Są dni (nie dobre dni, inne), w których Marketing w mediach społecznościowych przypomina liceum.
Są fajne dzieciaki, którymi każdy chce być. Mają mnóstwo przyjaciół (w tym przypadku setki tysięcy). Oczywiście, że nie. real przyjaciele, ale z zewnątrz wygląda na to, że byłoby super.
W niezbyt udane dni przenosimy się do bolesnych wspomnień z liceum, kiedy byliśmy maniakami, idiotami, wyrzutkami. I to wydaje się być problemem.
Ale Erika Napoletano chce dać ci trochę rozsądku w tym temacie … aby dać Ci znać, że Twoja dziwactwo, twoja głupota, Twój dziwny sposób patrzenia na świat może być źródłem Twojego sukcesu.
Jeśli jesteś strategiczny.
Zapomnijcie na chwilę o tzw. cool kids i porozmawiajmy o tym, co to znaczy być produktywnie niepopularnym.
Niepopularne to nazwa nowej książki Eriki Napoletano, która znana jest jako Ruda w RedheadWriting.com. Erika jest SEO copywriterem, strategiem biznesowym i dystrybutorem niepopularnych (ale przydatnych) porad.
Ona też dużo przeklina. Wielu moich przyjaciół dużo przeklina. Nie wiem, co to znaczy.
Dlaczego nie jest tak źle być niepopularnym
Większość z nas marketingu online wydają się być uwiedziony przez liczby.
Chcemy dotrzeć do magicznej liczby obserwujących na Twitterze lub polubień naszej strony na Facebooku. Chcemy, aby ruch spadł na nasze strony jak hordy głodujących szarańczy. Chcemy kliknięć, gałek ocznych i odsłon stron.
Ale liczby mogą tylko do tej pory.
Tak, kiedy tylko Ty i twój kot czytacie bloga, masz pracę do zrobienia.
Tak, potrzebujesz pewnej masy krytycznej — co Brian Clark nazwał minimalną realną widownią.
Ale ta masa krytyczna jest o wiele mniejsza niż niektóre z „popularnych” witryn może Ci się wydawać.
Przepis Eriki na niepopularność
Czy jest jakaś różnica między byciem niepopularnym (w terminologii Eriki) a zwyczajną starą porażką?
Tak, jest. Przez lata pracy z firmami w celu stworzenia bardziej skutecznych strategii marketingowych Erika opracowała „przepis” na pięć kluczowych składników na niepopularność.
Jest to rodzaj niepopularności, która buduje zaciętą lojalność wobec klientów, którzy są dla Ciebie … i pozwala pozostałym przejść do czegoś innego. Innymi słowy, taki, który buduje wielki biznes, który zarabia dużo pieniędzy oraz daje Ci wiele radości po drodze.
Zamiast próbować parafrazować przepis Eriki, zacytuję go tutaj:
- Osobowość: Twoja marka to kto, a nigdy co. Ludzie robią interesy z ludźmi.
- Przystępność: Jeśli nie stworzyłeś osobowości, która pozwoli naszym odbiorcom wiedzieć, że mogą rozmawiać z Twoją marką, musisz przemyśleć osobowość, którą stworzyłeś.
- Współdzielność: Twoja osobowość marki wraz z matą powitalną, którą wystawiasz dla odbiorców, dyktuje, jak, dlaczego i jak często ludzie spędzają czas z ludźmi w ich życiu (znanymi również jako potencjalni klienci).
- Skalowalność: Każda niepopularna Marka zwraca uwagę na infrastrukturę-jeśli poświęciłeś wysiłek na stworzenie przystępnej osobowości, która sprawi, że Twoi odbiorcy będą chcieli dzielić się Twoją marką, wzrost jest nieunikniony i musisz być w stanie sobie z tym poradzić.
- Profitablity: Zainwestowałeś w who I wystawiłeś matę powitalną. Wieść się rozeszła, a ty się rozwijasz. Zbudowałeś infrastrukturę, aby wspierać rozwój. Teraz, jak upewnić się, że pozostają wypłacalne i śledzić, tak aby można skierować swoją markę w kierunku przychodów generowania? Emocjonalne i praktyczne implikacje rentowności.
Więc chodzi tylko o bycie palantem?
(Erika używa innego słowa, ale utrzymam to w przyjaznym dla rodziny miejscu.)
Łatwo byłoby pomyśleć, że Erika opowiada się za byciem obraźliwym dla własnego dobra, lub niszczeniem tego, co popularne, aby przyciągnąć uwagę.
Ale Erika jest na to zbyt mądrą bizneswoman, i dobrze wie, że uwaga dla własnego dobra nigdy nie uczyni cię bogatym. (Lub szczęśliwy, jeśli o to chodzi.)
Każdy może być wrakiem pociągu. Niepopularne nie chodzi o bycie głośnym, a nawet (koniecznie) przeciwnikiem — chodzi o to, jak pokora, odwaga i cel mogą doprowadzić cię do stworzenia czegoś znacznie silniejszego niż którykolwiek z twoich konkurentów „Ja”, który będzie w stanie sobie wyobrazić.
Kto powinien czytać?
Powinieneś dodać niepopularną do swojej półki, jeśli miałeś problemy z wymyśleniem unikalnej tożsamości biznesowej, która wydaje się prawdziwa i przekonująca.
Dostaniesz również wiele z tego, jeśli kiedykolwiek przejdziesz przez okresy, kiedy czujesz, że kręcisz kołami jako właściciel firmy, pracując ciężej i ciężej, nie uzyskując żadnej przyczepności.
Powinieneś nie podnieś niepopularność, jeśli nie chcesz myśleć o tym, co robisz, jak o biznesie. (Nawet jeśli jesteś tylko Ty i twój komputer, pracując trzy godziny w tygodniu, ponieważ to cały czas, który możesz teraz wyrzeźbić.)
Należy również unikać go, jeśli masz problem z ” słony język.”Erika jest na krańcu tego spektrum.
I wreszcie, powinieneś wybrać coś innego, jeśli chcesz technik „quick fix”. Chociaż jest tu wiele porad taktycznych, to wszystko działa w kontekście większej strategii. Bez strategii taktyka niewiele ci pomoże.
Po co w ogóle dążyć do zbudowania niepopularnej marki? Ponieważ …
Przede wszystkim lubiane są marki niepopularne. Uwielbiany. Nie przez wszystkich i nie przez byle kogo-ale przez właściwych ludzi.
Mamy dwie darmowe kopie do rozdania!
Erika uprzejmie dała nam dwie darmowe cyfrowe kopie niepopularnych do rozdania.
Aby wprowadzić swoje imię dla prezentów, po prostu kliknij poręczny przycisk Tweet kilka linii w dół, aby retweetować ten post.
Wybierzemy dwa nazwiska losowo w całkowicie nienaukowy sposób, a nasi szczęśliwi zwycięzcy otrzymają kopię w formacie Kindle, Nook lub Google Books-twój wybór.
Albo jeśli jesteś niecierpliwy, możesz wziąć książkę tutaj.
A co z tobą-czy branie niepopularnego kąta kiedykolwiek przyniosło korzyści Twojemu biznesowi? Dajcie nam znać w komentarzach.
O autorze: Sonia Simone jest współzałożycielką i CMO Copyblogger Media. Wita Twoje słone spostrzeżenia biznesowe na Twitterze.