, jak i z witryny parasolowej.
Dowody były jasne: Docelowe witryny mają znacznie wyższe współczynniki konwersji niż strona all-in-one.
Do dziś współczynniki konwersji dla stron internetowych korzystających ze strategii multi-site są prawie dwukrotnie wyższe niż jego strona parasolowa.
Ruch zwiększył się na całym
Ponieważ wyspecjalizowane strony internetowe, które zbudowałem, są ukierunkowane na słowa kluczowe Kupującego o długim ogonie.
Skutkuje to przyzwoitym docelowym natężeniem ruchu dość szybko z wyszukiwarek.
Przed zatrudnieniem mnie, jedyna strona mojego klienta otrzymała 100 do 120 unikalnych odwiedzających dziennie. Po uruchomieniu i optymalizacji strategii multi-site, całkowita liczba unikalnych odwiedzających dziennie we wszystkich witrynach ponad dwukrotnie.
To interesujące, ponieważ ruch na oryginalnej stronie mojego klienta pozostaje stabilny, mimo że dodaję witryny 4, Aby promować swój biznes. Strony internetowe, które zbudowałem, nie kanibalizują ich ruchu.
Efekt końcowy: mój klient generuje większą sprzedaż dzięki wzrostowi zarówno ruch i konwersja.
Szybka Uwaga:
Jeśli wybierasz się z podejściem wielu wyspecjalizowanych witryn, nie można zwracać ani kopiować treści z innych witryn.
Każda strona musi być unikalna i skupiać się na zupełnie innym temacie. Treść każdej witryny musi być napisana dla konkretnych klientów tej specjalizacji i oczywiście chcesz, aby Twoje strony internetowe pozostały faworyzowane przez wyszukiwarki.
Kto może skorzystać ze strategii multi-site?
Właściciele firm
Oczywiście, jeśli jesteś właścicielem firmy, możesz skorzystać z tej strategii, pod warunkiem, że pasuje do Twojej firmy. Ale proszę, nie wybiegaj i nie składaj floty stron internetowych. Do metody wielostanowiskowej należy podejść strategicznie.
Projektanci stron internetowych
Jeśli tworzysz strony internetowe, przejrzyj listę klientów i określ, czy jacyś klienci mogliby skorzystać ze strategii multi-site. Możesz stworzyć wielkie korzyści dla swoich obecnych klientów po prostu informując ich o tej strategii. I oczywiście, jest to również miły generator Dochodów dla ciebie.
Konsultanci SEO
Podobnie jak projektanci stron internetowych, konsultanci SEO mogą stworzyć możliwość optymalizacji większej liczby stron internetowych dla wybranych klientów.
Udało mi się osiągnąć sukces dzięki tej strategii metodą prób i błędów
Nie dość, że kilka lat temu musiałem zaryzykować tą strategią, to jeszcze musiałem przeprowadzić kilka testów.
Jak tylko miałem ruch do moich nowych witryn, przetestowałem kilka motywów WordPress do konwersji.
Zainstalowałem kilka motywów od kilku twórców motywów. W końcu odkryłem, że motyw Enterprise autorstwa StudioPress przekonwertował najlepszy dla konkretnej strony, którą budowałem.
Posiadanie licencji StudioPress Pro Plus All-Theme ułatwiło mi szybkie przetestowanie kilku projektów stron internetowych. Testowanie współczynników konwersji spowodowało różnicę w znalezieniu odpowiedniego motywu.
Jak zaprezentować swoją wiedzę
Kiedy twoi potencjalni klienci chcą ogólnego produktu towarowego, mogą udać się do ogromnego dostawcy “jack of all trades”, takiego jak Target lub Amazon.
Kiedy chcą specyficzne usługa lub produkt, który sprzedajesz, chcą eksperta. Chcą najlepszego rozwiązania swojego problemu.
Wszyscy wiemy, że strona internetowa Twojej firmy jest twarzą Twojej firmy. Nie próbuj pisać strony, która przemawia do każdego możliwego klienta, który mógłby kiedykolwiek skorzystać z Twojej usługi. Napisz do mniej czytelników, a zyskasz więcej klientów.
Czy zbudowałeś wyspecjalizowane strony internetowe dla swoich produktów lub usług? Jeśli tak, daj nam znać w komentarzach …
O autorze: Peter Lawlor jest współtwórcą B2Web, który jest stroną o informowaniu firm o budowaniu obecności w Internecie, z naciskiem na korzystanie z motywów WordPress, takich jak Genesis Design Framework dla WordPress.