Budowanie linków może stać się czasochłonnym procesem. Czasami spędzasz godziny wyczerpując wszystkie swoje strategie i nadal nie osiągasz celu benchmarku.
To może być bardzo frustrujące.
Jeszcze innym razem niektóre treści wydają się bez wysiłku przyciągać linki. Zanim się zorientujesz, możesz mieć dziesiątki, setki, a nawet tysiące linków zwrotnych dla jednego posta, nawet nie wkładając zbyt wiele wysiłku.
Czy nie byłoby wspaniale, gdyby tak było w przypadku wszystkich Twoich treści? Na szczęście ta możliwość jest bardziej realistyczna, niż mogłoby się wydawać. Dlatego musisz nauczyć się tworzyć posty z linkami.
Czym jest link bait?
Niektórzy z was mogli stworzyć przynętę link w przeszłości przez przypadek, nie rozumiejąc w pełni tego, co robiliście. Nie martw się, to dobrze.
Krótko mówiąc, link bait to treść specjalnie zaprojektowana do budowania linków. Chodzi o to, że każdy bloger, dziennikarz lub influencer w Twojej branży poczułby się zobowiązany do udostępnienia Twojego linku, ponieważ informacje są tak cenne.
Tworzenie treści przynęty linków zdziałaczy cuda dla Twojej witryny.
Przede wszystkim skorzysta to na odwiedzających Twoją witrynę, dostarczając im wysokiej jakości treści. Ale gdy zaczniesz budować linki w skali za pomocą przynęty na linki, ruch w witrynie będzie nadal wzrastał,a ranking wyszukiwania również wzrośnie.
Jest jeszcze coś, o czym należy pamiętać. Jeśli poświęcisz więcej czasu na tworzenie zawartości przynęt linków, możesz poświęcić mniej czasu na budowanie linków. Wszystkie twoje linki zaczną przychodzić organicznie.
Jest to znacznie lepsze niż wytwarzanie przeciętnej lub sub-par treści, a następnie marnowanie wysiłków na budowanie linków, których nikt nie chce. Pokażę Ci wszystko, co musisz wiedzieć o tworzeniu przewidywalnie popularnych postów z przynętami linków w tym przewodniku.
Najlepsze praktyki przynęt Link
Z mojego doświadczenia wynika, że cała zawartość przynęty link ma zazwyczaj pewne wspólne cechy.
Mając to na uwadze, nie musisz koniecznie stosować wszystkich tych najlepszych praktyk do każdego postu. Ale możesz użyć tych elementów jako odniesienia, aby pomóc ci wymyślić pomysły i zdecydować, w którym kierunku zamierzasz podążać za każdym razem, gdy tworzysz nową zawartość.
Podaj wartość
Dlaczego ktoś miałby przeglądać lub czytać twój post?
Jeśli to nic innego, jak puszyste i długie bloki tekstu, które są wypełnione słowami kluczowymi i zaprojektowane wyłącznie do celów SEO, nie zapewnia to nikomu wartości. Ten rodzaj treści nie będzie wirusowy ani nie stanie się przynętą na linki.
Zamiast tego musisz zadać sobie dwa pytania, zanim cokolwiek stworzysz.
- Kto korzysta z tych treści?
- Jak Ta treść pomoże tym ludziom?
Jeśli nie jesteś w stanie odpowiedzieć na te pytania, to prawdopodobnie nie warto kontynuować w tym kierunku. Ale kiedy jesteś w stanie wykorzystać te pytania, aby poprowadzić Cię przez cały proces, dodaje to wielką wartość dla odbiorców.
Wartość oznacza pójście o krok dalej. Nie mów komuś, dlaczego pomysł działa. Pokaż je za pomocą studium przypadku ze statystykami i przykładami.
Następnie inne strony internetowe będą mogły wykorzystać te liczby jako odniesienie. Oto przykład, który pokaże ci, o czym mówię.
Oto link do szybkiego kiełkowania.
Powyższy artykuł mówi o najlepszych czasach do publikowania na Facebooku. Tak więc autor wykorzystał badanie z jednego z moich starych postów, aby potwierdzić ich punkt.
Moja oryginalna treść była cenna, ponieważ zawierała statystyki i badania. Gdybym tylko powiedział, “Myślę, że powinieneś pisać na Facebooku w środy,” nie dostarcza żadnej wartości.
Ale ponieważ poświęciłem czas na stworzenie postu z przynętą na link, inne witryny używały go jako odniesienia, bez konieczności wychodzenia i proszenia o link.
Jest to powszechne w przypadku większości postów tutaj w Quick Sprout. Wystarczy spojrzeć na to, co się dzieje, gdy przeszukujesz sieć w poszukiwaniu ” według Quick Sprout.”
Cały czas dostaję takie linki.
Dla tych z was, którzy nadal nie są przekonani, wystarczy spojrzeć na te dane z narzędzia backlink checker w Ahrefs.
Quick Sprout ma ponad 2.2 milionów linków zwrotnych z ponad 24 000 domen odsyłających.
Zaufaj mi, nie poszedłem tam i nie pytałem webmasterów o linki zwrotne 2 miliony razy. Większość z tego stało się organicznie z link bait, ponieważ cała treść na naszym blogu zapewnia tak dużą wartość.
Dodaj wizualizacje
Nawet jeśli jesteś blogerem i mistrzem słów, nadal musisz używać wizualizacji, aby urozmaicić swoje treści.
Chodzi o to. Duże bloki tekstu w formie akapitu po prostu nie zostaną odczytane. W rzeczywistości 73% czytelników przegląda artykuły, a nie dokładnie je czyta.
Więc jeśli Twoje posty nie są przyjazne dla czytelnika, nikt nie ma powodu, aby linkować do nich.
Ale dodawanie wizualizacji rozbija zawartość i ułatwia przeglądanie. Dodatkowo wizualizacje przyciągają uwagę i dodają wartości.
Spójrz na te badania na temat postów na blogu Orbit Media.
Obrazy w rankingu najwyżej jako najczęstszy element znaleziony w postach na blogu w ciągu ostatnich pięciu lat z rzędu.
To dlatego, że ludzie są bardziej pociągający do wizualizacji.
Według HubSpot, 32% specjalistów od marketingu twierdzi, że wizualizacje są najważniejszym rodzajem treści dla ich marek, co było odpowiedzią numer jeden w ankiecie.
Co więcej, treści z wizualizacjami zyskują do 94% więcej wyświetleń w porównaniu do postów z samym tekstem.
Jest to zdecydowanie przepis na zwiększenie szans na tworzenie treści, które ostatecznie zamienią się w przynętę na linki. Istnieje wiele sposobów dodawania wizualizacji do swoich postów.
- Zrzuty ekranu
- Oryginalne zdjęcia
- Infografiki
- Wykresy
- Wykresy
- Filmy
- Gify
Oto garść pomysłów na dobry początek. Możesz sprawdzić mój pełny przewodnik, jak używać elementów wizualnych do ulepszania swoich blogów, aby uzyskać więcej informacji na ten temat.
Wywoływać emocje
Twórz treści, które sprawią, że ludzie poczują się w określony sposób.
Napisz post” feel good”, który sprawi, że czytelnicy skoczą z radości. Albo pójść w drugą stronę i opowiedzieć smutną historię bólu i agonii.
Twórz zabawne treści. Podziel się czymś seksownym. Bądź inspirujący. Złóż roszczenie, które budzi pewne brwi.
Nie bój się poruszyć tematów kontrowersyjnych. Po prostu upewnij się, że nie obrażasz nikogo lub nie robisz czegoś, co uszkodzi wizerunek Twojej marki.
Zwykle zalecam trzymanie się z dala od tematów, które obejmują Politykę, religię, rasę i rzeczy tego rodzaju.
Ale dzięki temu kontrowersyjne treści stają się wirusowe. Wystarczy spojrzeć na te badania z Backlinko.
Oto niektóre analizy z postu o tolerancji rasowej w Ameryce. Artykuł był linkowany ponad 6000 razy.
Jest to świetny przykład, ponieważ sam post nie zawiera żadnych rasistowskich twierdzeń ani nic podobnego.
Zamiast tego analizuje dane, które odnoszą się do jednego z naszych poprzednich punktów dotyczących dodawania wartości. W badaniu zbadano obraźliwy język z Państwa do Państwa na podstawie lokalizacji na Twitterze. Wszystkie dane są wyświetlane na wykresach, które dodają elementy wizualne do utworu.
Na podstawie wszystkiego, o czym do tej pory rozmawialiśmy, jest to przepis na przewidywalnie popularny post.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o właściwych emocjach, które należy wywoływać podczas tworzenia treści, polecam ten post o tym, jak kierować emocjami ludzi, aby zwiększyć sprzedaż. Te same koncepcje można zastosować do łączenia zawartości przynęty.
Zachowaj znaczenie
Przynęta linkowa musi być istotna na dwa sposoby.
Przede wszystkim każdy kawałek treści, który produkujesz, musi być związany z Twoją niszą. Jeśli jesteś blogerem mody, nie powinieneś publikować samouczków wideo o tym, jak surfować.
Czas twoich postów musi być również odpowiedni. Nikt nie jest zainteresowany wysłuchaniem tej samej wiadomości, która wybuchła pół roku temu. Jeśli spóźnisz się na imprezę, witryny nie będą miały powodu, aby używać Twojego linku jako odniesienia, chyba że znajdziesz jakiś rodzaj nowych i cennych informacji.
Z drugiej strony, jeśli jesteś pierwszym, który coś zgłosi, to stajesz się źródłem. Jest to jeden z najlepszych sposobów na stworzenie przynęty link.
Oto przykład z magazynu Forbes.
5 marca 2019 roku Forbes ogłosił, że Kylie Jenner została najmłodszą miliarderką na świecie.
Treść jest odpowiednia dla ich witryny, ale co ważniejsze, czas był wszystkim.
Były to pierwsze duże publikacje, które opisywały tę historię. Ponieważ Kylie Jenner jest tak znaną osobą publiczną, każdy wydawał się mieć opinię na ten temat.
Blogerzy i dziennikarze musieli się zaangażować. Ale byłoby niesprawiedliwością dla czytelników, gdyby nie cytowali swoich źródeł.
Więc co zrobili? Wszyscy używali Forbesa jako referencji.
Dlatego ten link ma więcej niż 34,000 linków zwrotnych w ciągu zaledwie dwóch miesięcy. Jest to świetny przykład tego, jak tworzyć aktualne treści, które są bardzo istotne.
Rodzaje zawartości przynęty linkowej
Teraz, gdy wiesz, co powinny zawierać Twoje posty z przynętą na link, nadszedł czas, aby pokazać kilka przykładów rodzajów postów, które możesz utworzyć za pomocą tej formuły.
- Listy
- Przewodniki
- Infografiki
- Filmy i zdjęcia
- Interaktywne treści
Przejrzymy każdy z nich, aby lepiej zrozumieć, w jaki sposób te posty mogą przyciągać linki.
Posty na liście
Jednym z powodów, dla których posty na listach mogą być świetne dla przynęty linków, jest to, że zapewniają wartość.
Listy dają Ci możliwość wyprzedzenia wszystkich innych w sieci, którzy omówili określony temat.
Plus, nagłówki z numerami są preferowane w stosunku do innych rodzajów postów.
Sprawdź mój przewodnik po wskazówkach, jak uzyskać więcej konwersji z nagłówkami.
Aby uzyskać jak największą wartość z postów na liście, możesz tworzyć treści z innych źródeł. Załóżmy, że chcesz stworzyć listę najlepszych programów dla czegoś w Twojej branży.
Google ten termin i zobacz, jak długie są inne listy. Możesz zobaczyć listy pięciu, ośmiu, dziesięciu lub dwunastu. To jest Twoja szansa, aby stworzyć coś, co jest lepsze niż wszystkie z nich.
Twoja lista może być top 25 lub 30 systemów oprogramowania. Może to stać się ostatecznym punktem odniesienia dla ludzi, które szybko zamienią się w przynętę link.
Kompleksowe przewodniki
Kompleksowe prowadnice są popularnymi źródłami przynęt linkowych, ponieważ są tak dokładne.
Weźmy ten post, który teraz czytasz, jako przykład. Mogłem po prostu zdefiniować przynętę link, a następnie użyć punktorów do najlepszych praktyk i zawinąć całość w mniej niż 500 słów.
Ale to nie dodaje żadnej wartości i nikt tego nie przeczyta. Zamiast tego wchodzę w wiele szczegółów w każdej sekcji, używając wielu wizualizacji i statystyk do tworzenia kopii zapasowych moich roszczeń.
Więc ucz ludzi, jak coś zrobić.
Oto kolejny przykład przewodnika dla początkujących do marketingu online, który został wcześniej opublikowany na Quick Sprout.
Jak widać, ten post zbliża się do linków zwrotnych 4,000.
Kompleksowe przewodniki zawsze będą działać dobrze, ponieważ łatwiej jest uwzględnić wszystkie wspólne funkcje w poście z przynętą linkową.
Oprócz wartości i efektów wizualnych, możesz również znaleźć sposoby na stymulowanie pewnych emocji, jednocześnie nadając priorytet trafności i czasowi.
Infografiki
Wcześniej krótko rozmawialiśmy o infografikach, kiedy zajmowaliśmy się treściami wizualnymi. Ale na pewno warto wspomnieć jeszcze raz na własną rękę.
Jak wcześniej omówiliśmy, obrazy są najpopularniejszym elementem zawartym w postach na blogu.
Oznacza to, że blogerzy i dziennikarze muszą znaleźć obrazy w Internecie. Większość z nich nie zajmie czasu na tworzenie oryginalnych treści. O wiele łatwiej jest po prostu znaleźć infografikę online i przytoczyć źródło z linkiem zwrotnym.
Jeśli więc możesz tworzyć infografiki, których ludzie będą używać do ulepszania własnych treści, będziesz w stanie zbudować mnóstwo linków zwrotnych na dużą skalę.
Po prostu upewnij się, że Twoje informacje są zawsze dokładne i aktualne, a wtedy pojawia się czynnik trafności.
Jeśli korzystasz z badania z 2011 roku, aby utworzyć infografikę w 2019 roku, nie stanie się to przynętą na linki. Ale jeśli aktualizujesz swoje badania i infografiki każdego roku, staniesz się autorytatywnym źródłem informacji.
Filmy, obrazy i gify
Ponownie, Są to więcej przykładów treści wizualnych.
W zależności od rodzaju strony internetowej, którą posiadasz, niektóre z tych formatów będą dla ciebie bardziej korzystne niż inne.
Na przykład, jeśli jesteś fotografem, na pewno chcesz udostępnić swoje oryginalne zdjęcia. Następnie inne witryny mogą używać ich jako odniesienia (podobnie jak infografiki), które będą budować linki zwrotne.
Niektórzy z was mogliby użyć humoru na swoją korzyść i stworzyć wirusowe gify.
Ale to niekoniecznie zwycięska strategia dla wszystkich.
Powiedzmy, że Twoja strona jest poważniejsza i bardziej profesjonalna, lepiej byłoby stworzyć samouczki wideo, jak zrobić coś związanego z Twoją niszą.
Interaktywne treści
Niekoniecznie jest to najczęstszy rodzaj przynęty na linki i nie będzie to coś, co jest istotne dla was wszystkich.
Ale dzięki temu możesz zbudować mnóstwo linków zwrotnych z interaktywnymi postami, takimi jak quiz lub kalkulator.
Na przykład, załóżmy, że Twoja strona jest w branży nieruchomości. Można utworzyć narzędzie Kalkulator hipoteczny domu. Teraz inne strony internetowe mogą używać twojego narzędzia jako punktu odniesienia, ponieważ jest to znacznie łatwiejsze niż budowanie własnych.
Oto kolejny przykład testu inteligencji emocjonalnej.
Każdy post omawiający inteligencję emocjonalną może linkować do testu dla ludzi. Dlatego ten konkretny test ma ponad 1,800 linków zwrotnych.
Wniosek
Tworzenie zawartości przynęty linków jest prawdopodobnie najlepszym sposobem na budowanie linków zwrotnych. Jak wspomniano wcześniej, zbudowaliśmy ponad 2.2 milionów linków zwrotnych tutaj w Quick Sprout przy użyciu tej strategii.
Podczas gdy przynęta link zwykle sprzedaje się sama, nie oznacza to, że powinieneś usiąść i absolutnie nic nie robić po opublikowaniu treści.
Nadal musisz podjąć kroki, aby zwiększyć jego ekspozycję i zwiększyć szanse na to, że stanie się wirusowy.
Wyślij wiadomość e-mail do subskrybentów poczty e-mail. Udostępnij go w mediach społecznościowych. Włącz go do innych strategii budowania linków.
Jeśli zastosujesz się do najlepszych praktyk, które opisałem powyżej, znacznie łatwiej będzie Ci tworzyć posty z przynętami linkowymi.