Mr. Spock Przewodnik po skutecznym blogowaniu

Ciekawe, jak często wy, ludzie, udaje wam się uzyskać to, czego nie chcecie. ~ Spock

Seria Star Trek stworzyła dziesiątki niezapomnianych postaci i zainspirowała niesamowitego stopnia połączenia i pasji w swoich fanach. Jedną z jego najbardziej trwałych postaci jest Pan Spock, wybitnie logiczny pół-wolkański pierwszy oficer w oryginalnej serii.

Kontrolowana, chłodna postawa Spocka sprawiła, że zyskał rzesze fanów, w tym miliony kobiet, które chciały odciąć Farrowi spiczaste uszy. Kiedy usiadłem, aby napisać o potrzebie racjonalnego, logicznego planowania dla Twojego bloga, jaki lepszy model mogłem znaleźć?

Jasne, blogi to osobiste, emocjonalne konstrukcje. Ale jeśli twój blog nie działa tak, jak chcesz, spróbuj użyć trochę Wolkańskiej logiki, aby przesunąć go we właściwym kierunku.

Użyj logiki, aby zdefiniować swoje cele

Blogowanie zajmuje dużo czasu i wysiłku. Logiczne jest więc zdefiniowanie tego, co chcemy z tego wyciągnąć.

Chcesz sprzedawać ebooki lub inne produkty informacyjne? Zbuduj swój biznes usługowy? Budować silniejsze relacje z klientami? Sprzedać reklamę?

Być może szukasz kombinacji tych celów, co również jest w porządku. Twoje cele blogowania mogą być skromne lub rozległe; wąsko zdefiniowane lub tak amorficzne, jak ameba Kanaryjska. A Twoje cele mogą się zmieniać z czasem.

Najważniejszym aspektem każdego celu jest to, że będziesz wiedział, kiedy go osiągniesz. “Kick 10 light years of ass” to gol kapitana Kirka … inspirujący, może, ale niezbyt logiczny i mierzalny. Upewnij się, że podejmiesz podejście Spocka do co najmniej niektórych celów blogowania. Na przykład możesz wygenerować 15 nowych potencjalnych klientów i 2 konwersje miesięcznie dla Twojej firmy.

Użyj logiki, aby opracować plan działania

Po zdefiniowaniu celów musisz spojrzeć strategicznie na każdy komponent swojego bloga.

Czy próbujesz ustanowić się jako autorytet, aby móc budować swój biznes konsultingowy? Może warto przemyśleć publikowanie tego obrazu swojego spektakularnie zdezorganizowanego biurka. Z drugiej strony, kilka osobistych postów na temat Twoich hobby lub życia rodzinnego może być bardzo logicznym dodatkiem-pomagają potencjalnym klientom poczuć, że już Cię znają i lubią.

Myślisz o dodaniu statystyk Feedburner do paska bocznego? Poczekaj, aż pojawi się logiczny powód, aby to zrobić–gdy numery abonentów są wystarczająco duże, aby zapewnić dowód społeczny, że twój blog jest wart przeczytania.

Przejrzyj swoje kategorie. Czy istnieje logiczny związek między tym, o czym piszesz, a celami blogowania?

Twoja taktyka blogowania (częstotliwość postów, to, o czym piszesz, twój ton i styl, techniki pisania, których używasz) muszą być zgodne z Twoimi celami. Wszystko inne . . . nielogiczne.

Użyj logiki, aby zmierzyć swoje postępy

Teraz, gdy Twoje cele i taktyka są zgodne, logika wymaga, abyś mierzył swoje postępy. Spock był oficerem naukowym Enterprise, zawsze gotowym do oszacowania swoich obserwacji do ostatniego miejsca po przecinku.

Jeśli twoim celem jest sprzedaż produktów informacyjnych i zarabiasz dwa $ 29 sprzedaży miesięcznie, Twoje taktyki nie działają jeszcze efektywnie.

Twarde analityczne spojrzenie na wyniki pomoże Ci określić, jak poprawić. Możesz potrzebować więcej ruchu, być może będziesz musiał zwiększyć swój autorytet i wiarygodność, lub być może będziesz musiał poprawić konwersję za pomocą lepszych technik sprzedaży. Oczywiście Copyblogger jest zasobem logicznym, który pomoże Ci w każdej z nich.

Wykorzystaj emocje do tworzenia fascynujących treści

Pan Spock jest, jak każdy fan wie, pół człowiekiem. Scenarzyści serialu wymyślili, aby przy każdej możliwej okazji umieścić go w żenująco nielogicznych pozycjach. Połączenie emocji i logiki sprawiło, że postać była o wiele przyjemniejsza do oglądania.

Potrzeba więcej niż logiki, aby być wielkim blogerem (lub oficerem floty). Bez tej iskry pasji i inteligencji emocjonalnej Twoje treści będą zimne i nie nawiążesz połączeń, które prowadzą do sukcesu i satysfakcji.

Więc śmiało, wykorzystaj w pełni swoją emocjonalną ludzką stronę. Ale spróbuj też trochę Wolkańskiej logiki. Zobaczysz, że twój blog żyje długo i prosperuje.

O autorze: Sonia Simone jest Associate Editor Copyblogger i założycielką Remarkable Communication.

Total
0
Shares
Related Posts