Dlaczego wycinanie banałów z kopii jest tak proste jak ciasto

Chcesz przenieść swój copywriting na wyższy poziom?

Unikaj banałów, takich jak zaraza.

OK, więc jest banał w nagłówku, otwarciu i zdjęciu tego postu, i wszyscy jesteśmy w żartach. Ale poza ironią, czy banały są czymś, czego chcesz w swoim piśmie?

Banały to słowa i zwroty, które przychodzą ci do głowy, gdy piszesz swój pierwszy szkic. Są językiem, który słyszysz i używasz, gdy plotkujesz ze swoimi kumplami. Mówiąc prościej, na piśmie, banały są mdłymi i nadużywanymi zwrotami, które nie pobudzają, motywują i robią wrażenie na czytelnikach lub potencjalnych nabywcach.

Dwa lata temu, kiedy czytałem świetną kopię, lub fascynujące pisanie w ogóle, byłem wciągnięty w to i nie mogłem wyskoczyć z głowy, dopóki nie osiągnąłem ostatniego kropki. Zastanawiałem się, co było w takim piśmie, że było tak nieodparte.

Zastanawiałem się, aż zostałem blogerem i zobaczyłem pisanie z punktu widzenia pisarza. Odkryłem, że to sprytne użycie słów mnie zahipnotyzowało. To sztuka przedstawiania rutynowych historii w taki sposób odcisnęła na mnie głęboki ślad.
I tak, to pisanie zwróciło moją uwagę, unikając stereotypów.

Banały są nudne

Co sprawia, że banały są tak nudne? Fakt, że banały są tak ogólne, że można je dołączyć do każdego pomysłu, czyni je nieskutecznymi.
Biorąc pod uwagę, że frazy są frazami, które uderzyły w nasze bębenki niezliczone razy, albo nie kojarzymy ich z konkretnymi pomysłami i produktami, albo kojarzymy wiele produktów i pomysłów z konkretnym banałem.

Być może banał był wyjątkowym wyrazem, kiedy po raz pierwszy go natknąłeś, ale od tego czasu słyszałeś, że powtarzał się tak wiele razy, że stracił cały pierwotny blask.

Pamiętasz, co mówią gospodarze audycji radiowych, gdy ogłaszają przerwę reklamową? Zwykle mówią ” stay tuned. Wrócimy po krótkiej przerwie”. Problem z banałem “stay tuned” jest oczywisty. To sprawia, że ziewamy.

Kiedy słyszę, jak gospodarz ogłasza przerwę, dostrajam się do innej stacji. Ale w tę niedzielę, kiedy słuchałem programu muzycznego w lokalnej stacji FM, i jak zwykle nadszedł czas przerwy, gospodarz programu dobitnie powiedział: “Nie dostrajaj się do innego kanału, podczas gdy zawracamy Ci głowę kilkoma reklamami, po drugiej stronie przerwy są specjalne piosenki”.

Gospodarz nie wykorzystał nieskutecznego banału i zwrócił moją uwagę swoją unikalną prezentacją Nudnego ogłoszenia.

Cóż, zrobiłem to. stay tuned.

Idę na banalne polowanie!

Jeśli zaczniesz pisać silnymi frazami, napotkasz problem. Możesz przesadzić, a twoje pisanie może zacząć wyglądać sztucznie.

Bardzo prostym rozwiązaniem jest pozwolić banałom przyjść.

Jak zauważyłam w powyższych wierszach, banały są pierwszymi myślami, które przychodzą ci do głowy na temat pomysłu i pomagają szybko zorientować się, co masz na myśli. To ma sens, aby uzyskać ogólne pomysły z głowy przed zejściem twardo na niegodnych wyrażeń.

Ale kiedy skończycie pisać, wyposażcie się w odpowiednią zbrojownię i strzelajcie do nich jeden po drugim!
Zastąp banały bardziej energicznymi, ożywczymi i ekscytującymi frazami. Frazy, które nadają Twojej kopii wyjątkową aurę i hipnotyzują Twoich czytelników.

Oto kilka przykładów banałów i ich alternatyw.

  • Banał: To była emocjonalna scena.
  • Oryginał: To była scena tak smutna, że musiałem odwrócić wzrok. (długie, ale nie banalne)
  • Banał: Nasz produkt sprzedawany jest jak hotcakes.
  • Oryginał: Wyprzedaliśmy cały towar w tydzień.
  • Banał: Stracił nadzieję? Nie rezygnuj jeszcze z życia!
  • Oryginał: Zabrakło powodów do życia? Damy Ci jeden!

Zobacz … to is łatwe jak ciasto (cokolwiek to znaczy).

A Ty? Tolerujesz banały w pisaniu?

Total
0
Shares
Related Posts