Kary w wyszukiwarkach są strachem w świecie marketingu internetowego. Są zabójcze. Zaledwie kilka poprawek w wszechmocnym algorytmie może spowodować, że twój biznes online zniknie z toru. Jeśli nie będziesz ostrożny, kara zniszczy twój biznes.
Widziałem to. Musiałem prowadzić ludzi przez gówno, które wiąże się z karami. Po drodze odkryłem, jak unikać kar. W tym artykule wyjaśnimy krok po kroku, w jaki sposób można uniknąć kary algorytmicznej, pozostać w łaskach Google i utrzymać wysokie przychody.
Ale zanim zaczniemy, omówmy najpierw kary.
Są dwie rzeczy, które musisz zrozumieć na temat kar, o których mówię:
- Mówię o karach algorytmicznych w tym artykule – Istnieją dwa rodzaje kar wyszukiwarek-ręczne i algorytmiczne.
- Kara ręczna ma miejsce, gdy rzeczywisty człowiek w Googleplexie patrzy na Twoją witrynę i decyduje się umieścić kibosh na niej. Zazwyczaj otrzymasz powiadomienie Google Webmaster Tools.
- Algorytmiczna kara ma miejsce, gdy Twoja strona narusza Wytyczne dotyczące jakości Google w jakiś sposób i tracisz rangę. Google używa skomplikowanego algorytmu, który określa, gdzie Twoja witryna ma się skończyć, gdy użytkownicy wprowadzają zapytania. Jeśli robisz niegrzeczne rzeczy (w oczach algorytmu), to tracisz swój status w wynikach wyszukiwania. Dobry przykład można zobaczyć na powyższym wykresie.
- Mówię o zapobieganiu karze, a nie wychodzeniu z niej – Kiedy otrzymasz karę algorytmiczną, Twoje rankingi spadną w stosunku do tego, jak bardzo naruszyłeś wytyczne. Odzyskiwanie jest stopniowe, ale możliwe. Wyjaśnię, jak nie dać się zwalić.
Teraz, gdy już o tym zapomnieliśmy, oto sześć sposobów na uniknięcie kary algorytmicznej, a także dodatkowa infografika z jeszcze większą liczbą wskazówek, jak uniknąć kar poniżej na końcu.
Lekcja # 1: Poznaj zasady i postępuj zgodnie z nimi
Najważniejszą rzeczą jest to, że robisz dokładnie to, co każe Ci Google. Czy ci się to podoba, czy nie, oni ustalają zasady, i musisz za nimi podążać. Dni sztuczek SEO są już za nami.
To jest Regulamin.
Mówią ci po angielsku: “postępuj zgodnie z naszymi wskazówkami.”
Jeśli zarabiasz na życie w Internecie, to jest to twoja Biblia. Najprostszym sposobem na przestrzeganie zasad jest użycie jednej prostej strategii: twórz zabójcze treści dla odbiorców-bez sztuczek, po prostu twórz cholernie dobre treści.
Jest o wiele więcej, ale to podstawy bare bones.
Przeczytaj wytyczne. Wszystko, co wynika z tego artykułu, zakłada przestrzeganie wytycznych.
Lekcja # 2: Wykonaj audyt treści
“Audyt treści” brzmi nudno korporacyjnie, ale to brutalna rzeczywistość. Jest to jedyny sposób, aby wiedzieć, co robisz źle i wydostać się z celownika algorytmicznej kary.
Audyt treści nie musi być skomplikowany. Oto pomysł:
- Poznaj wytyczne Google.
- Dzięki tej wiedzy przejrzyj każdą stronę swojej witryny, aby upewnić się, że jest ona zgodna z wytycznymi. Upewnij się, że jakość treści jest wysoka, że nie ma zapychania słów kluczowych, że obrazy są oznaczone alt i że nie ma żadnych naruszeń. Niech będzie szczelny.
Jeśli Twoja witryna ma tysiące stron, użyj Google Analytics, aby kierować swoje najlepsze strony zgodnie z liczbą odwiedzin. Po prostu przejdź do zachowanie > zawartość witryny > wszystkie strony.
Zacznij od najlepszych stron ruchu i pracuj w dół.
Treści spamowe są główną przyczyną kar algorytmicznych. Ulepsz wszystkie swoje treści, a wygrasz połowę bitwy.
Lekcja # 3: Oczyść swój profil linków
Zbyt często ludzie czekają, aż otrzymają ręczną karę za wykonanie audytu profilu linków. Zamiast tego powinieneś grać w defensywne SEO, porządkując od czasu do czasu swój profil linków. To nie jest takie trudne, jak myślisz.
Jednym z najważniejszych czynników, które Google wykorzystuje podczas indeksowania witryny, jest jakość profilu łącza. “Profil linków” to lista twoich linków. Algorytm klasyfikuje Twoją witrynę w oparciu o dwie główne cechy tych linków:
- Jakość źródła linków – czy linki pochodzą z dobrej strony internetowej, czy ze spamowej strony?
- Anchor text używany dla linków – jaki jest tekst używany dla linku?
Możesz uzyskać listę wszystkich swoich linków z narzędzi dla webmasterów Google. Przejdź do wyszukiwania ruch > linki do swojej witryny.
Stamtąd kliknij ” Więcej “pod” kto łączy najwięcej.”Następnie kliknij” Pobierz najnowsze linki.”
Voila! Masz listę linków, których Google używa do rangi witryny. Przeglądaj tę listę co dwa miesiące. Szukaj:
- Linki spamujące
- Zoptymalizowany tekst zakotwiczenia
Gdy znajdziesz szkodliwe linki — i będziesz-wyślij wiadomość e-mail do webmastera witryny i poproś o usunięcie linku.
Jeśli webmaster nie zareaguje lub nie zastosuje się, użyj narzędzia disavow, aby usunąć link z profilu.
Spamowe linki zwrotne są drugą przyczyną kar algorytmicznych. Wyczyść swój profil linków i utrzymuj go w czystości, a prawdopodobnie nigdy nie otrzymasz kary algorytmicznej.
Jak na razie dobrze. W zaledwie trzech krokach opanowałeś sztukę unikania algorytmicznej kuli karnej.
Ale jest coś więcej, co musisz wiedzieć, aby naprawdę pozostać czystym.
Lekcja # 4: ogień SEO
Twoje SEO może wyrządzić więcej szkody niż pożytku. Nie zrozum mnie źle, kocham (niektóre) SEO. Ale są inne SEO i agencje, które mogą robić złowrogie rzeczy, aby zrujnować twoją stronę.
Nie uwierzysz, ile osób, z którymi rozmawiałem, zostało spalonych przez ich agencję SEO lub SEO i pozostawionych z ukaraną witryną.
Niektóre SEO nadal robią takie rzeczy jak:
- Spamowanie Twojej witryny niskiej jakości linkami z serwisów treści i katalogów.
- Korzystanie z przestarzałych technik, takich jak maskowanie, zoptymalizowane teksty kotwic i wypychanie słów kluczowych.
Zanim jednak pociągniesz za spust, rozpocznij otwartą rozmowę z SEO. Oto kilka pytań, które możesz zadać:
- Co dokładnie robisz na stronie? Jakie strony? Jakie treści? Jaki kod? Jakie wewnętrzne powiązanie? Pokaż mi.
- Jak zyskujesz linki zwrotne? Skąd się biorą? Pokaż mi strony. Jaki jest autorytet domeny każdej witryny, z której uzyskałeś linki zwrotne? Jakich tekstów kotwicznych używają? Skąd je masz?
Musisz zrozumieć, czy Twoje SEO sabotuje Twoją witrynę lub faktycznie jej pomaga.
Lekcja # 5: Bądź na bieżąco z aktualizacjami algorytmu Google
Jedynym sposobem, aby dowiedzieć się, czy łamiesz zasady algorytmiczne, jest zrozumienie zawsze zmieniającego się algorytmu.
Na szczęście istnieją sposoby, aby być na bieżąco ze zmianami. Dziennik zmian algorytmu Moz zapewnia bieżące raportowanie o każdej zmianie algorytmu.
Jeśli będziesz uważnie słuchał w społeczności wyszukiwania, usłyszysz o zmianach. Zazwyczaj to główne zmiany, takie jak Penguin lub Panda, mogą wpłynąć na Twoją witrynę.
Lekcja # 6: twórz świetne treści
Najlepsze zostawiłem na koniec. W dzisiejszym świecie wyszukiwania Nic nie ma większego znaczenia niż treść. Content marketing po prostu działa.
Oto, co musisz zrobić:
- Twórz treści konsekwentnie, ponieważ content marketing nie jest jedną i zrobioną rzeczą. Wymaga codziennej pracy.
- Produkować najlepsze pismo, że człowiek jest w stanie wyprodukować.
- Twórz różne rodzaje treści. Wiesz, jak uwielbiam infografiki i filmy. Są one cenne, udowodnione, że angażują użytkowników i zwiększają formy ruchu treści.
Kiedy tworzysz szalenie dobre treści, ludzie odwiedzają, klikają, uczą się, czytają, udostępniają i szaleją za tym. Linki przyjdą. Ranking wzrośnie. A co najlepsze, unikniesz kar.
Wniosek
Grając smart, można wygrać grę wyszukiwania. Zaczniesz intuicję, czego chce Google, jak działa algorytm i co musisz zrobić, aby odnieść sukces.
Widziałem to. Sukces Quick Sprout zawdzięczam mojej grze obronnej i umiejętnościom content marketingowym. Tysiące innych, którym pomogłem, również odniosło sukces. Wiem, że można uniknąć kary algorytmicznej, więc zrób wszystko, co w twojej mocy, aby jej uniknąć.
Aby pomóc ci uniknąć obecnych lub przyszłych kar Google, stworzyłem również infografikę, która pokazuje Ci więcej tego, co powinieneś, a czego nie powinieneś robić.