Wiesz, że dobre linki zwrotne są ważną częścią SEO. Wiesz, jak ważna jest praca przy budowaniu silnych linków zwrotnych. Rozumiesz wpływ zbyt zoptymalizowanego tekstu zakotwiczenia. Zdajesz sobie sprawę z toksycznego wpływu linków ze spamowych stron i katalogów. Ale jak ważne jest to naprawdę? A co więcej, w jaki sposób można uzyskać profil linków, który kocha Google?
Chcę wyjaśnić elementy “dobrego profilu linków” i podać sugestie, w jaki sposób możesz ulepszyć swój profil linków.
Znaczenie profilu linków dla SEO
Aby podkreślić ten punkt, chcę pokazać, jak ważny jest Twój profil linków.
2013 był wielkim rokiem w SEO wraz z wdrożeniem Penguin 2.0, wprowadzeniem kolibra i ogłoszeniem, zaraz po nowym roku, że sygnały społeczne nie są uwzględniane w algorytmie wyszukiwania.
Gdzie te wszystkie zmiany zostawiają nas, jeśli chodzi o znaczenie profilu linków?
To wciąż bardzo ważne.
Opierając się na testach, konsultacjach z innymi ekspertami branżowymi i dokładnej analizie istniejących danych, wymyśliłem wizualną reprezentację tego, jak ważny jest, jak sądzę, profil linków na stronie internetowej:
(Jeśli chcesz uzyskać bardziej szczegółowe informacje na temat możliwych czynników rankingowych, Zobacz listę czynników rankingowych Moz.)
Nie wiemy na pewno, ale opierając się na dokładnych badaniach, testach i doświadczeniu, myślę, że można bezpiecznie powiedzieć, że profil linków stanowi zdecydowaną większość rankingu witryny według algorytmu Google.
Kary, które Google nakłada na Witryny, są w dużej mierze oparte na profilach linków witryn. Kwestie, które najbardziej bezpośrednio wpływają na pozytywny ranking witryny, są integralnie powiązane z profilem linków tej witryny.
Profil linków jest niezwykle ważny, co oznacza, że musimy zadać następujące pytania:
Co to jest dobry profil linków?
oraz
Jak go zdobyć?
Co to jest dobry profil linków?
Odpowiedzmy na pierwsze pytanie.
Po pierwsze, pozwól mi wskazać, co to jest dobry profil linków nie. To nie tylko linki zwrotne.
Każde SEO powie Ci, że linki zwrotne są najważniejszym elementem SEO. Prawdziwy ranking idzie donikąd, chyba że istnieją linki zwrotne.
Jednak nie możesz po prostu przeglądać linków zwrotnych i zaniedbywać większego obrazu tego, co dzieje się z Twoim profilem linków. Profil linków to coś więcej niż tylko linki zwrotne.
Stwierdził inny sposób, linki zwrotne są tylko jednym z elementów profilu łącza. Dyskusja na temat linków zwrotnych ma głębszą złożoność.
Przejdźmy więc przez kilka innych rzeczy, które wpływają na profil łącza. Poniżej omówiono funkcje, które charakteryzują zdrowy profil linków. Lista ta nie jest wyczerpująca.
Wielki Pomysł: dobry profil linków ma wiele linków o wysokim autorytecie i nie ma linków spamowych.
Innymi słowy, istnieją dwie nadrzędne cechy dobrego profilu linków:
- Wiele linków o wysokiej wartości, wysokim DA i wysokim autorytecie.
- Brak spamowych linków zwrotnych.
Już o tym wiedziałeś. Chcę pójść dalej i wyjaśnić niektóre z mniej oczywistych cech dobrego profilu linków.
Markowy tekst kotwicy
Po rozbiciu poziomu ważności różnych elementów, które wpływają na ranking witryny, wygląda to następująco:
- Najważniejszy czynnik w rankingu strony internetowej: Link profile.
- Najważniejszy aspekt profilu linków: jakość linków zwrotnych.
- Najważniejszy aspekt jakości linków zwrotnych: Anchor text.
- Najważniejsza jakość anchor text: różnorodność.
Google chce zobaczyć w profilu łącza kotwice, które wyświetlają różnorodność w postaci markowe teksty anchor.
Markowy tekst kotwicy to taki, w którym Kotwica zawiera nazwę marki firmy.
Na przykład, jeśli Twoja firma jest lepsza Elektronika świata, to markowa Kotwica będzie “Better World Electronics“i wskazywałoby na twój adres URL.
Markowe kotwice mogą być również rozcieńczane lub łączone ze słowami kluczowymi.
- Rozcieńczony: “To firma znana jako Branded World Electronics lub BWE, jest wiodącym dostawcą urządzeń elektronicznych do noszenia.”
- Połączone ze słowami kluczowymi: “jedno urządzenie, Wearable heart rate monitor firmy Better World Electronic, jest zaskakująco przystępny cenowo.”
Dobry profil łącza może zawierać duży procent takich kotwic. W niektórych przypadkach odsetek ten może wynosić nawet 20% wszystkich tekstów kotwic bez szkody dla profilu łącza witryny.
Semantycznie istotny tekst zakotwiczenia
Innym rodzajem zróżnicowanego tekstu zakotwiczenia jest ” znaczenie semantyczne.”
Prawdopodobnie znasz semantycznie powiązane słowa kluczowe Google. Google może zwrócić witrynę w zapytaniach, nawet jeśli te zapytania nie zawierają docelowego słowa kluczowego, o ile zawartość witryny jest podobna do słów kluczowych używanych w zapytaniu.
Jeśli masz w profilu łącza kotwice, które używają takich semantycznie podobnych słów kluczowych, pomaga to wzbogacić i urozmaicić profil.
Kotwica semantycznie istotna może wyglądać tak:
- Twoje docelowe słowo kluczowe: “wearable Heart rate monitor”
- Znacząca semantycznie Kotwica:”Smart Fitness tracking device”
Twoja strona może mieć artykuł na blogu na temat ” Wearable pulsometry używane do treningu Maratonu Olimpijskiego.”Witryna zdrowia następnie łączy się z tą stroną, za pomocą kotwicy” Inteligentne urządzenie do śledzenia kondycji.”Ten typ semantycznie istotnego tekstu kotwicy może pomóc w ulepszeniu profilu łącza.
Rozcieńczony tekst kotwicy
Wspomniałem o słowie” rozcieńczony ” powyżej, odnosząc się do Markowej kotwicy połączonej z innymi słowami lub zwrotami. Jest to ważna cecha zdrowego budowania linków.
W erze post-pingwinów budowania linków zoptymalizowane teksty kotwic są zły. Rozcieńczone teksty kotwic są dobrze..
Rozcieńczony tekst kotwicy to taki, w którym tekst kotwicy ma wiele słów, niektóre powiązane, a niektóre nie.
Na przykład użyjmy fikcyjnego przykładu Better World Electronics, który chce znaleźć słowa kluczowe związane z urządzeniami do śledzenia sprawności, elektroniką do noszenia, monitorami tętna do noszenia itp.
Ładny rozcieńczony tekst kotwicy linkujący do jego strony wyglądałby tak: “chcesz nosić Pulsometr podczas snu? Niektóre firmy sprawiają, że jest to możliwe.”(Podkreślona część to tekst kotwicy.)
To całe zdanie warte zakotwiczenia. Nie zawiera żadnych słów kluczowych. I nie zawiera nawet nazwy marki. Ale w porządku. Jego rozcieńczenie sprawia, że jest to cenny link do posiadania w profilu łącza, o ile wszystkie inne czynniki są pozytywne.
Im bardziej zróżnicowany, losowy i rozcieńczony jest profil łącza przychodzącego, tym lepiej.
Trafność linkowania strony
Ten składnik jest również znany jako popularność lokalna/tematyczna. Jako funkcja algorytmiczna, została początkowo opracowana przez Teomę, która obecnie jest przemianowana i zintegrowana z Ask.com. jest obecnie standardową częścią algorytmu praktycznie każdej Wyszukiwarki.
Linki zwrotne Twojej witryny powinny idealnie pochodzić z witryn o podobnym temacie. Muszą być istotne.
Na przykład, załóżmy, że masz witrynę, która ma związek z księgowością nieruchomości online. Otrzymujesz link zwrotny od firmy zarządzającej krajobrazem. Ten link z firmy krajobrazu nie zrobi wiele, aby poprawić swój profil link. Jeśli jednak otrzymałeś link zwrotny od Realty.com, byłoby to o wiele bardziej korzystne dla Twojego profilu link.
Nieruchomości ma związek z nieruchomościami, tak jak twoja strona. Architektura krajobrazu-nie tak bardzo. Chcesz linki z witryn w swojej niszy.
Trafność otaczającego kontekstu
Trafność idzie jednak nieco głębiej. Profil zdrowych linków zawiera linki o odpowiedniej treści, otaczające kotwicę.
Wróćmy do internetowej firmy księgowej nieruchomości i jej linku z Realty.com. porównam dwa przykłady linku:
Przykład 1: Na Realty.com link pochodzi ze strony, na której znajduje się artykuł zatytułowany “Best Ways to Stage a Manor House for Real Estate Photography.”Link do twojej strony z księgowością nieruchomości pochodzi z akapitu o umieszczaniu mebli przed otworami wentylacyjnymi. Jest to nieistotna dyskusja dla twojej podstawowej działalności i prawdopodobnie dla treści w Twojej witrynie. Link, chociaż prawdopodobnie pomoże Twojej witrynie, nie jest najbardziej idealny.
Przykład 2: Na Realty.com link pochodzi z artykułu na blogu ” Top Ten Online Real Estate Accounting Software Services.”Link do Twojej firmy znajduje się w akapicie o Twój w szczególności biznes. Kotwica to markowa kotwica, która trafia do jednego z Twoich artykułów na blogu. Złotych. To idealne połączenie.
Gdy link wysyłający ma otaczającą dyskusję, która jest ściśle związana z Twoją niszą, Zwiększa to wartość tego linku do twojego profilu.
Zastępczo skompromitowana strona linkująca
Pozwól, że wyjaśnię, co mam na myśli przez ” zastępczo skompromitowana strona linkująca.”Na początku brzmi to trochę żargonie.
Dzieje się tak, gdy otrzymasz link ze strony, która na własne konto nie jest stroną spamową. Ta strona jednak łączy się z witryną spamową i ma linki spamowe wskazujące na nią. On zastępczo skompromitowany.
W oczach algorytmu link, który otrzymujesz z tej strony, znajduje się w ” złym sąsiedztwie.”To poczucie winy przez skojarzenie obniża wartość związku. Ma również toksyczne powiązania wskazujące na to. Rozproszona wartość tych toksycznych linków jest następnie przenoszona do twojej witryny.
Świeżość linków
W miarę upływu czasu moc ogniwa ma tendencję do zmniejszania się. Jeśli masz link z witryny DA 90, która ma siedem lat, może nie dostarczać takiej samej wartości jak witryna DA 80, która właśnie połączyła się wczoraj.
Oto przykład. Strona beavercreekresortproperties.com ma link Z Denver Post:
The Denver Post ma wysoki autorytet domeny 89. Ale link pochodzi z artykułu, który ma kilka lat:
Chociaż nie dewaluuje witryny, ten link nie zapewnia już tego samego poziomu wartości, co w momencie pierwszego wystąpienia.
Zjawisko to jest nazywane jako czynnik świeżości Google. Wiemy, że zawartość strony może z czasem stać się “przestarzała” i spadać w rankingu.
Linki, takie jak treść, również stają się przestarzałe i zapewniają mniejszą wartość w czasie. Oto jak Moz ilustruje wpływ wartości linków ze świeżych stron:
Istnieje legion innych czynników, które wpływają na Współczynnik świeżości Google. Polecam znakomite potraktowanie tematu przez Cyrusa Shepharda.
Im świeższy link, tym więcej wartości dodaje.
Współwystępowanie i współwystępowanie
Ściśle mówiąc, Ko-cytowanie nie jest linkiem. Rejestruje się jednak stycznie w taksonomii profili łączników. Współwystępowanie, często używane zamiennie z terminem współwystępowanie, to samo wzmianka strony A przez stronę B, nawet bez faktycznego kotwicy / łącza między nimi. Wartość jest przekazywana z jednego do drugiego w wyniku wzmianki.
Na przykład, powiedzmy, że Twoja firma niesamowite oprogramowanie księgowe nieruchomości jest omówione w New York Times. Nie ma linku, ale jest nazwa Twojej firmy-niesamowite oprogramowanie do księgowania Nieruchomości. Jest to dobra rzecz, nawet jeśli nie ma połączenia.
Idzie jednak o krok dalej. Witryny przechodzą dodatkowy autorytet co-citation, gdy zawierają kontekstowe słowa kluczowe i kontekstowe linki do witryn o wysokim autorytecie. Załóżmy, że otrzymujesz link ze strony, a ta strona z kolei jest wymieniana we współwystępowaniu przez witrynę o wysokiej wartości. Ta jednoetapowa Ko-cytowanie może faktycznie poprawić wartość linku do twojej witryny.
Autorytet strony łączącej
To oczywiste. Dodam jednak krótką dyskusję na temat nofollow.
Gdy witryna otrzymuje link z witryny o wysokim autorytecie, witryna zyskuje dużą wartość.
Aby był naprawdę skuteczny, link powinien być obserwowanym linkiem, a nie linkiem z tagiem ” nofollow.”Link nofollow nadal ma pewną wartość, ale to nie jest wartość, która przyczynia się do profilu łącza.
Gdy Google natknie się na link do twojej witryny z tagiem nofollow, oto, co robi:
Ogólnie rzecz biorąc, nie podążamy za nimi. Oznacza to, że Google nie przenosi PageRank ani anchor text pomiędzy tymi linkami. Zasadniczo korzystanie z nofollow powoduje, że upuszczamy linki docelowe z naszego ogólnego wykresu sieci.
Możesz dowiedzieć się, czy link jest “nofollow”, przechodząc do kodu źródłowego strony i patrząc na znacznik href linku.
Wikipedia, co do zasady, nofollows wszystkie linki. Oto jego strona w Google, z linkiem do strony w Google.com:
W związku z tym Link do wikipedii nie przekazuje Google żadnej rangi ani wartości. (Nie, żeby tak naprawdę tego potrzebował.)
Głębokość podlinkowanej strony
Im głębiej link wchodzi w strukturę strony, tym bardziej wartościowy jest w profilu linku.
To fakt linkowania: większość linków, które otrzymuje Twoja witryna, wskazuje na Twoją stronę główną-pierwszy poziom w strukturze Twojej witryny.
Jednak nadmierne nasycenie linków do strony głównej nie będzie tak cenne, jak wtedy, gdy linki te są zrównoważone przez szereg innych linków prowadzących do głębokich wewnętrznych stron na stronie internetowej.
Twoje głębokie wewnętrzne strony muszą zostać wzmocnione linkami zwrotnymi. Kiedy otrzymują takie linki zwrotne, zwiększają autorytet witryny jako całości.
Jest to jeden z powodów, dla których musisz mieć silny content marketing. Zawartość żyje na stronach, które są głęboko w strukturze witryny, zapewniając wartość łącza dla tych wewnętrznych stron.
Różnorodność powiązanych stron
Dobry profil linków wyświetli wiele powiązanych stron. Nie będzie zawierać linków do jednej lub dwóch stron, ale wyświetli linki do strony głównej, strony bloga, strony O Nas, strony kontaktowej i innych podstron.
Im szersza dystrybucja i różnorodność powiązanych stron, tym silniejszy jest profil linków.
Brak płatnych linków
Płatne linki są spamem, prostym i prostym.
Aby zobaczyć zabawne wyświetlanie wyników wyszukiwania Google Knowledge Graph na płatnych linkach, spróbuj Googling ” co to są płatne linki.”
Oto, co możesz zobaczyć:
Nie jest szary. Jest czarny, zwłaszcza gdy te płatne linki są oczywiste.
Cutts wie:
Zdecydowana większość czasu rzeczy są niezwykle jasne: ludzie płacą pieniądze wprost za linki oparte na PageRank, przepływając PageRank, starając się uzyskać wysoką pozycję w rankingu. W dziewięćdziesięciu dziewięciu procentach czasu jest jasne, że są to linki, które są kupowane, płacone, sprzedawane i tego typu rzeczy.
Są, co prawda, szare obszary. Oczywiście algorytm nie wie, czy kupujesz link-giver w zamian za link.
Ogólnie rzecz biorąc, jednak gdy algorytm can określ obecność płatnych linków w swoim profilu linków przychodzących, pojawi się rzut karny.
Liczba linków do strony
Im więcej linków otrzymuje Strona, tym lepiej. Zdrowy profil linków, w końcu ma wiele linków.
Ale co z uzyskaniem wielu linków z tej samej strony? Czy więcej linków z tej samej strony ma wartość dodaną?
Nie.
Google odczytuje jeden link ze strony w taki sam sposób, jak czyta mnóstwo linków z tej strony. Tak więc, jeśli otrzymasz link z hbr.org to świetnie.
Jeśli masz dwadzieścia linków z www.hbr.org czy to znaczy, że dostajesz 20 razy więcej?
Niezupełnie. Chcesz dużo linków, tak. Ale chcesz wiele linków z różnych stron.
Wiele linków z tej samej strony nie zaszkodzi Twojemu profilowi linków. To Ci nie pomoże.
Brak linków do katalogu artykułów
Świetne profile linków nie mają ofert katalogów spamowych. Jest to dość powszechna wiedza w branży SEO, że linki do katalogów artykułów są niebezpieczne.
Sam Cutts niedawno ponownie wypowiedział się, mówiąc, że nie należy używać katalogów artykułów do budowania linków. Posunął się nawet do omówienia tego w filmie.
Powrót w dobre ol ‘ dni SEO, to było stosunkowo łatwe do spawn off kilkadziesiąt artykułów na stronie katalogu artykuł i uzyskać ładny kickback SEO. Dzisiaj nie za bardzo.
Polecam, aby firmy, których profil linków jest przepełniony takimi linkami, wchodziły do samego katalogu artykułów i usuwały linki.
Wniosek
Jak uzyskać dobry profil linków? Teraz, gdy rozumiesz funkcje świetnego profilu linków przychodzących, powinieneś mieć lepszy pomysł na to, jaką strategię zastosować, aby zdobyć linki.
Oto moja prosta rada. Wykonaj cholernie dobrą robotę w content marketingu.
Jeśli masz silną strategię content marketingową, a nie wyraźną strategię pozyskiwania linków,wtedy linki przyjdą. Będą silniejsze, zdrowsze i bardziej renomowane, niż mógłbyś zagwarantować, angażując się w jakąś nie tak pewną strategię budowania linków.
Content marketing to SEO i jest to bardzo potężny i transformujący sposób na to.
Systematyczny proces uzyskiwania dobrego profilu linków zasługuje na własną serię. Ale odpowiedź, której możesz się spodziewać, nie jest tak samo przewodnikiem po zdobyciu tych linków, jak przewodnikiem po tworzeniu i uwalnianiu zabójczego programu content marketingowego.