Co trzeba zrobić, aby napisać historię marketingową Wartą miliard dolarów?

W 1984 roku dwóch artystów wykorzystało prosty proces do stworzenia historii, która przez lata urzekała publiczność i generowała miliardy dolarów przychodu.

Ten sam proces jest obecnie używany przez głównego copywritera, aby przyciągnąć setki tysięcy płacących subskrybentów.

Z firmami tworzącymi miliony stron internetowych marketingu treści, znalezienie nieopowiedzianej historii lub nowego kąta może wydawać się niemożliwym zadaniem. Zwłaszcza, gdy chcesz uniknąć tworzenia historii tak wyjątkowej, że nikt jej nie rozumie … lub chce za nią zapłacić.

Jak więc stworzyć historię, która przecina hałas i uderza w serce idealnego klienta?

Pozwól, że opowiem ci o prostym, 4-stopniowym procesie, aby to zrobić już teraz …

Dlaczego świeży kąt jest tak trudny do zdobycia

Jednym z najłatwiejszych miejsc do rozpoczęcia pisania historii firmy jest co robisz i kto robisz to dla.

Prawdopodobnie znasz już wiele firm, których historia opiera się na tym założeniu, na przykład:

  • Social media marketing dla Agentów Nieruchomości
  • Szkolenia sprzedażowe dla firm technologicznych
  • Techniki copywritingu Direct response dla blogerów
  • Projektowanie edukacji jako podstawa biznesu online

To wciąż mocne miejsce na początek, a jeśli znajdziesz logiczną kombinację, która nie została wcześniej wykonana, nie trzeba wiele, aby wyróżnić się z tłumu.

Ale co, jeśli połączenie pomysłów has robiłaś to wcześniej?

Co jeśli robiono to nie tylko wiele razy, ale przez większe, lepiej znane nazwiska? Jak stworzyć dodatkową przewagę, która zatrzymuje ludzi w porównaniu do wielu innych ofert biznesowych, które masz?

Ciemna strona unikatu

Możesz ulec pokusie, aby wysadzić swój mózg i znaleźć coś, co możesz zrobić lub zaoferować, czego nikt inny nigdy wcześniej nie zrobił.

Czasami może to działać, aby przyciągnąć uwagę i klientów.

Albo przyciągnie uwagę … i nie będzie klientów.

Nawet wielkie korporacje z budżetem marketingowym o miliardach dolarów miały swój sprawiedliwy udział w unikalnych klapach. Wystarczy wygooglować hamburgera McDLT …

Więc, co możesz zrobić zamiast tego? Co naprawdę działa?

Tworzenie historii wartej miliard dolarów

W 1984 roku dwóch rysowników zdecydowało, że fajnie będzie mieć najlepiej sprzedający się komiks.

Nie tylko taki, który chcieliby napisać, ale taki, który ich publiczność chciałaby kup.

Więc zaczęli od myślenia, co ich rynek docelowy (Nastolatki) były naprawdę w tym czasie.

Po obszernej burzy mózgów listę tematów nastolatków, zakreślili trzy najważniejsze rzeczy, które były:

  1. Ninja
  2. Mutanty
  3. Żółwie

Dopasowali tę kombinację do ich zamiłowania do komiksów i umiejętności rysowników, aby dać początek szaleństwu, które generowałoby miliardy dolarów przychodu z licencjonowania.

Uwielbiam tę historię, nie tylko dlatego, że dorastałem oglądając Teenage Mutant Ninja Turtles (i oglądałem kilka odcinków z nostalgii podczas pisania tego), ale dlatego, że jest to prosty sposób na stworzenie świeżego kąta, który poślubia to, co chcesz dostarczyć i co twój klient chce mieć.

Dowiedziałem się o tej historii z wykładu Mike ‘ a Palmera na zeszłorocznym Awai Copywriting Bootcamp. Jest głównym copywriterem w Stansberry & Associates Investment Research. Od tamtej pory przyciągnął ponad 400 000 płacących subskrybentów, a jego najbardziej udana promocja osiągnęła dochód brutto w wysokości 5,2 miliona dolarów.

I to właśnie tego typu proces wykorzystuje jako punkt wyjścia do tworzenia świeżych historii, które przyciągają zainteresowanie czytelników.

Piękno tego polega na tym, że nie ograniczasz się do używania go do definiowania swojej marki lub firmy. Możesz eksperymentować z nim na blogu, e-bookach, produktach lub nowych usługach.

Przeanalizujmy więc przykład tego, jak to może działać w temacie z dużą ilością konkurencji: Doradztwo marketingowe i usługi dla właścicieli małych firm.

Krok 1: Odwiedź Ponownie co robisz i kto robisz to dla

Nie możesz napisać mocnej historii, jeśli nie wiesz, komu ją opowiadasz.

Jeśli masz już profil klienta, wykop go i ustaw go przed sobą. Zbuduj w swoim umyśle jasny obraz tego, do kogo chcesz dotrzeć i Przypomnij sobie, co możesz im zaoferować.

Pamiętaj, że naszym przykładem są porady i usługi marketingowe dla właścicieli małych firm.Jest to dość szeroki obszar z wieloma konkurentami, którzy już działają i mają siedzibę. Korzystając z poniższych kroków, nadal możesz wykreślić historię, o której nikt inny nie mówi.

Krok 2: za co Twoi klienci chętnie płacą?

Twoja historia będzie działać dla Twojej firmy tylko wtedy, gdy dostosuje się do wymagań klienta. W powyższym przykładzie kilka rzeczy, za które twoi klienci prawdopodobnie chętnie zapłacą, może obejmować:

  • Sprzedaż
  • Leads
  • Subskrybenci e – maili / poczty (zakładając, że zamienią się w potencjalnych klientów)
  • Ekspozycja ich działalności na rynek docelowy

Do tej pory wynika to z dość logicznej kolejności tworzenia historii, a większość osób oferujących marketing dla małych firm mówi o zwiększeniu sprzedaży, większej liczbie subskrybentów, potencjalnych klientów i ekspozycji.

Ale możesz zacząć opowiadać coraz świeższą historię, rozważając …

Krok 3: Co inne rozmawiają?

Wchodzenie w rozmowę, którą już prowadzi twój Klient, jest dobrze znaną strategią marketingową, aby przyciągnąć uwagę czytelnika.

Ale to nie musi być rozmowa o czymś, co oni chcesz. W rzeczywistości często jest to coś, czym mają dość.

Tak więc, w powyższym przykładzie, małe firmy mogą być coraz chory i zmęczony firm obiecujących sprzedaży i prowadzi bez dowodu lub wiarygodności.

A może zauważyłeś, że więcej właścicieli firm chce być znanych z osobowości stojącej za usługą, a nie tylko tego, co robią.

A ponieważ metody marketingu treści szybko ewoluują, być może widziałeś przykłady pytań, zamieszania i zainteresowania związane z filmami, webinariami i infografikami.

W końcu możesz wymyślić listę zainteresowań, która wygląda tak:

  • Rosnący sceptycyzm-większe zapotrzebowanie na dowód
  • Zainteresowanie znanymi osobistościami biznesu / personal branding
  • Wzrost zainteresowania / zamieszania nowymi metodami content marketingu

Na tym etapie możesz już zobaczyć możliwości opowiedzenia nowej historii lub stworzenia nowego produktu, który przykuwa ich uwagę i nadal daje im to, czego chcą.

Krok 4: Dodaj dawkę”ty”

Twoja historia biznesowa naturalnie koncentruje się na kliencie, a następnie na oferowanym produkcie, ale możesz dodać dodatkową warstwę zainteresowania, włączając elementy takie jak:

  • Twoje osobiste zainteresowania
  • Twoje doświadczenie zawodowe
  • Powód, dla którego założyłeś swój biznes
  • Twoje umiejętności

Spójrzmy więc na kilka różnych sposobów, w jakie możemy połączyć elementy z tych 4 etapów:

Marketer z osobistą obsesją na punkcie faktów, liczb i analiz zauważa rosnącą popularność artykułów zawierających studia przypadków i wyniki. Postanawia rozpocząć kampanię testowania jednej inicjatywy marketingowej w tygodniu, dzieląc się wynikami i wyjaśniając, jak interpretować analitykę. Zaczyna promować swój “see-through marketing” tłumacząc, że jest to reakcja na właścicieli firm, którzy walczą o sens wiedząc, co marketing faktycznie działa. Jeśli jego historia jest hitem, może rozpocząć uruchamianie programów szkoleniowych i produktów, które opierają się na tym zainteresowaniu i popycie ze strony swoich klientów.

Albo, weźmy marketera, który był w każdym musicalu od przedszkola i czuje się jak w domu na scenie. Zauważa, że więcej osób chce korzystać z filmów i webinarów, ale nie wie, jak się zaprezentować, uśmiechać, trzymać swoją postawę itp. Dzieli się swoim doświadczeniem scenicznym i szkoli przedsiębiorców, aby wyróżniali się na “Broadwayu biznesu online”, pomagając im przyciągnąć subskrybentów i budować zaufanie dzięki pewnym, charyzmatycznym prezentacjom.

Te same cztery kroki, ale dwie zupełnie różne pozycje rynkowe. Jak widzicie, te cztery kroki można łączyć i interpretować na niezliczone sposoby.

Jeśli bawisz się czterema krokami, możesz zbudować historię, która łączy twoje mocne strony, osobowość, zapotrzebowanie klientów i aktualne trendy, aby opowiedzieć historię, o której nikt nie mówi w Twojej branży.

Jest to jeden ze sposobów, aby Twoja firma nie była postrzegana przez klientów jako towar.

Zamiast być po prostu “innym” copywriterem, marketerem lub projektantem stron internetowych, jesteś na copywriter, marketer lub web designer, który … [dodaj Twój historia tutaj].

Jaka jest Twoja historia?

Co o tym myślisz?

Szukasz historii, z którą możesz się połączyć, gdy kogoś zatrudniasz? Jakie historie firm podziwiasz? Jakie elementy Cię wyróżniają?

Dajcie nam znać w komentarzach poniżej!

Total
0
Shares
Related Posts